De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aanschaf NAS icm juiste Mediaplayer die aan wensen voldoen

    Goedemiddag Allen,

    Mijn naam is Jeroen en ik heb een vraag met betrekking tot een NAS en een Mediaplayer.
    Heb de wens om mijn (met name videobestanden) te benaderen vanuit meerdere locaties. Zoals in de woonkamer met behulp van een mediaplayer voor met name films.

    Daarnaast heb ik ook in de woonkamer een receiver staan de Onkyo TX-NR636, waar ik graag muziek mee af wil spelen (Flac en MP3).

    Op mijn kantoortje wil ik ook graag bestanden benaderen, die ik ook tevens wil op kunnen roepen via mijn tablet etc. etc.

    Om niet heeltijd met een externe hardeschijf het huis door te sleuren ben ik terecht gekomen bij een NAS.
    Een locatie die ik met behulp van netwerk (internet) kan benaderen door diverse apparaten die ik in bezit heb.

    Omdat ik nog in grove lijnen weet hoe het in elkaar steekt wil ik jullie graag om advies vragen welke NAS in mijn situatie geschikt is. Dit tezamen met een Mediaplayer die op mijn wensen aansluit.

    Zo wil ik namelijk een goede NAS die ook 4K bestanden kan streamen naar een mediaplayer (aangezien de Onkyo 636 geen videobestanden kan streamen .mkv bestanden o.a.). Dit tezamen met de nieuwste geluidssproren zoals DTSHD DolbyTrueHD en Dolby Atmos.

    Zouden jullie mij kunnen adviseren welke NAS en Mediaplayer een goede combinatie zijn om aan mijn wensen te voldoen?

    Om het wellicht voor jullie en ook voor mij inzichterlijker te maken hoe alles momenteel is aangesloten heb ik een schema gemaakt. Hierin staan ook de wensen en de vragen gemeld.

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen



  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf een Zyxel NAS326 met 5TB en een Nvidia Shield met Kodi. Werkt als een zonnetje. Ligt ook een beetje aan je budget...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Hallo bedankt voor je reactie.
    Heb de Nvidea shield aangeschaft als Mediaplayer.

    Moet ik nog op bepaalde zaken letten bij een NAS om 4k af te kunnen spelen ?
    Zit te denken aan de Synology DS214 of D215 (iets oudere en daardoor goedkopere modellen).

    Of zijn dit soort types te licht qua processor snelheid / leessnelheid oid?

    Alvast bedankt voor jullie reactie

  4. #4

    Standaard

    Kodi gaat gewoon de film afspelen. Dus de processorkracht moet met name in de mediaspeler zitten en met de Shield zit je dan 100% goed. Waar je vooral op moet letten is de algemene snelheid van je thuisnetwerk. Dit netwerk moet geschikt zijn voor een goede doorvoersnelheid, anders kun je geen 4K afspelen. Mijn thuisnetwerk heeft er wel wat moeite mee. Ik kan nog niet precies pinpointen waar dat nou in zit. Ik vermoed bekabeling, dus ik ben van plan in 1x alle kabels vanaf mijn router te vervangen voor goede CAT6e kabels. Bottleneck zou bij mij ook de NAS zelf kunnen zijn, maar volgens de specs moet die een hogere doorvoersnelheid kunnen halen dan dat ik nu haal.

    Ik heb (nog) geen 4K tv, dus ik heb er nu geen haast mee, maar dat is wel iets waar je op moet letten. Met een Synology zit je ook zeker goed. Dat zijn goede NAS systemen.

    Let vooral ook op je powerline adapters en switches die je in je netwerk hebt. Als die niet voldoende capaciteit hebben, dan moet je die ook vervangen. Het gehele netwerk past zich aan aan het 'traagste' apparaat in de keten...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    4K streaming content is iets heel anders dan 4K UHD (4K@60fps 4:4:4 10/12bit).
    4K streaming content is zwaar gecomprimeerd in bitrate en bitdiepte en in de meeste gevallen zonder HD (multi channel) audio.
    Hierdoor worden lage bitrates gehaald die op internet nog verder worden gecomprimeerd, welke jij op je NAS wil plaatsen en dan streamen.

    Dus lees dit ook even.
    http://realorfake4k.com/my-product/g...ing-4k-online/

    Een normaal gigbit LAN netwerk moet dus lukken.
    "A man's got to know his limitations", ...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •