De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: Aankoopadvies

  1. #1

    Standaard Aankoopadvies

    Hallo

    Aangezien er langzamerhand steeds meer UHD Spelers op de markt komen, ben ik van plan om er eentje aan te schaffen.

    Maar aangezien ik pas mijn 3D HD TV heb vervangen voor een LG UH850V met 3D, vraag ik me af hoe het is gesteld met de 3D ondersteuning van de huidige UHD spelers (Omdat ik een behoorlijk aantal 3D schijven heb), en welke ik het beste aan kan schaffen.

    Ik was van plan om maximaal €400,- uit te geven.

    Spelers die binnen deze prijsklasse vallen zijn voor zover ik kan vinden o.a.

    Sony UBP-X800
    LG UP-970
    Samsung K8500 / M8500
    Panasonic DMP-UB700 / DMP-UB704

    Helaas valt door de hoge prijs de Oppo af

    Of is het misschien beter om een 3D Blu-Ray speler met 4K upscaing te kopen (Zoals de Sony UHP-H1)
    Momenteel heb ik een Sony BDP-S790 met 4K Upscaling, die begint te verslijten.
    Laatst aangepast door TifKag : 30-04-2017 om 17:45

  2. #2

    Standaard

    Een gebruikerservaring met 1 van de genoemde spelers zou ook welkom zijn
    Laatst aangepast door TifKag : 02-05-2017 om 18:59

  3. #3

    Standaard

    Ik volg alle spelers al een tijdje en mijn voorkeur qua prijs/prestatie verhouding gaat uit naar de Panasonic DMP-UB700. Deze heeft uitstekende beeldkwaliteit en chroma processing, hele degelijke bouwkwaliteit en voldoende instellingen. Qua prijs erg interessant bij Amazon.co.uk op dit moment. Het enige probleem met deze spelers is dat de in de UHD instelling standaard 12-bit kleurdiepte uitsturen mocht je TV (deze heeft een 10-bit paneel) hier moeite mee hebben dan kun je last krijgen van een klein beetje color banding. Dit zou door Panasonic kunnen worden opgelost in een firmware update waarbij ze een 10-bit optie toevoegen. Dit geldt helaas voor wat meer spelers. Daarnaast kun je de Sony UBP-X800 ook nog overwegen deze heeft eenzelfde goede bouwkwaliteit als de Panasonic en degelijke beeldkwaliteit.

    De LG zou ik links laten liggen vanwege het gebrek aan instelmogelijkheden en het feit dat hij nogal veel geluid maakt en gebouwd is zoals een €50,- speler van de Kruidvat. Alleen mocht je Dolby Vision heel belangrijk vinden zou ik deze nemen aangezien dit de enige speler is waarvan bevestigt is dat deze met een firmware upgrade DV zal ondersteunen. De Sony krijgt dit misschien, de Panasonic sowieso niet. De Samsung zou ik om dezelfde redenen ook links laten liggen, deze heeft/had ook nog wel wat HDMI handshake issues.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  4. #4

    Standaard

    Hier mijn redenen om uiteindelijk voor de Sony te kiezen en niet voor de LG.

    Davidshadow13 heeft al redelijk wat punten aangestipt.
    De Samsung viel bij mij al bij voorbaat af vanwege de vele handshake problemen met LG waar ik over gelezen had (en waar zelfs een verkoper mij voor waarschuwde).
    De Panasonic staat heel goed bekend, maar het is inderdaad al zeker dat deze geen DV zal krijgen. Daarbij is de speler al wat langer uit, en dan zou ikzelf toch liever een nieuwer model kopen,

  5. #5

    Standaard

    Mijn favoriet is ook de Sony UBP-X800, maar ik kan nergens op de website van Sony terugvinden, dat hij HDR10 zou zijn.
    Dit staat alleen in een review van Homecinemamagazine.

    Ik heb Sony gebeld, en daar zeggen ze dat hij 12 bits zou zijn, maar......volgens mij slaat die 12 bits op de deep colour, en is dat weer iets anders dan HDR.
    ------------------------------------------------------------------------------
    (van de Sony website)

    Beeldkenmerk
    24p True Cinema, 4K-opschalen (60p),, HDR → SDR-converter, Deep colour (12-bits),
    ------------------------------------------------------------------------------

    Sorry, maar ik ben echt een Noob op dat gebied
    Laatst aangepast door TifKag : 03-05-2017 om 17:40

  6. #6

    Standaard

    Alle UHD Blu-ray spelers ondersteunen HDR10. Dit komt omdat HDR10 onderdeel is van de specificatie voor UHD Blu-ray zonder HDR10 ondersteuning mag een speler helemaal geen "Ultra HD Blu-ray" logo voeren en zijn de discs ook niet af te speler dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  7. #7

    Standaard

    Als 3D belangrijkst voor je is dan heeft een 4K speler niet zo veel zin.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Als 3D belangrijkst voor je is dan heeft een 4K speler niet zo veel zin.
    Waarom niet, voor zover ik kan zien ondersteunt de Sony X800 wel degelijk 3D Blu-Ray, zodat ik mijn huidige (en nog te verschijnen) schijven gewoon kan blijven kijken

    En ipv normale 2D Blu-Ray's, kan ik dan toch 4K UHD Blu-Ray's aanschaffen en afspelen met HDR.

    Of zie ik dat verkeerd
    Laatst aangepast door TifKag : 04-05-2017 om 18:12

  9. #9

    Standaard

    Bij de X800 krijg je nu bij Bol 3 UHD's cadeau.

  10. #10

    Standaard

    Nee hoor dat zie je goed.

    welke speler je moet kiezen is een beetje afhankelijk wat je van een dergelijk speler verwacht.
    een OPPO is wel het duurst maar wel de beste speler met de beste ondersteuning in de vorm van updates.

    succes met je speurtocht
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Nee hoor dat zie je goed.

    welke speler je moet kiezen is een beetje afhankelijk wat je van een dergelijk speler verwacht.
    een OPPO is wel het duurst maar wel de beste speler met de beste ondersteuning in de vorm van updates.

    succes met je speurtocht
    Qua beeld zijn er andere spelers die minimaal gelijkwaardig zijn. Je moet goed kijken wat je van de speler verwacht; allerlei opties die je wellicht nooit gebruikt hebben geen meerwaarde. Het zal dus persoonlijk en subjectief zijn wat voor jou de beste speler is.

  12. #12

    Standaard

    OK, nu heb je mij dus flink aan het twijfelen gebracht.

    Nu ben ik alleen nog zeker van het feit dat mijn huidige Sony speler aan vervanging toe is.
    En dat mijn nieuwe speler 3D aan moet kunnen.

    Ik heb nu de S790 van Sony waarvan ik de 4K upscaler uit heb staan, omdat ik vind dat de upscaler van de LG TV beter is.

    Wat is nu wijs ????
    Opwaarderen naar een 4K UHD speler (Dat zou zeker de X800 worden), en al mijn huidige schijven kunnen blijven gebruiken, en dan gaan investeren in 4K schijven van nieuwe 2D releases (Die ik momenteel nog steeds abnormaal duur vindt, ondanks dat bij de meeste releases ook nog de Blu-Ray meegeleverd word), maar wel het erg mooie en scherpere beeld van 4K HDR hebben.

    Of.......Mijn huidige speler vervangen door een nieuwere generatie 3D Blu-Ray speler (En dat zou dan de Sony UHP-H1 worden), die waarschijnlijk een betere 4K upscaler aan boord heeft dan mijn huidige speler en verder alles kan wat mijn huidige speler ook kan.

    Wat ik mezelf ook afvraag, is of de Blu-Ray niet langzaan uitgefaseerd zal worden, ofwel wat de maatschappijen met DVD niet gelukt is, ze met de Blu-Ray wel zal lukken, omdat het draagvlak van de Blu-Ray volgens mij nog steeds kleiner is dan van de DVD , en dat de volgorde straks niet meer zal zijn

    DVD, Blu-Ray, 4K-UHD
    maar
    DVD, 4K-UHD

    In dat geval is 4K-UHD namelijk geen investeren meer,.......... maar op de toekomst voorbereid zijn
    Laatst aangepast door TifKag : 06-05-2017 om 11:52

  13. #13
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    OK, nu heb je mij dus flink aan het twijfelen gebracht.

    Nu ben ik alleen nog zeker van het feit dat mijn huidige Sony speler aan vervanging toe is.
    En dat mijn nieuwe speler 3D aan moet kunnen.

    Ik heb nu de S790 van Sony waarvan ik de 4K upscaler uit heb staan, omdat ik vind dat de upscaler van de LG TV beter is.

    Wat is nu wijs ????
    Opwaarderen naar een 4K UHD speler (Dat zou zeker de X800 worden), en al mijn huidige schijven kunnen blijven gebruiken, en dan gaan investeren in 4K schijven van nieuwe 2D releases (Die ik momenteel nog steeds abnormaal duur vindt, ondanks dat bij de meeste releases ook nog de Blu-Ray meegeleverd word), maar wel het erg mooie en scherpere beeld van 4K HDR hebben.

    Of.......Mijn huidige speler vervangen door een nieuwere generatie 3D Blu-Ray speler (En dat zou dan de Sony UHP-H1 worden), die waarschijnlijk een betere 4K upscaler aan boord heeft dan mijn huidige speler en verder alles kan wat mijn huidige speler ook kan.

    Wat ik mezelf ook afvraag, is of de Blu-Ray niet langzaan uitgefaseerd zal worden, ofwel wat de maatschappijen met DVD niet gelukt is, ze met de Blu-Ray wel zal lukken, omdat het draagvlak van de Blu-Ray volgens mij nog steeds kleiner is dan van de DVD , en dat de volgorde straks niet meer zal zijn

    DVD, Blu-Ray, 4K-UHD
    maar
    DVD, 4K-UHD

    In dat geval is 4K-UHD namelijk geen investeren meer,.......... maar op de toekomst voorbereid zijn
    Misschien heb je hier wat aan..

    http://www.techradar.com/news/video/...ht-now-1321481
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Wat is nu wijs ????
    Je budget vast stellen en op een rijtje zetten wat je echt belangrijk vindt.
    Daarna daar de best passende oplossing bij zoeken.
    Niet zo moeilijk toch?

    Het lijkt mij onzinnig om een UHP-H1 te kopen nu de X800 op de markt is.
    Voor om en nabij hetzelfde bedrag heb je daarmee tenslotte wel de UHD BR afspeelmogelijkheid.

  15. #15

    Standaard

    Klopt helemaal, maar de X800 heeft geen audio out (Rood / Wit).
    En geen display, dat maakt hem minder geschikt voor het afspelen van ouderwetse CD's

    Ik vond de TV belangrijker, dan een AV Receiver, en de speler is pas een week of 1.5 kuren aan het krijgen.(Dat viel dus tegen)
    Al het geluid loopt nu nog via een Yamaha Soundbar, maar dit zal in de toekomst (Budget) wel veranderen.
    Laatst aangepast door TifKag : 06-05-2017 om 17:08

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Klopt helemaal, maar de X800 heeft geen audio out (Rood / Wit).
    En geen display, dat maakt hem minder geschikt voor het afspelen van ouderwetse CD's

    Ik vond de TV en Speler belangrijker, dan een AV Receiver, en al het geluid loopt nu nog via een Yamaha Spundbar
    En dit antwoord van je maakt duidelijk dat je echt zelf moet kiezen. Volgens mij weet je nu wat de mogelijkheden zijn; niemand kan voor jou bepalen wat wijsheid is. Wat ook helpt heb ik zelf gemerkt; zet echt eens onder elkaar in een bestandje of op een blaadje wat jij belangrijk vindt wat de speler heeft. Degene die daar het dichtst bij zit, is de winnaar .

  17. #17

    Standaard

    Kiezen moet ik uiteraard zelf, maar wat ik het belangrijkste vind, is dat ik mijn vinger er niet achter kan krijgen hoe het met de gewone Blu-Ray uit gaat pakken.

    Ik heb zelf het idee dat de maatschappijen de Blu-Ray uit gaan faseren ten gunste van 4K-UHD.

  18. #18

    Standaard

    En dan nog?
    Je gaat toch niet wachten op speler die alleen maar UHD en CD-tjes kan afspelen?

    Trouwens sterker nog, uiteindelijk gaan we gewoon met z'n allen terug naar de DVD.
    Die zal je over een jaartje of 10 nog wel ergens in de schappen kunnen vinden.
    Of dat met Blu-Ray en/of UHD nog t geval gaat zijn....

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Kiezen moet ik uiteraard zelf, maar wat ik het belangrijkste vind, is dat ik mijn vinger er niet achter kan krijgen hoe het met de gewone Blu-Ray uit gaat pakken.

    Ik heb zelf het idee dat de maatschappijen de Blu-Ray uit gaan faseren ten gunste van 4K-UHD.
    Ik geloof nooit dat het zo'n vaart gaat lopen met blu-ray uitfaseren. Ik denk dat UHD nog meer dan blu-ray een niche product zal worden. Naast de grote partijen heb je nog vele, vele kleinere uitgevers die nog lang niet de stap zetten (als het uberhaupt gebeurt) naar UHD.
    Maar dan nog; mocht het onverhoopt gebeuren, dan duurt dat vele jaren.
    Gewoon een keus maken, het leven is te kort .

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •