De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blade Runner 4K UHD blu-ray

    Er is inmiddels bevestiging dat deze eraan komt ......misschien wel mijn nummer 1 film aller tijden.


    181637_medium.jpg



    Warner Bros. Home Entertainment confirmed today that dierctor Ridley Scott's classic sci-fi thriller Blade Runner will be released on 4K Blu-ray on September 5. The upcoming release will contain the Final Cut of the film.

    Synopsis: Visually spectacular, intensely action-packed and powerfully prophetic since its debut, Blade Runner returns in Ridley Scott's definitive Final Cut, including extended scenes and never-before-seen special effects. In a signature role as 21st-century detective Rick Deckard, Harrison Ford brings his masculine-yet-vulnerable presence to this stylish noir thriller. In a future of high-tech possibility soured by urban and social decay, Deckard hunts for fugitive, murderous replicates - and is drawn to a mystery woman whose secrets may undermine his soul.

    Special Features and Technical Specs:
    • Final Cut introduction by Ridley Scott
    • Audio Commentary by Ridley Scott
    • Dangerous Days: The Making of Blade Runner
    • The Electric Dreamer: Remembering Phillip K. Dick
    • Sacrificial Sheep: The Novels vs. The Film
    • Phillip K. Dick: The Blade Runner Interviews
    • Sign of the Times: Graphic Design
    • Fashion Forward: Wardrobe & Styling
    • Screen Tests: Rachael and Pris
    • The Light that Burns: Remembering Jordan Cronenweth
    • Deleted & Alternate Scenes
    • 1982 Promotional Featurettes
    • Trailers and TV Spots
    • Promoting Dystopia: Rendering the Poster Art
    • Deck-a-Rep: The True Nature of Rick Deckard
    • Nexus Generations: Fans and Filmmakers


    The 4K Blu-ray disc of Blade Runner: The Final Cut will feature a Dolby Atmos soundtrack remixed specifically for the home theater environment to place and move audio anywhere in the room, including overhead. To experience Dolby Atmos at home, a Dolby Atmos enabled AV receiver and additional speakers are required, or a Dolby Atmos enabled sound bar; however, Dolby Atmos soundtracks are also fully backward compatible with traditional audio configurations and legacy home entertainment equipment.
    Laatst aangepast door rogue : 28-06-2017 om 18:23

  2. #2

    Standaard

    Alleen de final cut staat dus op de disc.
    Hoe zit het met de verschillende versies van blade runner? Is iedereen het er wel over eens dat de final cut de ultieme versie is?

    Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik blade runner ooit gezien heb, maar dit is een mooi moment om daar verandering in te brengen

  3. #3

    Standaard

    Vond op blu-ray.com deze link naar Amazon UK: http://www.blu-ray.com/movies/Blade-Runner-4K-Blu-ray/186791/

    Waarschijnlijk de Final Cut op UHD en de rest op Blu-ray: Four-disc set (1 BD-66, 3 BD-50).
    Laatst aangepast door Johan1967 : 23-08-2017 om 19:56

  4. #4

    Standaard

    Enig nieuws over ondertiteling? Ik lees tot nu toe enkel English, Spanish and French.
    Ik meende mij te herinneren dat de laatste 4 BD release toch ook NL ondertiteling had?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Enig nieuws over ondertiteling? Ik lees tot nu toe enkel English, Spanish and French.
    Ik meende mij te herinneren dat de laatste 4 BD release toch ook NL ondertiteling had?
    Alleen de UK uitgave had op de Final Cut NL ondertiteling. De overige 2 Blu-ray's hadden geen NL ondertiteling: http://www.dvdcompare.net/comparison...hp?fid=12240#7

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Inmiddels een bevestiging van mensen die de UK versie binnen hebben; deze heeft ook Nederlandse ondertiteling. Koop ik 'm daar wel, zijn de prijzen wat vriendelijker dan de €35 die bol durft te vragen voor de reguliere versie.....

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Inmiddels een bevestiging van mensen die de UK versie binnen hebben; deze heeft ook Nederlandse ondertiteling. Koop ik 'm daar wel, zijn de prijzen wat vriendelijker dan de €35 die bol durft te vragen voor de reguliere versie.....
    hoe kan dat? hij is toch nog niet uit?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Inmiddels een bevestiging van mensen die de UK versie binnen hebben; deze heeft ook Nederlandse ondertiteling. Koop ik 'm daar wel, zijn de prijzen wat vriendelijker dan de €35 die bol durft te vragen voor de reguliere versie.....
    Ik zie alleen een 4k versie met 4 discs en een boekje voor 35 pond, duurder dan bol. Ik wil alleen een 2disc versie met 4k en bluray. Het liefst enkel de 4k bluray, ik heb begrepen dat de bluray gewoon een hergave is. Ik heb hier ergens een 5 disc versie bluray liggen, dus dat schiet niet op.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    hoe kan dat? hij is toch nog niet uit?
    De reguliere versie is al op 4 september uitgekomen in de UK

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik zie alleen een 4k versie met 4 discs en een boekje voor 35 pond, duurder dan bol. Ik wil alleen een 2disc versie met 4k en bluray. Het liefst enkel de 4k bluray, ik heb begrepen dat de bluray gewoon een hergave is. Ik heb hier ergens een 5 disc versie bluray liggen, dus dat schiet niet op.
    De UK is het enige land dat de speciale versie heeft, maar ook zij hebben een reguliere versie.

  11. #11

    Standaard

    De 2 disc is nu €22 bij zavvi, bij bol kost exact dezelfde uitgave (alleen met een Engelse hoes) €35.
    Degene die nu nog bij bol besteld, is toch echt een dief van zijn eigen portemonnee .

  12. #12

    Standaard

    Jammer dat niet alle cuts er op staan, pas dan vind het interessant en een upgrade waard
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Jammer dat niet alle cuts er op staan, pas dan vind het interessant en een upgrade waard
    KIjk eens bij Amazon.fr, daar kost de uitgebreide 4 disc 29,99.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Jammer dat niet alle cuts er op staan, pas dan vind het interessant en een upgrade waard
    Sorry, maar dat vind ik echt klinkklare onzin. Heb je al gezien hoe de beeld verbeterd is? Daarbij moet je ook niet vergeten dat de blu-ray voor die tijd wel goed was, maar op de huidige tv's er niet echt meer zo goed er van af komt.

    Het mooiste zou zijn als alle discs met extra's en cuts van de voormalige uitgave waren meeverhuisd (dat zou nog het geval kunnen zijn bij de special edition waar ik nog op wacht) zodat je maar 1 uitgave hoeft te hebben, maar het beeld is dusdanig verbeterd dat het al de upgrade waard is als je een 4K tv hebt (anders zit je misschien ook niet in dit topic .

    Hier een voorbeeld die gepost is door iemand op blu-ray.com:

    Blu-ray


    UHD

  15. #15

    Standaard

    De UHD is dan ook een geheel nieuwe 4K-master, maar de Blu-ray heeft deze niet overgenomen als ik het goed voor heb. Deze is nog steeds de 2007 editie. Bij Unforgiven waren tenminste beide discs de nieuwe masters.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  16. #16

    Standaard

    Niet correct!

    De Final Cut is een 6K scan met een 4K DI afwerking uit 2007.
    Alle aanpassingen en veranderingen (stunt dubbel replacement, touwtjes weghalen, camera achtergrond / belichting fouten enz.) zijn toen al in 4K gedaan en de 4K DI heeft zelfs nog digitaal en analoog in een aantal bioscopen gedraai in 2008.
    Van deze 4K DI is de (HD)BD en (SD)DVD gemaakt.

    Het enige wat nieuw is aan deze 4K versie is een remastering in HDR (extra keur en contast) + een re-mix in Dolby Atmos.

    Dat het verschil zo groot is komt om dat dit nu eens een echte 4K bron is en geen 2K upscale...


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Sorry, maar dat vind ik echt klinkklare onzin. Heb je al gezien hoe de beeld verbeterd is? Daarbij moet je ook niet vergeten dat de blu-ray voor die tijd wel goed was, maar op de huidige tv's er niet echt meer zo goed er van af komt.

    Het mooiste zou zijn als alle discs met extra's en cuts van de voormalige uitgave waren meeverhuisd (dat zou nog het geval kunnen zijn bij de special edition waar ik nog op wacht) zodat je maar 1 uitgave hoeft te hebben, maar het beeld is dusdanig verbeterd dat het al de upgrade waard is als je een 4K tv hebt (anders zit je misschien ook niet in dit topic .

    Hier een voorbeeld die gepost is door iemand op blu-ray.com:

    Blu-ray


    UHD
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #17

    Standaard

    Ik denk dat je een beetje in de war bent Hombre, dat je mijn post quote en niet die van Lorre. In mijn post is alles correct .

    De UHD heeft inderdaad als bron dezelfde 4K DI als de eerdere blu-ray uit 2007. Helaas had die blu-ray een old school VC-1 encode, daarom is het ook erg jammer dat ze niet een geremasterde blu-ray hebben toegevoegd, maar de oude....

    Ik twijfel er trouwens niet aan dat het verschil tussen de blu-ray en de UHD ook wel groot geweest als het een 2K upscale was. Mensen moeten maar eens stoppen met het onjuiste idee dat een 2K upscale er niet goed kan uitzien, er zijn genoeg voorbeelden om het tegendeel te bewijzen.

  18. #18

    Standaard

    oeps. sorry.

    Ja een 2K upscale KAN er goed uitzien en dan vaak door kunstmatige zaken als HRD, maar Native 4K is toch heel anders vindt ik.

    Overigens is UHD geen 4K, net als HD geen 2K is...
    UHD is in feite een (kleine) downscale van 4K
    "A man's got to know his limitations", ...

  19. #19

    Standaard

    Het beeld is zeker beter dan bij de vorige uitgaves maar ik vind het dan altijd jammer dat ze een film in nieuw formaat uitbrengen en het dan niet meteen in de meest uitgebreide versie doen, dus met alle versies er op.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #20

    Standaard

    Tsja, ze moeten wat ruimte over houden om toekomstige versies uit te melken .

  21. #21

    Standaard

    De markt voor fysieke media wordt steeds kleiner natuurlijk, dus het wordt ook steeds minder rendabel om dat soort luxe edities uit te brengen. Ik ben eigenlijk al heel erg blij dat we dat soort versies in ieder geval in HD hebben.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •