De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dune 4K HD Solo 4k Dune_folder.txt?

    Nu even een nieuw probleempje wat ik heb, ik wil mijn dune bedienen met een app maar hij vraagt om een Dune_Folder.txt alleen kan ik deze nergens vinden?
    Hoe werkt dit nou precies? Moet ikzelf zo'n txt. bestand aanmaken?




    Beste Hi-fi freaks,

    Ik heb onlangs een Dune Media 4K HD Solo gekocht, nu is alleen mijn versterker/doorstuursysteem de Bose V25 beschikbaar tot 1080P.
    Als ik de speler aansluit op mijn tv kan ik 4K afspelen of upscalen tot 4K, DD 5.1 geluid werkt prima maar DTS is niet hoorbaar. Als ik de instellingen verander
    van orginele bitstream naar pcm speelt DTS wel af, maar met stotterend geluid?

    Weet iemand of het mogelijk is om toch de mediaspeler op de tv aan te sluiten en het geluid goed vanaf het Bose systeem V25 te laten afspelen?

    Zoals ik het nu doe en het niet goed werkt is een HDMI kabel van de Dune 4K naar de tv & een optical kabel van de tv naar de Bose...
    De Dune 4K mediaspeler is een mooi ding maar wel erg beperkt qua aansluiting-mogelijkheden.
    Laatst aangepast door Wim S. : 07-05-2017 om 17:15

  2. #2

    Standaard

    Volgens de website wel:


    • Full range of A/V connectors: HDMI, S/PDIF coaxial audio output, analog stereo audio output, composite video output


    Maar ik zie die S/PDIF aansluiting niet op de achterkant??

    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Klopt en het staat ook in de handleiding dat er S/PDIF op zou zitten, maar vervolgens niets meer?

    Ik weet niet wat dit inhoud?

    coaxial S/PDIF (on A/V connector via software switch)

    Coaxial dan zou je toch zeggen dat het de ant. in zou zijn?
    Laatst aangepast door Wim S. : 16-02-2017 om 18:17

  4. #4

    Standaard

    Dan zal het wel die AV out zijn, eens kijken of daar kabeltjes voor zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dan zal het wel die AV out zijn, eens kijken of daar kabeltjes voor zijn.
    Klopt dat is een mogelijkheid daar zit een tulpkabel bij wit/rood & geel die je voor S/PDIF zou kunnen gebruiken.
    Maar dan heb je geen HD audio, zou een HDMI splitter met EDID een optie zijn?

    Ik neem dan aan één HDMI naar Bose en de ander naar de tv?

  6. #6

    Standaard

    Dan zal het wel die AV out zijn, eens kijken of daar kabeltjes voor zijn.

    zoiets:
    http://www.ebay.co.uk/itm/1m-Gotham-...-/370336164374

    of zoiets:
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Oke en dan zou de HDMI van mediaspeler naar de tv moeten en de coaxial S/PDIF van mediaspeler naar bose systeem, denk ik dan...
    Ik ga het eens proberen met de tulp kabels die bij de speler inbegrepen zaten proberen, als dat werkt kan ik altijd nog gaan voor een kwaliteits-kabel...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Oke en dan zou de HDMI van mediaspeler naar de tv moeten en de coaxial S/PDIF van tv naar bose systeem, denk ik dan...
    Ik ga het eens proberen met de tulp kabels die bij de speler inbegrepen zaten proberen, als dat werkt kan ik altijd nog gaan voor een kwaliteits-kabel...
    Yep en omzetten in de software.
    Hoop dat dat lukt
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Yep en omzetten in de software.
    Hoop dat dat lukt
    Ik ook
    Ik ga er vanmiddag even mee aan de gang en laat het hier even weten.
    Uhm omzetten in de software, hoe kom ik in de software? (of bedoel je in de audio settings?)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Uhm omzetten in de software, hoe kom ik in de software? (of bedoel je in de audio settings?)
    Yep
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Yep
    Gelukt alleen is het geluid echt wel een stuk minder, ik had wel de optie tot upscalen naar beter beeldkwaliteit maar heb toch gekozen voor het geluid omdat 1080p beeld ook best te doen is.
    Als ik tussen de twee kwaden moet kiezen dan maar voor het geluid want die is via de HDMI geweldig (met S/PDIF valt het geluid wat weg, wat zachter, doffer), ook het beeld is nu prima te doen,
    alleen kan ik nu dus de volledige mogelijkheden qua beeldkwaliteit er niet uit halen.

    Zou het kunnen met een HDMI splitter met EDID? Ik ben hier helemaal niet bekend mee, Mijn Bose is de center van al mijn apparatuur en het is handiger dat de HDMI rechtstreeks naar de Bose gaat.
    Zo'n splitter kost best wat dus zou graag weten of dit wel een mogelijkheid zou kunnen zijn. Inmiddels ook Yadis er op gezet, best leuk ook de app!

  12. #12

    Standaard

    Ik weet niet wat dat EDID is, maar als die splitter 4K naar je TV kan sturen en de geluisdformaten in HD naar je Bose, dan zou ik dat wel overwegen ja.
    Ff op Google gekeken. Ziet er naar uit dat dat EDID het juiste formaat naar het betreffende apparaat kan sturen, zodat je altijd maximale kwaliteit hebt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik weet niet wat dat EDID is, maar als die splitter 4K naar je TV kan sturen en de geluisdformaten in HD naar je Bose, dan zou ik dat wel overwegen ja.
    Ff op Google gekeken. Ziet er naar uit dat dat EDID het juiste formaat naar het betreffende apparaat kan sturen, zodat je altijd maximale kwaliteit hebt.
    Zeker het proberen even waard, als het niet werkt kan ik vast geld terug krijgen. (meestal wel)
    Ik laat het dan ook weer even weten!

  14. #14

    Standaard

    Ik heb de splitter er tussen, de tv in de output en de bose in de output, de dune mediaspeler in de input. Echter krijg ik nog niet volwaardig HD Audio uit de speakers als ik het via de tv wil afspelen. Wel speelt hij DTS af via versterker en ingesteld op pcm maar dat blijft nog erg achter op de geluid via de Bose. Met de Bose heb ik weer iets minder beeldkwaliteit, dus zo'n splitter lijkt nog niet erg te werken. Er zit ook een knopje op de splitter met de functie auto of copy, wat ik daar nou precies mee kan doen weet ik ook nog niet.

    HD audio geluid via Bose is echt Top!

  15. #15

    Standaard

    Nou hoop dat je het toch helemaal voor elkaar krijgt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16

    Standaard

    Het is helaas niet gelukt, splitter gaat terug.
    Ik heb het nu geheel via mijn Bose systeem, het staat nu op 1080P 60HZ en HD audio, dat is vooralsnog het beste wat ik eruit kan halen. Ik ben daarmee echt niet ontevreden hoor,
    het beeld ziet er top uit en het geluid is helemaal goed.

    Misschien ooit in de toekomst een receiver kopen met 4K.

  17. #17

    Standaard

    Of deze aanschaffen: http://www.zidoo.tv/Product/index/mo...McQ%3D%3D.html of kleiner broertje de X8
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #18

    Standaard

    Nog maar even nadenken, heeft deze speler ook een jukebox/gallery voor films?

  19. #19

    Standaard

    Geen idee Wim Las ergens dat dit iig een hele goede speler is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Geen idee Wim Las ergens dat dit iig een hele goede speler is.
    Ik zag een review op YouTube dat de video prestaties nogal tegen vielen.

    Ik heb diverse mediaspelers geprobeerd De Zappiti, de popcorn A500, Himedia Q10 en nu de Dune HD Solo 4k.

    De Popcorn Hour A500 had een slechte gallery voor films, pakte alleen maar de verkeerde films.
    De Himedia Q10 was het minst stabiel en had veel vastlopers.
    De Zappiti 4K hele mooie speler maar interface heeft een probleem met de ondertiteling, geweldige gallery/mediacenter app ook!

    Nu heb ik de Dune en die is het meest stabiel, mooie gallery voor films (ook de mogelijkheid om Yadis te installeren) (In de toekomst ook mogelijkheid tot android maar is nog in ontwikkeling!)

    Ik denk dat ik even contact ga opnemen met mijn hi-fi zaak en zien of zij een oplossing hebben.

  21. #21

    Standaard

    Nu even een nieuw probleempje wat ik heb, ik wil mijn dune bedienen met een app maar hij vraagt om een Dune_Folder.txt alleen kan ik deze nergens vinden?
    Hoe werkt dit nou precies? Moet ikzelf zo'n txt. bestand aanmaken?

    Bij voorbaat dank voor de moeite!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •