De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: Kamer Grootte

  1. #1

    Standaard Kamer Grootte

    Hallo allen,

    Ik ben compleet nieuw in het hele thuis bioscoop gebeuren, maar sinds mijn vorige verhuizing wilde ik al ergens dit in gaan richten. Nu ga ik verhuizen, en heb ik een kamer of wat over waar ik dit wil gaan realiseren. The thing is, ik heb alleen de maten van de kamer nu, en ik vraag me af of dat genoeg zal zijn, of dat ik een muur moet openbreken (wat allemaal mogelijk is)

    De kamer die ik sowieso teveel heb is 2,70 bij 3. Ik kan er eventueel een kamer van 2,30 bij 2 erbij betrekken voor een totale lengte van 5 meter.

    Is het noodzakelijk om een muur te breken? Ik ben bang van wel, maar de opinie van een expert is altijd welkom.

    Tevens, wat zijn volgens jullie de ideale, gemiddelde kamer groottes om een thuis bioscoop in te realiseren?

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Muur Breken. 2.70 bij 3.00 is in mijn ogen klein. Als je de mogelijk hebt om het groter te maken dus naar 5.00 te gaan zou ik dat altijd doen. Dan zou het dus 5.00 bij ??? worden?
    Kun je veel meer kanten op..Volgens mij zijn er geen ideale maten, maar wel zoveel mogelijk recht toe recht aan. Dus zo rechthoek mogelijk. Welkom hier trouwens..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #3

    Standaard

    Hey Geoffrey,

    Bedankt voor de welkomsten en de reactie!


    De kamer zou dan exact worden: Breedte 5,01. Lengte aan zijde A: 2,77, Lengte aan Zijde B: 2,30.

    Het doek zou dan komen te hangen aan zijde A, stoelen/banken aan zijde B

    Screenshot001.jpg

    't is niet een exacte rechthoek, maar daar is vast wel iets aan te doen of mee te leven? Of moet ik een andere kamer claimen hiervoor?

  4. #4
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HoofdletterD Bekijk bericht
    Hey Geoffrey,

    Bedankt voor de welkomsten en de reactie!


    De kamer zou dan exact worden: Breedte 5,01. Lengte aan zijde A: 2,77, Lengte aan Zijde B: 2,30.

    Het doek zou dan komen te hangen aan zijde A, stoelen/banken aan zijde B

    Screenshot001.jpg

    't is niet een exacte rechthoek, maar daar is vast wel iets aan te doen of mee te leven? Of moet ik een andere kamer claimen hiervoor?
    Exacte rechthoek scheelt zo niet zoveel. Het "uitstekende" gedeelte is een buitenmuur? Zonder ramen of deuren? Zo ja.. Dan kun je hem straktrekken met het slaapkamer gedeelte. Zou ik ook gelijk alle muren isoleren en "zwevende" wanden plaatsen voor een mooi acoustic. Ik heb geen deticated room voor mijn HT (zucht) maar heb wel zwevende muur. Scheelt enorm in geluid. Ik ga binnenkort isolatie panelen maken en daarna Audessey pas laten lopen.
    Audessey is ideaal want dat is ruimte corrigerend. Ben benieuwd naar je verbouwingen en ik ga het zeker volgen. Zou leuk zijn als je af en toe foto's plaatst van je vooruitgangen.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #5

    Standaard

    Thanks!

    Het "Uitstekende" gedeelte is wel de buiten muur met ramen, daar ontkom ik niet aan. Enige wat ik nog zou kunnen doen is een kamer claimen van 4,43 bij 2,27, maar ik moet nog rekening houden met mn vrouw ofzoiets...

    Zodra we erin gaan (kan nog even duren) zal ik zeker een voortgangsverslag gaan maken!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •