Pagina 102 van 139 EersteEerste ... 252929899100101102103104105106112 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.526 tot 2.550 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

  1. #2526

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Wat moeten ze dan doen? De deur sluiten en maar geen omzet behalen? Zolang ze niet helemaal failliet zijn, mogen ze best verkopen. En dan kan je als klant gewoon nee zeggen. Het is een commercieel bedrijf. En je hebt altijd van die werknemers die alles aangrijpen om te klagen. Dan is de Telegraaf de beste manier aangezien ze erg van negatief nieuws houden. En blijkbaar heb je veel negatieve ervaringen met FRS gezien je manier van reageren. Ik heb nooit last gehad van gebruikte dvd's en heb ook met regelmaat daar dvd's en BR's goedkoper gehaald dan bij MM,etc. Ik vind juist dat MM de laatste tijd juist duurder is geworden. Als FRS daadwerkelijk helemaal verdwijnt, zullen die prijzen alleen maar stijgen vanwege gebrek aan concurrentie.
    Nou als je daar nooit last van hebt gehad dan kijk je niet goed naar je schijfjes. De meeste zullen wel goed spelen, maar het personeel speelde ze thuis ook gewoon af, dat mocht.
    Dan is het maar net of jouw schijfje is bekeken door iemand die er normaal mee omgaat. Goedkoper waren ze bijna nooit, alleen met 3 voor 2 acties evt. MM is wel duurder geworden, maar als ze duur blijven worden ze ook weggeconcurreerd door online winkels met name uit het buitenland (amazon) waar de klantenservice ook een stuk beter is.

  2. #2527

    Standaard

    Overigens zijn het wel zorgwekkende ontwikkelingen, straks kan je alleen nog maar films "leasen" en dat is voor de klant een stuk minder aantrekkelijk. Je bent dan in feite geen eigenaar meer, je kan ze niet doorverkopen, niet aan je kleinkinderen geven bv (Disney films) en aan opslagmedia (extra harde schijven) ben je alsnog een kapitaal kwijt en die kunnen altijd crashen.

  3. #2528

    Standaard

    Maar als ik het dus goed begrepen heb, dan blijven ondanks het bekrachtigde faillissement de bestaande FRS-winkels voorlopig nog gewoon open, net als Fame in Amsterdam en de Fame in-store-winkels in De Bijenkorf-vestigingen?

  4. #2529

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Nou als je daar nooit last van hebt gehad dan kijk je niet goed naar je schijfjes. De meeste zullen wel goed spelen, maar het personeel speelde ze thuis ook gewoon af, dat mocht.
    Dan is het maar net of jouw schijfje is bekeken door iemand die er normaal mee omgaat. Goedkoper waren ze bijna nooit, alleen met 3 voor 2 acties evt. MM is wel duurder geworden, maar als ze duur blijven worden ze ook weggeconcurreerd door online winkels met name uit het buitenland (amazon) waar de klantenservice ook een stuk beter is.
    Hoe en waar mensen op dit forum kopen, is geen maatstaf voor de meeste mensen.......ik geloof nou niet dat het gros van de 'reguliere' consumenten bij een buitenlandse webshop zoals amazon gaat kopen.
    Dan hou je nog een webshop als bol over, maar de prijzen daar wijken niet zoveel af van de winkels van MM/Saturn.

  5. #2530

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Uiteraard, niemand merkt het verschil, want de nieuwe DVD's zitten ook onder de vingerafdrukken....
    en anders krijg je er wel eczeem van.

    Als je bang bent om vieze handen te krijgen, kun je ze beter zelf vies maken.

    Dat zal ook een reden dat er veel gedownload wordt en dat er steeds minder werk is voor mensen die ergens verstand van hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #2531

    Standaard

    Het probleem met de FRS is in één woord samen te vatten: wanbeheer. Er is best plaats op de markt voor een schijfjeswinkel, maar dan moeten ze onmiddellijk ophouden met ongesealde dvd's en dergelijke aan te bieden, en moeten ze beginnen met hun eigen producten serieus te nemen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #2532

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Overigens zijn het wel zorgwekkende ontwikkelingen, straks kan je alleen nog maar films "leasen" en dat is voor de klant een stuk minder aantrekkelijk. Je bent dan in feite geen eigenaar meer, je kan ze niet doorverkopen, niet aan je kleinkinderen geven bv (Disney films) en aan opslagmedia (extra harde schijven) ben je alsnog een kapitaal kwijt en die kunnen altijd crashen.
    Dit vind ik nog het ergste, het is een slag in het gezicht van de verzamelaar (waarvan er, neem ik aan, wel een paar op dit forum zitten).
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #2533

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Hoe en waar mensen op dit forum kopen, is geen maatstaf voor de meeste mensen.......ik geloof nou niet dat het gros van de 'reguliere' consumenten bij een buitenlandse webshop zoals amazon gaat kopen.
    Dan hou je nog een webshop als bol over, maar de prijzen daar wijken niet zoveel af van de winkels van MM/Saturn.
    Reguliere mensen downloaden bijna alles of kijken online of kopen een paar populaire titels die bij elke winkel liggen tegenwoordig, AH, Blokker bv.
    MM is ook heel stil vaak op de DVD/Blu Ray afdeling. Bol is inderdaad ook gewoon duur.

    Ik denk wel dat mensen zoals hier relatief veel DVD's/Blu Rays kopen en allemaal online bijna. Dat scheelt een hoop omzet voor FRS. Hadden ze zich maar moeten aanpassen.

  9. #2534

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    en anders krijg je er wel eczeem van.

    Als je bang bent om vieze handen te krijgen, kun je ze beter zelf vies maken.

    Dat zal ook een reden dat er veel gedownload wordt en dat er steeds minder werk is voor mensen die ergens verstand van hebben.
    Met alle respect maar bij de FRS werken er weinig mensen die er verstand van hebben. Misschien 15 jaar geleden nog, maar de laatste jaren zeker niet meer. Dan kwam ik liever bij Van Leest.

    de FRS richtte zich meer op jongeren (die sowieso alles downloaden) ze hadden zich beter kunnen richten op ouderen en verzamelaars bv.

  10. #2535

    Standaard

    Heb nog aardig wat Freebees, die kan je zeker ook niet meer inleveren?

  11. #2536

    Standaard

    Maar goed als op de dag van de release de doosjes al beschadigd in de bakken staan wat wil dan.

  12. #2537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Nou als je daar nooit last van hebt gehad dan kijk je niet goed naar je schijfjes. De meeste zullen wel goed spelen, maar het personeel speelde ze thuis ook gewoon af, dat mocht.
    Dan is het maar net of jouw schijfje is bekeken door iemand die er normaal mee omgaat.
    Wat asociaal eigenlijk dat dat mocht. Kun je toch niet maken..............

  13. #2538

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Wat asociaal eigenlijk dat dat mocht. Kun je toch niet maken..............
    Nee dan verkoop je gewoon tweedehands producten.

    En inderdaad staan er ook veel doosjes al vanaf releasedatum in min of meer beschadigde toestand.

  14. #2539

    Standaard

    Hoe vreemd dit ook klinkt maar niet alles van films die FRS verkocht was tweedehands. Ik kwam er welleens en ik zag bij de kassa het kassa koopje liggen (dvd voor 5euro) en deze waren bijna altijd nog gesealed.

  15. #2540

    Standaard

    @EricO: Was zwaar aangezet, maar werkelijke t*fus toewensen aan Breukhoven doe ik natuurlijk niet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    @gompier ;

    Zou je niet eerst willen weten of die groep medewerkers wel de waarheid spreekt ?
    Voor de volledigheid zou dat leuk zijn. Echter, ik vind dat FRS al genoeg op z'n kerfstok heeft. Wat ik al aanhaalde en Werner herhaalt: Aan wanbeleid en het eigen product als c-kwaliteit behandelen is de ondergang van FRS te wijten. Niet gaan lopen miepen over crisis of downloaden, maar altijd eerst bij jezelf ten rade gaan. Fout prijsbeleid, schrappen van de verkeerde winkelmodules (Van Leest), verkoop van online winkel. Allemaal strategisch GROTE miskleunen van management. Tel dat allemaal bij elkaar op en je hebt meer dan genoeg reden om failliet te gaan, zonder dat downloaden of crisis aan te pas komt.

    Veelal is het met bedrijven dat ze moeten groeien, anders 'sterven' ze. Toen de zaken slecht gingen, is een aantal keer verkeerd daarop gereageerd. Dat heeft ze nu de kop gekost.

    Jammer voor de markt, maar ik hoop dat een partij in het gat kan springen. Voor FRS: Ik ga het zeker niet missen.

  16. #2541

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    Hoe vreemd dit ook klinkt maar niet alles van films die FRS verkocht was tweedehands. Ik kwam er welleens en ik zag bij de kassa het kassa koopje liggen (dvd voor 5euro) en deze waren bijna altijd nog gesealed.
    Je zou het bijna nog gaan verwachten van ze...

  17. #2542

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dit vind ik nog het ergste, het is een slag in het gezicht van de verzamelaar (waarvan er, neem ik aan, wel een paar op dit forum zitten).
    Ik reken mijzelf zeker tot de verzamelaars, heb de afgelopen dagen weer behoorlijk ingekocht, bij Saturn Heerhugowaard hadden ze een paar leuke 5euro titels op Blue Ray heb er 8 gehaald, op het forum weer besteld stuk of 3 3D, bij FRS nog 3 titeltjes met die 50% opruiming.......

    Heb er eigenlijk geen ruimte meer voor, weet niet waar ik het laten moet, wil eigenlijk nog wel een paar Billy's plaatsen....... denk ze wel vol te krijgen, zie nog niet gebeuren dat de schijfjes markt direct instort, althans dat hoop ik zeker niet, zit niet te wachten op de download narigheid.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #2543

    Standaard

    Je vraagt je eigenlijk af waarom ze toen hun online winkel verkocht hebben aan ECI. Voor het makkelijke geld? Jaarlijks een licentiebedrag in de kassa en hup geen klagende klanten meer, geen magazijnen met personeel meer, geen enveloppes en kartonnetjes meer verzenden!

    Eigenlijk is dat niet meer dan aantonen dat je geen passie hebt voor je product. Natuurlijk een online winkel werkt anders dan een brick winkel, maar in een bedrijf als FRS moet je toch de nodige know how kunnen aantrekken?

    Bovendien is de online markt nu zo groot dat het waarschijnlijk hun inkoopkracht had kunnen verdubbelen en zo hadden ze kunnen drukken op de inkoopprijzen bij de distributeurs.

  19. #2544

  20. #2545

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Ja die zijn van ECI, waarom zouden ze dichtgaan ?

    Aan de andere kant, waarom zou je de website van een failliet bedrijf openhouden ? Wekt niet echt vertrouwen naar de klant toe.

  21. #2546
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan kunnen ze nu idd beter de naam veranderen, want de negatieve publiciteit zal niet mals zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #2547

    Standaard

    Webshop blijft dan wel open, maar je ziet al dat je geen cadeaubon van de FRS meer kan inleveren... het draagt de naam maar thats it.

  23. #2548

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als iemand hier een tekst zonder bron neerzet zoals "hoor net dat er geen doorstart komt, dus is het definitief gedaan!", dan moet je dat met een flinke korrel zout nemen, denk ik ....
    Soms (zeker in dit geval) is het beter de bron niet te noemen...
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  24. #2549

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    Als FRS wegvalt heeft MM een pseudo-monopolie in grote delen van Nederland en dat is slecht voor de prijzen...
    Voor zover ze dat niet al hadden. Behalve een paar warenhuizen, bol.com en de frs was er al weinig concurrentie. Iets wat ze zelf hebben veroorzaakt door zo te stunten: Op den duur konden/kunnen concurenten er gewoon niet meer tegenop. Zo gaf ook mijn eigen platenzaak (RIP) aan als reden naast het internet. Hij benadrukte dat zelfs.

  25. #2550

    Standaard

    Ik heb het aanbod in de Brugse FRS ook zien verminderen in het laatste jaar. Gisteren nog eens langs geweest. Er lag bijna niets meer, een zéér karig aanbod. Toch hangt er aan de ingang nog een vacature waarbij men een gemotiveerde winkelier voor 16 uur per week zoekt.

Pagina 102 van 139 EersteEerste ... 252929899100101102103104105106112 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •