De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Discussie: dolby atmos boxen

  1. #1

    Standaard dolby atmos boxen

    hallo

    ik heb nu een 7.1. opstelling
    ik heb een harmon kardon boxen en subwoofer

    ben nu aan het kijken voor de marantz 7011
    dus ook voor de dolby atmos

    welke redelijke geprijsde boxen kan ik hiervoor gebruiken.
    wil ze op plafond doen

    prijs ongeveer tot 200

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Je kan alle kanten hiermee opgaan. Claudio heeft bv hele mooie cambridge speakers speciaal voor plafond. Noem maar een voorbeeld. Prijsklasse weet ik zo niet even...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #3

    Standaard

    zit ff te kijken naar deze:

    JBL control one black ( zit er gelijk bevestig beugel bij)

  4. #4
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    zit ff te kijken naar deze:

    JBL control one black ( zit er gelijk bevestig beugel bij)
    Met deze moet je wel ruimte tussen plafond en speakers houden. Er zit een poort achterin de speakerkast en deze moet je niet afsluiten.
    Zo'n speaker is gemaakt om te functioneren met poort. Die van Camridge heeft dat niet dus die kun je mooi aan het plafond hangen
    waar ze ook voor bedoeld zijn. De Cambridge WS30. Ook nog goedkoper dan de JBL's.

    https://www.beslist.nl/elektronica/d...udio_WS30.html

    https://www.bartelsshop.nl/producten...-ws30-wit.html
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mijn speakers waren zelf erg goedkoop. Het leek mij onzinnig om daar dure speakers voor te gebruiken, omdat dit niet echt discrete kanalen zijn met een vol bereik. Hiermee ga je eigenlijk terug naar het vroegere Dolby Surround-systeem waar twee bereikte kanalen uit de twee stereo-kanalen werden gefilterd. Het zijn effect-kanalen die met mijn plafondspeakers perfect tot zijn recht komen. En inderdaad redelijk wegvallen tegen het plafond. Althans zo goed mogelijk. Bevestigen was sowieso een creatief ding, want ze zijn eigenlijk voor op de wand.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    ik heb deze op het oog:

    boxen: https://www.conrad.nl/nl/jbl-control...1556&WT.srch=1

    plafondbeugel: https://www.conrad.nl/nl/b-tech-bt-3...ks-350592.html


    dan moet ik toch wel goed zitten, dacht ik zo.

    heel erg bedankt alvast voor jullie input en advies...

  7. #7

    Standaard

    wat ik ook lees is de ad on dolby atmos speakers.
    is dat wat, of moet ik dat gauw vergeten?

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Heel ver van wegblijven. Geeft niet meer dan een kakofonie aan geluid waar elke vorm van richting verdwijnt. Niet het beoogde resultaat.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    ik kwam deze speakers tegen, de Dali Fazon LCR

    https://www.dali-speakers.com/nl/lou...zon/fazon-lcr/

    Het click en bevestig systeem kun je naast aan de wand ook het aan het plafond toepassen.


    Ze zijn ook in het wit verkrijgbaar en zien er redelijk WAF uit...

    Wat denken jullie?
    "A man's got to know his limitations", ...

  11. #11

    Standaard

    ik heb nu de marantz rs6011 kunnen bemachigen
    ben erg blij mee, mooi upgrade

    nu ben ik aan het kijken hoe je 4 atmos speakers aansluit
    want zodra ik met de audissy bezig ben gaat hij niet naar de aansluiting die ik verwachte
    hij wil de back atmos in de pre out doen
    ik loop hier op vast

    kan iemand helpen?

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als je 7.1 als basis neemt heb je dus nog vier interne versterkers nodig. Hoeveel heeft hij er? Als het 9.1 is heb je dus twee externe kanalen nodig via pre-out.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Heel ver van wegblijven. Geeft niet meer dan een kakofonie aan geluid waar elke vorm van richting verdwijnt. Niet het beoogde resultaat.
    Er zijn inmiddels ook modellen die je aan het plafond of de wand kan hangen zoals die van Canton. Doordat de weergevers schuin zijn geplaatst, zal het geluid meer naar de luisteraar(s) gericht worden en ben je dus niet verplicht om deze op de gewone luidsprekers te leggen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Heb inmiddels al aardig wat schijfjes met Dobly Atmos echter nog geen soundbar of versterkers om het daadwerkelijk te krijgen. Dus nog gewoon via mijn 4 jaar oude Samsung TV. Nu merkte ik heel vaak dat het geluid met name bij spraak erg zacht waren. Heb lang gezocht naar de juiste oplossing, maar nu las ik dat ik hem niet op PCM moet zetten, maar op Bitstream en jawel spraak komt nu een stuk beter door. Ik heb ook nog een andere instelling Geluidsformaat PCM of Dolby Digital? Heb m maar op de tweede gezet.

    Vraag is doe ik het zo goed? En als je geen Atmos draait kun je hem dan beter terug zetten op PCM?
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ligt eraan welk apparaat de beste decoders heeft. Bij PCM decodeert de speler en maak je geen gebruik van audioinstellingen van een externe receiver. Bij een soundbar is dat minder erg, maar bij een receiver zet je hem altijd op bitstream, zodat speakerinstellingen en DSP's worden gebruikt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Heb inmiddels al aardig wat schijfjes met Dobly Atmos echter nog geen soundbar of versterkers om het daadwerkelijk te krijgen. Dus nog gewoon via mijn 4 jaar oude Samsung TV. Nu merkte ik heel vaak dat het geluid met name bij spraak erg zacht waren. Heb lang gezocht naar de juiste oplossing, maar nu las ik dat ik hem niet op PCM moet zetten, maar op Bitstream en jawel spraak komt nu een stuk beter door. Ik heb ook nog een andere instelling Geluidsformaat PCM of Dolby Digital? Heb m maar op de tweede gezet.

    Vraag is doe ik het zo goed? En als je geen Atmos draait kun je hem dan beter terug zetten op PCM?
    Bedoel je die van de TV? Die is voor de digitale (optische) audio-uitgang van de TV. Daarmee kun je bepalen hoe het geluid naar jouw toekomstige receiver (of soundbar) gestuurd moet worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 14-06-2020 om 11:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #17

    Standaard

    Ja vanuit mijn TV! Voor de duidelijkheid heb geen soundbar of receiver aangesloten.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •