De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard Auro 3D Voice of God

    Ik heb de Marantz SR7011 met Auro 3D functie. Ik moet dan wel eerst een update kopen van €149,- wat ik eigenlijk belachelijk duur vind.
    Mijn vraag is, is The Voice of God wel €149,- waard? En zijn er mensen op dit forum die gebruik maken van Auro 3D en wat zijn de ervaringen?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  2. #2

    Standaard

    Het is niet alleen de voice of God. Het is een compleet andere techniek dan atmos of dtsx is. Ze zijn ook niet compatibel met elkaar. Kijk vooral ook even naar het achtergrondartikel over de Galaxy Studio's. Als je alles al hebt ingericht op atmos, dan wordt het lastig zomaar over te stappen op auro3d.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Het mooie van Auro3D is wel dat standaard 5.1 content ook in Auro3D een extra 'boost' krijgt. Ook al is het dus geen Auro3D materiaal.
    Het lastige is wel dat op filmgebied er op dit moment weinig Auro3D content is. Wel muziek BD's (en CD's), die zijn er wel.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Dat laatste is ook met Atmos.
    Hét grote nadeel van auro is idd dat er nog bijna geen films in dat formaat zijn, dit in tegenstelling tot Atmos, waar ik al een leuke verzameling van heb.
    Ik doe de moeite voorlopig niet........
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  5. #5
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Duidelijk.. Ik wacht nog wel even met een update. Maar met de opstelling zoals ik het nu heb (7.1.4), dan zou ik als ik de update zou doen toch gewoon de Sub 2 pre-out moeten gebruiken voor Auro 3D? Speaker in het midden boven hoofd plaatsen?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  6. #6

    Standaard

    Je gehele opstelling is niet compatibel met Auro3D. Bij Auro3D zijn de hoogte speakers recht boven de fronts en surrounds geplaatst en niet zoals bij Atmos rondom je luisterpositie aan het plafond. De voice of God is optioneel voor Auro3D.

    Vertrekpunt voor Auro3D is dus regulier 5.1 en dan boven de fronts, hoog aan de muur en boven de surrounds, hoog aan de muur, hangen dan de hoogtespeakers. En idd, recht boven de primaire luisterpositie de voice of God.

    Het is dus leuk dat fabrikanten alle 3D audio technieken in hun apparatuur integreren, maar je speakers zou je dan in theorie ook constant moeten verplaatsen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Je gehele opstelling is niet compatibel met Auro3D. Bij Auro3D zijn de hoogte speakers recht boven de fronts en surrounds geplaatst en niet zoals bij Atmos rondom je luisterpositie aan het plafond. De voice of God is optioneel voor Auro3D.

    Vertrekpunt voor Auro3D is dus regulier 5.1 en dan boven de fronts, hoog aan de muur en boven de surrounds, hoog aan de muur, hangen dan de hoogtespeakers. En idd, recht boven de primaire luisterpositie de voice of God.

    Het is dus leuk dat fabrikanten alle 3D audio technieken in hun apparatuur integreren, maar je speakers zou je dan in theorie ook constant moeten verplaatsen.
    Hier ga ik dus niet eens aan beginnen...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  8. #8

    Standaard

    Daarom geef ik het ook aan idd. Het is mooie techniek hoor, Auro3D, maar lastig in je huiskamer te brengen als je juist al die andere technieken hebt geadopteerd.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Lees mijn stuk over het bezoek aan John's speaker-walhalla, inclusief height en sides. De upmixer zorgt voor de overige speakers.
    http://allesoverfilm.nl/forum/showth...ezoek+bij+john

    Hij heeft Atmos en Auro-3D naast elkaar draaien. Het heeft zeker heel veel potentie en in theorie het beste systeem, maar eigenlijk veel meer nadelen.
    Ten eerste is voice of God niet compatible met een Atmos-plafond-configuratie. VOG heeft maar één centrale plafondspeaker. Die moet je dus extra plaatsen. Vervolgens is Auro-3D in een thuissituatie nog niet compatible met 11.1 (misschien al wel bij nieuwere receivers). Ook met je in het menu steeds handmatig een configuratie kiezen (Ook dat kan veranderd zijn, maar volgens mij niet). De demo's echt indrukkwekkend, maar zoals Ludo aangeeft, er is simpelweg amper aanbod op film (Pixels en nog een paar). Daarnaast kun je je dan afvragen of die films dan wel volledig gebruik maken van die mix of simpelweg gebasseerd zijn op de Atmos-mix. Auro-3D bestaat al heel lang, maar is dus niet doorgedrongen in zowel de bioscoop alswel de thuissituatie. Ze hebben hun kans gehad en kan zomaar een stille dood sterven. Dolby Atmos lijkt dit keer de winnaar. Zelfs DTS: X lijkt het onderspit te delven daar bestaande bd's of UHD BD's niet een originele mix hebben, maar een conversie. Tel daarbij op dat je ook nog extra moet investeren in zowel een fors en strak bepaald speakerpark als de 140 euro voor de codec (wat dus vrijwel niemand doet), dan lijken de kansen voor Auro-3D nihil. Het blijft voorbehouden aan fanatici die het willen, omdat het kan... Zoals wij en dan heb ik de optie gewoon links laten liggen. Dat wil wat zeggen, want ik ben gek op elke innovatieve techniek, maar ik zag hier echt geen heil in. En ik heb echt een topdemonstratie gehad bij John. Het maakte zelfs de meeste indruk, maar ja demo's zijn leuk, maar alles valt en staat bij het aanbod en daar zal altijd het probleem liggen. Als je het neemt, doe je dat puur voor de heb om daarna veelal ongebruikt te blijven. Het biedt te veel opstakels en te weinig verschil met beide andere systemen, helaas. Immers het systeem is misschien wel het beste immersive systeem, maar zal al op bezwaar stuiten bij de liefhebbers, laat staan de massa. Ik ben bang een gevalletje, jammer, maar helaas.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Daarom geef ik het ook aan idd. Het is mooie techniek hoor, Auro3D, maar lastig in je huiskamer te brengen als je juist al die andere technieken hebt geadopteerd.
    Ik ben van plan om naast mijn Dolby Atmos opstelling : 5.1.4 een Auro 3D opstelling te gaan realiseren .
    Nou had ik een vraag over de Voice of God....Volgens de gegevens moet deze aangesloten worden op de 2e Subwoofer uitgang , is het mogelijk om
    deze via een Marantz MA500 monoblok aan te sturen ?
    Ik heb overigens een Marantz 7012 Receiver .

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Atmos Bekijk bericht
    Ik ben van plan om naast mijn Dolby Atmos opstelling : 5.1.4 een Auro 3D opstelling te gaan realiseren .
    Nou had ik een vraag over de Voice of God....Volgens de gegevens moet deze aangesloten worden op de 2e Subwoofer uitgang , is het mogelijk om
    deze via een Marantz MA500 monoblok aan te sturen ?
    Ik heb overigens een Marantz 7012 Receiver .

    mijn opstelling thuis is:

    Fronts (zuilen)
    Fronts High (houten boekenplank maar dan wel maat groter)

    Rears (schuin naast bank (zelfde grote boekenplank)
    Rears high

    en center en sub uiteraard

    is standaard auro 3d en dts:x opstelling maar gebruik hem ook gewoon voor atmos werkt gewoon prima en klinkt zeer goed.

    in de bios heb je ook gewoon atmos naast je en achter je
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •