De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp nodig bij keuze 4K speler!

    Na lange tijd inwonen bij mijn schoonouders zijn we alweer even bezig in ons nieuwe huis. Over twee weken verhuizen, dus eindelijk kan de 4K speler aangeschaft worden. Maar welke!

    Ik had mijn oog eerst op de Oppo 203, maar de prijs vind ik echt flink. Zeker ook omdat ik een omgebouwde versie wil hebben, regiovrij voor DVD en BD. De LG UP 970 lijkt me ook wel wat. Prijs is beter en Dolby Vision ondersteuning in de toekomst. Maar hoe is de beeldkwaliteit ten opzichte van de Oppo.

    Toekomstige speler moet DV ondersteuning gaan bieden want wil niet weer een nieuwe kopen over een tijdje. Dus welke raden jullie mij aan en wat zijn jullie bevindingen van de spelers!

  2. #2

    Standaard

    Als je echt DV ondersteuning wilt en de Oppo te duur vindt dan zal ik even wachten als ik jou was.
    Begin september is de IFA in Berlijn dus er valt te verwachten dat daar de nodige nieuwe modellen worden aangekondigd.

    LG was voor mij ook een optie maar na alle verhalen online ben ik daar met een grote boog omheen gelopen en ben voor de Sony gegaan.
    Met t risico uiteraard dat deze nooit DV gaat ondersteunen.

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De LG is hier niet zo goed ontvangen geloof ik. Je zou dan naar de Sony kunnen kijken of nog even geduld hebben tot er meer spelers uitkomen. In hoeverre andere spelers regiovrij zijn te maken weet ik niet. Van de OPPO weten we dat natuurlijk zeker.

    Er zijn unieke spelertopics hier op het forum.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Ik ben zelf op dit moment aan het overwegen om een Panasonic UB900 te kopen. Qua PQ referentiekwaliteit, zo nodig nog beter dan de Oppo en op dit moment flink afgeprijsd bij Amazon.co.uk. Heeft ruime instelmogelijkheden en er is een regiovrije firmware voor beschikbaar. Enige minpunt is geen DV maar daar hecht ik (op dit moment) nog niet zo heel veel waarde aan. Qua prijs/kwaliteitsverhouding overigens wel top, want slechts de helft van de prijs van een Oppo welke in de Benelux IMHO gewoon zwaar overpriced is.

    De Sony is ook regiovrij te krijgen en komt dat iets duurder uit dan de Panasonic maar er is hier wel een kans dat DV ondersteuning wordt toegevoegd met een firmware update. De LG zou ik met een grote boog omheen lopen, nagenoeg geen instelmogelijkheden, is luidruchtig en heeft de bouwkwaliteit van een goedkope dvd-speler van de Kruidvat, zonde van het geld.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5

    Standaard

    Ik hecht juist heel veel waarde aan DV ondersteuning. DV gaat echt veel beter worden dan HDR10. De eerste films zijn al uit en die zien er fantastisch uit. Dus ik moet dat gewoon erop hebben, anders kan ik weer een nieuwe kopen. Het idee dat het beter kan, maar ik het niet heb, nee dat kan niet haha.
    Dat de LG luidruchtig was, heb ik her en der gelezen maar ook veel mensen zeggen dat het wel meevalt. Qua instelmogelijkheden voldoet hij ruim. Ik zal eens wat reviews zoeken ervan. Hoe zit het met de problemen van de Oppo? Zijn die opgelost?

  6. #6

    Standaard

    Qua DV Spelers heb je eigenlijk gewoon niet heel veel keus dan is het alleen de LG of de Oppo en in dat geval zou ik gewoon voor de Oppo gaan. Ik vind de LG gewoon geen premium product wat je wel mag verwachten voor zo'n prijs.

    Mocht je nog even de tijd hebben dan kun je wachten wat Sony gaat doen met hun X800 en X1000ES speler, en gaan geruchten dat daar in de zomer ook misschien DV ondersteuning toegevoegd wordt met een firmware update.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik hecht juist heel veel waarde aan DV ondersteuning. DV gaat echt veel beter worden dan HDR10. De eerste films zijn al uit en die zien er fantastisch uit. Dus ik moet dat gewoon erop hebben, anders kan ik weer een nieuwe kopen. Het idee dat het beter kan, maar ik het niet heb, nee dat kan niet haha.
    Dat de LG luidruchtig was, heb ik her en der gelezen maar ook veel mensen zeggen dat het wel meevalt. Qua instelmogelijkheden voldoet hij ruim. Ik zal eens wat reviews zoeken ervan. Hoe zit het met de problemen van de Oppo? Zijn die opgelost?
    Er zijn pas 3 films uit met DV (Despicable Me 1 en 2 en Power Rangers) en, van wat ik aan betrouwbare eravringen heb gelezen, verschillen DM 1 en 2 niet of nauwelijks met 'gewone' HDR en de Power Rangers een beetje. Dat DV wel beter wordt, daar twijfel ik trouwens niet aan, alleen voor nu (zoveel komt er ook nog niet uit) valt de meerwaarde wel mee.

    Voor je keus is het wat Davidshadow13 aangeeft: nu heb je alleen de Oppo. De LG is wel aangekondigd, maar heeft nog steeds niet de update gekregen. Als je die speciaal voor DV wilt kopen, zou ik wel wachten tot die firmware er daadwerkelijk is en hoe dat uitpakt.
    Als je iets meer geduld hebt, kun je wachten wat er gebeurt met de Sony.
    Heb je trouwens wel een tv die DV aan kan?

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het verschil is de beperking van de huidige schermen en natuurlijk ook dat het om een tekenfilm gaat (Power Rangers uitgezonderd). De huidige schermen kunnen nog maar een marginaal voordeel laten zien ten opzichte van HDR (10). Als straks de schermen meer nits kunnen weergeven is DV daar klaar voor. Daarnaast kan 12 bit veel meer kleuren weergeven dan 10 bit. Of de bron daar gebruik van maakt is een ander verhaal, zeker bij tekenfilms.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Ja ik heb een OLED scherm. Wat ik lees van Despicable Me, is dat die er juist heel goed uitziet. We gaan het zien bij een titel als Guardians of the Galaxy 2, als die DV mocht hebben. Wil sowieso gewoon voorbereid zijn op de toekomst. De Oppo stond hoog op mijn lijstje en zoals het er nu uitziet, zal het hem dat ook wel worden. Was alleen benieuwd welke alternatieven er zijn. Weinig dus haha

  10. #10

    Standaard

    Nou het is de Oppo geworden, morgen komt hij binnen. Tips en adviezen zijn welkom! Scheelt me een hele thread doorlezen

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard


    Tip 1: genieten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht

    Tip 1: genieten.
    Haha, das zeker een goede
    Nog iets qua instellingen ofzo?

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Op de speler zelf zal je niet zoveel hoeven in te stellen.
    Persoonlijk zet ik altijd wel source through aan.

    Wat je wel in de gaten moet houden is dat je HDMI Ultra HD Deep Colour aanzet (op je LG?) om van HDR (10) en Dolby Vision te kunnen genieten. Die vind je bij 'algemeen' en niet bij 'beeldinstellingen'. En dan helemaal onderaan de lijst.
    Daarnaast zul je veel bronnen op je televisie moeten instellen (als je dat nog niet gedaan hebt), zoals HDR en Dolby Vision.

    Het belangrijkste wellicht is dat je (straks) een UHD BD-film niet moet gaan ontleden, maar moet gaan beleven.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Ja ik heb een LG Oled en de HDMI Ultra HD Deep Colour staat aan. Dus dat moet goed komen. Beeld afstellen bij de HDR signalen nog niet gedaan inderdaad omdat ik dit signaal nog niet heb kunnen weergeven. Heb jij hier veel aan veranderd zoals het staat uit de doos? Zag wel dat de verlichting en contrast standaard erg hoog staan of is dit normaal bij HDR? Ik wil het scherm wel laten kalibreren binnenkort maar tot die tijd moet het wel goed staan uiteraard.
    Source direct had ik gelezen ook. Ga ik ook doen denk ik, hoef geen upscaling van normale blu-ray's. Liever gewoon het 1080 signaal. En tot slot, na het updaten moet je alles terugzetten naar fabrieksinstellingen toch?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •