De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke: Home Cinema set 4k UHD??

    Zijn er al mooie 4K UHD home cinemasets in de winkels, want waar ikzelf bv tegen aan loop is dat veelal 4k upscale is en het mekaar allemaal niet ondersteunt. Bv Harman Kardon heeft een hele mooie 4K set alleen kan de bijhorende Blu-ray speler geen 4K disc's afspelen.
    Hij kan alleen 4K media afspelen, daarom is het zo op te passen met wat je koopt! Hebben jullie eventueel tips?

    Bose heeft ook een mooie 4k set maar onbetaalbaar voor mij

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat dergelijke sets nog wel een tijdje uitblijven. Alle fabrikanten van de UHD spelers (Sony, LG, Panasonic, Samsung) hebben op dit moment nog niet een dergelijke set uitgebracht en ik verwacht ook niet dat dit op de korte termijn nog gaat komen. De markt voor deze goedkopere alles-in-een setjes is toch wel een beetje overgenomen door de soundbars. Je hebt dan dus eigenlijk twee opties. Ofwel je koopt een UHD Blu-ray speler met een Atmos enabled soundbar van bijvoorbeeld Sony of LG. Of je gaat voor een systeem met losse componenten. Dus een UHD Blu-ray speler + AV Receiver + Speakerset. Dit laatste heeft mijn absolute voorkeur qua geluidskwaliteit maar je moet er wel de ruimte voor hebben. Daarnaast ligt het ook aan welke opstelling je wilt hebben of het binnen je budget past. Een atmos systeem uit lossen componenten dan moet je voor 5.1.2 toch wel minimaal rekening houden met een bedrag van rond de 2000 euro. Een soundbar + UHD speler kun je al ongeveer krijgen voor de helft. Met andere woorden, wat is je budget en wat wil je precies?
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ik denk dat dergelijke sets nog wel een tijdje uitblijven. Alle fabrikanten van de UHD spelers (Sony, LG, Panasonic, Samsung) hebben op dit moment nog niet een dergelijke set uitgebracht en ik verwacht ook niet dat dit op de korte termijn nog gaat komen. De markt voor deze goedkopere alles-in-een setjes is toch wel een beetje overgenomen door de soundbars. Je hebt dan dus eigenlijk twee opties. Ofwel je koopt een UHD Blu-ray speler met een Atmos enabled soundbar van bijvoorbeeld Sony of LG. Of je gaat voor een systeem met losse componenten. Dus een UHD Blu-ray speler + AV Receiver + Speakerset. Dit laatste heeft mijn absolute voorkeur qua geluidskwaliteit maar je moet er wel de ruimte voor hebben. Daarnaast ligt het ook aan welke opstelling je wilt hebben of het binnen je budget past. Een atmos systeem uit lossen componenten dan moet je voor 5.1.2 toch wel minimaal rekening houden met een bedrag van rond de 2000 euro. Een soundbar + UHD speler kun je al ongeveer krijgen voor de helft. Met andere woorden, wat is je budget en wat wil je precies?
    Ik kan een aantal dingen verkopen waardoor ik de ruimte heb om de Sony HT-ST5000 soundbar te kunnen kopen. Ik woon in een rijtjeswoning dus aparte componenten is niet nodig.
    Deze soundbar heeft Dolby Atmos...
    Kan jij me zeggen of deze set en mijn tv 4K UHD ondersteunen?
    Ik heb een Sony KD-49X8505B tv, volgen mij ondersteunt deze wel 4K UHD...
    Laatst aangepast door Wim S. : 08-05-2017 om 18:29

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik woon in een rijtjeswoning dus aparte componenten is niet nodig.
    Deze soundbar heeft Dolby Atmos...
    Aparte componenten en extra luidsprekers zijn nooit nodig, tenzij je een mooie en realistische weergave wilt hebben. Zelfs in een rijtjeswoning of flat is dat mogelijk zonder veel overlast te veroorzaken. Soundbars/-base hebben vaak kleine luidsprekers en daardoor moeten deze veel meer (vervormde) dB's produceren voor een indrukwekkende weergave. Daarnaast heb je met een soundbar/-base alleen in het midden een mooi geluid en daarom zijn ze niet echt geschikt voor een woonkamer.

    Zoek je een mooie set met Dolby Atmos, dan kun je deze het beste zelf samenstellen of één die al samengesteld is zoals de bvb de HT-S5805 of -veel uitgebreider- de HT-S7805.

    Laat je mogelijkheden daarom niet beperken door de ruimte (onder de TV).
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 08-05-2017 om 23:16
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Aparte componenten en extra luidsprekers zijn nooit nodig, tenzij je een mooie en realistische weergave wilt hebben. Zelfs in een rijtjeswoning of flat is dat mogelijk zonder veel overlast te veroorzaken. Soundbars/-base hebben vaak kleine luidsprekers en daardoor moeten deze veel meer (vervormde) dB's produceren voor een indrukwekkende weergave. Daarnaast heb je met een soundbar/-base alleen in het midden een mooi geluid en daarom zijn ze niet echt geschikt voor een woonkamer.

    Zoek je een mooie set met Dolby Atmos, dan kun je deze het beste zelf samenstellen of één die al samengesteld is zoals de bvb de HT-S5805 of -veel uitgebreider- de HT-S7805.

    Laat je mogelijkheden daarom niet beperken door de ruimte (onder de TV).
    Zoveel mensen, zoveel wensen...
    Ik heb in ieder geval een Sony UBP-X800 4k UHD speler besteld, met 2 HDMI poorten. Ik hoop dat ik de ene hdmi poort kan gebruiken van speler naar mijn huidige versterker en de andere rechtstreeks naar mijn tv, geen idee of dat zal werken?
    Zou het wel werken heb ik geen nieuwe set nodig (bedenk ik me ineens), dit zijn de specs van de nieuwe 4k speler.

    4K Ultra HD Ja4K upscaling Ja
    3D Ja
    WiFi Ja
    HDMI uitgangen 2
    Optisch uitgang Nee
    Coaxiale uitgang Ja
    USB poorten 1 (voorkant)
    Miracast Ja
    DLNA Ja

    Zou ik wel nieuwe soundbar kopen, dan gaat het toch de Sony HT-ST5000 soundbar worden, alleen wil ik 'm eerst nog wel beluisteren dan in de winkel.

  6. #6

    Standaard

    De UBP-X800 heeft één HDMI ingang voor 4K Video + Audio en één voor alleen Audio. Als je jouw TV op HDMI 1 doet en je versterker op HDMI 2 dan moet het helemaal gaan werken. Veel plezier ermee, de X800 is een mooie speler.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    De UBP-X800 heeft één HDMI ingang voor 4K Video + Audio en één voor alleen Audio. Als je jouw TV op HDMI 1 doet en je versterker op HDMI 2 dan moet het helemaal gaan werken. Veel plezier ermee, de X800 is een mooie speler.
    Bedankt, ik hoop dat het gaat werken. Ik laat het jullie weten!
    Ik heb een Bose V25 systeem Home cinema waar ik best heel tevreden over ben, speelt ook DTS Master af na de nieuwste update!
    Ik vraag me dan alleen nog af waar ik de HDMI kabel voor audio in Bose Systeem moet plaatsen maar dat zie ik nog wel!

  8. #8

    Standaard

    De UBP-X800 inmiddels binnen en was een eenvoudige installatie, sprak allemaal voor zich. HDMI 2 aangesloten voor audio op Bose versterker en voor beeld HDMI 1 op HDMI 2 van tv en dat werkt prima!
    Ik krijg nu wel steeds bericht bij een UHD disc dat ik een tv moet kopen met High Dynamic Range, voor een optimaal resultaat. Dus zo blijf je ook bezig haha..

    Van de week toch ook eens luisteren en kijken naar de Sony HT-ST5000 soundbar, het is ook voor mij de vormgeving en mogelijkheden die mij wel aanspreken.
    Ik had begrepen dat je geen DTS kan afspelen enzo maar dat dit wordt omgezet naar Dolby Atmos, is er uberhaubt iemand die ervaring heeft met deze soundbar?
    DTS-X was er ook niet op aanwezig maar zou er later met een upgrade alsnog op komen...(had ik gehoord op YouTube)

  9. #9

    Standaard

    Ik heb het nu wel voor mekaar wat betreft de nieuwe Blu-ray speler Sony UBP-X8000, het werkt goed met mijn huidige Home cinema systeem.
    Ik wou eerst een verandering en dan richting een soundbar, Ik had mijn ogen op de:

    Bose Soundbar 300 (compleet met bass module & rearspeakers)
    Sony Dolby Atmos HT-ST5000

    En mijn bevindingen zijn dat ik het toch hou bij mijn huidige Bose V25 systeem die na laatste update vrijwel alle geluidsformaten kan afspelen, in tegenstelling tot de Bose Soundbar 300. Die overigens wel veelal omzet naar PCM, maar dat is
    niet wat ik wilde. Nog een nadeel was dat je de rearspeakers niet kan veranderen qua volume.

    Wat betreft de Sony Dolby Atmos HT-ST5000 kon ik deze nergens in mijn buurt beluisteren, wel werd er mij verteld dat ze de soundbar hadden gezien en beluisterd op een demo-dag & dat het geluid voor film prima was, maar voor muziek tegenviel.

    Conclusie voor mij:

    Ik hou het nog bij mijn huidige set en wacht misschien nog wel een jaartje of twee op evt. beter Home Cinema systeem.
    Als je ergens nog erg tevreden mee bent ondanks dat het inmiddels wat is verouderd (al valt dat met Bose best mee, door vele update's) blijf erbij, anders
    kan je achteraf nog weleens spijt krijgen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •