De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 55uh850v 3d niet herkend

    Hallo,

    Sinds vandaag heb ik de lg 55uh850v binnen. Ik ben er erg blij mee, alleen ondervind ik problemen met het afspelen van 3d blu-rays.

    Korte omschrijving van mijn setup:

    Lguh850v
    Samsung bd h6500
    Marantz sr6011 receiver

    Een week geleden had ik nog een andere 3d lg tv staan. Deze herkende zonder problemen 3d bluray materiaal, speelde dat zonder problemen af.. En als ik de film stopzette dan schakelde het beeld weer terug naar 2d.

    Nu het probleem. Zelfde opstelling, andere tv dus. Ik laad een 3d bluray en het 3d materiaal wordt niet herkend door de tv. De 2d versie wordt dan afgespeeld. Wel zit er een 3d knop op de afstandsbediening (remote) waarmee je 3d kunt inschakelen. Dit betreft echter een conversie van 2d naar 3d. Dit levert beeldproblemen op zoals ghosting, crosstalk etc. De film is dus zo niet te zien.
    Plus dat als ik de film stop, het menu van de bluray speler en de receiverook 3d wordt weergegeven. Erg vreemd.

    Ik heb alle instellingen geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Nogmaals, geen enkele instelling van de andere randapparatuur was veranderd.. Alleen een andere tv met dezelfde passieve 3d techniek.

    Ook heb ik geprobeerd om rechtstreeks van de blurayspeler naar de tv de film af te spelen. Ook hierbij hetzelfde resultaat.
    Vervolgens een ps4 gepakt en de film daarop afgespeeld. Ook daarmee hetzelfde resultaat.

    Andere hdmi kabel ertussen.. Ook dat hielp niet. Weet alleen even niet zo snel of dit een 2.0 kabel betrof.

    Hopelijk heeft er iemand een oplossing..

    Groeten Stefan
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb dezelfde TV en bij mij herkent hij 3D formaat gewoon automatisch. Heb je de meest recente update's ook gedaan?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb dezelfde TV en bij mij herkent hij 3D formaat gewoon automatisch. Heb je de meest recente update's ook gedaan?
    Momenteel versie 04.30.95. Er is geen nieuwe beschikbaar.
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  4. #4
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb trouwens niet dezelfde. Een type ervoor.

    Plus dat als ik de film stop, het menu van de bluray speler en de receiverook 3d wordt weergegeven. Erg vreemd.
    Komt dit misschien omdat je hem handmatig naar 3D schakelt?

    Klinkt als een fout in de TV. Ik zou maar contact met LG nemen of de winkel waar je m hebt gekocht en ruilen voor een andere.
    Ik heb overal gegoogled maar kwam ook niks tegen.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #5

    Standaard

    Tja ik kom ook tot de enige conclusie dat het aan de tv ligt.
    Nu alles geprobeerd maar blijf hetzelfde euvel houden. Ene keer wordt de 3d wel herkend, maar ook niet 3d content geeft hij dan 3d weer. Als ik de film dan weer uitzet herkent hij niet dat de 3d uit staat.. Dan moet ik handmatig de tv weer uit de 3d halen zeg maar.
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  6. #6

    Standaard

    Andere disc geprobeerd? Eventueel speler en/of TV naar fabrieksinstellingen gezet?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Andere disc geprobeerd? Eventueel speler en/of TV naar fabrieksinstellingen gezet?
    Meerdere discs geprobeerd.. Meerdere spelers geprobeerd.. Speler terug naar fabrieksinstellingen.. Tv terug naar fabrieksinstellingen.. Niks werkt.
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  8. #8

    Standaard

    Nieuwere HDMI-kabel (d.w.z. met de meest recente specificaties) al geprobeerd?
    Andere opstartvolgorde eens geprobeerd, d.w.z. eerst de TV aanzetten, dan je receiver en dan pas de Blu-ray speler?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #9

    Standaard

    Ik heb de 49" versie, en heb hetzelfde meegemaakt met een Sony s790 3D Speler, ik kreeg dus ook totaal geen 3D meer op mijn TV.

    Waarschijnlijk heb je voor de HDMI ingang waar de Samsung speler op aangesloten is, in het TV menu (Bij "Algemeen") de "HDMI ULTRA HD Deep Colour" aanstaan.

    Sluit om te testen, je Speler eens rechtstreeks aan op je TV, en zet die instelling op je TV UIT, als het dan werkt, zet je pas je receiver ertussen.

    Toen ik dit uitgezet had, werkte alles weer zoals het hoort.
    Ik heb nu een Sony X800 UHD Speler, en daar moet die instelling juist aanstaan om HDR te krijgen, en blijft ook 3D gewoon werken.

    PS: De laatste FW versie is 4.31.05, maar wordt niet via de TV gedownload, deze is alleen te downloaden via de NL site van LG, maar voegt niks extra's toe
    Laatst aangepast door TifKag : 15-07-2017 om 15:30 Reden: FW Link toegevoegd

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Ik heb de 49" versie, en heb hetzelfde meegemaakt met een Sony s790 3D Speler, ik kreeg dus ook totaal geen 3D meer op mijn TV.

    Waarschijnlijk heb je voor de HDMI ingang waar de Samsung speler op aangesloten is, in het TV menu (Bij "Algemeen") de "HDMI ULTRA HD Deep Colour" aanstaan.

    Sluit om te testen, je Speler eens rechtstreeks aan op je TV, en zet die instelling op je TV UIT, als het dan werkt, zet je pas je receiver ertussen.

    Toen ik dit uitgezet had, werkte alles weer zoals het hoort.
    Ik heb nu een Sony X800 UHD Speler, en daar moet die instelling juist aanstaan om HDR te krijgen, en blijft ook 3D gewoon werken.

    PS: De laatste FW versie is 4.31.05, maar wordt niet via de TV gedownload, deze is alleen te downloaden via de NL site van LG, maar voegt niks extra's toe
    Ik denk dat ik nu wel alles heb geprobeerd . Hdmi deep colour stond al uit op de tv. Ook de bluray speler heeft kennelijk die functie. Alle verschillendr mogelijkheden geprobeerd.. Maar de tv lijkt wel in de war. Ene keer ziet die wel 3d..maar dan heb ik erg veel lasr van crosstalk..als ik dan terugschakel naar het menu van de bluray speler.. Geeft hij die ook weer in 3d formaat en moet ik handmatig de 3d uitzetten.
    Enige wat ik nog niet kan proberen is nieuwere 2.0 kabels ertussen zetten. Misschien dat dat zoden aan de dijk zet.

    Jij gaf aan dat je dezelfde problemen had voordat je de deep colour had uitgezet. Heb je verder nog wat aan de instellingen gedaan? In de receiver of bluray speler?
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  11. #11

    Standaard

    Nee, alleen de deep colour op tv en speler uitgezet, en speler rechtstreeks op TV (Heb er geen Receiver tussen zitten, maar een soundbar optisch op TV))

    SIMPLINK op tv is uit

    3D instellingen: 3D-Modus=Standaard, 3D-Patroonherkenning=Aan, 3D-Kleurcorrectie=Aan, Normale Beeldweergave=Uit, 3D-Beeldcorrectie=Links-Rechts.

    De HDMI kabel was gewoon een 1.4 (Nu is het een gecertificeerde 2.0 ivm de HDR & UHD)
    Laatst aangepast door TifKag : 15-07-2017 om 19:06

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Nee, alleen de deep colour op tv en speler uitgezet, en speler rechtstreeks op TV (Heb er geen Receiver tussen zitten, maar een soundbar optisch op TV))

    SIMPLINK op tv is uit

    3D instellingen: 3D-Modus=Standaard, 3D-Patroonherkenning=Aan, 3D-Kleurcorrectie=Aan, Normale Beeldweergave=Uit, 3D-Beeldcorrectie=Links-Rechts.

    De HDMI kabel was gewoon een 1.4 (Nu is het een gecertificeerde 2.0 voor de UHD)
    Geen verschil in mijn instellingen zo te zien. Weet even niet wat voor versie hdmi kabel er nu tussen zit.. Alleen weet ik wel dat een oudere versie lg 3d tv geen problemen ondervond met dezelfde combinatie en instellingen. Daarom snap ik er op dit moment even niks van
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  13. #13

    Standaard

    Ik heb nog even een 3D blu-ray geprobeerd, en het enige wat er dan veranderd in de 3D instellingen, is dat de 3D op AAN, en de 3D-Modus op Automatisch springt.

    Ik weet het zo ook even niet

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Ik heb nog even een 3D blu-ray geprobeerd, en het enige wat er dan veranderd in de 3D instellingen, is dat de 3D op AAN, en de 3D-Modus op Automatisch springt.

    Ik weet het zo ook even niet
    Zag net dat de 3d op handmatig stond. Dit op automatiscj gezet en nu zie ik het beeld 'verschuiven' als er een 3d film op wordt gestart. Ik krijg alleen geen melding dat er 3d content herkend wordt. Heb jij dat wel? Verder heb ik erg veel last van crosstalk aan de onderzijde. Als ik dit handmatig probeer te corrigeren krijg ik juist boven weer veel last van crosstalk. Heb jij nog de 3d instellingen moeten aanpassen om een goed beeld te krijgen?
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  15. #15

    Standaard

    Ik heb out of the box de instellingen gezet zoals ik ze in mijn vorige post heb neergezet, maar ik heb in het begin wel gehad dat ik alles in had gesteld, en de 3d toen ook niet automatisch inschakelde.

    Probeer eens de 3d instellingen Terugzetten, dan tijdens het afspelen van een 3d disc, 3d handmatig op AAN zetten, en dan "3D instellingen: 3D-Modus=Automatisch, 3D-Patroonherkenning=Aan, 3D-Kleurcorrectie=Aan, Normale Beeldweergave=Uit, 3D-Beeldcorrectie=Links-Rechts.", en daarna disc en speler uit.

    Ik heb toen de tv op live-tv gezet, de tv uitgezet, en na een minuutje weer aangezet en zonder een instelling te veranderen de bron op bluray speler gezet, en sindsdien schakelt hij automatisch met melding op 3D na het starten van een disc.

    Ik kan sindsdien ook gewoon de helderheid en zo veranderen zonder problemen.

    Anders weet ik het ook even niet meer
    Laatst aangepast door TifKag : 15-07-2017 om 22:01

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Ik heb out of the box de instellingen gezet zoals ik ze in mijn vorige post heb neergezet, maar ik heb in het begin wel gehad dat ik alles in had gesteld, en de 3d toen ook niet automatisch inschakelde.

    Probeer eens de 3d instellingen Terugzetten, dan tijdens het afspelen van een 3d disc, 3d handmatig op AAN zetten, en dan "3D instellingen: 3D-Modus=Automatisch, 3D-Patroonherkenning=Aan, 3D-Kleurcorrectie=Aan, Normale Beeldweergave=Uit, 3D-Beeldcorrectie=Links-Rechts.", en daarna disc en speler uit.

    Ik heb toen de tv op live-tv gezet, de tv uitgezet, en na een minuutje weer aangezet en zonder een instelling te veranderen de bron op bluray speler gezet, en sindsdien schakelt hij automatisch met melding op 3D na het starten van een disc.

    Ik kan sindsdien ook gewoon de helderheid en zo veranderen zonder problemen.

    Anders weet ik het ook even niet meer
    Nou heb het werkend gekregen.. Maar heb bijzonder veel last van crosstalk boven en onder in het scherm. Geprobeerd dit met instellingen te veranderen.. Anderd voor de tv te gaan zitten.. Maar het blijft onkijkbaar. De tv gaat terug. Dank in ieder geval voor de reacties.
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  17. #17

    Standaard

    Ik neem aan dat dit alleen voor jouw exemplaar is, want ik heb er verder geen klachten over gelezen

    Maar...Nu heb ik aan jou de vraag welke instellingen jij dan veranderd om de 3D aan the passen ?
    Ik heb daar nooit naar gezocht, omdat het bij mij tot nu toe goed werkt.
    Laatst aangepast door TifKag : 16-07-2017 om 11:47

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Ik neem aan dat dit alleen voor jouw exemplaar is, want ik heb er verder geen klachten over gelezen

    Maar...Nu heb ik aan jou de vraag welke instellingen jij dan veranderd om de 3D aan the passen ?
    Ik heb daar nooit naar gezocht, omdat het bij mij tot nu toe goed werkt.
    Misschien heb ik ook wel pech. Besluit komt mede omdat het 1e exemplaar beschadigingen had en dat ik nu met de 2e gezeur met 3d heb. Ook stoorde ik me teveel aan de lichtopbrengst als het avond was. Alles bij elkaar gezien ga ik voor een andere tv kijken.

    Je kan de 3d instellingen aanpassen in het 3d instellingen menu. Als je automatisch op handmatig zet, kun je depth en viewpoint aanpassen. De automatische instellingen zorgden bij mij dus voor crosstalk. Misschien zat ik er te ver vanaf.. Of zat ik niet oo de juiste hoogte..
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  19. #19

    Standaard

    Ok succes met zoeken naar een nieuwe TV dan.

  20. #20

    Standaard

    Ik ben benieuwd of het probleem inmiddels is opgelost en hoe, want ik heb last van subtitle crosstalk op eenzelfde TV en speler en weet niet welke van de twee nu de oorzaak is.
    Alvast bedankt voor een reactie.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •