Pagina 116 van 139 EersteEerste ... 1666106112113114115116117118119120126 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.876 tot 2.900 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #2876

    Standaard

    Een shockerende lijst. Een hele hoop kleinere plaatsen: op zichzelf niets mis mee, maar halen die het verkoopvolume dat je zou moeten willen? Hulst, Sluis, Winterswijk, Uden, ... Het lijkt er m.i. meer op dat dit de panden zijn waar een extreem goedkope huur bedongen kon worden. In deze tijden krijgt de pandeigenaar in zo'n plaats(je) vrijwel nooit ineens een lucratieve alternatieve huurder... Anders zou je wel wel wat verwachten in zeg Middelburg, Vlissingen, Alkmaar, Enschede/Hengelo/Almelo... denkt FRS werkelijk dat mensen 50 km op expeditie gaan voor een schijfje ? Bol.com wrijft in zijn handen...

    Geen Den Haag, of je moet op expeditie naar Leidschendam gaan. Werkelijk...? Geen Leeuwarden, Groningen, Maastricht, Eindhoven: plaatsen rond de 100.000, maar wel met een MM. De nieuwe FRS doet het blijkbaar in zijn broek voor de MM. Maar alleen 'hot entertainment' (vertaling: je brandt de handen en het plastic draagtasje smelt...) dat de concurrentie met MM niet kan doorstaan, dat kan niet werkelijk iets speciaals zijn, als in, niet bij de MM. Los van de slogan dus "commodity".

    Curieus genoeg wel Amsterdam, Rotterdam, Zwolle, Utrecht: plaatsen met een MM en/of Saturn. Tocg gemazzeld met de pandhuur wellicht?

    Ik wens de resterende medewerkers bij FRS het beste en succes voor het nieuwe topmanagement, echt, maar in wat ik tot nu toe zie is er geen reden te geloven in een lange levensduur. Jammer, gemiste kans.
    Laatst aangepast door EricO : 28-07-2013 om 18:25
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  2. #2877

    Standaard

    Ik snap dat als je uit Maastricht komt je je wilt meten met Groningen of Eindhoven qua inwoners EricO, maar deze plaatsen zitten ongeveer op het dubbele
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #2878

    Standaard

    Anders kan ik hem adviseren om per direct te verhuizen naar bijvoorbeeld Rijen, ligt tussen Tilburg en Breda, bij Oosterhout en Waalwijk om de hoek, verder Den Bosch in de buurt met 2 filialen.

  4. #2879

    Standaard

    Ja maar misschien zitten ze meer in kleinere steden i.p.v. grote omdat de huur in grote steden veel hoger is, en dat niet opweegt tegenover hoeveel mensen er daadwerkelijk kopen. Is Groningen een stad met veel studenten? Studenten geven weinig geld uit aan dvd's/games enz., maar downloaden vooral. Dus studentensteden kun je ook wegstrepen denk ik.
    --

  5. #2880

    Standaard

    Tja, voor mij is het FRS avontuur grotendeels afgelopen. Ik woon in Haarlem en ga toch echt niet naar IJmuiden (of alle places) om even te shoppen. Misschien als ik in Amsterdam ben ben of in Purmerend (bij mn schoonouders) en ik kom er langs dan zal ik zeker even binnenlopen, maar het geregeld neuzen in het centrum van Haarlem is voorbij. Jammer, maar helaas.
    Toch ook denk ik dat deze strategie het erg moeilijk gaat krijgen, ook door de toch wel wat tegenstrijdige opzet: je wilt voornamelijk "hot entertainment" bieden en gaat dat vervolgens voornamelijk doen in kleine steden met weinig inwoners. En hoe is de samenstelling daar? Woont daar voornamelijk de doelgroep die op zoek is naar "Hot entertainment"? Voor IJmuiden kan ik het alvast inschatten: nee.

  6. #2881

    Standaard

    ik vind het wel raar dat er in eindhoven niet eentje is gebleven.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  7. #2882

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik snap dat als je uit Maastricht komt je je wilt meten met Groningen of Eindhoven qua inwoners EricO, maar deze plaatsen zitten ongeveer op het dubbele
    Dat maakt de zin waaraan je refereert alleen maar "erger": FRS negeert belangrijke steden tot zelfs ~200.000 inwoners.
    FRS negeert heel Limburg, waarbij Zuid-Limburg alleen al rond het half miljoen inwoners heeft (met Maastricht ~120.000, Heerlen ~90.000, Sittard-Geleen ~80.000 en de rest in kleinere plaatsen, van Kerkrade ~50.000 tot Voerendaal (~12.000). {getallen snelle scan door Wikipedia...}. Je moet natuurlijk wel kunnen en durven concurreren met NL, B en D mediamarkten <grijns, helaas>
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  8. #2883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    Anders kan ik hem adviseren om per direct te verhuizen naar bijvoorbeeld Rijen, ligt tussen Tilburg en Breda, bij Oosterhout en Waalwijk om de hoek, verder Den Bosch in de buurt met 2 filialen.
    Dus ik zou moeten verhuizen vanwege een FRS-vestiging? Werk jij er soms ? <ironisch>Rijen is ongetwijfeld een aardige plaats, maar vrij naar de huidige burgemeesteres van Almere en Frankrijk...</ironisch>

    Met 2 NL MM's (Maastricht, Heerlen), 2 B MM's (Hasselt, Herstal) 2 D MM's (Herzogenrath, Aken) en 1 D Saturn (Aken), nog los van andere winkels, wordt ik goed bediend in Zuid-Limburg. Het is het nieuwe FRS dat terugschrikt van de concurrentie...
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  9. #2884

    Standaard

    Zo te zien houdt Overijssel maar een vestiging over: Zwolle. Omdat het de hoofdstad van de provincie is kan ik me dat wel voorstellen, maar Enschede heeft met bijna 160.000 inwoners toch ook wel genoeg publiek voor een vestiging?

  10. #2885

    Standaard

    Gaan die winkels ook nog bevoorraad worden?
    YIPPEE-KI-YAY Motherf*****

  11. #2886

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sam Goodies Bekijk bericht
    Zo te zien houdt Overijssel maar een vestiging over: Zwolle. Omdat het de hoofdstad van de provincie is kan ik me dat wel voorstellen, maar Enschede heeft met bijna 160.000 inwoners toch ook wel genoeg publiek voor een vestiging?
    Als ik de spreiding van de nieuwe FRS zie, lijkt het er op dat ze vinden dat Winterswijk dichtbij genoeg is. Waarschijnlijk hebben ze nog niet begrepen dat het nog even duurt voordat de A18 doorgetrokken is....
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  12. #2887

    Standaard

    "Hot Entertainment"? Ze gaan dus m.a.w. ongestoord door met het verkopen van gebakken lucht...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #2888

    Standaard

    Ik snap alle reacties hier wel, maar het is toch iedereen duidelijk dat de FRS oude stijl niet levensvatbaar meer was? Die problemen kwamen echt niet door mismanagement, maar gewoon door een ingezakte markt. Dus ik snap wel dat ze niet doorgaan of er niets aan de hand is. FRS wordt nu inderdaad meer een Blokker/AH-achtige winkel wat betreft entertainment, en die doen het goed in middelgrote en kleine plaatsen waar mensen nog daadwerkelijk gaan winkelen met vrouw en kinderen en even snel een DVD'tje willen scoren. Hoe groter de stad, hoe meer concurrentie van internet en MM/Saturn e.d., last van hoge parkeertarieven etc. In de hele grote steden (vooropgesteld dat we die eigenlijk niet hebben in NL ) is dan weer voldoende aanloop van bijvoorbeeld dagjesmensen om een filiaal in de lucht te houden.

    Hier in Nijmegen blijft de FRS wel, moet ook nog zien hoe levensvatbaar dat zal zijn, aangezien ook hier veel studenten en minima wonen die beiden niets uitgeven aan entertainment. Maar verder lijkt het me wel een slimme zet van het nieuwe management. Er is echt geen markt meer voor fysieke DVD/bluray-speciaalzaken (hoe jammer ik dat soms ook vind), dat zag je hier in Nijmegen met Boudisque; nauwelijks klanten binnen, en importtitels die (net als bij FRS) door veel te lang in de rekken staan een soort versleten winkeldochters werden, voor prijzen die meer dan 2x zo hoog waren als bij Amazon.

    Enschede is ook een studentenstad, notabene met een TU, ja daar zullen echt alle studenten de weg wel weten naar alle downloadopties die er zijn. Verder trekt zo'n stad geen dagjesmensen of winkeltoeristen aan.
    Laatst aangepast door Oakey : 31-07-2013 om 22:08

  14. #2889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Dit zouden ze dan moeten zijn, de plaatsen waar (vooralsnog) nog een vestiging open is:

    Amersfoort
    Amsterdam
    Apeldoorn
    Barneveld
    Berkel en Rodenrijs
    Breda
    Bussum
    Capelle a/d IJssel
    Den Bosch (2x)
    Den Helder
    Doetinchem
    Drachten
    Gorinchem
    Gouda
    Harderwijk
    Hellevoetsluis
    Hilversum
    Hoorn
    Huizen
    Hulst
    IJmuiden
    Leiden
    Leiderdorp
    Leidschendam
    Lelystad
    Nijmegen
    Oosterhout
    Oud-Beijerland
    Purmerend
    Roosendaal
    Rotterdam
    Schiedam
    Sluis
    Sneek
    Spijkenisse
    Tiel
    Tilburg
    Uden
    Utrecht
    Veenendaal
    Waalwijk
    Wageningen
    Winterswijk
    Woerden
    Zutphen
    Zwolle
    Kan het kloppen dat dit allemaal plaatsen zijn waar geen Media Markt in de buuurt zit?
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  15. #2890

    Standaard

    Tiel heeft geen mediamarkt ook niet direct in de buurt....hier is de frs nog open maar vraag alleen niet hoe

  16. #2891

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Kan het kloppen dat dit allemaal plaatsen zijn waar geen Media Markt in de buuurt zit?
    Er staan ook plaatsen tussen waar je een Media Markt of Saturn hebt (Amsterdam, Breda, Hoorn, Rotterdam, Tilburg, Zwolle).

  17. #2892

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Kan het kloppen dat dit allemaal plaatsen zijn waar geen Media Markt in de buuurt zit?
    Nou, nee, Leidschendam is deel van de agglomeratie Den Haag (los van de vraag of ze dat leuk vinden <grijns>), met een MM in Rijswijk en een MM in Den Haag Centrum.
    In Zwolle, Rotterdam en Amsterdam zitten óók MM-en.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  18. #2893

    Standaard

    Free Record sluit akkoord met huurbazen voor 37 winkels

    Na onderhandelingen met huurbazen is Free Record Shop tot een akkoord gekomen voor het open blijven van 37 winkels. FRS is nog in gesprek over het lot van elf winkels.

    In een interne memo meldt ceo Roland van Geest dat voor twee winkels het doek definitief valt. Met de pandeigenaren van Utrecht Hoog Catharijne en het filiaal in Den Bosch is het niet gelukt om tot een akkoord te komen. Hierdoor worden deze twee Free Record Shop-winkels definitief gesloten.

    Op dit moment worden er gesprekken gevoerd met particuliere pandeigenaren over de voortzetting van elf filialen.

    Free Record Shop blijft in de volgende steden actief:

    Apeldoorn
    Barneveld
    Berkel & Rodenrijs
    Bussum
    Capelle a/d IJsel
    Den Bosch
    Den Helder
    Doetinchem
    Dordrecht
    Drachten
    Gouda
    Harderwijk
    Hellevoetsluis
    Hilversum
    Hulst
    IJmuiden
    Leiden
    Nijmegen
    Oud Beijerland
    Oosterhout
    Purmerend
    Rotterdam
    Schiedam
    Sluis
    Sneek
    Spijkenisse
    Tiel
    Tilburg
    Uden
    Veendam
    Veenendaal
    Wageningen
    Winschoten
    Winterswijk
    Woerden
    Zutphen
    Zwolle

    Met de volgende elf steden/vestigingen wordt momenteel nog onderhandeld over een doorstart:

    Amersfoort
    Amsterdam
    Breda
    Hoorn
    Huizen
    Gorinchem
    Leiderdorp
    Leidschendam
    Lelystad
    Roosendaal
    Waalwijk

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl

  19. #2894

    Standaard

    In Schiedam blijft hij gelukkig open....
    Het is daar ook allemaal begonnen he

    Ben wel blij dat mijn snoepjes winkel open blijft
    Maar snel eens kijken wat er allemaal verandert is..

    greets

  20. #2895

    Standaard

    Jammer dat Utrecht dicht gaat. Media Markt kan op deze manier de prijzen alleen nog maar hoger maken.

  21. #2896

    Standaard

    Gelukkig blijft Den Helder open, anders had ik naar V & D gemoeten, die nog duurder is

  22. #2897

    Standaard

    Utrecht weg. Alleen MM nog over...?

  23. #2898

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Utrecht weg. Alleen MM nog over...?

    En v&d he.

  24. #2899

    Standaard

    Ik ben erg benieuwd wat er met de frs bonnen gaat gebeuren. Het blijft op dat vlak angsvallig stil. überhaupt vind ik de communicatie over de doorstart terughoudend.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  25. #2900

    Standaard

    Het filiaal in Den Bosch in Winkelcentrum De Helftheuvelpassage is gesloten. Er hing een briefje op de deur met doorverwijzing naar het filiaal in het centrum van Den Bosch.

Pagina 116 van 139 EersteEerste ... 1666106112113114115116117118119120126 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •