Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 131 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Lees net in een topic over de Panasonic op t forum van Blu-Ray.com het volgende :

    "But what's interesting is that even with the new "10-bit priority" mode on the Panny UB900 the Sony X800 player is better at rendering out banding torture tests. That fade to black on Leo's face at the start of the Relevant is a banding horror show but the Sony handles it with as much grace as possible whereas the Panny - even on the 10-bit output - is noticeably more stressed."

    Was dus niet de enige die t opviel...

    Ben zelf ook klaar met afstellen en peins er niet over om een paar honderd euro te gaan besteden aan calibratie. Geef dat liever uit aan een stapeltje UHD's!

  2. #27

    Standaard

    Leuke quote van iemand op t forum van Blu-Ray.com die zowel de Oppo als de Sony heeft:
    "I have tried this player out on my X800D, it delivers a very crisp PQ to the degree that it gives my 203 a run for it's money. "


  3. #28

    Standaard

    Vanavond iets aparts meegemaakt...
    De speler reageerde niet meer op de afstandsbediening!
    Hij ging wel aan via de knop op de speler zelf.
    Nieuwe batterijtjes hielpen niet.
    Heb toen de speler even volledig van de stroom moeten afhalen en daarna was t probleem verholpen?!?

  4. #29

    Standaard

    Is een nieuwe firmware update uit kreeg ik gisteravond binnen deze moet een aantal dingen verbeteren

  5. #30

    Standaard

    Ik heb deze speler vandaag aangesloten. Installatie ging erg makkelijk, firmware meteen geupdatet en klaar. Eerste schijf erin: Logan UHD (UK). Wat een herrie maakt dat ding, viel mij erg tegen. De Noir versie hetzelfde. De bijgevoegde blu-ray met extras maakte daarentegen geen herrie. Ik hoop niet dat dit voor alle UHDs gaat gelden...

  6. #31

    Standaard

    Hmm vreemd. Ik heb Logan UHD (UK) ook gekeken en nergens last van gehad. Alleen bij het opstarten wanneer er nog geen geluid is, hoor ik de speler af en toe laden. Maar verder ben ik juist zeer tevreden. Vind het juist een zeer stille speler met alles wat ik afgespeeld heb.

    Het enige minpunt is dat de speler geen Dolby Vision ondersteunt en dat dat er met een update hoogstwaarschijnlijk nooit van gaat komen. Las ergens dat de hardware te zwak is om Dolby Vision software-matig te kunnen draaien.

  7. #32

    Standaard

    Hier ook geen last erg stil.
    dolby vision gaat waarschijnlijk alleen voor de 1000es komen die dit jaar in Europa uitkomt.
    wordt wel een dure speler in de prijsklasse van de oppo.

  8. #33

    Standaard

    Ik heb nog een paar UHD's geladen. La La Land en Kong: Skull Island. Beide maken ook herrie. Het klinkt net of de ventilator op hoge stand staat. (Geen idee of er wel een ventilator in zit, maar dat is wel hoe het klinkt.) Als ik een paar hoofdstukken vooruit ga is het bijgeluid een heel stuk minder (nagenoeg weg), ga ik weer terug naar de eerste hoofdstukken dan is het er weer. Dat geldt voor alle drie films.

    Ik zal morgen de andere titels die ik heb ook even testen. Maar het zou goed kunnen dat er iets niet helemaal goed is met mijn speler als jullie aangeven dat die van jullie juist zo stil is.
    Laatst aangepast door Steve G. : 13-08-2017 om 19:43

  9. #34

    Standaard

    Hier ook: geen last van herrie. Als het zo blijft, gewoon omruilen.

  10. #35

    Standaard

    Ok, bedankt allemaal. Ik neem het zekere voor t onzekere en stuur de speler terug voor een ander exemplaar. Hopelijk bij de volgende geen problemen meer.

  11. #36

    Standaard

    Vandaag nieuw exemplaar ontvangen, aangesloten en natuurlijk meteen Logan UHD afgespeeld. Heerlijk, die stilte van het apparaat! Had de eerste keer kennelijk een maandagmorgenmodelletje.

  12. #37

    Standaard

    Soms zit t helaas tegen. Maar goed vanaf nu is t genieten van je X800!
    Duim nu wel even mee voor een toekomstige Dolby Vision update...

  13. #38

    Standaard

    De X800 krijgt geen update voor Dolby Vision.

    Niet meer geheel onverwacht, wel jammer. Er is nog niets uit met Dolby Vision waar ik warm voor loop, op de laatste Spider-man na. Ik koop misschien de LG wel erbij als die wat lager geprijsd is en er meer discs zijn .

  14. #39

    Standaard

    Jammer, maar ach zo hard loopt t nu ook weer niet met DV.
    Had er hele andere verwachtingen van en ben toch blij dat ik deze speler nu al een tijdje in huis heb.

    De Sony tv's krijgen blijkbaar ook de al lang geleden beloofde DV update pas eind van dit jaar (een nieuwe speler met DV zullen ze dan wel aankondigen op de CES in Vegas in januari). De DV update van de LG liet lang op zich wachten en is inmiddels alweer terug getrokken. Mogelijk door de grijze balken waar menigeen last van schijnt te hebben. T aanbod is ook idd nog niet overweldigend, zowel qua titels alsook nieuwe spelers.

  15. #40

    Standaard

    Via LG tv's icm Netflix is er anders best al een behoorlijk aanbod. Ik maak bij DV graag de vergelijking met DTS. Het duurde heel lang voordat er op veel dvd's en DTS spoor aanwezig was.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  16. #41

    Standaard

    Nou dat ging wel een stukje sneller met dts
    was 1 van de eerste in Nederland met een dts decoder de millenium 2.4.6 in als ik heb goed heb in 1996.
    moest je nog apart aansluiten op de onkyo 919.
    veel dts laserdisc gekocht toen.
    dolby vision wordt ook niet ondersteund door alle studio s dus zo n vaart zal dit niet lopen
    en dan nog moet je terminator ogen hebben om het verschil te zien met HDR 10

  17. #42

    Standaard

    Nou twijfel ik is al zo n poos geleden was volgens mij de onkyo 909 daarna kwam de onkyo 919 met ingebouwde dts decoder.
    dwaal een beetje af van het topic maar ook ik vind dit een topspeler met een 4k upscaling van bluray wat beter is dan dat de lg 65 e6v dit doet en de oppo 203.

  18. #43

    Standaard

    Vind persoonlijk DV op Netflix weinig meerwaarde hebben. De enige titel die ik heb gezien die er echt geweldig uitziet is Okja.
    En t is daarnaast ook nogeens een hele vermakelijke film.

    Nu ik redelijk wat HDR10 materiaal heb gezien vraag ik me af of je echt daadwerkelijk verschil gaat zien tussen een HDR10 of een DV versie van dezelfde titel op de huidige televisies. Denk dat het verschil pas echt waarneembaar gaat worden bij een volgende generatie echte 12 bit schermen. Het is natuurlijk wel leuk dat je je daar nu alvast op kan voorbereiden, DV groeit met je mee tenslotte!

  19. #44
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Er wordt zelfs geklaagt dat huidige schermen nog niet goed met Dolby Vision om kunnen gaan, omdat de techniek nog niet toereikend is (nits). Toch de titels die ik zag zoals Power Rangers en Resident Evil waren wel erg mooi. Op Netflix nekt de compressie wel, maar ik merk zeker verbetering in de Marvelseries sinds ze allemaal een upgrade hebben gekregen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #45

    Standaard

    Kon de Marvel series niet zonder, maar vond Luke Cage en Iron Fist met DV er nu niet echt bijzonder uitzien als je t vergelijkt met andere series in 4K zonder DV zoals Better Call Saul of Sense8. Beide hebben echt een geweldige beeldkwaliteit zonder gebruik te hoeven maken van DV.

    Heb Resident Evil (de animatie bedoel je neem ik aan) ook en die zag er met HDR10 ook fantastisch uit.
    Zal leuk zijn als je eens kon switchen tussen de een de ander, kan op de Oppo DV worden uitgeschakeld?

  21. #46

    Standaard

    Krijg vandaag Blade runner binnen op uhd
    deze moest wel de aankoop waard zijn
    ben benieuwd

  22. #47

    Standaard

    Inmiddels is Snagfilms (de app) weer verwijderd.
    Vreemde gang van zaken, eerst iets toevoegen dat niet werkt en op een gegeven moment weer verwijderen.

  23. #48

    Standaard

    Is er een manier om deze speler regiovrij te maken? Heb verschillende regio 1 DVD die ie niet afspeelt... mn oude simpele BD-speler deed dat zonder probleem! Hopelijk is er iets te doen

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent Vernel Bekijk bericht
    Is er een manier om deze speler regiovrij te maken? Heb verschillende regio 1 DVD die ie niet afspeelt... mn oude simpele BD-speler deed dat zonder probleem! Hopelijk is er iets te doen
    Volgens mij niet softwarematig. Bij Stegen verkopen ze in ieder geval een regiovrije X800. Informeer daar even...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent Vernel Bekijk bericht
    Is er een manier om deze speler regiovrij te maken? Heb verschillende regio 1 DVD die ie niet afspeelt... mn oude simpele BD-speler deed dat zonder probleem! Hopelijk is er iets te doen
    Het kan inderdaad bij Stegen; kost als ik het goed heb €100.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •