De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hidden Figures (Blu-ray)

    Hidden Figures (Blu-ray)

    Zwarte vrouwen zijn een onmisbare schakel in de ruimterace van de Amerikanen met de Russen

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Uitstekende biografische film is dit.
    Waar gebeurde verhalen zijn altijd al mijn favoriete films geweest, over welk persoon of onderwerp het ook gaat.
    Natuurlijk heeft het ene onderwerp meer voorkeur dan het andere, deze film gaat over drie dames, zwarte dames, in het Amerikaanse ruimtevaartprogramma.
    Niet makkelijk gezien de sfeer in begin jaren '60 tegenover de zwarte medeburger verre van ideaal was, en dat is dan nog zacht uitgedrukt.
    Maar deze drie geniale dames worden na veel moeilijke stappen wel aanvaard, en mede daardoor komt er ook bij Nasa een kentering wat betreft de rassenscheiding.
    Ik heb de indruk dat ik al te veel aan het verklappen ben, dus kijken maar, dit is een zeer mooi gemaakte film die op het einde een emotionele toets heeft.
    Zeer warm aanbevolen, ook voor wie niet in ruimtevaart is geïnteresseerd !!!

  3. #3

    Standaard

    Katherine Johnson, de NASA-medewerker die geportretteerd wordt in Hidden Figures, is op 101-jarige leeftijd overleden.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Katherine Johnson, de NASA-medewerker die geportretteerd wordt in Hidden Figures, is op 101-jarige leeftijd overleden.
    De Wereld draait door had gisteren een kort eerbetoon aan haar. Kuipers en een natuurkundige vertelden over haar werk en ze lieten een scene uit de film zien. Voor de mensen die het gemist hebben: https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/538568

    Ik moet erkennen dat ik de film over haar niet kende.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •