De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard problemen met instellen Dolby Atmos

    Heb een Denon AVRX7200WA en een extra versterker (Denon PMA-720AE) om een 7.1.4 speaker configuratie aan te sturen; kabeltje van pre out 720AE naar pre out HEIGHT2 op de 7200; eerste vraag: wil dus m'n TOP REAR aansturen via de externe versterker, volgens de handleiding moet ik de speakers aansluiten op de externe versterker maar ik heb op de 7200 nog een plek over (FRONT WIDE/HEIGHT2 locatie) om een speaker set aan te sluiten, kan dat of geeft dat problemen ?

    2e vraag; die externe versterker heeft op zich niet veel instel mogelijkheden, selectieknop staat op AUX en source direct staat uit, speakers nu aangesloten op A ingang dus deze staat aan, is dit oke of moet ik nog iets aanpassen ?

    Bij de 7200 moet je nu nog de versterkers toewijzen: logisch lijkt me toewijsmodus Dolby Atmos en speakerschema 7,1ch + 4 hoogte

    In de handleiding staat onder de atmos modus ook nog de volgende tekst:

    Wanneer u de voor hoog, achter hoog luidsprekers of luidsprekers met Dolby Atmos-ondersteuning of Dolby Atmos-weergave gebruikt, stelt u “Toewijsmodus” in op “11.1ch” of “9.1ch”.

    Snap ik niet echt, is in mijn situatie volgens mij het geval dus moet ik nu toch de 11.1 modus kiezen ?

    en als ik hier via de handleiding naar kijk kom ik tot de volgende instellingen:

    Height-luidsprekers: 4 Height-luidsprekers4 Height-luidsprekers

    hoogte-indeling: Top Front & Top Rear (nl HEIGHT1 is Top Front Height2 is Top rear)

    Wide/Height2: heb geen front wide speakers dus top rear
    Pre-out: vreemd, zie als optie alleen Height-luidsprekers” op “4 Height-luidsprekers” en “Wide/Height2” op “Front Wide” staan maar geen "top rear"

    had gisteren via de dolby atmos modus instelling de speakers getest via test toon maar helaas geen signaal bij de top rear speakers (rest wel oke)....

    ziet iemand een fout in mijn opstelling ? ben beetje atechnisch dus kan zo maar zijn dat ik iets simpels ben vergeten
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  2. #2

    Standaard

    Pre-out naar pre-out kan nooit de bedoeling zijn, dat is uitgang naar uitgang.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Pre-out naar pre-out kan nooit de bedoeling zijn, dat is uitgang naar uitgang.
    ik snap wat je bedoelt, nog even gekeken in de handleiding van de 7200 en daar staan de aansluitingen aangeven als pre-out; zijn de groep aansluitingen waaraan je een externe versterker op aan kan sluiten (ik heb nu alleen m'n subwoofer hierop aangesloten)

    foto van de achterkant van de 7200 versterker, rode pijl geeft aan waar ik de externe versterker op heb aangesloten

    20170309_101719.jpg



    tekst die erbij staat:

    PRE OUT-aansluitingen
    Wordt gebruikt voor het aansluiten van een subwoofer met een ingebouwde versterker of een externe stroomversterker.
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  4. #4

    Standaard

    Beetje klein plaatje, maar ik denk dat je ze daar goed aangesloten hebt en dan moet je ze nog in de juiste ingang van de Denon PMA-720AE pluggen, volgens mij in de aux ingang/input.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Beetje klein plaatje, maar ik denk dat je ze daar goed aangesloten hebt en dan moet je ze nog in de juiste ingang van de Denon PMA-720AE pluggen, volgens mij in de aux ingang/input.
    Bedankt voor het meedenken, klinkt logisch, ga het vanavond uitproberen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Beetje klein plaatje, maar ik denk dat je ze daar goed aangesloten hebt en dan moet je ze nog in de juiste ingang van de Denon PMA-720AE pluggen, volgens mij in de aux ingang/input.
    Net getest en krijg nu met de testtoon geluid uit alle speakers ! Thanks
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Net getest en krijg nu met de testtoon geluid uit alle speakers ! Thanks
    Mooi, geniet er van Peter!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •