De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Filmcollectie taxeren (in de verkoop)

    Ik zit erover te denken om m'n volledige collectie te verkopen (plusminus 1000 stuks). Het liefst wil ik het in keer verkopen, maar ik snap dat ik de kans op verkoop begroot als ik het ze los aan kan bieden.
    M'n collectie bestaat uit films en series in zowel giftboxen, collector's, limited, extended, reguliere edities etc. Maar wat is het waard?

    Zijn er richtlijnen die ik aan een dvd of blu-ray kan hangen om zo een goede prijs te bepalen? Op basis van amazon, ebay en marktplaats zie ik forse verschillen. Kan ik makkelijk zien als iets OOP is?
    Er zijn vast meer mensen aanwezig die een (groot) deel van de collectie ooit eens verkocht hebben en ik zou graag jullie advies hierover vernemen. Mag ook via PB.

    Hiernaast heb ik ook laserdisc, screeners, hd-dvd en hartboxen. Mag ik deze ook op de website verkopen/aanbieden?

  2. #2

    Standaard

    Er is wel een thread hierover: http://dvd.nl/forum/showthread.php?7...om+jij+van+dvd

    Ik zou niet te optimistisch zijn. Los gaan DVD's voor €0,25-0,50, afhankelijk van de titel. Zo'n partij in zijn geheel lijkt me alleen voor een handelaar interessant, en die zal zeker niet de hoofdprijs bieden (een fractie van deze prijs). Bedenk dat waarschijnlijk van die 1000 titels er veel zijn die iedereen al heeft (de LoTR, Star wars, Matrix etc). Die limited edition boxen, boxsets ed zijn nog maar voor weinigen interessant. Men wil die fysieke dragers niet meer in de kast hebben in deze streamingtijd. OOP zegt weinig meer; bijna alle in Nederland uitgegeven DVD's uit de beginjaren (<2007) zijn out of print, simpelweg omdat niemand meer interesse heeft (bedenk ook dat er een reden is dat jij als filmliefhebber jouw hele collectie van de hand doet).

    Je zou ermee op een (rommel/snuffel)markt kunnen gaan staan of met koningsdag proberen, dan levert het zeker meer op.

    HD-DVD's lijken me onverkoopbaar in deze tijd; laserdisc kan wellicht nog wel liefhebbers trekken. Volgens mij mag je beiden hier verkopen.
    Laatst aangepast door Oakey : 07-03-2017 om 08:15

  3. #3

    Standaard

    Zet ze gewoon te koop hier......
    Ik ben wel nieuwsgierig welke giftsets en collector editions je hebt!
    this is my boomstick!!!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter smits Bekijk bericht
    Zet ze gewoon te koop hier......
    Ik ben wel nieuwsgierig welke giftsets en collector editions je hebt!
    Prima plan, ik zou dan met de giftsets e.d. beginnen, dan krijg je vanzelf een idee hoe vlot het loopt. In de DVD TKA thread kun je de prijzen van allerlei giftsets ook een beetje inschatten en op amazon.co.uk wordt ook veel tweedehands aangeboden. Zelfs met lage vraagprijzen op dvd.nl is amazon UK incl verzenden vaak toch goedkoper. De hoge verzendkosten in Nederland maken goede handel moeilijk en voor boxsets ben je ook nog allerlei geld en moeite kwijt aan goed verpakkingsmateriaal. Zo wordt hier op het forum ergens de Alien Quadrilogy 9-disc set voor €8,50 aangeboden. Komt dan nog €7 verzenden bij. Je kunt die 9-discset echter op amazon Uk tweedehands voor 93 pennies kopen (€1,07), verzenden is dan meen ik nog geen €3. Daar valt niet tegenop te concurreren (en je hebt ook nog garantie als het pakket niet aankomt). Of je koopt een van de vele bluray boxsets van Alien nieuw natuurlijk, die hangen ook rond het tientje... Dit is dan een voorbeeld van een OOP titel: die 9-discbox is niet meer nieuw te koop, maar wat zegt dat?

    Qua tijdsinvestering lijkt me voor de reguliere titels een ochtend met koningsdag met een paar bakken ergens staan lonender. Daar willen mensen nog wel een euro voor een dvd betalen.

    Mijn laatste restje dvd-collectie heb ik na diverse vruchteloze pogingen hier en op marktplaats naar de kringloop gebracht. Dat waren vooral niet-regio 2 titels of titels zonder NL ondertiteling en tv-series (met NL ondertitels). Ik deed er niets meer mee, allemaal spul dat ik al op bluray had, die in (veel) betere kwaliteit op netflix stonden, of die ik zeker nooit meer zou gaan kijken. En de titels die iedereen al in 10-voud heeft (LOTR dvd's enzo). Vrienden kan ik er ook niet blij mee maken.
    Laatst aangepast door Oakey : 07-03-2017 om 17:57

  5. #5

    Standaard

    Enorm bedankt voor jullie reacties! Dat wordt een avondje foto's maken en typen. We zien wel hoe het loopt, alleen er al mee bezig zijn zal lekker ontspannend zijn.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •