De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dolby sound in Onkyo TX SR-507

    Hallo,

    Ik krijg maar geen dolby surround of dts geluid uit mn Onkyo TX SR-507 versterker. Ik heb mijn Samsung led tv op de hdmi out van de versterker en de ziggo horizon box op de hdmi in2(VCR/DVR) en het geluid heb ik middels een optical kabel via de ziggo horizon naar de opt in 1 van de versterker. In de horizon box heb ik bij audio instellingen de dolby op aan gezet. Ik krijg wel gewoon geluid en beeld. Maar op de versterker heb ik een aantal keuzes voor listening mode en daar staat dus geen dolby of dts bij. Kan alleen kiezen uit oa. Neo: 6 cinema, surround sense en PL II movie e.d.
    En daar krijg ik toch niet het geluid wat ik eerst wel had. Want toen ik de versterker pas installeerde, kan ik me herinneren dat ik wel uit dolby digital kon kiezen.

    Heb inmiddels de receiver ook al gereset middels de vcr en power knop samen in te drukken en alles opnieuw ingesteld.

    Wat doe ik verkeerd?
    Als er aanvullende info nodig is hoor ik dat graag.
    trouwens uit mn pc krijg ik ook niet het gewenste geluid. Heb de pc vanuit de hdmi van de video kaart op de receiver aangesloten. Bij luidspreker instellingen zie ik wel alle 5.1 speakers. Ze geven ook een test geluid af. Maar als ik films afspeel die wel 5, 6 of 7 channels audio hebben krijg ik niets te horen uit de surround speakers. De pc heb ik aangesloten op de DVD/BD ingang van de receiver en daar kan ik uit nog minder listening modes kiezen. Namelijk alleen Multichannel, All channel stereo, full mono en direct.

    alle hulp welkom

  2. #2

    Standaard

    Controleer of het uitgangsignaal van de Samsung en Horizon box op "bitstream out" staan.
    Als deze op PCM staan zal je nooit Dolby of DTS binnen krijgen op de Onkyo.
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie.

    Op de samsung tv staat het geluid op Pcm en het andere dolby e.d. kan niet gekozen worden. Tv staat trouwens ook op externe luidsprekers. Maar als ik m verander naar tv luidsprekers kan ik alsnog niet dolby kiezen. Hij staat vast op PCM.
    Ik dacht dat de geluids instellingen van de tv verder niets uitmaakt omdat het geluid direct via de optische uitgang van de horizon naar de receiver gaat.

    En op de Horizon box heb ik de keus om de volgende uitvoeren aan of uit te zetten: HDMI-output, S/PDIF-output, Analoog-output en DolbyDigital-output.
    Ik heb op de receiver het geluid via opt1* staan dus of ik op de horizon de hdmi en analoog uit of aan zet maakt geen verschil. De DolbyDigital-output staat ook op aan.

  4. #4

    Standaard

    Waarom een HDMI en optische kabel naar de receiver? Alleen HDMI is voldoende lijkt me.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Waarom een HDMI en optische kabel naar de receiver? Alleen HDMI is voldoende lijkt me.
    Ik dacht dat met een optische betere geluidskwaliteit te verkrijgen was dan met hdmi. Is dat niet zo?

    En het probleem van geen dolby kunnen kiezen is opgelost. Het lag dus aan de Horizon box. Heb de horizon gereset naar fabrieks instellingen en de Dolby out aan gezet en de dolby keuze op de receiver is terug.
    Had het eerder moeten proberen want die horizon boxen doen vaker rare dingen. Moet 's om de zoveel tijd gereset worden.

  6. #6
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korbes Bekijk bericht
    Ik dacht dat met een optische betere geluidskwaliteit te verkrijgen was dan met hdmi. Is dat niet zo?

    En het probleem van geen dolby kunnen kiezen is opgelost. Het lag dus aan de Horizon box. Heb de horizon gereset naar fabrieks instellingen en de Dolby out aan gezet en de dolby keuze op de receiver is terug.
    Had het eerder moeten proberen want die horizon boxen doen vaker rare dingen. Moet 's om de zoveel tijd gereset worden.
    HDMI en Optisch zijn beide digitaal. Maar HDMI heeft een veel betere geluidskwaliteit. Bovendien gaat het beeld ook via HDMI.

    http://www.apartmenttherapy.com/unde...-cables-184572
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •