De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.

Discussie: Home Cinema Set

  1. #1

    Standaard Home Cinema Set

    Onze 'JVC TH-BD30 - 2.1 Home Cinema Set' is een tijdje geleden gestorven. Ik was er erg tevreden over ook al ging die slechts zes jaar mee. Iemand nog tips / advies voor een nieuwe? Budget zit zo rond de 500 / 600 euro.

  2. #2

    Standaard

    Wat wil je er zoal mee horen? Moet je bij het budget rekening houden met een speler of zoek je alleen een versterker en speakers? Wil je een losse subwoofer? Kortom, je vraagt om advies, maar voor goed advies heb ik in elk geval meer nodig.

    Ik ben nu bezig met een review voor de site van de Q Acoustics M3 Soundbar. Is een leuk en handige oplossing bijvoorbeeld. Dan zou je nog een losse speler erbij kunnen aanschaffen. Als je geen speler erbij hoeft en je richt je alleen op speakers en een versterkertje dan zou ik aanraden om te proberen het budget net wat hoger te krikken en bijvoorbeeld voor de Teufel Ultima 40 Active te gaan: https://www.teufelaudio.nl/stereo/ul...ve-p16060.html. Dan heb je echt knappe speakers voor dat geld.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Daar weet ik gewoonweg te weinig van om je te adviseren. Het enige advies wat ik altijd geef is juist om niet voor een alles in 1 set te kiezen. Nu deed je nog zes jaar met je JVC setje, maar een stel losse luidsprekers en losse componenten gaan heel wat langer mee.

    Je hebt je budget aangegeven. Ik zou zeggen ga naar een plaatselijke Mediamarkt en ga eens kijken en luisteren.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Waarom gaat het los langer mee dan alles in één?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Waarom gaat het los langer mee dan alles in één?
    Omdat losse onderdelen kwalitatief meestal betere kwaliteit zijn....
    Ook is het voordeel dat als je 1 onderdeel kapot hebt,je niet de hele set weg hoeft te brengen/vervangen.
    this is my boomstick!!!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Waarom gaat het los langer mee dan alles in één?
    Bij losse delen is alle elektronica vaak in een te klein kastje gepropt, waardoor er weinig ruimte is voor ventilatie. Hierdoor worden de onderdelen te warm, is de kwaliteit van de weergave veel lager en gaan ze (dus) sneller stuk. Er zijn sets die dit soort problemen niet hebben, maar daarvoor zal je veel dieper in de buidel moeten tasten.

    Verder hebben ze weinig mogelijkheden en is de karakteristiek van het geluid van de receiver is vaak afgestemd op de bijgeleverde luidsprekers. Hierdoor zal de weergave niet verbeteren als je de luidsprekers vervangt en in het geval van de subwoofer is vervanging niet mogelijk, omdat deze passief is.

    Zelfs een simpele manier om de weergave te kunnen verbeteren -dikkere kabels gebruiken- is niet meer mogelijk door de connectoren die bij iedere set anders zijn.

    Samengevat:
    Door de korte levensduur, de lage kwaliteit van de weergave en de beperkte mogelijk zijn budget-vriendelijke oplossingen op lange termijn vaak duurder dan losse delen.

    Wil je anderen en jezelf een plezier doen, dan kun je het beste zelf een set samenstellen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-05-2017 om 22:04
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Ok, ik geloof jullie. Wat is nu een logische oplossing? Ik ben namelijk totaal niet technische aangelegd.

  9. #9

    Standaard

    Dat ligt er aan wat je er op aan wilt sluiten en wat je wensen zijn. Wil je bijvoorbeeld streamen? Wil je alleen een tv en een bluray speler aansluiten of nog meer? Wil je stereo of eventueel later toch surround? Kortom help ons je helpen
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Je zegt een budget van rond de 600 euro te hebben. Dat is niet heel ruim maar wel te doen. Ik weet niet of je een 2.1 of 5.1 opstelling wilt. Maar qua speakers zou ik met 5.1 deze set aanraden:

    https://tweakers.net/pricewatch/2401...3-(zwart).html

    En wanneer je bij 2.1 wilt blijven deze: https://tweakers.net/pricewatch/3223...2-(zwart).html

    Je hebt dan weliswaar nog geen subwoofer, maar door de zuilspeakers is deze ook niet echt noodzakelijk en anders is het niet mogelijk om deze met kwaliteit in het budget te passen. Je hebt dan nog een AV reciever nodig. Dan kun je kijken naar:

    https://tweakers.net/pricewatch/5424...656-zwart.html
    https://tweakers.net/pricewatch/5517...vr-x1300w.html
    https://tweakers.net/pricewatch/4609...506-zwart.html

    Hierbij kun je dan nog een blu-ray speler naar keuze uitzoeken en dan heb je qua functionaliteit compleet met wat je had maar wel van een veel hogere kwaliteit en met veel beter geluid.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  11. #11

    Standaard

    Ik kijk zelden tot nooit TV dus ik doe het voor mijn DVD's en BR's. Het liefst surround en een 2.1 opstelling. Het moeten trouwens geen zuilen zijn van een halve meter of langer, gewoon zo simpel als die in de openingspost.

    Hoe ingewikkeld zijn die AV recievers? Ben absoluut niet technisch aangelegd.

  12. #12

    Standaard

    Zo ingewikkeld zijn ze niet. Het ene merk is wat gebruiksvriendelijker dan het andere. Mijn eerste receiver was een Sony en die was in elk geval heel gebruiksvriendelijk. Mijn huidige Pioneer is iets minder qua menu structuur. Heb nu voor een review een Anthem staan. Die is bijzonder eenvoudig in de bediening, maar die ligt ver boven jouw budget. Vraag anders bij een winkel of je wat mag proberen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ik kijk zelden tot nooit TV dus ik doe het voor mijn DVD's en BR's. Het liefst surround en een 2.1 opstelling. Het moeten trouwens geen zuilen zijn van een halve meter of langer, gewoon zo simpel als die in de openingspost.

    Hoe ingewikkeld zijn die AV recievers? Ben absoluut niet technisch aangelegd.
    Het makkelijkst is bij de receiver een complete set luidsprekers te kopen. Je kunt er voor kiezen om 2 of 3 luidsprekers te gebruiken voor de vaste opstelling en de andere 2 voor een flexibele opstelling zodat je door te experimenteren zelf de verschillen kunt ervaren tussen surround via 2,3 of 5 luidsprekers.

    Een andere mogelijkheid is om een stel boekenplank-formaat luidsprekers te combineren met een subwoofer. Je hebt dan een 2.1 opstelling waarmee het geluid wel wat voller zal klinken als wat je gewend bent, maar geen echte surround.

    Receiver zijn zo makkelijk of moeilijk te bedienen als je zelf wilt. Makkelijkst is om de 'auto-setup' te gebruiken zodat de receiver zichzelf in kan stellen en moeilijkst is om het helemaal zelf te doen. De meeste gebruikers beginnen daarom met de 'auto-setup' en gaan later zelf wat proberen om de weergave wat mooier en/of beter te krijgen. Heb je de set goed ingesteld, dan is de bediening net zo makkelijk als van een alles-in-één: Bron kiezen, DSP-programma kiezen, geluidssterkte regelen en dan eindelijk gaan genieten.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-05-2017 om 23:50
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Mocht je toch nog een 5.1 opstelling overwegen. Hificorner heeft vandaag i.s.m Tweakers een mooie aanbieding voor de Jamo set die ik hierboven poste inclusief AV receiver. Past binnen jouw budget en geeft absoluut een veel beter geluid dan welke standaard alles-in-een set dan ook.

    https://www.hificorner.nl/jamo-s426-...n=vakantiegeld
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •