Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 29 van 29 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Kan je die mediastreamer niet rechtstreeks op je versterker aansluiten. En hoe sluit je dat aan op je PC?
    sorry, ik heb per ongeluk 'pc' gezegd ipv mijn receiver. hij zit gewoon rechtstreeks op mijn ht receiver aangesloten.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    ja dit is het scherm van mijn home cinema. Ik zal eens vanavond proberen om arc en hdmi audio uit te zetten, kijken wat er gebeurt.

    update: ik heb ze uitgezet. maar ik krijg gewoon geluid van mijn pc. ik heb even mijn xtreamer 3 mediaplayer aangesloten op mijn ht receiver om te kijken wat het met geluid doet. Ik krijg alleen goed geluid als ik hem op 2ch PCM zet bij bit-stream en multi-ch PCM krijg ik irritante geruis en dus geen goed geluid. bij de 2e foto gebeurt er niks geks als ik de opties verwissel. wat houd dit in ?

    ik krijg trouwens veel harder,voller,bombastischer geluid als ik een film op mijn pc afspeel. Van de mediaspeler krijg ik maar zachte geluid in vergelijking met het geluid via mijn pc.

    Bijlage 8555Bijlage 8556
    Wannneer je een irritante ruis of geen geluid te horen krijgt betekent dit dat het gekozen formaat niet door de receiver verwerkt kan worden.

    Dat er bij de 2e foto niks geks gebeurd komt door het feit dat je de "HDMI uitgang" ingesteld hebt als "2CM PCM" De instelling voor "Surround sound" kan daar niets aan veranderen.

    Je zal de "HDMI-uitgang" van de Xstreamer daarom in moeten instellen als "Bitstream" en de "Surround sound" als "5.1" om het geluid als 5.1 naar de receiver te kunnen sturen.

    Voor een bombastisch geluid moet je de "Nacht modus" uitschakelen, omdat deze de verschillen tussen harde en zachte geluiden kleiner maakt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Vanuit gaande dat dit het instelscherm van de homencinema-set is...

    Het zou kunnen zijn dat die HDMI-audio slaat op de ARC-functie van de HDMI-output. Misschien dat die automatisch aanspringt als hij een audio signaal van de tv krijgt.
    Wat als je ARC uitzet en HDMI-audio ook, kun je dan geen digitale input instellen? Krijg je dan geluid van je PC?
    Deze kunnen niet tegelijk gebruikt worden. De "HDMI audio" is om het geluid van de receiver naar de TV (of externe decoder) te sturen en de "ARC" voor het geluid van de TV naar de receiver. Het is daarom normaal dat wanneer je gebruik maakt van 'ARC', de receiver zelf tijdelijk de "HDMI audio" uitschakelt, want anders blijft het geluid in een lus tussen de TV en de receiver. Hetzelfde geldt voor de "Digitale UIT Audio, omdat deze voor de "HDMI audio" is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 23-02-2017 om 23:14
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wannneer je een irritante ruis of geen geluid te horen krijgt betekent dit dat het gekozen formaat niet door de receiver verwerkt kan worden.

    Dat er bij de 2e foto niks geks gebeurd komt door het feit dat je de "HDMI uitgang" ingesteld hebt als "2CM PCM" De instelling voor "Surround sound" kan daar niets aan veranderen.

    Je zal de "HDMI-uitgang" van de Xstreamer daarom in moeten instellen als "Bitstream" en de "Surround sound" als "5.1" om het geluid als 5.1 naar de receiver te kunnen sturen.

    Voor een bombastisch geluid moet je de "Nacht modus" uitschakelen, omdat deze de verschillen tussen harde en zachte geluiden kleiner maakt.

    Ik heb net mijn mediaplayer direct aan mijn tv aangesloten met hdmi en als audio mijn ht geselecteerd die ook met hdmi is verbonden met mijn TV overigens. Hij laat films met dts-hd, true-hd en lpcm afspelen.het geruis is helemaal weg nu. Ik kreeg dus alleen geruis als ik mijn mediaspeler direct aan mijn HT deed verbinden. ik moet wel de optische uitgang kiezen om geluid te krijgen via mijn HT. Ik krijg 'd.ini' te zien op mijn display. Krijg ik nou geluid door de hdmi kabel of optische uitgang? Optische uitgang speelt geen hd audio af zover ik weet. Maar ik kan wel alle audioformaten kiezen en laten afspelen bij een film.
    update, even op de pc met moninfo info opgehaald. foto 1 is realtime:

    kv1.jpgkv2.jpgkv3.jpg
    Laatst aangepast door lennox-06 : 25-02-2017 om 02:03

  4. #29

    Standaard

    Ik denk dat je het geluid via de optische kabel (S/PDIF) krijgt. Het kan zijn dat "D-in1" verbonden met het ARC-kanaal. Volgens de gebruiksaanwijzing heeft de HT daar geen aparte ingang voor die je handmatig zou kunnen kiezen.

    Om te weten of je het geluid via ARC krijgt, zou je even de optische kabel los moeten koppelen van de HT. Heb je dan nog steeds geluid, dan gaat het dus via ARC. Voor het geluid zal er geen verschil zijn tussen optisch en ARC, omdat de meeste TV's geen HD-geluid kunnen verwerken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •