Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 70 van 70 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door goregrind Bekijk bericht
    Zag hem woensdag, heeeel erg vet. Einde was te voorspellen als je de comics kent. Ik miste wel wat in de film maar vond hem ondanks dat enorm vet, denk mijn favo marvel tot nu toe. Geef hem een dikke 9
    De enige film die echt vet is, is Grease uit 1978...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #52

    Standaard

    Geweldige film, dat wordt een lang jaar wachten. Ant-man and the Wasp en Captain Marvel spelen zich voor de gebeurtenissen van Infinity War af, afgaande op de trailer voor AMatW en de aankondiging dat CM zich in de jaren 90 afspeelt.
    Laatst aangepast door tmvde : 29-04-2018 om 18:06

  3. #53
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Vanavond ga ik m eindelijk zien.. Kijk er erg naar uit...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  4. #54

    Standaard

    Zojuist voor de 2e keer bekeken. Film blijft fenomenaal goed. Geen moment van verveling.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #55

    Standaard

    Net als in de literaire wereld zijn er in de comicswereld verhalen te vinden die als onverfilmbaar worden gezien. Voorbeeld was de serie 'Watchmen', die enkele jaren terug toch dankzij Zack Snyder een prachtige film kreeg.

    Ook The Infinity Gauntlet is zo'n verhaal, die door zijn groots karakter met vele superhelden lastig lijkt te vertalen naar film. Nu, zo'n 10 jaar na het debuut van de Marvel Cinematic Universe (MCU), is dit toch gebeurd. Zwaar geinspireeerd door The Infinity Gaunlet en gecombineerd met stukken en karakters uit de nieuwere (mini) comic serie Infinity, is Avengers: Infinity Wars part I de meest epische film tot nu toe, met (bijna?) alle superhelden die we tot nu toe gezien hebben in de vorige films van de MCU.

    Zoals we inmiddels van Marvel gewend zijn, wordt er gelinkt aan verhaallijnen uit vorige films, maar aangezien er nu zoveel superhelden gebruikt worden, is het aantal links niet meer op één hand te tellen. Toch schat ik in dat de film goed te volgen is zonder dat je alle vorige MCU films hebt gezien, alleen zal je uit bepaalde scenes veel minder halen dan iemand die wel bekend is met de vorige gebeurtenissen. Spider-man's kennis van 'ontzettend oude films' zoals ook te zien in Captain America: Civil War, komt hier bijvoorbeeld weer aan bod en is grappiger als je die link weet.

    Knap is dat de regisseurs (de Russo broers), met zoveel superhelden die screentime moeten krijgen, een manier hebben gevonden om de verhaallijnen toch overzichtelijk te houden. En misschien nog knapper, is dat het verhaal nooit geforceerd aanvoelt, wat vaak een probleem is als er zoveel karakters aan bod moeten komen die allemaal een deel van de tijd opeisen.

    Natuurlijk is er wel een nadeel van de grote hoeveelheid superhelden, en dat is dat er, op een enkeling na, amper karakterontwikkeling is. Dit is echter nooit een probleem, omdat de eigenlijke hoofdpersoon Thanos wél goed uit de verf komt, met motivatie en al. De film had ook zijn naam kunnen (en moeten?) dragen, maar dat zal commercieel minder interessant zijn . De anderen die hem helpen zijn trouwens ook beangstigend en indrukwekkend.

    Wat ook niet onvermeld mag blijven; de humor. Was dat bij een andere recente film van Disney (Star Wars: The Last Jedi) totaal mislukt, hier komt de humor gelukkig wel uit de verf. Er zitten redelijk wat grappige scenes bij, zeker Drax is weer op dreef.

    Zoals gezegd is de film groots en dat blijkt ook wel uit de locaties die aan bod komen in de film. Zonder spoilers weg te geven, zitten er een paar locaties bij die er prachtig uitzagen, zeker de locatie die het konijn met iemand bezoekt. Degene die ze bezoeken, was ook een verrassing .

    Het einde smaakt echt naar meer, en een jaar wachten op het volgend deel is ook niet leuk, maar we hebben niet veel keus. De liefhebbers zullen zich ondertussen moeten vermaken met Ant-Man & The Wasp in 2018 en Captain Marvel in 2019. Tip: je moet helemaal tot na de aftiteling wachten voor de aftercredit scene, maar ikzelf vond het deze keer wel echt waard!

    Is dit de beste film van de MCU tot nu toe? Voor mij wel op dit moment, maar dat vond ik ook toen ik de eerste Avengers film voor de eerste keer zag. En daarna weer met de eerste GOTG film. De tijd zal het leren, voorlopig zal dit voor mij weer een dubbelklapper (4K UHD + 3D) worden over een paar maanden. De 3D zal straks wel spectaculair zijn op mijn tv, voorspel ik...

  6. #56
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Wat een geweldige film... Echt een mix van alle voorgaande films. Heel mooi en zeker in de top 3 Marvel films...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Net als in de literaire wereld zijn er in de comicswereld verhalen te vinden die als onverfilmbaar worden gezien. Voorbeeld was de serie 'Watchmen', die enkele jaren terug toch dankzij Zack Snyder een prachtige film kreeg.


    Is dit de beste film van de MCU tot nu toe? Voor mij wel op dit moment, maar dat vond ik ook toen ik de eerste Avengers film voor de eerste keer zag. En daarna weer met de eerste GOTG film. De tijd zal het leren, voorlopig zal dit voor mij weer een dubbelklapper (4K UHD + 3D) worden over een paar maanden. De 3D zal straks wel spectaculair zijn op mijn tv, voorspel ik...
    Watchmen vond ik ook echt geweldig. Eén van de beste opening titles ooit.

    Het is toch niet gek dat je Avengers of GotG de beste MCU film vond op het moment dat je die zag? Bij Avengers was GotG er nog niet en bij GotG was Infinity War er nog niet.

    Ik vond de film geweldig, maar Drax vond ik juist erg één dimensionaal en bijna alleen als comic relief dienen. Ik had ook weinig problemen met de humor in TLJ (onsje minder had gemogen).

  8. #58

    Standaard

    Ik dacht dat Claudio en jeroeni ook wat hadden gepost, maar die zie ik niet meer?

  9. #59
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat was in het andere topic waar je dit bericht ook had gepost.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #60
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    @ de Marcel's... Jullie hebben gelijk wat mening betreft dat je die kan geven. Daar is tenslotte een forum voor.
    Al ben ik het niet eens met jullie mening. Avengers Infinity War wordt de film van 2018.
    En let op mijn woorden. Deze film gaat heel veel records breken.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Omdat veel mensen superhelden moe aan het worden zijn betwijfel ik dat laatste in je tekst..
    HaHaHa..... Ik zei het toch....

    https://www.newsarama.com/39719-iron...g-weekend.html
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik had het er ook over dat er heel wat moet gebeuren wil hij Avatar van de troon stoten.Dit bericht is echt niet zo verrassend hoor.

    Dat deze film zo goed van start gaat is ook weer te danken aan de Black Panter film.Ik bedoel die film was nooit zo'n groot succes geweest als de focus niet op een zwarte cast had gelegen.[Slimme zet van Marvel]

    Jurassic World: Fallen Kingdom: Vergeet niet dat deze film ook een enorm publiek heeft.
    Laatst aangepast door jeroeni : 02-05-2018 om 14:30

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat was in het andere topic waar je dit bericht ook had gepost.
    Oeps, ik vond het al vreemd .... Wereldwijd nu al op $780 miljoen...het is echt bizar. Avatar zal echt niet gehaald worden, maar er is wel een redelijke kans dat ze de eerste Avengers film voorbij gaan, ze zijn nu op de helft.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Hulde aan jouw. Je gebruikt ten minste je verstand ipv b*llsh*t te praten.


    De nay sayers proberen allerlei smoesjes te verzinnen om zich hieruit te praten


    Uiteraard wordt Avatar erbij gehaald. Dat is erg kortzichtig en te gemakkelijk om te scoren.
    Er zijn namelijk meerdere records te breken.


    Dan hebben we het niet eens over de superhelden moeheid onzin.
    Dat is alleen ter sprake zeker als Avengers Infinity War niet Avatar kan inhalen.
    Een superhelden film waarvan binnen 1 week al meer dan $750 miljoen bij elkaar wordt, de $1 miljard is al in zicht.
    Wat voor excuus heb je nog nodig om te beweren dat mensen superhelden moe zijn.
    Ajb check je feiten.


    En Avengers Infinity was voor mij een super film, letterlijk en figuurlijk.

  14. #64

    Standaard

    Ach, ieder zijn smaak. Als 10 miljoen mensen deze film gaan bekijken wil dat nog niet zeggen dat alle 10 miljoen het ook een geweldige film vinden. Ik zelf heb alleen de trailer gezien en die vond ik gewoon vreselijk en over-the-top. En als deze trailer representatief is voor de hele film dan zal ik zeker niet ervoor naar de bioscoop gaan, laat staan de film later op Blu-ray kopen. En als ik in mijn mening alleen sta, so be it. Ik hoef mijn mening niet gestaafd te zien door allerlei verkoopcijfers. Verkoopcijfers zeggen alleen maar wat over populariteit en niets over kwaliteit. En wat kwaliteit is: tja, daar kun je uren over discussiëren... Ik vind het fijn voor je dat je het zo'n geweldige film vindt, maar mijn voorkeur ligt bij andere films uit het Marvel-genre, en dan met name de TV-series (Agents Of S.H.I.E.L.D, Agent Carter e.d).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Hulde aan jouw. Je gebruikt ten minste je verstand ipv b*llsh*t te praten.


    De nay sayers proberen allerlei smoesjes te verzinnen om zich hieruit te praten


    Uiteraard wordt Avatar erbij gehaald. Dat is erg kortzichtig en te gemakkelijk om te scoren.
    Er zijn namelijk meerdere records te breken.


    Dan hebben we het niet eens over de superhelden moeheid onzin.
    Dat is alleen ter sprake zeker als Avengers Infinity War niet Avatar kan inhalen.
    Een superhelden film waarvan binnen 1 week al meer dan $750 miljoen bij elkaar wordt, de $1 miljard is al in zicht.
    Wat voor excuus heb je nog nodig om te beweren dat mensen superhelden moe zijn.
    Ajb check je feiten.


    En Avengers Infinity was voor mij een super film, letterlijk en figuurlijk.
    Als Geof over records verbreken begint is het dan zo raar dat ik Avatar er bij haal ?

    Records verbreken is bij mij het record van Avatar verbreken.Er is jaren naar deze film toegewerkt dus het succes is niet vreemd.
    Dan nog hoor ik om me heen mensen die superheldenfilm moe zijn.

    Voor de duidelijkheid:Ik ben ook fan van dit soort films mocht dat nog niet bekend zijn bij je.


    Accepteer gewoon dat Avatar nog de kroon draagt.

  16. #66
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ach, ieder zijn smaak. Als 10 miljoen mensen deze film gaan bekijken wil dat nog niet zeggen dat alle 10 miljoen het ook een geweldige film vinden. Ik zelf heb alleen de trailer gezien en die vond ik gewoon vreselijk en over-the-top. En als deze trailer representatief is voor de hele film dan zal ik zeker niet ervoor naar de bioscoop gaan, laat staan de film later op Blu-ray kopen. En als ik in mijn mening alleen sta, so be it. Ik hoef mijn mening niet gestaafd te zien door allerlei verkoopcijfers. Verkoopcijfers zeggen alleen maar wat over populariteit en niets over kwaliteit. En wat kwaliteit is: tja, daar kun je uren over discussiëren... Ik vind het fijn voor je dat je het zo'n geweldige film vindt, maar mijn voorkeur ligt bij andere films uit het Marvel-genre, en dan met name de TV-series (Agents Of S.H.I.E.L.D, Agent Carter e.d).
    Ga hem eerst nou maar eens kijken.... Je hebt al een mening voordat je de film uberhaupt gezien te hebben..Heel veel trailer clipjes komen niet eens voor in de film...
    En wat maakt mij de cijfers nou uit.. Ik gaf alleen op deze manier aan dat het grote publiek nog lang niet moe zijn van Superhelden films.

    @ Jeroen. Ik denk dat inderdaad JW 2 wel een kans maakt om goed te scoren . Maar ik denk niet dat het genoeg is om Infinity War te evenaren..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  17. #67

    Standaard

    Er moeten nog al wat kaartjes verkocht worden wil hij voorbij de eerste Avengers gaan.De echte fans zijn nu geweest.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Er moeten nog al wat kaartjes verkocht worden wil hij voorbij de eerste Avengers gaan.De echte fans zijn nu geweest.
    Eerste Avengers zal wel overtroffen worden, al is het alleen maar doordat de kaartjes de afgelopen jaren duurder zijn geworden.
    Verwachting is dat vandaag of morgen de $ 1 miljard wordt gepasseerd (na 10 of 11 dagen), record van TFA is 12 dagen.

    En dan moet ie in China nog uitkomen (wat voor TFA overigens ook zo was, al doet SW het daar niet al te best).

    http://deadline.com/2018/05/avengers...ts-1202380241/

  19. #69

    Standaard

    Alvast mijn excuus als dit een te lang verhaal wordt, maar ik geef alvast de schuld aan onderbouwing.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    @ de Marcel's... Jullie hebben gelijk wat mening betreft dat je die kan geven. Daar is tenslotte een forum voor.
    Al ben ik het niet eens met jullie mening. Avengers Infinity War wordt de film van 2018.
    En let op mijn woorden. Deze film gaat heel veel records breken.

    Omdat veel mensen superhelden moe aan het worden zijn betwijfel ik dat laatste in je tekst.Er moet heel wat gebeuren wil hij Avatar van de troon stoten.
    @jeroeni. Hoe sta je deze dagen tegenover je quote dat vele mensen superhelden moe zijn. En twijfel je nog steeds. Ben benieuwd naar je mening. Of je hebt werkelijke feiten dat er vermoeiheid is ontstaan. Al is het beter om daarmee te wachten over een maandje. Dan weten we meer of Endgame een flop is geworden.


    Ik denk dat Marvel de grootste kartrekker is als het gaat om superhelden films. Al doet DC het financieel ook niet zo slecht. Gisteren werd meer bekend gemaakt over Disney+. Marvel is naast Pixar, Star Wars, Disney en NG als grote merk neergezet voor deze streamingsdienst. Er worden zelfs extra MCU TV en docu series gemaakt. De bioscoop wordt ook niet vergeten, voor de komende jaren heeft Marvel al datums geprikt. Die jongens en meisjes van Marvel Studios hoeven geen zorgen te maken dat deze studio failliet.


    Ondanks dat Avengers:Infinity War niet is gelukt om Avatar van de troon af te stoten, was het wel de meest succesvolste film van 2018. In de wereldwijde boxoffice staat Infinity War wel op de vierde plaats. De andere twee Avengers films staan ook in deze top 10. Met Black Panther erbij zijn er in totaal vier superhelden films in deze top 10. Achteraf gezien zat geoffreyvanvugt er niet gek naast. Vaker naar deze jongen luisteren.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Er moeten nog al wat kaartjes verkocht worden wil hij voorbij de eerste Avengers gaan.De echte fans zijn nu geweest.
    Ik neem aan dat iedereen het al weet dat Avengers:Endgame records heeft gebroken met de pre-sales van tickets. Meer dan enkele Star Wars films en zijn voorganger Infinity War.


    https://vertigoweb.be/voorverkoop-av...sites-crashen/


    Avengers: Endgame heeft bij de start van de ticketverkoop bij Pathé alle records gebroken. We verkochten 53% meer tickets dan bij het vorige record (Star Wars: The Last Jedi)!
    https://twitter.com/Pathe/status/1113372382327078912


    Niet dat ik wil beweren dat Endgame voorbij Infinity War gaat, maar er is alvast een beter begin gemaakt dan zijn voorganger.

    Ook leuk om te weten. Met Captain Marvel erbij zijn er 7 Marvel films die meer dan 1 miljoen aan de wereldwijde boxoffice binnenhaalde. DC heeft er drie, te weten Nolan's The Dark Knight, Nolans' The Dark Knight Rises en Aquaman. Dan is er ook nog Incredibles 2. Het mag dan geen Marvel of DC zijn, technisch gaat die animatie film wel over superhelden. In totaal zijn dat er nu 38 films die in de lijst van de 1 miljoen of meer zitten, met Avatar op de 1e plaats.


    Gezien afgelopen jaar (2018) met Black Panther, Infinity War & Aquaman die allemaal boven de 1 miljoen wisten binnen te halen, denk ik dat men nog steeds niet superhelden moe is. Ik denk eerder dat Disney een probleem heeft met Star Wars (gezien het hele gebeuren rondom The Last Jedi en Solo). Wellicht dat Star Wars: Episode IX allerlei records gaat (ver)breken wat Infinity War heeft gehaald of wat Endgame misschien gaat halen. Maar ik vermoed dat Marvel ietsje populairder is dan Star Wars, waar men meer merkt van een (kleine!) verval.


    Ik kan het fout hebben jeroeni, tenslotte ben ik ook maar een mens, maar ik denk je de superhelden films flink onderschat op financieel gebied (bezoekers/awareness/merchandise verkopen e.d.). Dat je superheldenfilms niks vindt is je goed recht. Niks mis mee, maar die bewering superhelden moeheid is wel een apart verhaaltje van je en tegelijkertijd ook fascinerend. Bijna niemand praat hierover.

    Tot slot. Bijlagen komen van het Amerikaanse Boxofficepro magazine en van een (deel)presentatie Disney's Investor Day om te laten weten dat superheldenfilms (in dit geval van Marvel) big business zijn geworden. Hoe het zit met copyright van deze materiaal weet ik niet, maar ze zijn gewoon op internet te vinden via hun eigen sites.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  20. #70

    Standaard

    @crocs
    Kijk eens hoe oud die berichten zijn.Dit is achteraf gelul.

    Om heel eerlijk te zijn heb ik het succes van de laatste paar superheldenfilms niet meer zo gevolgd.
    Laatst aangepast door jeroeni : 13-04-2019 om 07:10

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •