Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 55 worden weergegeven.

Discussie: Power Amp In.

  1. #26

    Standaard

    Ja dat kan makkelijk. Zo moeilijk zijn die Jamo's ook weer niet om aan te sturen want ze zijn vrij gevoelig. Dus je zal maar een fractie van die 110 watt nodig hebben en die NAD of de Rotel levert voldoende power, beide kan je geen buil aan vallen denk ik zo.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  2. #27
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ja dat kan makkelijk. Zo moeilijk zijn die Jamo's ook weer niet om aan te sturen want ze zijn vrij gevoelig. Dus je zal maar een fractie van die 110 watt nodig hebben en die NAD of de Rotel levert voldoende power, beide kan je geen buil aan vallen denk ik zo.
    Ik vind het altijd zo verwarrend. Want mijn 7011 heeft 9x 200w aan boord volgens mij en dat had mijn Onkyo ook geloof ik. Als ik dat ga vergelijken met die NAD of Rotel van 80w bij 8ohm, dan lijken ze veel zwakker.
    Waar ligt dat aan? Ik zie het wel in meer versterkers en receivers. De receivers lijken qua watts altijd veel hoger..
    Als ik de specs mag geloven dan heeft jouw NAD 7x 40watt aan boord. NAD T748
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #28
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ligt aan hoe ze het meten. Maar het is een heel verschil en niet ten gunste van de Marantz. Van die 9 x 200watt blijft in de praktijk weinig van over.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #29
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ligt aan hoe ze het meten. Maar het is een heel verschil en niet ten gunste van de Marantz. Van die 9 x 200watt blijft in de praktijk weinig van over.
    Met die eindtrappen praten we dus over "echte" watts? En in de praktijk heeft de 7011 misschien aan "echte" watts dus ook 80watt bv.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #30
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Yep, die gebruiken zeg maar geen krachttermen om hun producten aan de man te brengen. Desondanks is dat ook voor de gemiddelde huiskamer al meer dan voldoende. Dus staar je ook niet blind op die wattages. Ook uit de Marantz komt een bak herrie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #31
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Yep, die gebruiken zeg maar geen krachttermen om hun producten aan de man te brengen. Desondanks is dat ook voor de gemiddelde huiskamer al meer dan voldoende. Dus staar je ook niet blind op die wattages. Ook uit de Marantz komt een bak herrie.

    Helder..Helder..

    Ik heb al even in de instellingen van 7011 gekeken en je ziet dan allemaal verschillende aansluit mogelijkheden. Nu maar hopen dat ik de pre-outs van front kan gebruiken en dan de rest bedraad aansluiten.
    Er gaat weer een wereld voor me open..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja hoor, dat kan gewoon en wordt ook vaak zo gedaan. Nadeel is dat je twee versterkers aan moet hebben staan, zelfs als je alleen stereo luistert. Gewoon de pre-outs toewijzen naar de betreffende output. Aansluiten op een (2.0/5.1/7.1)-versterker die je dan op multichannel zet zodat alles wat er in stopt tegelijk te horen is. Anders moet je ook steeds van bron wisselen. Zo heb ik het. Maar ik wil tegelijk bijvoorbeeld muziek in mijn woonkamer, keuken en tuin kunnen horen. Ik heb nog niet de behoefte om twee extra plafondspeakers erbij te zetten, maar het kan wel. Dedicated versterker is natuurlijk kwalitatief veel beter en kun je later altijd blijven gebruiken. Ook als je een nieuwe receiver/AV-controller koopt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Thnx Claudio en David voor jullie responses. Dit is weer helemaal nieuw voor me...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #34

    Standaard

    Heel veel merken zijn een beetje misleidend hoe ze dit meten omdat de meeste consumenten denken meer watt is beter. Die SR7011 bijvoorbeeld kan inderdaad 200W per kanaal, maar alleen als er één kanaal is aangesloten. Kijk maar wat er in de specificaties staat: "Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1%, 1-kan.-aansturing) 200W". Dat is en bij 6 ohm gemeten dus minder weerstand, op 1 frequentie de meest gunstige en met 1 kanaal aangestuurd. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de voeding in de Marantz. Die levert maximaal 710 watt, mocht je alle 9 kanalen tegelijk aansturen dan blijft er dus maximaal 70 á 75 watt per kanaal over. Dat is overigens alsnog meer dan voldoende. De meeste speakers hebben echt maar tussen de 10-25 watt nodig om om een goed volume geluid te produceren.

    De NAD van mij die meet ook echt met alle kanalen aangestuurd: "Full Disclosure Power (all channels driven simultaneously) - 7x40w" en ik haal dus ook echt die 40 watt per kanaal in 7.1. Die 80 watt bij 8 ohm, zal dan meer dan genoeg zijn zeker omdat je speakers op 6 ohm aanstuurt dus nog wel iets meer dan die 80 watt tot je beschikking hebt.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  10. #35
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Heel veel merken zijn een beetje misleidend hoe ze dit meten omdat de meeste consumenten denken meer watt is beter. Die SR7011 bijvoorbeeld kan inderdaad 200W per kanaal, maar alleen als er één kanaal is aangesloten. Kijk maar wat er in de specificaties staat: "Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1%, 1-kan.-aansturing) 200W". Dat is en bij 6 ohm gemeten dus minder weerstand, op 1 frequentie de meest gunstige en met 1 kanaal aangestuurd. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de voeding in de Marantz. Die levert maximaal 710 watt, mocht je alle 9 kanalen tegelijk aansturen dan blijft er dus maximaal 70 á 75 watt per kanaal over. Dat is overigens alsnog meer dan voldoende. De meeste speakers hebben echt maar tussen de 10-25 watt nodig om om een goed volume geluid te produceren.

    De NAD van mij die meet ook echt met alle kanalen aangestuurd: "Full Disclosure Power (all channels driven simultaneously) - 7x40w" en ik haal dus ook echt die 40 watt per kanaal in 7.1. Die 80 watt bij 8 ohm, zal dan meer dan genoeg zijn zeker omdat je speakers op 6 ohm aanstuurt dus nog wel iets meer dan die 80 watt tot je beschikking hebt.
    Wow.. Thnx voor je antwoord en uitleg. Nu snap ik dat verhaal ook eindelijk. Ik ga vanmiddag even het vrouwtje blij maken met dit nieuws dat er nog een xtra versterker bij komt. 10 km van mij vandaan staat een NAD 214 te koop.
    Ga bieden en hoop ik ophalen. Dan ga ik daarna weer rustig sparen om tzt de Marantz 7055 te kopen en dan volgend jaar die inzetten en dan de NAD weer eventueel verkopen. Dat is een beetje het plan.

    https://www.marktplaats.nl/a/audio-t...sPage=lr&pos=4
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  11. #36
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb m... Ik heb een bod uitgebracht en ga m vanmiddag halen....
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  12. #37

    Standaard

    Hopelijk krijg je niet al te veel verschil in klank tussen de (NAD versterkte) frontspeakers en de rest. Het is toch een ander merk versterker met een "eigen"geluid.
    Persoonlijk had ik het bij een Marantz versterker gehouden....... En die dan voor de atmos speakertjes....
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  13. #38

    Standaard

    Volgens dit draadje op het MArantz-forum gaat jouw idee niet werken:
    https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=14465.0

    Je kan bij de Marantz, althans bij de 7010, niet vrij de speakers aan een eindversterker toewijzen en op die manier een versterker overhouden voor Atmos. Als ik het allemaal goed lees.......
    Laatst aangepast door 2cvman : 02-05-2017 om 14:00
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    Hopelijk krijg je niet al te veel verschil in klank tussen de (NAD versterkte) frontspeakers en de rest. Het is toch een ander merk versterker met een "eigen"geluid.
    Persoonlijk had ik het bij een Marantz versterker gehouden....... En die dan voor de atmos speakertjes....
    Naja dan had je sowieso een recente Marantz moeten nemen. Marantz versterkers van 20 jaar geleden klinken ook wel iets anders dan de huidige, en dan was de PM/MM eigenlijk de enige optie. Sowieso maakt het klankverschil voor de atmos speakers niet zoveel uit. Die kun je waarschijnlijk nog met een T-Amp aansturen zonder dat je wezelijk verschil hoort in de totale Atmos beleving.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  15. #40
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    Volgens dit draadje op het MArantz-forum gaat jouw idee niet werken:
    https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=14465.0

    Je kan bij de Marantz, althans bij de 7010, niet vrij de speakers aan een eindversterker toewijzen en op die manier een versterker overhouden voor Atmos. Als ik het allemaal goed lees.......
    Mocht het niet op mijn manier lukken dan gebruik ik m voor de Atmos..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  16. #41
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Mocht het niet op mijn manier lukken dan gebruik ik m voor de Atmos..
    Post #8

    https://www.whathifi.com/forum/av-re...11-no-pre-outs
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Naja dan had je sowieso een recente Marantz moeten nemen. Marantz versterkers van 20 jaar geleden klinken ook wel iets anders dan de huidige, en dan was de PM/MM eigenlijk de enige optie. Sowieso maakt het klankverschil voor de atmos speakers niet zoveel uit. Die kun je waarschijnlijk nog met een T-Amp aansturen zonder dat je wezelijk verschil hoort in de totale Atmos beleving.
    Voor Atmos maakt het niet veel uit, bij mij zit er ook niet veel verschil in tussen de SR7010 en PM7003, maar het is er wel wat... Maar Geoffrey wil het zijn NAD de main speakers aansturen heb ik begrepen......
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ah, dan is dat dus een verbetering!
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  19. #44
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    Ah, dan is dat dus een verbetering!
    Als het echt kan natuurlijk.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  20. #45

    Standaard

    Zou geen probleem mogen opleveren.
    Hooguit wat inregel uitdagingen

    Vermogen - HiFi.nl
    https://www.hifi.nl/artikel/1689/Vermogen.html

    Even wat (simpele) theorie:
    Een versterker versterkt een SPANNING (dat vind je in de techische gegevens als versterkingsfactor bv +xx dB) van de voorversterker.
    Dus stel je hebt een versterker die een versterkingsfactor heeft van 20x (= een makkelijke rekenfactor)
    Uitgaande van een lijningang (oftewel de uitgang van de voorversterker) van de klassieke 775mV aan de ingang van de versterker krijgen we dus 0.775Vx20=15.5V aan de uitgang.
    Hangen je aan de uitgang van deze versterker een luidspreker met een impedantie van 8 Ohms dan loopt er volgens de wet van Ohm een stroom van 15.5V/8Ohms= 1.94A.
    Het vermogen kun je dan berekenen uit de andere wet van Ohm: P=U*I of P=R*I^2. Dit levert 15.5V*1.94A=30Watt.
    Belasten je vervolgens de de uitgang met 4 Ohms dan loopt er een stroom van 15.5V/4Ohms= 3.88A en wordt het vermogen dat geleverd wordt dus 15.5V*3.88A=60Watt!
    Er is dus duidelijk een verschil in belasting tussen 8 Ohms en 4 Ohms en idem bij 6 ohm.
    Omdat een versterker bij 4 (of 6) Ohms een grotere stroom moet leveren zal hij ook warmer worden dan bij een belasting van 8 Ohms.
    Als je nog lager gaat dan 4 Ohms gaat de stroom nog groter worden en bestaat de kans dat de versterker dit niet overleeft;
    vandaar dat de fabrikanten opgeven tot welke impedantie je mag gaan.
    Dit is de grove theorie zonder rekening te houden met verliezen, vervorming, dempungsfactoren en rendement e.d. (om eenvoudig te houden)
    * het maximale vermogen (in de EU uitgaande van een idela omstandigheden) dat uit de wand te trekken is 220/230v*16ampere is 3500 watt.

    Denon heeft ook een leuk verhaaltje die hier goed bij aansluit
    https://www.denon-hifi.nl/nl/waarom-watt

    Marantz SR7011w
    Aantal eindversterkers 9
    Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing) 165 W
    Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1%, 1-kan.-aansturing) 200 W
    70%-garantie
    Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing) 125 W
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #46
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Volgens mij kan het wel...Helemaal onderaan...

    What's new in the 2016 model compared to previous model (SR7010)?
    • HEOS wireless multi-room sound system
    • Extended bluetooth range via version 3.0 + EDR
    • DSD at 5.6Mhz
    • 5GHz frequency support under WiFi (now dual band)
    • New Audyssey remote app (a paid up-grade that will allow the user to check correction results, set target sound options, adjust frequency roll-off, set mid-range compensation controls and save, load, view and print results.)
    • RC Source Select (allows changing of an HDMI standby pass through source while the AVR is in Standby mode - 2015 and older models require powering on the AVR to change the pass through source)
    • Cannot do Audyssey DSX or Front Wide speakers.


    DTS:X with Neural:X upmixer firmware installed at the factory.

    Discrete Network chip reset (no settings lost).
    1 - With the AVR powered ON, select "Online Music" as the input source.
    2 - Simultaneously press/hold the SR7011 "BACK" + "ENTER" buttons on the front panel
    3 - Hold the buttons for a few seconds until the display reads "Network Restart" and then release the buttons.

    Try the above first when experiencing network issues before doing the full reset below (which would result in the lose of all user settings as well as the Audyssey EQ).

    Resetting the SR7011. Note that for microprocessor and network reset, all user and Audyssey setup settings will be wiped out. The SAVE/LOAD configuration steps should be performed beforehand to save user and Audyssey settings.

    (1) Soft reset. Un-plug the power chord for approximately 10 minutes.

    (2) Microprocessor reset. Also known as the factory reset.
    Turn OFF the unit
    Turn ON the unit and simultaneously press the GAME and A-DSX buttons.
    Wait until the display starts flashing in 1 second intervals, then release the two buttons.

    (3) Network reset.
    Turn OFF the unit
    Turn ON the unit and simultaneously press the MOVIE and MUSIC buttons.
    Wait until the display starts flashing in 1 second intervals, then release the two buttons.

    For those interested in powering the floor speakers with external amps and utilizing the internal amps of the SR7011 to power the Atmos/ceiling height speakers, jdsmoothie has given the following manual amp assign configuration in 2015 Marantz thread post number 364:
    Amp Assign: 11.1
    Height Speakers: 4 Height Speakers
    Height Layout: TF + TR (or whatever height speaker positions you are using)
    Wide/HT 2: Top Rear (or whatever 2nd height speaker position you are using)
    Pre-out: Front
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  22. #47
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    ​het werkt!!!!!!!!
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  23. #48

    Standaard

    Top!!
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  24. #49

    Standaard

    Helemaal super
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  25. #50
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Natuurlijk werkt dat.

    Dat speakermenu is best wel even zoeken. Zoveel opties. Gelukkig maken de plaatjes een hoop duidelijk. Als ik twee kwalitatief betere frontspeakers had, had ik die zeker aan laten sturen door mijn Onkyo. Maar dat is ook een uitzonderlijk apparaat.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •