Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 58 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    @rvvnr1:

    Mag ik vragen waarom je per sé een LG UHD-speler wilt hebben? Ik kan begrijpen dat je de Oppo wellicht iets te duur vindt, maar waarom dan niet voor Panasonic gekozen? Ze hebben nu maar liefst drie UHD Blu-rayspelers in hun assortiment, de DMP-UB900, de DMP-UB700 en de DMP-UB404. Panasonic staat bekend om de uitmuntende kwaliteit van hun spelers. Ik kan dat be-amen, want ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid Blu-ray spelers van Panasonic. Ik zie en hoor werkelijk geen verschil in beeld- en geluidskwailteit tussen de Oppo en de Panasonic die ik hier heb staan. Na Oppo zou Panasonic altijd mijn eerste keuze zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #27

    Standaard

    Marcel, zoals aangegeven hebben op dit moment alleen de Oppo en de LG bevestiging dat ze Dolby Vision krijgen, dat is de enige reden denk ik.

    @rvvnr1: ik heb 'm bij MM Alexandrium zien staan, maandagavond is er 10% korting, dus dan is de LG €315 en de Sony €360.

  3. #28

    Standaard

    @Marcel: De enige reden is idd degene die rogue al vermoedde...
    De belofte van Dolby Vision dus.

    Mijn eerste Blu-Ray speler was ook een Panasonic en heb daar jaren plezier van gehad. Zou dus nu zonder verder na te denken
    zo weer een Panasonic in huis halen als ik er zeker van zou zijn dat deze Dolby Vision zou gaan ondersteunen.
    Dat lijkt met de huidige modellen niet het geval te gaan zijn. Maar wie weet wat ze binnenkort aankondigen.

    Oppo maakt idd ook mooie spelers en de optie om ondertitels te kunnen toevoegen aan een BR of UHD vind ik bijzonder aantrekkelijk.
    Maar vind ze hier in NL wel een tikkie aan de prijzige kant.

    Na de tegenvallende berichten rondom de LG heb ik daarom maar besloten om nog maar wat langer te wachten en te kijken
    waar merken als idd Panasonic maar dus ook Pioneer (mijn huidige BDP-LX58 bevalt me uitstekend) mee gaan komen.

    @rogue: Bedankt. Maar dat is dan a) nog duurder dan in Spanje en b) zonder de 4 gratis UHD titels die ze er daar wel bij krijgen?

  4. #29

    Standaard

    @rogue: Bedankt. Maar dat is dan a) nog duurder dan in Spanje en b) zonder de 4 gratis UHD titels die ze er daar wel bij krijgen?
    Maar wat kost de LG in Spanje, ik ben wel benieuwd. En waar zou je ze uit Spanje kunnen importeren dan? En hoeveel kosten komen er dan bij? Anders heeft die prijs ook geen betekenis.
    De Oppo kost in de VS ook maar iets van $550, maar dat is zonder alle bijkomende kosten.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Maar wat kost de LG in Spanje, ik ben wel benieuwd. En waar zou je ze uit Spanje kunnen importeren dan? En hoeveel kosten komen er dan bij? Anders heeft die prijs ook geen betekenis.
    Zie mijn post van 14-04.
    Gewoon bij de MM dus voor 299 incl 4 UHD titels!
    Tja importeren wordt wat moeilijk en heb geen idee wat normaal gesproken de prijsverhoudingen zijn tussen NL en Spanje maar blijkbaar kan t dus voor zo'n scherpe prijs.

  6. #31

    Standaard

    Als ik deze berichten zo lees vraag ik me af of Dolby Vision wel een lang leven beschoren is als de ondersteuning van dit formaat door de fabrikanten van UHD Blu-ray spelers niet algemeen gedragen wordt. Of is dit ook weer een rechten- cq. licentiekwestie?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #32

    Standaard

    https://www.bol.com/nl/p/lg-up970-bl...00000075691277

    290 EUR bij bol (via andere verkoper)
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  8. #33

    Standaard

    Mooie prijs!

    Maar.....uiteindelijk ben ik toch voor de Sony gegaan.....niets zo veranderlijk als een mens .
    Ik heb nogmaals in de winkel gekeken en vergeleken, en hoewel ik dacht dat de mindere bouwkwaliteit van de LG niet echt een issue was bij mij, ga ik mij er toch op den duur aan storen denk ik.

    En nog een paar belangrijke redenen om de Sony te kiezen:

    - Ik geloof toch dat de Sony Dolby Vision (DV) zal krijgen. Waarom? Omdat:
    1) DV een softwarematige update is, en de Sony qua hardware voldoet aan de eisen
    2) Alle Sony tv's van 2017 hebben DV
    3) Sony net hun eerste UHD blu-ray met DV heeft aangekondigd
    Wel de televisies en nu ook films uitbrengen met DV en niet je eigen spelers? Het kan, maar ik geloof dat die DV update er komt.

    - Ik krijg een bevestiging van Stegen dat de Sony ook regiovrij te maken is voor blu-ray's! Mooi, dan kan mijn huidige regiovrije speler eruit, scheelt weer plek en een HDMI poort . Eén speler erin, één eruit.

    Ik krijg vandaag mijn nieuwe kabels binnen, en dan kan ik echt aan de slag.

  9. #34

    Standaard

    Kijk dat is mooi om te horen. Ik denk dat ik dan ook voor de Sony ga al is de Panasonic ook regiovrij te maken is met een firmware upgrade.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  10. #35

    Standaard

    Een Sony 4k speler, die door middel van een firmware update de bluray regio A/B/C vrij kan maken? Dus geen hardwarematige gedoe? 4k blurays vallen enorm tegen, buiten Amerikaanse studio's ben ik nog geen 4k uitgaves tegengekomen. Films uit Korea/Hong kong etc. die men in die regio niet uitbrengen op 4k, ze komen nu voor alsnog op bluray uit.

  11. #36

    Standaard

    Oeps, van wat ik van de website van Stegen heb is dat de Sony wel hardwarematige modificaties nodig zijn. Voor de Panasonic is een Custom Firmware beschikbaar om van regio te kunnen wisselen.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Maar.....uiteindelijk ben ik toch voor de Sony gegaan.....
    Klinkt als een wijs besluit!

    Had je m nog via de actie bij de MM of toch maar via Bol?
    Zag vandaag dat je er daar naast Inferno nog twee UHD's bij krijgt (Angry Birds en Magnificent Seven).

    Hoe zit t met de apps op X800?
    Op een standaard Blu-Ray speler van Sony heb je een aardige keuze, geldt dat ook (al) voor de X800?

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Klinkt als een wijs besluit!

    Had je m nog via de actie bij de MM of toch maar via Bol?
    Zag vandaag dat je er daar naast Inferno nog twee UHD's bij krijgt (Angry Birds en Magnificent Seven).

    Hoe zit t met de apps op X800?
    Op een standaard Blu-Ray speler van Sony heb je een aardige keuze, geldt dat ook (al) voor de X800?
    Via MM. Ik heb liever €40 korting dan die twee slechte films erbij . Ervaringen kun je verder hier lezen, ik heb er maar een apart topic van aangemaakt.

  14. #39

    Standaard

    Ik heb van het weekeinde de LG gekocht. Ik had hem eerst bij Bol.com besteld bij verkoper AC Elektro, maar deze leverde niet op de beloofde datum, en omdat ze verder ook niks van zich lieten horen heb ik die bestelling geannuleerd.

    Daarom uiteindelijk maar opgehaald bij de winkel van Tom Coronel. Daar was hij dan wel 50,- Euro duurder, maar kon ik hem tenminste direct meenemen.

    De speler heb ik met HDMI 1 aangesloten op een LG 55C6 OLED via een Premium gecertificeerde kabel (na gelezen te hebben dat veel problemen als oorzaak een niet juist gecertificeerde HDMI kabel betrof), en HDMI 2 naar mijn Denon 3808. Op de OLED HD Deep Color aangezet voor de HDMI aansluiting waarop de UHD speler zit, anders zal je namelijk geen HDR krijgen. De speler werd ook direct herkend door mijn Harmony One toen ik hem toevoegde.

    Installatie van de UP970 zelf stelde weinig voor (er zijn ook maar weinig opties om aan te passen), en na het laden van de laatste firmware mijn eerst UHD er in gedaan. Wel nog even de OLED aangepast in zijn HDR modus (Standard, Warm2, WCG en geen Edge Enhancement).

    De eerste disk was Passengers, welke ik specifiek had gekozen omdat sommige gebruikers hadden aangegeven dat de speler veel lawaai maakte met Sony UHD disks. En ik wilde zo snel mogelijk weten of mijn speler daar toevallig ook last van had. Dit bleek gelukkig niet het geval. Ik heb de speler gedurende de film niet gehoord. Ik zit er ongeveer 3 meter van af, en de speler staat op zijn eigen plank in een open meubel. Daarna Arrival er in gestopt (ook een Sony disk), en ook toen bleef de speler stil. Toen ik The Martian er in stopte was de speler wel hoorbaar tijdens de menu selectie, maar toen de film eenmaal begon heb ik hem niet meer gehoord. Helaas stopte de film er mee aan het heide van hoofdstuk 21, en wilde ook niet beginnen aan hoofdstuk 22. Maar vanaf hoofdstuk 23 ging alles weer vlekkeloos. Ik heb het meerdere malen geprobeerd, en ook de disk nog schoon gemaakt, maar het probleem bleef. Dus dat lijkt een probleem met de disk zelf te zijn. Nu ja, ik wilde hem toch al vervangen voor de extended editie

    Ik kan het beeld natuurlijk niet vergelijken met de andere UHD spelers, want die heb ik niet. En ik heb ook geen 1 op 1 vergelijking gedaan met de BluRay's van dezelfde films. Maar in mijn optiek zag het er allemaal een stuk scherper/helderder uit. Het 'effect' verschild per film. Zo zag Arrival er nogal donker en kleurloos uit. Maar ja, zo is de film ook bedoeld. Aan de andere kant: de landschap scenes in The Martian waren schitterend. Scherp en met precies de juiste kleur rood. Zoals je zou verwachten van Mars. Maar de topper was toch wel Passengers. Vooral de scenes in de bar waren werkelijk verbluffend. Zowel qua scherpte als qua kleur.

    Mijn verwachting was dat vooral de toevoeging van HDR en het bredere kleur gebruik de reden zouden zijn om te kiezen voor UHD. En dat je weinig zou merken van de extra scherpte van de films. Ik heb de afgelopen 6 maanden honderden films gekeken op mijn OLED scherm. Allemaal BluRay's die geupscaled waren door de TV. En dat vond ik er al veel beter uit zien dan op mijn oude Plasma. Maar de UHD's zijn duidelijk nog een stuk scherper. Ik denk dat dit toch vooral te maken heeft met de extra detail die zichtbaar wordt door een echte 4K film. Je kunt upscalen tot je een ons weegt. Maar wat er niet is zal door upscalen ook niet op magische wijze verschijnen. Dat verschil zag ik destijds ook tussen een geupscalede DVD en een BluRay. Het effect zal natuurlijk verschillen van film tot film.

    Ik ben dus erg tevreden. Ook over de UP970. Ja, hij is niet zo super gebouwd als de Sony, Panasonic of Oppo. De afstand bediening is een aanfluiting. En heeft vooral veel minder instellingen die je kunt aanpassen. Maar UHD's kan hij prima afspelen. En dat was voor mij de aller belangrijkste reden om de speler aan te schaffen (dat, en de compatibiliteit straks met DV). Voor de rest gebruik ik gewoon mijn oude vertrouwde regio vrije Panasonic BD50, of de Sony S1200.
    Laatst aangepast door Boushh : 29-05-2017 om 10:28
    DVD's: 333
    Blu-ray's: 1604

    UHD's: 414
    VHS-en: 6

    LG 55C6, Denon AVR-3808A, NAD C272, Panasonic DMP-BD50 (Regio Vrij), Pioneer UDP-LX500, B&W 604S2 (2x), B&W 602S3 (2x) en B&W LCR600S3.

  15. #40

    Standaard

    Duidelijk verhaal, mooi dat de speler bevalt!
    Ik zag trouwens dat bij MM Alexandrium de speler nu €305 was, dat is al snel een fikse prijsdaling.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Duidelijk verhaal, mooi dat de speler bevalt!
    Ik zag trouwens dat bij MM Alexandrium de speler nu €305 was, dat is al snel een fikse prijsdaling.
    Is dat geen stijging ?
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Is dat geen stijging ?
    Nee, hij was eerst €350.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nee, hij was eerst €350.
    Inderdaad, ik had 349,- betaald
    DVD's: 333
    Blu-ray's: 1604

    UHD's: 414
    VHS-en: 6

    LG 55C6, Denon AVR-3808A, NAD C272, Panasonic DMP-BD50 (Regio Vrij), Pioneer UDP-LX500, B&W 604S2 (2x), B&W 602S3 (2x) en B&W LCR600S3.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nee, hij was eerst €350.

    Ahn ik dacht dat deze vanaf rond 299 EUR te koop was standaard...
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  20. #45

    Standaard

    LG heeft voor deze speler wederom een nieuwe firmware online gezet mét DV support!
    Dus deze speler is nu naast de (overpriced) Oppo spelers de enige speler die zowel HDR als DV ondersteund. En dat met een beetje zoeken voor 170 euro (Amazon Spanje).

    Ik lees op o.a. het blu-ray.com forum dat deze firmware ook echt werkt.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  21. #46

    Standaard

    Klopt.
    Maandag kwam er een DV update uit, maar die had een bug: hij zette alle regio B spelers om naar regio A!
    Dinsdag werd die update wederom terug getrokken, woensdag/donerdag kwam er een nieuwe update uit die dit probleem verhielp. Enige bug schijnt nu nog te zijn dat de Netflix app alles in DV vertoond, dus ook het menu, SDR content enz.
    Maarr, ik heb dus de update van maandag binnen gehaald, en denk dat ik niet meer verder ga updaten, want ik heb nu dus door die fout van LG fijn een regio A speler!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymon Bekijk bericht
    Klopt.
    ... en denk dat ik niet meer verder ga updaten, want ik heb nu dus door die fout van LG fijn een regio A speler!
    Of je daar nu zo blij mee moet zijn cq. of dat verstandig is? Als ik naar mijn eigen collectie kijk, dan zijn mijn regio A-titels zwaar in de minderheid. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar hou er rekening mee dat je dan dus geen regio B titels kunt afspelen, alleen maar regio A en regiovrij. En in onze regionen zijn specifieke regio B-titels nog talrijk aanwezig.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #48

    Standaard

    Vermoed dat t niet z'n enige speler is.
    Heb zelf ook overwogen om even snel zo'n spelertje op de kop te tikken om zo ook een regio A speler, die ook nogeens UHD's met Dolby Vision kan afspelen, in huis te hebben.
    Totdat ik de huidige, nog steeds veel te hoge, vraagprijzen zag...

  24. #49

    Standaard

    Bijna al mijn Blu-Rays zijn regiovrij, kwam ik laatst achter. Ik heb meer A-locked discs dan B-locked discs..
    En voor die weinige B-locked discs heb ik hier nog een PS3 en PS4 Pro staan die ze af kunnen spelen

  25. #50

    Standaard

    Ik heb deze speler besteld bij Amazon Spanje voor 179 euro. Nette prijs denk ik.

    Meteen voor 41 euro de MIB boxset meebesteld, en voor 105 euro de CHristopher Nolan 4K boxset. Die laatste is hier veruit het goedkoopst.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •