De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.

Discussie: Marantz SR8012

  1. #1
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard Marantz SR8012

    Marantz SR8012
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  2. #2

    Standaard

    Als de Marantz "echt" 11 kanalen versteking heeft kun je deze wsl vergelijken met deze Denon AVR-X6300H, waarvan men ook adverteert dat hij 205watt per kanaal heeft.
    https://www.denon-hifi.nl/nl/product...iver/avrx6300h
    Number of Power Amps 11
    - Power Output (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive) 205 W
    - Power Output (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.05% 2ch Drive) 140 W
    - Power Output (6 ohm, 1 kHz, 10% 1ch Drive)250 W
    - Power Output (6 ohm, 1 kHz, 0.7% 2ch Drive) 175 W

    Echter............... de max
    Power Consumption is W750
    Power Consumption No-Sound (ECO On / Off) in W65 W / 110 W
    En als hij gaat 11 kanalen aansturen, oftewel "all channels driven".
    Max power consumptie is 750 - (65+110/2 voot proccing ed.) /11 = ca. 60,23 watt per kanaal ...
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #3

    Standaard

    Ander antwoord.
    Ik heb geen receiver, maar een processor.
    Dat is de Marantz AV8802a (heeft 9.4.2 processing).
    Voor versterking gebruik een Classe CA2200 en een CA5200.
    "A man's got to know his limitations", ...

  4. #4
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ander antwoord.
    Ik heb geen receiver, maar een processor.
    Dat is de Marantz AV8802a (heeft 9.4.2 processing).
    Voor versterking gebruik een Classe CA2200 en een CA5200.
    Zozo.. Dat zijn apparaten waar je U tegen zegt. Wat voor speakers heb je dan?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ander antwoord.
    Ik heb geen receiver, maar een processor.
    Dat is de Marantz AV8802a (heeft 9.4.2 processing).
    Voor versterking gebruik een Classe CA2200 en een CA5200.
    Mooie spullen hoor Ferry, helemaal niets mis mee

    De MarantzAV8802a is een mooie voorversterker, heeft 13 kanalen,
    dat is correct, doch het is en blijft een 11.2 als je er 2 subs
    aanhangt, ook al wordt bij deze preamp ook het 2e
    subwoofer kanaal ingezet als je een top(VOG) Auro 3D setup
    gaat instellen met het max aantal speakers.

    http://www.stassen.nl/versterkers-en...arantz-av8802a

    Je hebt 2 prachtige eindbakken, en ook al heb je een 11.2 voorversterker,
    je komt toch niet verder dan 7.2 of 5.2.2 of met 1 sub 7.1 of 5.2.1

    Als je op deze tekst doelt kan ik je teleurstellen.
    "The SR8012 is able to drive up to 11.2 channels with a power output of 205W to 6 ohms."

    Dit kan nooit kloppen wat dat zouden er totaal 13 zijn
    11.2 kanalen is de max processing (die van mij heeft13.2 kanalen) ...
    Jouw verhaal lijkt niet erg te kloppen, Je marantz is ook 11.2 en komt daarmee ook
    tot 13 kanalen, je kunt op je kop gaan staan, maar het worden er nooit 15

    Tellen is schijnbaar toch wel moeilijk

    BTW, ik kan ook voor versterken tot 11.2..... maar heb "maar" 9 eindtrappen, het
    zal bij jou alleen nog wel even beter gedaan worden gezien het prijskaartje dat
    er aan hangt

    Toch even je duim uit je mond halen..... >(heeft 9.4.2 processing).< leuk bedacht
    maar is niet iets officieels voor een huiskamer versterker en lastig voor een
    voorversterker die "maar" 13 kanalen heeft Of was het een afleidings manouvre
    van de Marantz SR8012 die net als jouw voorversterker 13 kanalen heeft en
    als bonus 11 eindtrappen

    Die van mij heeft................

    Maakt het wat uit wat het heeft? Het gaat om het eindresultaat en dan spelen er
    heel veel andere factoren mee.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Zelfs een 7010 kan 7.2.4 processen... Maar versterken is een ander verhaal....
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  7. #7

    Standaard

    Herman
    Tja, het is maar hoe je het bekijkt (en waar je tellen hebt geleerd ).

    Wat ik beweer is dat wat een receiver of processor kan verwerken niet direct vertaald hoeft te zijn in het aantal kanalen versterking....

    Dus ook niet in mijn geval.

    Volg even de onderstaande uitleg.


    Standaard Atmos kan max. in 7.4.1(2) dus 7+4+2=13 kanalen - in jouw redenering / telling

    Echter de 8802a kan ook nog 2 Front wide of hoogte kanalen processen (niet tegelijk).

    (vergelijk dat maar met Dolby Prolic IIz als je dat iets zegt)

    En dan wordt de telling....


    2+7+4+2=15 kanalen oftewel 13.2 processing .... en niet 11.2

    Zie ook dit plaatje, en tel dan onderaan bv de XLR aansluitingen

    Echter, en daar heb je volledig gelijk in, je hebt daarvoor wel de nodige eind versterking nodig.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Hombre : 30-07-2017 om 10:26
    "A man's got to know his limitations", ...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Herman
    Tja, het is maar hoe je het bekijkt (en waar je tellen hebt geleerd ).

    Wat ik beweer is dat wat een receiver of processor kan verwerken niet direct vertaald hoeft te zijn in het aantal kanalen versterking....

    Dus ook niet in mijn geval.

    Volg even de onderstaande uitleg.


    Standaard Atmos kan max. in 7.4.1(2) dus 7+4+2=13 kanalen - in jouw redenering / telling

    Echter de 8802a kan ook nog 2 Front wide of hoogte kanalen processen (niet tegelijk).

    (vergelijk dat maar met Dolby Prolic IIz als je dat iets zegt)

    En dan wordt de telling....


    2+7+4+2=15 kanalen oftewel 13.2 processing .... en niet 11.2

    Zie ook dit plaatje, en tel dan onderaan bv de XLR aansluitingen

    Echter, en daar heb je volledig gelijk in, je hebt daarvoor wel de nodige eind versterking nodig.
    Ja..... kan heel goed tellen, al verdien jij een pluim met tellen van dingen die er niet zijn

    Zo heeft mijn receiver ook veel meer speakeraansluitingen dan dat hij eindtrappen heeft, net zoals
    jouw voorversterker veel meer XLR aansluitingen heeft dan dat hij de mogelijkheid heeft om ze allemaal
    gelijktijdig van een signaal te voorzien. Ze zijn toewijsbaar, en al naar gelang je wensen, of de
    mogelijkheden die er zijn, zal je receiver er tot max 11.2 in gebruik nemen.

    Standaard Atmos kan max. in 7.4.1(2) dus 7+4+2=13 kanalen - in jouw redenering / telling

    Echter de 8802a kan ook nog 2 Front wide of hoogte kanalen processen (niet tegelijk).

    (vergelijk dat maar met Dolby Prolic IIz als je dat iets zegt)
    Prachtig.... maar Atmos met extra wide of heights om je 2 extra kanaaltjes erbij te krijgen.....
    dat zou de Atmos setup toch geen goed doen, ook Auro 3D zit niet te wachten op een verstorende
    invloed van 2 wide of height kanalen...... en DTS X dan...... dacht het ook niet, je receiver zal het
    niet eens kunnen, maar daar mag je zelf nog even over na gaan denken.

    Lang leve deze teveel aansluitingen, hoef je het kind niet elke keer uit de kast te trekken als je
    van een andere speakeropstelling gebruik wilt maken(als je die zou hebben) hoef je enkel in het menu
    de toewijzing aan te passen en kun je zodoende van meerdere speakersetups gebruikmaken.

    Ik kan hier diverse verwijzingen naar reviews maken en je gebruiksaanwijzing hier neerzetten, maar
    als je ze niet leest heeft dat geen zin..... en gelezen heb je ze niet, anders zou je hier niet bij hoog en
    laag volhouden dat jouw processor 13.2 kan verwerken terwijl overal op het web men niet verder
    komt dan 11.2, zelfs de verkopers van het apparaat komen niet verder dan 11.2 en ik denk dat ze er
    graag 13.2 van hadden gemaakt als verkoop stunt.... als het ook zo zou zijn.

    Vraag me af waarom je er zo aan vasthoud??? Je voorversterker is een topper, heb er geen slechte
    reviews van kunnen vinden, ja sommigen houden altijd nog wel wat te wensen over, maar het zijn
    altijd zeer goede reviews.... over een 11.2 processor, niet meer en niet minder. Je lijkt me er ook in
    de praktijk niet echt bezig mee te zijn, ik bedoel dan met het meer dan 7.1/7.2 geluid. Ja ik ken
    het DPL IIx en ook DPL IIz, zelfs daar de voorganger van was mijn eerste kennismaking met
    Dolby surround in de vorm van een Technics receiver, veel stelde het niet voor, maar er was toen
    niet anders, moet deze receiver nog ergens hebben staan. De laatste paar jaar gaan we de hoogte in
    en laten we ons "onderdompelen" in geluid..... ik maar half, houd het bij 2 top speakers, vind het
    welletjes zo.

    Je steekt mij echt de ogen niet uit met 15 XLR aansluitingen en al zouden er 20 opzitten, je processor
    kan er toch maar 11.2 van een signaal voorzien, net zo goed als mijn receiver maar 9 eindtrappen
    heeft ook al kan hij wel 11.2 kanalen verwerken, helemaal als voorversterker of als receiver met de hulp
    van een extra stereo versterker.

    Het ging hier over de Marantz SR 8012, lijkt mij in het Atmos tijdperk een mooie aanvulling op de 7012
    die het, net als mijn receiver, ook met 9 eindtrappen moet doen. De 6000 serie van Denon heeft ook al
    11 eindtrappen, de opvolgen van de 7200 zal zeker niet achterblijven denk ik zo, deze zal ook 11 eindtrappen
    gaan krijgen, daar hoef ik niet eens helderziend voor te zijn

    Ben benieuwd naar de reviews die de SR 8012 gaat krijgen.

    Oh.... ga die wazige gebruiksaanwijzing van je voorversterker nog maar eens goed doornemen, en alle
    reviews op het wereldwijde grote web....

    Ik kan tellen..... en natuurlijk is 11.2 + 2 gedroomd wel 15

    Over dromen gesproken, we zijn met een paar mensen bij John Tak zijn setup geweest, die heeft
    echt bergen speakers hangen, ben de tel kwijt geraakt, maar zeker 15 stuks en ze hangen op
    allerlei verschillende plekken. Daar heb ik Auro 3D gehoord en vond dat het mooist klinken,
    maar ook Atmos, DTS X was er toen nog niet dacht ik. Maar ondanks dat hij bergen speakers heeft
    en wel de beschikking over genoeg eindtrappen...... ook hij komt niet verder dan gelijktijdig max
    11.2 kanalen weergeven, de processor doet gewoon niet meer dan 11.2 kanalen, maar met zijn
    speakers kan hij wel verschillende configuraties maken en het klonk ook echt overtuigend geweldig
    goed. Bij John wil ik nog wel een keer op herhaling, heeft ondertussen andere fronts en wie weet wat
    nog meer
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Herman
    Tja, het is maar hoe je het bekijkt (en waar je tellen hebt geleerd ).

    Wat ik beweer is dat wat een receiver of processor kan verwerken niet direct vertaald hoeft te zijn in het aantal kanalen versterking....

    Dus ook niet in mijn geval.

    Volg even de onderstaande uitleg.


    Standaard Atmos kan max. in 7.4.1(2) dus 7+4+2=13 kanalen - in jouw redenering / telling

    Echter de 8802a kan ook nog 2 Front wide of hoogte kanalen processen (niet tegelijk).

    (vergelijk dat maar met Dolby Prolic IIz als je dat iets zegt)

    En dan wordt de telling....


    2+7+4+2=15 kanalen oftewel 13.2 processing .... en niet 11.2

    Zie ook dit plaatje, en tel dan onderaan bv de XLR aansluitingen

    Echter, en daar heb je volledig gelijk in, je hebt daarvoor wel de nodige eind versterking nodig.
    Er wordt op verschillende manieren geteld zie ik nu.
    Als een receiver aangeduid wordt als 9.2 eindtrappen en 11.2 processing, betekent niet dat hij dus 11 eindtrappen heeft of 13 kan speakers kan sturen.
    De .1 of .2 moet niet mee geteld worden als processor of eindtrap. Als in de beschrijving staat dat het een 9 kanaals receiver is dan bedoelen ze de 9.0
    en niet de .1/.2..

    Jouw Marantz voorversterker Hombre is een 11.2 processing pre-amp. En je kan inderdaad naar Multichannel 13.2 gaan.
    Dit staat in de beschrijving. .2 wordt dan niet als kanalen gezien en daar is dus de verwarring. Max 13 kanalen en niet 15.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  10. #10

    Standaard

    Oke heren ik begrijp dat jullie gelijk willen hebben en dat mijn processor niet te gelijk 15 kanalen kan processen en uit sturen.

    Het gaat mij niet om de "grootse" te hebben en ik vindt het prima dat de 2 subwoofer kanalen van jullie niet mee geteld mag worden.

    Ik ben wel benieuw hoe jullie denken dat deze 2 subwoofer aansturingen (kanalen) bv bij gebruik van bass management uit een 2.0 track onbevlekt verschijnen met bv de Dolby surrond upmixer?
    "A man's got to know his limitations", ...

  11. #11
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Oke heren ik begrijp dat jullie gelijk willen hebben en dat mijn processor niet te gelijk 15 kanalen kan processen en uit sturen.

    Het gaat mij niet om de "grootse" te hebben en ik vindt het prima dat de 2 subwoofer kanalen van jullie niet mee geteld mag worden.

    Ik ben wel benieuw hoe jullie denken dat deze 2 subwoofer aansturingen (kanalen) bv bij gebruik van bass management uit een 2.0 track onbevlekt verschijnen met bv de Dolby surrond upmixer?
    Ik zeg niet dat jouw pre-amp niet te gelijk 15 channels kan sturen. Dat kan hij zeker als je de subs meerekent. Maar dan kan mijn receiver ook 13 channels sturen als ik de subs mee reken.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Oke heren ik begrijp dat jullie gelijk willen hebben en dat mijn processor niet te gelijk 15 kanalen kan processen en uit sturen.

    Het gaat mij niet om de "grootse" te hebben en ik vindt het prima dat de 2 subwoofer kanalen van jullie niet mee geteld mag worden.

    Ik ben wel benieuw hoe jullie denken dat deze 2 subwoofer aansturingen (kanalen) bv bij gebruik van bass management uit een 2.0 track onbevlekt verschijnen met bv de Dolby surrond upmixer?
    Ja....11 en dan 13 en dan weer 15 en lekker om de brei heendraaien.

    Oke heren ik begrijp dat jullie gelijk willen hebben en dat mijn processor niet te gelijk 15 kanalen kan processen en uit sturen.
    Tuurlijk willen we gelijk hebben net als de rest van het internet en alle verkopers en reviewers die het over een 11.2 processing receiver hebben
    als ze over de 8802a hebben, helemaal niets bijzonders, mijn 7200 kan het en ook Geoffrey zijn 7011, het zijn ook 11.2 processing apparaten.
    Het verschil in kwaliteit, ja dat zal er ongetwijfeld moeten zijn, en dat mag dan ook wel met het prijskaartje dat er aan de 8802 hangt, is wat jouw
    receiver zo apart maakt ook omdat er helemaal geen eindtrappen inzitten. Alleen optimaal voorversterken en verder helemaal niets.

    Doet ie heel erg goed als ik alle reviews mag geloven, wat dat betreft heb je dus geen miskoop gedaan

    Het gaat mij niet om de "grootse" te hebben en ik vindt het prima dat de 2 subwoofer kanalen van jullie niet mee geteld mag worden.
    Inderdaad de grootste zal je wel niet hebben, geen schande en je zal hem ook niet makkelijk kunnen plaatsen, vaak ook een nadeel
    als je de grootste hebt, heb ergens gelezen dat een blauwe vinvis de grootste heeft, maar wie weet is dat ook weer achterhaald,
    als je zelf maar tevreden bent

    Ik ben wel benieuw hoe jullie denken dat deze 2 subwoofer aansturingen (kanalen) bv bij gebruik van bass management uit een 2.0 track onbevlekt verschijnen met bv de Dolby surrond upmixer?
    Ik weet nu weer even niet wat Maria ermee te maken heeft, maar gebruik zelf maar 1 sub kanaal, heb ook maar 1 sub en de keren dat ik naar
    muziek luister bevalt het mij prima, heb echt niets te klagen en zal er zelf ook geen 2e sub bijnemen, ook niet voor het afspelen van CD's of SA-CD's,
    speel ook regelmatig muziek DVD's en Blu rays, en ook dat gaat prima met 1 sub en ook de overige speakers hebben niet direct een ondersteuning nodig
    van een 2e sub.

    Denk dat je ons eens moet uitnodigen voor een luistersessie, ben benieuwd naar het maagdelijke uitkomst met de Dolby surround upmixer, ook al zal ik
    verder geen euro meer om uitgeven, of ruimte aan geven om er nog een sub bij te plaatsen, toch wel leuk om te ervaren zonder daar heel moeilijk over
    na te hoeven denken.

    Houd van mooi geluid en beeld, maar ga zelf zeker niet tot het extreme en kan bij de buren het gras groener zien groeien zonder daar moeite mee te hebben
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #14
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Wel een vreselijk mooie machine... Rond de €3000,- moet het gaan kosten toch?
    In de nieuwe SR**12 series zit Auro 3D al standaard in toch?
    Ik ben benieuwd of de update dan voor de **11 series misschien dan gratis wordt tzt...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  15. #15

    Standaard

    Ja de Adviesprijs is 2.999,00 Euro en hij is vanaf komende week beperkt leverbaar heb ik vernomen...
    "A man's got to know his limitations", ...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •