Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 42 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Hardware review: OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler

    Hardware review: OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler

    OPPO is voor velen nog best een onbekende naam, maar ze maken al enkele jaren hele bijzondere en alom geprezen DVD- en BDspelers en koptelefoons. Als je jezelf serieus nam als homecinema-liefhebber en een goede speler wilde die zich kon meten aan de duurste, maar wel een stuk minder kostte, dan kwam je snel uit bij OPPO. OPPO heeft dus een reputatie waar te maken. Is het ze met de UDP-203 toch weer gelukt de beeldkwaliteit verder te verbeteren?

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 13-09-2021 om 17:18 Reden: url

  2. #2

    Standaard

    Waar ik nu eigenlijk een beetje benieuwd naar ben (en nog nergens heb kunnen vinden) is wat laadtijden van discs en de opstarttijd van de speler.
    Hoe lang duurt het voor de speler reageert op bijvoorbeeld de eject knop na het aanzetten?
    Hoe lang duurt het tot het menu (of film voor schijf zonder menu) wordt getoond vanaf het moment dat de lade wordt gesloten? Ik weet dat het laatste ook vooral afhankelijk is van de authoring van de disc zelf, maar cijfers voor een aantal "common" titles zeggen wel het een en ander denk ik.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  3. #3

    Standaard

    Mooie review Claudio.

    Wel grappig dat je vermeld dat het hoofdmenu Nederlands is en het bijbehorend plaatje het menu in het Engels laat zien .

    Nog een aanvulling: momenteel is ook al de Panasonic DMP-UB700 te koop, en de LG UP970 en de Sony UBP-X800 zijn in het buitenland al te koop (in Nederland deze maand volgens mij?).

    Heel sterk trouwens dat je ook vermeld dat het wat gehaast op de markt is gezet en er problemen met de software waren/zijn. De meeste andere (buitenlandse) reviews hebben deze info vreemd genoeg maar overgeslagen; ik vermoed dat ze toch niet 'onafhankelijk' genoeg waren .
    Ik wacht nog steeds de LG en Sony af.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat wil ik best een keer nalopen. Maar wat ik wel kan aangeven is dat - zeker met de recentere firmware-updates - de speler echt enorm snel is. Sneller dan ik heb meegemaakt bij een BD-speler. Het duurt echt maar een paar seconden voor de disc met hoofdmenu is geladen. Zowel BD's als UHD BD's. Dusdanig dat het een n on-issue is. Het opstarten van de speler gaat ook sneller vergeleken met bijvoorbeeld de OPPO BDP-93EU, maar een disc laden is echt supersnel. Het kost meer tijd om de disc uit het doosje te halen en in de speler te leggen.

    Ik heb de speler al vanaf december en het is een heerlijk apparaat. In het begin waren er zeker wat bugs, maar die zijn nagenoeg verholpen en er is momenteel alweer een betá-versie die een dezer dagen officieel wordt, maar ik heb niet eens de behoefte de betá uit te testen, omdat het apparaat gewoon doet wat hij moet doen... Heerlijke speler met een fantastische beeldkwaliteit!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Mooie review Claudio.

    Wel grappig dat je vermeld dat het hoofdmenu Nederlands is en het bijbehorend plaatje het menu in het Engels laat zien .

    Nog een aanvulling: momenteel is ook al de Panasonic DMP-UB700 te koop, en de LG UP970 en de Sony UBP-X800 zijn in het buitenland al te koop (in Nederland deze maand volgens mij?).


    Heel sterk trouwens dat je ook vermeld dat het wat gehaast op de markt is gezet en er problemen met de software waren/zijn. De meeste andere (buitenlandse) reviews hebben deze info vreemd genoeg maar overgeslagen; ik vermoed dat ze toch niet 'onafhankelijk' genoeg waren .
    Ik wacht nog steeds de LG en Sony af.
    Ja, de foto had ik al snel genomen om daarna pas de taal te veranderen. Ik zag het zelf al, maar dacht, laat maar. Ietwat lui. De recensie is ook al wat ouder, maar wel steeds bijgewerkt. Dus het kan zijn dat ik nog wijzigingen over het hoofd heb gezien.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Nou ja, lui. Je zal er weer aardig wat tijd mee kwijt zijn geweest (dus ), dus zie het zeker niet als een echt negatief puntje, alleen iets dat mij opviel .

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee hoor. Ik vatte het niet op als kritiek. En ik had nog tijd zat om dat aan te passen en had daar dus over nagedacht. Dat jou dat opvalt, vind ik juist grappig.


    Toch maar even wat laadtesten uitgevoerd.

    Aanzetten vanuit standby naar het hoofdmenu van de speler duurt12 seconden.
    De Blu-ray Disc Agent Carter - seizoen 2 vanaf eject (knop) naar het hoofdmenu (inclusief logo's) duurt 15 seconden.
    De UHD BD van Fantastic Beasts... vanaf eject (knop) naar menu (inclusief logo's) duurt 23 seconden.

    Dit is erg snel en zorgt ervoor dat laadtijden van een medium niet langer een discussiepunt zijn!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Vandaag of morgen nieuwe Firmware.
    En de nieuwe app is inmiddels beschikbaar voor 20x.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je bent al beroemd Claudio .
    Ha ha, wat grappig.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Vandaag of morgen nieuwe Firmware.
    En de nieuwe app is inmiddels beschikbaar voor 20x.
    Da's mooi, gelijk ff checken. Thanks.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Da's mooi, gelijk ff checken. Thanks.
    Het lijkt zelfs of de beeldkwaliteit voor BR een stukkie beter is. Dat las ik ook al op andere fora.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Het lijkt zelfs of de beeldkwaliteit voor BR een stukkie beter is. Dat las ik ook al op andere fora.
    Zou je misschien een bron kunnen geven?
    Ben wel benieuwd.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Nee hoor. Ik vatte het niet op als kritiek. En ik had nog tijd zat om dat aan te passen en had daar dus over nagedacht. Dat jou dat opvalt, vind ik juist grappig.


    Toch maar even wat laadtesten uitgevoerd.

    Aanzetten vanuit standby naar het hoofdmenu van de speler duurt12 seconden.
    De Blu-ray Disc Agent Carter - seizoen 2 vanaf eject (knop) naar het hoofdmenu (inclusief logo's) duurt 15 seconden.
    De UHD BD van Fantastic Beasts... vanaf eject (knop) naar menu (inclusief logo's) duurt 23 seconden.

    Dit is erg snel en zorgt ervoor dat laadtijden van een medium niet langer een discussiepunt zijn!
    Een wat late reactie, maar erg fijn dat je het even hebt geprobeerd!!
    De speler is inderdaad lekker snel als ik dat zo lees. Erg fijn. Dan wordt het zeker een speler om te overwegen om mijn huidige speler(s) te gaan vervangen.

    Bedankt voor de review!!
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  15. #15

    Standaard

    Eindelijk Dolby vision

    Veel plezier ermee



    We are pleased to announce the Dolby Vision firmware is now released and on our website the link is below:

    http://www.oppodigital.co.uk/firmware-UDP-203-205.html

    Release Notes:
    Category: Latest Official Release Main Version: UDP20XEU-45-0605
    Loader Version: TF0033
    MCU Version: MCU203-01-1118
    This release is for the OPPO UDP-203 and UDP-205 4K UHD Blu-ray Disc Players Special Notice: Once this firmware version is installed on the player, you will not be able to revert back to any previous official or public beta firmware. There will be no problem upgrading to any future official or beta firmware release. Comparing to the previous Official release version UDP20XEU-42-0329, the major changes included in this version are: 1. Added Dolby Vision support. A Dolby Vision enabled TV is required to view content in Dolby Vision. 2. Added Sharpness adjustment support for the 4K resolution. 3. Improved HDMI audio stability when using an HDMI Split A/V connection 4. Changed the colour depth info display of the HDMI In port to 8b/10b/12b instead of 24b/30b/36b. 5. General fixes and disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted samples.

  16. #16

    Standaard

    Vandaag deze speler binnen gekregen.

    Nu zie ik dat er een geaarde stekker aan zit, maar ik heb bij mijn ht geen geaard stopcontact beschikbaar (ouder huis).
    Hoe noodzakelijk is de aarding? Iemand enig idee? Wat kunnen de gevolgen zijn als ik hem niet geaard aansluit?

    Alvast bedankt
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denk dat hij vrijwel bij niemand geaard staat. Tenzij je een heel nieuw huis hebt. Bij mij in ieder geval niet. Of dat echt goed is durf ik niet te zeggen. Misschien wat overkill.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Dit is ook zo n ding kun je uren over discuseren.
    bij mij in de ht is alles geaard aangesloten op een aparte groep,
    Van het huis naar de ht toe staat buitenshuis wordt het ook nog 2 keer gefilterd voor het binnenkomt.
    kan het kwaad niet geaard aansluiten,nee.
    Of het beter is denk ik wel maar ik ben ook iemand die rustig 200 euro betaald voor een HDMI kabel.

  19. #19

    Standaard

    Bedankt voor de reacties.

    Ga er van het weekend op mijn gemak mee aan de gang om hem in gebruik te nemen (inclusief nieuwe receiver).
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  20. #20

    Standaard

    Beter een hoge kwaliteit kabel zonder aarding dan een flutkwaliteit geaarde stekker. Aarding is leuk qua veiligheid, maar het voegt eerder ruis toe dan dat het wat goed doet voor de kwaliteit.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Denk dat hij vrijwel bij niemand geaard staat. Tenzij je een heel nieuw huis hebt. Bij mij in ieder geval niet. Of dat echt goed is durf ik niet te zeggen. Misschien wat overkill.
    Ik heb een apartement uit 1969, maar heb toen ik er kwam te wonen de groepenkast vervangen en alle stopcontacten in de woonkamer geaard. Draden getrokken enz.

    De Oled, Receiver en de Oppo staan zelfs nog op een speciale stekkerdoos met overspanningsbeveiliging.
    Wat ik vooral merkte in tegenstelling tot mijn vorige huis is dat ik geen "schokken" meer krijg bij aanraken van de achterkant van de receiver. Dus het lijkt me een stuk beter voor de apparatuur.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  22. #22

    Standaard

    http://www.areadvd.de/tests/preview-...eferenzklasse/

    Cambridge of OPPO met andere behuizing?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Min of meer wel denk ik. Zo was er ook een keer deze wat een luxe en dure kopie van de BDP-103 was.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    Ik was toevallig ook nieuwsgierig hiernaar. Las namelijk dat hij kwa beeld en geluid uit de test bij bijvoorbeeld Whathifi beter bevonden werd dan de Oppo 203. En op sommige plekken kwa audio zelf een concurrent voor de 205 werd gevonden.

    Twijfel beetje om mijn oppo te verkopen en die terug te kopen. Enige dat me tegenhoud is de vraag of deze net zo makkelijk regiovrij te maken is.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  25. #25
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vraag me af hoeveel verbetering je op een gegeven moment kunt waarnemen. Denk dat je dan beter enkele generaties kunt overslaan en dan nog...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •