Pagina 135 van 139 EersteEerste ... 3585125131132133134135136137138139 LaatsteLaatste
De resultaten 3.351 tot 3.375 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #3351

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Het is wel geen MediaMarkt maar Saturn Rotterdam Zuidplein heeft zijn deuren onlangs gesloten.
    Saturn opent later dit jaar een winkel in het centrum van Rotterdam. Saturn is trouwens van dezelfde eigenaar als Media Markt.

  2. #3352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Dat laatste heb je helemaal gelijk in. Ben benieuwd wat er de volgende week uit gaat komen. Als er een serieuze kandidaat komt die er tijd, energie en geld in wil steken dan is er echt wel wat van te maken.
    Wat ze dan mijn inziens zouden moeten doen is het Van Leest concept nieuw leven inblazen. Weet niet of dat uberhaupt mogelijk is, maar dat zou wel een goede optie zijn. Ik ging daar iig altijd veel liever dan bij de FRS.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #3353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Saturn opent later dit jaar een winkel in het centrum van Rotterdam. Saturn is trouwens van dezelfde eigenaar als Media Markt.
    Er gaan geruchte dat de winkel in het centrum niet door gaat, al zijn het enkel geruchten en het huurcontract zal al wel getekend zijn.

    Waar MM en Saturn de boot dreigen te missen is in de online verkoop, ze krijgen het maar moeilijk voor elkaar een fatsoenlijke webshop op te richten.

    Nu moeten ze het nog van hun naam hebben en hebben ze geluk dat menig Nederlander nog erg argwaanend is om zijn TV of koelkast online te kopen maar die argwaan is snel aan het wegslijten.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  4. #3354

    Standaard

    NVPI niet eens met reden faillissement Free Record Shop

    Volgens ProCures zijn de slechte marktomstandigheden de voornaamste reden van het faillissement van Free Record Shop. Branchevereniging NVPI Video is het hier niet mee eens. ‘De fysieke markt voor home entertainment is absoluut levensvatbaar.’

    Doordat ProCures het faillissement toeschrijft aan de slechte marktomstandigheden is er volgens NVPI Video een onjuist beeld van de fysieke home entertainmentmarkt ontstaan. Volgens de branchevereniging is het ontbreken van een serieus strategisch plan en daaruit voortvloeiend een verstoorde relatie met leveranciers de oorzaak van het faillissement. En dus niet de ‘sombere’ commerciële vooruitzichten van de verkoop van fysieke games, muziek en film.

    Een belangrijke, maar in de verklaring verzwegen, factor van de falende doorstart van FRS na de overname door ProCures, is dat er door de nieuwe eigenaar niet geïnvesteerd is in de afgeslankte keten. Ook zou de outletformule, die zich de afgelopen periode met name richtte op de verkoop van restpartijen, volgens leveranciers zeker levensvatbaar zijn geweest. Met een solide strategisch plan en een bijbehorende investering in de keten zou een nieuw faillissement voorkomen kunnen zijn - met behoud van 55 voltijds- en 35 deeltijdbanen in Nederland.

    De branche is ervan overtuigd dat de fysieke markt voor home entertainment absoluut levensvatbaar is en ondersteunt ieder initiatief tot het in stand houden van of uitbreiden van het aantal verkooppunten. De NVPI is er nog niet in geslaagd een afspraak te maken met de bestuurders van ProCures. Wel zal er binnenkort overleg plaatsvinden met de curatoren van de winkelketen.

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl.

  5. #3355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Er gaan geruchte dat de winkel in het centrum niet door gaat, al zijn het enkel geruchten en het huurcontract zal al wel getekend zijn.

    Waar MM en Saturn de boot dreigen te missen is in de online verkoop, ze krijgen het maar moeilijk voor elkaar een fatsoenlijke webshop op te richten.

    Nu moeten ze het nog van hun naam hebben en hebben ze geluk dat menig Nederlander nog erg argwaanend is om zijn TV of koelkast online te kopen maar die argwaan is snel aan het wegslijten.
    Concerns zoals Media Markt moeten het vooral hebben van mensen die nog graag een echte winkel bezoeken en waar ze een echt product kunnen zien wanneer ze iets gaan kopen. Wat dat betreft zie je daar meer mensen in de leeftijdscategorie 30-100 lopen. Mensen die zijn opgegroeid met het idee dat wanneer je iets wil hebben dat je er naar de winkel voor gaat.

    Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen dat ze in de problemen komen. Iedereen heeft last van de recessie, ook grote winkels. Sommige plannen moeten daarom even in de ijskast worden gezet. Daarbij is de MM nog altijd in de eerste plaats een electronicawinkel en daar wordt ook de meeste winst uit gehaald. Het zal vast pijn doen als de dvd/cd uitsterft, maar het is niet iets waar de winkel de meeste centjes vandaan haalt.

  6. #3356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Nou, weer nieuws.http://nos.nl/artikel/639793-mogelij...cord-shop.html

    Ik ben benieuwd wat we te horen krijgen volgende week, hoop dat het allemaal wat sneller zal verlopen dan vorig jaar.

    En nog een sappig verhaal.

    http://www.entertainmentbusiness.nl/...ee-record-shop
    De aflijvige is nog niet begraven of de erfgenamen bikkelen al om de erfenis. Fraai is dat.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #3357

    Standaard

    Ik loop graag nog zo eens in winkels van MM rond, gewoon om een idee te krijgen wat er allemaal uit is. Minder echter is dat het aanbod meestal zéér gelijkend is van winkel tot winkel, met dezelfde prijzen, waar vroeger een lokale vestiging nog wel eens stuntte om een concurrent te snel af te zijn. Nu zijn alle prijzen hetzelfde, en niet goedkoop, voor mainstreamtitels, en hangt het feit of je leuk van de mediamarkt buitenkomt vaak af of er nog enkele winkeldochters of een restantie films-die-niemand wilde hebben nog in het magazijn staat te beschimmelen. Maar daar merk ik ook grote verschillen: die van Schoten bijvoorbeeld is niet de goedkoopste maar niet overdreven duur.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #3358

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Volledig eens met dit artikel. Precies mijn gevoel en had het niet beter kunnen verwoorden.
    Geheel het zelfde gevoel...

    Het enige wat in dit verhaal nog mis is de 2e hands uitstraling door de wijze van omgaan met de nieuwe producten.

  9. #3359

    Standaard

    Rabobank trok financiering in na conflict over winstuitkering FRS

    De financiering van Free Record Shop werd eind 2012 door Rabobank opgezegd na een conflict over de winstuitkering. Dit blijkt uit het vijfde verslag over het eerste faillissement van de entertainmentwinkel.

    In het boekjaar 2010-2011 boekte Free Record Shop Holding een winst van ruim 1,4 miljoen euro. Dit was het gevolg van de verkoop van vastgoed in België en vergoedingen voor het sluiten van filialen. Zonder deze bedragen zou het bedrijf, in die periode, drie miljoen euro verlies hebben gedraaid.

    Volgens curatoren Jos Borsboom en Henk van Rootselaar werd er besloten om vijftien eurocent per aandeel uit te keren. Volgens het MT zou grootaandeelhouder Hans Breukhoven hierdoor een half miljoen opstrijken. Deze dividenduitkering ging niet door vanwege protest van Rabobank. De financiële instelling zou 20 miljoen in Free Record Shop hebben gestoken.

    Dit was tevens de aanleiding voor de bank om de kredietovereenkomst op te zeggen. Als gevolg daarvan werd het moederconcern van Free Record Shop ‘geconfronteerd met een forse beperking van haar liquide middelen’, aldus de curatoren. Een halfjaar later ging het bedrijf voor de eerste keer failliet.

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl.

  10. #3360

    Standaard

    Laatste kortingsronde Free Record Shop

    Vanaf morgen verkoopt Free Record Shop de overgebleven voorraad met 70 procent korting. Zaterdag is de laatste dag dat de 36 winkels van de retailketen nog open zijn.

    Twee dagen voordat de winkels van Free Record Shop definitief hun deuren sluiten, start de keten met een extra kortingsronde. Werd vorige week de voorraad nog verkocht met een korting van 50 procent, daar komt vanaf morgen 20 procent bij. Aanstaande zaterdag is de laatste dag dat Free Record Shop-winkels open zijn. Het personeel heeft de opdracht gekregen om maandag 5 mei de complete voorraad op pallets in te pakken.

    Eind vorige week liet curator Rob Boers weten dat diverse partijen belangstelling hebben getoond in het failliete bedrijf. Hij noemde geen namen en kon niet vertellen hoe groot de kans was dat Free Record Shop daadwerkelijk een doorstart zou maken. Boers sprak vrijdag de verwachting uit dat hij daar deze week meer duidelijkheid over zou hebben.
    Bron: http://www.entertainmentbusiness.nl/...ee-record-shop

  11. #3361

    Standaard

    Al bieden ze 100% ik ga er niet heen. Ik was laatst in Den Bosch en ik ben er zonder een aankoop vertrokken. Dat zegt genoeg.

  12. #3362

  13. #3363

    Standaard

    Die 50% is ook al vele weken aan de gang. Straks gaan ze die 70% plotseling ook weer verlengen. Maar goed, het aanbod vond ik om te janken.

  14. #3364

    Standaard

    niks verlengen ... over 3 dagen is de winkel dicht, en gaat ie ook niet meer open

  15. #3365

    Standaard

    Welke finalen zijn er eigenlijk nog open? Ik weet alleen dat in Amersfoort en Utrecht enkele dicht zijn gegaan maar hoe zit dat in het rest van het land?

  16. #3366

    Standaard

    Drachten is nog open, vanmiddag nog geweest

  17. #3367

    Standaard

    Geen idee of de winkel hier in Tilburg nog open is.

    Ik ben er 2 maanden geleden nog heel even binnen geweest. De keer daarvoor heb ik er nog 2 games voor een habbekrats op de kop kunnen tikken.

  18. #3368

    Standaard

    Heb je nog een beetje fatsoenlijke voorraad daniel?
    In goes hadden ze weken geleden al 't goeie spul' teruggestuurd naar de toeleveranciers...

    Groeten niels
    T2: I'll Be Back!

  19. #3369

    Standaard

    mwah.. loopt wel heel snel leeg nu. Tis allemaal oud spul, en nauwelijk bluray's. Of je moet de film van One Direction op bluray willen hebben Wel nog een hoop dvd's, maar ook daar ouder materiaal.

  20. #3370

    Standaard

    Heb jij of een van je collega's toevallig nog Project Alf liggen?

  21. #3371

    Standaard

    Huizen en Bussum zijn dicht

  22. #3372

    Standaard

    Gisteren in Barneveld en Veenendaal nog een aantal vrij nieuwe Blu-rays gekocht.
    John Carter €3,90
    Green Hornet €2,70
    Trance €3,90
    Trouble with the Curve €2,70
    De rouille et d'os €3,90
    Carnage €3,-
    Cassablanca €2,40
    Franekenweenie €6,59

    En nog een aantal dvd's voor 1 euro en wat centen.

    Ik ben er blij en en was toch in de buurt.

    2 weken geleden o.a. Evil Dead, Elysium & Stoker al gehaald in Barneveld voor €6,50 (nu dus €3,90).
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  23. #3373

    Standaard

    'Boekenvoordeel verder met Free Record Shop'

    16 van de 36 winkels van het failliete Free Record Shop (FRS) gaan mogelijk verder onder de vleugels van de Nederlandse winkelketen Boekenvoordeel.




    Dat zegt curator Rob Boers van FRS vrijdag.
    Boekenvoordeel heeft vrijdag de activa van FRS gekocht en overweegt de huurcontracten van zestien winkels over te nemen en de exploitatie van de winkels voort te zetten, aldus Boers. Circa dertig werknemers zouden daardoor hun baan kunnen behouden.
    In welke vorm de winkels eventueel doorstarten, is onbekend. Boekenvoordeel wilde vrijdag geen nadere informatie verschaffen over zijn plannen.
    De discounter telt honderd winkels in Nederland en twintig in België, die behalve boeken ook hobbyartikelen en dvd's verkopen.
    De FRS-activa die Boekenvoordeel kocht, betreffen de database met klantenbestand, de websites, de internetdomeinnamen en de merk- en beeldrechten alsmede de inventaris (toonbanken, rekken, etc.) van alle 36 winkels.

  24. #3374

    Standaard

    zitten wij toch niet bij. Winkel is veul te groot en duur, en er zit er al een in Nijmegen.

  25. #3375

    Standaard

    Wij ook niet denk ik. Pand is op zich wel goed, maar er zit al een in Goes.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

Pagina 135 van 139 EersteEerste ... 3585125131132133134135136137138139 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •