De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard IMAX gaat minder 3D films vertonen

    IMAX gaat minder 3D films vertonen

    ‘De consumenten hebben een sterke voorkeur voor 2D’


    http://www.superguide.nl/nieuws/imax...nen-news-22796
    "A man's got to know his limitations", ...

  2. #2

    Standaard

    Ik heb bij mijn laatste 2 bezoekjes aan Pathe (Spider-man en Valerian) bewust voor de 2D gekozen.
    Zeker niet omdat ik liever 2D i.p.v. 3D kijk, maar omdat 3D in de reguliere Pathe theaters gewoon slecht en kleurloos is. Als ze dat nou eens verbeteren....

  3. #3

    Standaard

    Voor 3D kan James Cameron met zijn nieuwe Avatar nog toekomst bieden[3D zonder bril]

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Voor 3D kan James Cameron met zijn nieuwe Avatar nog toekomst bieden[3D zonder bril]
    Men kan 3D nog wel reden, maar dan zal de kwaliteit van de standaard 2K lamp project zalen een update moeten krijgen naar 4K laser project (of liever nog dual 4K laser projectie als in Dolby Cinema en enkele echte IMAX theaters).

    Daarnaast zulle filmmakers eens moeten leren om de camera stil te houden en een shot langer dan 5 seconden te lagen duren ....
    "A man's got to know his limitations", ...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb bij mijn laatste 2 bezoekjes aan Pathe (Spider-man en Valerian) bewust voor de 2D gekozen.
    Zeker niet omdat ik liever 2D i.p.v. 3D kijk, maar omdat 3D in de reguliere Pathe theaters gewoon slecht en kleurloos is. Als ze dat nou eens verbeteren....
    Idem, ik kijk geen 3D meer in IMAX-theaters. Waardeloze brillen, veel te donker en kleurloos beeld, hinderlijke bewegingsonscherpte en veel te hard geluid. Nee, dan geeft mijn TV 3D vele malen beter weer, al is het scherm dan een stuk kleiner.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Men kan 3D nog wel reden, maar dan zal de kwaliteit van de standaard 2K lamp project zalen een update moeten krijgen naar 4K laser project (of liever nog dual 4K laser projectie als in Dolby Cinema en enkele echte IMAX theaters).

    Daarnaast zulle filmmakers eens moeten leren om de camera stil te houden en een shot langer dan 5 seconden te lagen duren ....
    Ben benieuwd waar het naar toe gaat want het zou jammer zijn als het 3D gebeuren langzaam doodbloed.Zeker voor in de bios kan ik echt wel genieten van 3D.

    Zal nu dan alles van Cameron af gaan hangen ?

  7. #7

    Standaard

    3D kijken bij VUE is een veel betere ervaring op vele fronten dan bij Pathe, dus de keus is voor mij niet moeilijk.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ben benieuwd waar het naar toe gaat want het zou jammer zijn als het 3D gebeuren langzaam doodbloed.Zeker voor in de bios kan ik echt wel genieten van 3D.

    Zal nu dan alles van Cameron af gaan hangen ?
    tja, hij en Michael Bay zijn de weinige voorstanders van 3D, en dan ook nog eens native 3D. Wat ik wel saillant vind is dat Bay claimt dat hij The Last Knight met 98% met IMAX camera's heeft gedraaid en dan ook nog eens in native 3D (dus twee camera's naast elkaar). Met deze claim vwb 2D/3D bioscoopbezoek geef je deze film natuurlijk niet hele goede PR mee. Het zal wel los lopen, maar ik vond het wel opvallend.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb bij mijn laatste 2 bezoekjes aan Pathe (Spider-man en Valerian) bewust voor de 2D gekozen.
    Zeker niet omdat ik liever 2D i.p.v. 3D kijk, maar omdat 3D in de reguliere Pathe theaters gewoon slecht en kleurloos is. Als ze dat nou eens verbeteren....
    Ben het met je eens. De combi 3d en IMAX vind ik ook niet te pruimen. Dan liever 3D thuis. Dat komt veel beter uit de verf.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  10. #10

    Standaard

    Ik heb Spiderman Homecoming in Pathe Imax arnhem gezien en vond hem daar heel goed.
    Gisteravond : Valerian and the city of the thousand planets gezien ,ook in Arnhem in dolby atmos 3D , ik heb echt genoten van deze film in 3D

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    3D kijken bij VUE is een veel betere ervaring op vele fronten dan bij Pathe, dus de keus is voor mij niet moeilijk.
    Eens!

    Ik ben absoluut niet voor 3D, als ik eens de keuze zou hebben in de bioscoop zou ik (altijd) zeker voor 2D gaan. Helaas krijg ik nooit de keuze.

    Maar ik kan dus wel toegeven dat 3D bij VUE gewoon top is t.o.v. Pathé.
    Bij VUE kun je om maar iets te noemen b.w.v. scheef gaan hangen met je hoofd en het blijft kraak helder, terwijl bij Pathé moet je kaarsrecht blijven zitten anders gaat het scherm al wazige beelden vertonen en vervalt de ondertiteling zowat. Het blijft in ieder geval gewoon haarscherp en de kleuren verliezen naar mijn mening niets.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •