Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mediamarkt Vlaanderen: Ergernis!

    Hebben jullie mede-Vlamingen ook zo het lak aan het feit dat je geen Mediamarkt meer binnen kan komen zonder aangesproken (aangeklampt is hier het betere woord) te worden door verkopers van energieleverancier Luminus? Ik snap niet dat MM dat tolereert want met hun opdringerigheid jagen ze reguliere klanten van de MM weg. Ik heb mezelf de laatste keer er een paar keer op betrapt dat ik eigenlijk nog liever voor een euro méér iets online zou bestellen dan nogmaals spitsroeden te moeten lopen bij onze Luminus-boys en -girls. Vandaag of morgen houd ik het eens niet meer en dan ga ik ze eens ongezouten mijn mening zeggen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    Dat is bij mij ook al maanden een enorme ergernis. Vooral Wilrijk en Schoten zijn de toppers op dit gebied in het Antwerpse. Het is zo erg dat ik steeds binnen ga met mijn telefoon tegen mijn oor alsof ik aan het bellen ben. Maar waar zijn we dan eigenlijk mee bezig.

  3. #3

    Standaard

    In Brugge Sint Kruis is het niet veel beter...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Heb altijd één kreet klaar, en het is nog eens waar ook, 'Ingeschreven in de groepsaankoop West- en Oost-Vlaanderen', ben 'k meteen klaar met die gasten
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  5. #5

    Standaard

    Je frustratie uitwerken op die verkopers heeft natuurlijk geen zin, die doen ook maar hun werk hoor, en geen aangenaam werk lijkt me.

    Die frustraties kunnen beter gericht worden aan Media Markt zelf via mail, maar vooral via sociale media zoals op Facebook.

  6. #6

    Standaard

    In NL is het niet veel beter daar heeft de MediaMarkt al vele jaren een samenwerking met Essent en Ziggo met dito opdringerige verkopers in de winkel. Ik stoor me er ondertussen niet meer aan en negeer ze gewoon. En dat is denk ik het beste wat je kunt doen. Dit soort samenwerkingen zijn enorm lucratief voor de MM die krijgen per meerjarig energie contract een kickback van tussen de 250 en 500 euro. Verkopers van de MediaMarkt zelf krijgen dan vaak een comissie van 5 a 10% voor elke bruikbare lead die ze aandragen bij de verkopers van Essent en Ziggo dus voor hun is het ook voordelig om hieraan mee te werken. Ik blijf er gewoon bij gewoon negeren, even snel uit het rek pakken wat je nodig hebt en weer afrekenen. Dat voorkomt onnodige irritatie en als de doet alsof die gasten er niet staan dan stoppen ze vanzelf wel een keer met praten.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  7. #7

    Standaard

    Ik zeg meestal al doorlopend: ik heb al elektriciteit.

    Aangezien ik ook wat jonger ben, spreken ze mij ook minder aan. Ben nu niet meteen de doelgroep denk ik. Ik erger er mij niet specifiek aan, want ik ben altijd die asshole die gewoon blijft doorlopen zonder op te kijken,
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 29-05-2017 om 11:26
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Ik zeg meestal al doorlopend: ik heb al elektriciteit.
    Ha ha, die kende ik nog niet...

    Enfin, ik snap niet dat ze bij MM niet snappen dat je met zo'n opdringerige plakijzers eerder klanten wegjaagt dan lokt.
    Laatst aangepast door Werner : 29-05-2017 om 11:32
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Die types van Essent heb ik ook weleens meegemaakt. Dan zeg ik gewoon dat ik geen interesse hebt en wandel ik door. Dan ben je in een paar seconden van zo'n verkoper af.

  10. #10

    Standaard

    Ik snap ook niet goed waarom die klojo's zich in de MM posteren en dat blijkbaar normaal is. Als je naar de slager of de bakker gaat, staat er toch ook geen lijperd om je een energiecontract in je nek te draaien.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Even dit topic omhoog schoppen want ik vind de service van MM hoe langer hoe meer achteruit gaan.

    Ik ben deze week in MM Wilrijk binnengesprongen om te zien of ze Airplane! en Papillon hadden. Helaas, geen succes. Dus denk ik: ik ga eens rondhoren of ze die toevallig niet in MM Schoten hebben, wel een eindje rijden voor mij. Ik zie op de website dat ze Airplane! hebben, maar Papillon staat (nog) niet op hun website, Blu-ray is dan ook nog maar pas van gisteren uit en de website van MM is niet helemaal betrouwbaar wat betreft stockvoorraden. Dus ik bel naar Schoten, of toch dat denk ik. In de plaats daarvan kom ik bij een callcenter terecht die me niet verder kunnen helpen dan... het op de website nakijken. Ja dag jan, dat kan ik zelf ook. Dus in het kader van "efficiëntie" gaat de service alweer naar beneden.

    Ik heb dus twee keuzes:
    1/ Naar Schoten rijden op goed geluk, met dikke kans dat ik er benzine doorrijd voor niets
    2/ Drie euro meer betalen en dankzij bol.com steekt het morgen in mijn bus.

    Raad eens voor welke optie ik ben gegaan? En dan maar klagen dat de webwinkels de markt overnemen! Zonde, ik was trouwe MM-klant maar zo jagen ze de klanten de gordijnen in.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Even dit topic omhoog schoppen want ik vind de service van MM hoe langer hoe meer achteruit gaan.

    Ik ben deze week in MM Wilrijk binnengesprongen om te zien of ze Airplane! en Papillon hadden. Helaas, geen succes. Dus denk ik: ik ga eens rondhoren of ze die toevallig niet in MM Schoten hebben, wel een eindje rijden voor mij. Ik zie op de website dat ze Airplane! hebben, maar Papillon staat (nog) niet op hun website, Blu-ray is dan ook nog maar pas van gisteren uit en de website van MM is niet helemaal betrouwbaar wat betreft stockvoorraden. Dus ik bel naar Schoten, of toch dat denk ik. In de plaats daarvan kom ik bij een callcenter terecht die me niet verder kunnen helpen dan... het op de website nakijken. Ja dag jan, dat kan ik zelf ook. Dus in het kader van "efficiëntie" gaat de service alweer naar beneden.

    Ik heb dus twee keuzes:
    1/ Naar Schoten rijden op goed geluk, met dikke kans dat ik er benzine doorrijd voor niets
    2/ Drie euro meer betalen en dankzij bol.com steekt het morgen in mijn bus.

    Raad eens voor welke optie ik ben gegaan? En dan maar klagen dat de webwinkels de markt overnemen! Zonde, ik was trouwe MM-klant maar zo jagen ze de klanten de gordijnen in.
    Ben ook iemand die graag voor m'n hobby naar een winkel ga/ging maar optie 2 is steeds vaker de juiste optie.

  13. #13

    Standaard

    Ik denk dat je bij MM geen service meer moet verwachten omtrent Bluray/DVD/UHD. Dat is zo'n bijproduct geworden dat het ze echt niet interesseert of je het nu wel koopt of niet, tenzij je van plan bent er een 4K TV bij te kopen, want dan is het wel weer interessant. Triest, maar waar. Ik zou je knopen tellen en voortaan lekker online bestellen en je niet meer druk maken om de MM...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ben ook iemand die graag voor m'n hobby naar een winkel ga/ging maar optie 2 is steeds vaker de juiste optie.
    Ik mis ook het struinen in de bakken van de MM/FRS/Van Leest en ging zelfs vaak naar Amsterdam om speciaal bij Fame te gaan neuzen, maar die tijd is echt voorbij, helaas. Soms bij de MM of bij de Boekenvoordeel doe ik het nog wel eens, maar dat is sporadisch geworden. Gezien de daling van het aantal fysieke releases hier in NL moet je toch meer internationaal zoeken, en dat is uiteraard het beste om dat online te doen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik denk dat je bij MM geen service meer moet verwachten omtrent Bluray/DVD/UHD. Dat is zo'n bijproduct geworden dat het ze echt niet interesseert of je het nu wel koopt of niet, tenzij je van plan bent er een 4K TV bij te kopen, want dan is het wel weer interessant. Triest, maar waar. Ik zou je knopen tellen en voortaan lekker online bestellen en je niet meer druk maken om de MM...
    Ik HAD tot voor kort de indruk dat het in België nog meeviel, zeker in vergelijking met Nederland. Ik moet echter mijn mening herzien.

    Dat én nog steeds die ergerlijke verkopers van Luminus. Test-Aankoop (voor de Nederlanders: de Belgische tegenhanger van de Consumentenbond) heeft laatst via een verborgen camera bewezen wat voor bedriegers dat zijn, maar ze gaan even vrolijk verder als vroeger.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Tja we kunnen erover zeuren, maar intussen is MM in NL nog de enige winkel die nog een redelijk assortiment aan blurays en UHDs fysiek verkoopt. Voor hoelang nog is de vraag, want als ik er zelf ben en loop te neuzen ben ik toch vaak de enige in die hoek van de winkel.

    De FRS in de boekenvoordeelwinkels heeft maar enkele (meestal alleen recente) titels, en verder bestaan er geen winkels meer. Hier en daar nog een platenzaak die films verkoopt maar dat zijn dan meestal DVD's (so 90s), vaak ook voor best hoge prijzen en die er dan vaak zo te zien ook wat jaartjes staan.

    Het is als klagen dat er steeds minder brievenbussen zijn, en dat het daarom steeds moeilijker wordt om nog brieven te posten. Ja, waarom zou je dat überhaupt nog willen doen? Het is een gevolg van de verminderde vraag, niet de oorzaak ervan.

    Ik koop zelf ook nog nauwelijks fysieke beelddragers, vorig jaar een paar UHD's en af en toe een muziek-bluray die nieuw verschijnt (vaak als CD/bluraycombo) en dat was het dan ook wel. Ik stream toch ook vooral.
    Laatst aangepast door Oakey : 10-01-2020 om 22:28

  17. #17

    Standaard

    Het struinen door de online bakken van Zavvi of Amazon went ook wel hoor. Het duurt alleen wat langer voordat je het in huis hebt.

    Zoals al eerder gezegd moet je voor een leuke MM ervaring naar Duitsland.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik HAD tot voor kort de indruk dat het in België nog meeviel, zeker in vergelijking met Nederland. Ik moet echter mijn mening herzien.

    Dat én nog steeds die ergerlijke verkopers van Luminus. Test-Aankoop (voor de Nederlanders: de Belgische tegenhanger van de Consumentenbond) heeft laatst via een verborgen camera bewezen wat voor bedriegers dat zijn, maar ze gaan even vrolijk verder als vroeger.
    Dit blijft ook bij mij de nummer1 ergernis in het Antwerpse. Vooral de vestigingen in Wilrijk, Schoten en Antwerpen. In MM Makro Deurne heb ik ze al een tijdje niet meer gezien.

    Ik heb het geluk dat de verantwoordelijke van de entertainment afdeling in Deurne iemand uit mijn vriendenkring is. Als ik iets zoek, geef ik hem een belletje en kijkt hij het direct na. Dit is een verkoper die nog bij Free Record Shop gewerkt heeft en die nog enorm veel passie voor het product bezit. Zonder deze extra service zou het voor mij ook moeilijk zijn. Want in Antwerpen loopt er een irritante verkoper rond, in Wilrijk is na de verbouwing de afdeling qua kwaliteit de diepte ingegaan. Enkel Schoten kan me nog bekoren maar is iets te ver weg om wekelijks te bezoeken.

    Ik volg een aantal kanalen op youtube, eentje daarvan is van Kermits Ghost.

    Die kerel gaat elke maandag zijn films kopen en in de volgende clip bezocht hij de HMV Vault in Birmingham.

    https://www.youtube.com/watch?v=cJpIM7uDgMw

    Ik ben in het verkeerde land geboren.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Ik volg een aantal kanalen op youtube, eentje daarvan is van Kermits Ghost.

    Die kerel gaat elke maandag zijn films kopen en in de volgende clip bezocht hij de HMV Vault in Birmingham.

    https://www.youtube.com/watch?v=cJpIM7uDgMw

    Ik ben in het verkeerde land geboren.
    Hopelijk overleven ze het nu wel. HMW is niet voor niets kopje onder gegaan laatst.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Hopelijk overleven ze het nu wel. HMW is niet voor niets kopje onder gegaan laatst.
    Binnenkort sluiten er weer een aantal wegens te hoge huurprijzen.
    Laatst aangepast door smooth Ron : 10-01-2020 om 16:02

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    https://www.youtube.com/watch?v=cJpIM7uDgMw

    Ik ben in het verkeerde land geboren.
    Holy macaroni!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    In Duitsland vind ik Saturn leuker dan Mediamarkt. Ik kom regelmatig bij Saturn Kleve hier vlak over de grens, dat is nog altijd leuk neuzen voor cd's, blurays en uhds, en soms ook vinyl.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht

    Ik volg een aantal kanalen op youtube, eentje daarvan is van Kermits Ghost.

    Die kerel gaat elke maandag zijn films kopen en in de volgende clip bezocht hij de HMV Vault in Birmingham.

    https://www.youtube.com/watch?v=cJpIM7uDgMw

    Ik ben in het verkeerde land geboren.
    Ik ken dit soort kanalen wel vanuit de USA maar wist niet dat er in de UK ook nog zoveel enthousiasme, en aanbod van fysieke winkels, is.

    probeer dit soort video's maar eens in Nederland te maken, dan kom je niet verder dan een troosteloze MediaMarkt waarbij je de indruk krijgt dat ze de mediafdeling, en het onderhouden daarvan, meer als verspeelde tijd en winkelruimte zien.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    In Duitsland vind ik Saturn leuker dan Mediamarkt. Ik kom regelmatig bij Saturn Kleve hier vlak over de grens, dat is nog altijd leuk neuzen voor cd's, blurays en uhds, en soms ook vinyl.
    Saturn is toch ook van Media Markt?

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik ken dit soort kanalen wel vanuit de USA maar wist niet dat er in de UK ook nog zoveel enthousiasme, en aanbod van fysieke winkels, is.

    probeer dit soort video's maar eens in Nederland te maken, dan kom je niet verder dan een troosteloze MediaMarkt waarbij je de indruk krijgt dat ze de mediafdeling, en het onderhouden daarvan, meer als verspeelde tijd en winkelruimte zien.
    Vooral de UK kanalen van Kermits Ghost en BigPauly zijn leuk.

    De eerste is een echte filmfreak, de tweede ook maar is meer een entertainer die bijna dagdagelijks een filmpje post.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •