Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 134 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dutch Filmworks wil downloaders opsporen

    https://tweakers.net/nieuws/127855/d...wnloaders.html

    Misschien als ze zich eens zouden richten op het uitgeven van nette releases die qua beeld en geluid niet onderdoen voor de buitenlandse uitgaves, dan hoeven mensen ze ook niet te downloaden. Daarnaast zijn veel mensen ook overgestapt van het kopen van films naar streaming media zoals Netflix en Movie On Demand. Dit is trekken aan een dood paard.

    Boycotten dus.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 01-08-2017 om 21:11

  2. #2

    Standaard

    Absolute correcte conclusie.

    Prutser zijn het bij DFW en ookal zou je niet meer kunnen downloaden zou men (de consument) hun verrotte substandaard producten toch niet kopen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    https://tweakers.net/nieuws/127855/d...wnloaders.html

    Misschien als ze zich eens zouden richten op het uitgeven van nette releases die qua beeld en geluid niet onderdoen voor de buitenlandse uitgaves, dan hoeven mensen ze ook niet te downloaden. Daarnaast zijn veel mensen ook overgestapt van het kopen van films naar streaming media zoals Netflix en Movie On Demand. Dit is trekken aan een dood paard.

    Boycotten dus.
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #3

    Standaard

    Dutch Filmworks is het helemaal zat dat zijn films en series illegaal gedownload worden. De filmdistributeur opent de jacht op deze overtreders en gaat hen schikkingsvoorstellen van honderden euro's per illegaal gedownloade film of serie sturen. Jarenlang werd het downloaden van films en series in Nederland gedoogd. "De mensen hadden gewoon een vrijbrief om van ons te stelen", vertelt Willem Pruijssers, eigenaar van Dutch Filmworks. Door het illegale downloaden en streamen zegt Pruijssers jaarlijks tientallen miljoenen euro's mis te lopen. "Het is gewoon ordinair jatten." Het bedrijf is distributeur van films als Komt een vrouw bij de dokter, Dummie de mummie en De eetclub. Ook buitenlandse series als Planet Earth en CSI, en films als The Wolf of Wall Street lopen via het Nederlandse bedrijf.

    235.000 illegale downloads

    Dutch Filmworks begint de jacht op downloaders eind oktober door zes weken in de gaten te houden wie er één van zijn nieuwe films of series downloadt of streamt met een app als Popcorn Time. Volgens het bedrijf gaat het per uitgave om honderdduizenden illegale downloaders. De film Mechanic: Resurrection is volgens het bedrijf in een jaar tijd 235.000 keer illegaal in Nederland gedownload. Het Duitse bedrijf Excipion gaat namens Dutch Filmworks de Nederlandse ip-adressen van illegale downloaders verzamelen. Zo krijgt de filmdistributeur een lange lijst met inbreukplegers, waarna het bedrijf naar de providers stapt om erachter te komen wie er achter een ip-adres schuilgaat.

    Twee obstakels overwinnen
    Maar voor het zover is, moet Pruijssers nog twee obstakels overwinnen. Allereerst moet hij van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) de definitieve toestemming krijgen om de ip-adressen te mogen verzamelen. Vooralsnog heeft het enkel een voorwaardelijke toestemming gekregen. Een woordvoerder van de AP laat weten dat mensen tot vandaag bezwaren kunnen indienen, en dat er daarna een besluit wordt genomen.

    Providers moeten meewerken

    Daarna moeten de providers nog meewerken. Ziggo, XS4ALL en KPN laten in een reactie weten de privégegevens van klanten pas te overhandigen wanneer een rechter dat eist. Pruijssers hekelt deze werkwijze: "Zelfs ons verzoek om illegale downloaders eerst een waarschuwing te sturen wijzen ze af. Ze zijn bang om door deze maatregelen klanten kwijt te raken aan een concurrent, en dat is triest." De kans dat de rechter providers verplicht om de privégegevens van illegale downloaders te overhandigen, is volgens ict-jurist Arnoud Engelfriet groot. "Als Dutch Filmsworks aantoont dat een klant van een provider een film illegaal heeft gedownload, dan is de provider volgens een eerdere uitspraak van de Hoge Raad verplicht om deze privégegevens te overhandigen." Illegale downloaders kunnen zich volgens Engelfriet dan ook zorgen gaan maken.

    Honderden euro's

    Dan rijst de vraag: hoe hoog zijn de schikkingsvoorstellen die Dutch Filmworks gaat sturen? Pruijssers wil geen exacte bedragen noemen, maar het gaat zeker om honderden euro's: "Daar zitten onze technische en juridische kosten in verwerkt, samen met de schade die wij lijden door het downloaden en uploaden. Daarnaast moet het bedrag een afschrikkende werking hebben." In Nederland bestaat een schadevergoeding echter uit de reëel geleden kosten, legt Engelfriet uit. Hij vindt deze bedragen dan ook aan de hoge kant: "Ik denk eerder aan een euro of 30 voor het niet kopen van de dvd. Als je dat bedrag verdubbelt naar 60 euro heb je volgens mij een reële schadevergoeding." Als je het niet eens bent met het schikkingsvoorstel kun je naar de rechter stappen. Daar waarschuwt Engelfriet wel voor: de kosten van zo'n zaak kunnen hoger uitvallen dan het schikkingsvoorstel, en die worden volgens hem niet gedekt door de rechtsbijstandsverzekering.

    Brood of dvd jatten

    "Ons doel is om het aantal diefstallen tot een minimum terug te brengen", vertelt Pruijssers. "Het gaat ons echt niet om een paar duizend illegale kopieën. Het gaat om miljoenen illegale downloads per jaar, en wat voor schade dat ons berokkent. In de media hoor je altijd alles over internetvrijheid en dat downloaden moet kunnen, maar als je een dvd jat uit de winkel word je ook gewoon bestraft." Maar wat als een studentenhuis een film illegaal downloadt, wie is er dan verantwoordelijk? Degene die voor de internetverbinding betaalt, zegt Pruijssers: "Als je iemand in jouw auto te hard laat rijden, dan moet jij ook de boete betalen." Mensen die hun internetverbinding afschermen met een vpn blijven voorlopig buiten schot. Volgens Pruijssers is dat 'een kleine hypocriete groep die betaalt om anoniem illegaal te kunnen downloaden'. Op de vraag of Dutch Filmworks ook een schikkingsvoorstel van honderden euro's gaat sturen naar een alleenstaande moeder die voor haar dochter een kinderfilm illegaal downloadt, zegt hij vastberaden: 'ja'. "Dat is natuurlijk erg vervelend, maar we kunnen daarin geen onderscheid maken. Als je een brood steelt bij de bakker word je gewoon opgepakt, hoe rijk of arm je ook bent."

    Bron • RTL Z / Daniël Verlaan

  4. #4

    Standaard

    Wie download er nu films van DFW ? Hun blu-ray's zijn al van zo'n "goeie kwaliteit"... hoe ziet een download er dan wel niet uit.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Wie download er nu films van DFW ? Hun blu-ray's zijn al van zo'n "goeie kwaliteit"... hoe ziet een download er dan wel niet uit.
    Hoeft niet een Nederlandse uitvoering te zijn. Kan ook een buitenlandse uitvoering zijn, waarvan DFW in Nederland de rechten heeft.

    Hoe wil men deze ip-adressen trouwens "verzamelen". Heeft men daarvoor niet toegang nodig tot de servers die deze films streamen, of waar de films opstaan, om te kijken wie hier inlogt? En als men dit weet, kunnen ze dan niet gewoon deze servers uit de lucht halen?

    Edit:
    Las net op NOS.nl https://nos.nl/artikel/2189737-illeg...t-betalen.html dat het gaat om gebruikers van BitTorrent "Dutch Filmworks kan downloaders aanpakken door de manier waarop het BitTorrent-protocol werkt. De privacy van down- en uploaders is in het protocol niet beschermd: iedereen kan zien vanaf welke ip-adressen wordt gedownload".
    Laatst aangepast door Johan1967 : 25-08-2017 om 14:46

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Wie download er nu films van DFW ? Hun blu-ray's zijn al van zo'n "goeie kwaliteit"... hoe ziet een download er dan wel niet uit.
    NEEEEEEEEEEE, absoluut NIET!!!!

    Dutch-Fubar-Works levert sub-standaard slechte transfairs en low-res audio.
    De meest downloads zijn van een betere/hogere kwaliteit.
    Dat is een reden waarom velen hun producten links laten liggen..

    Oftewel het zijn oplichters, want als een bakker bedorven brood verkoopt is hij fout, maar als je prutszooi op de markt brengt mag dat wel
    "A man's got to know his limitations", ...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    NEEEEEEEEEEE, absoluut NIET!!!!

    Dutch-Fubar-Works levert sub-standaard slechte transfairs en low-res audio.
    De meest downloads zijn van een betere/hogere kwaliteit.
    Dat is een reden waarom velen hun producten links laten liggen..

    Oftewel het zijn oplichters, want als een bakker bedorven brood verkoopt is hij fout, maar als je prutszooi op de markt brengt mag dat wel
    Denk jij echt dat downloaders zich zorgen maken over de kwaliteit van een Blu-ray/DVD?
    Kwaliteit is voor een downloader van secundair belang. Zodra het geen bioscoopopnames is en er Nederlandse ondertiteling voor te vinden is, is men al snel tevreden.
    Wat DFW met DVD/BD's doet staat helemaal los van de dialoog over het downloaden.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Wat DFW met DVD/BD's doet staat helemaal los van de dialoog over het downloaden.
    Inderdaad het gaat hier niet om de kwaliteit die DFW levert, het gaat om hun plan om het illegaal downloaden tegen te gaan en dat kan ik alleen maar toejuigen. Zo'n systeem als in Duitsland hadden ze hier jaren geleden al in moeten voeren. Het toelaten van illegaal downloaden en illegaal streamen is één van de redenen waarom hier in Nederland minder of in slechtere kwaliteit uitgebracht wordt. Ik hoop dat wanneer DFW hier succes mee boekt, de rest van de maatschappijen gaan volgen.

    Ik weet ook wel, de echte die-hard downloaders pak je hier niet mee aan. Dat is naar mijn mening het probleem ook niet. Het probleem is, al jaren, de gedachte bij de meeste mensen, "Waarom zou ik het kopen, ik kan het toch gratis downloaden/streamen". Ik heb ooit een discussie gehad met een collega omdat hij er heilig van overtuigd was dat hij legaal bezig was, omdat hij betaalde voor nieuwsgroepen om te mogen downloaden. Oftewel, zijn redenatie en die van meerdere mensen, ik betaal ervoor dus is het legaal.
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  9. #9

    Standaard

    een bagger bedrijf die haar laatste centen spendeert aan downloaders om zo alsnog aan centen te komen
    zielig en onbegonnen werk
    boetes kunnen niet hoog zijn, kan alleen de waarde van een dvd zijn

    laten ze eerst maar naar hunzelf kijken: prijzen en kwaliteit

  10. #10

    Lightbulb

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    boetes kunnen niet hoog zijn, kan alleen de waarde van een dvd zijn
    Dat is natuurlijk onzin. Als je uit een winkel steekt is de boete ook niet de waarde van de gestolen producten natuurlijk. Anders zou stelen wel erg lucratief worden: je betaalt de waarde van het product terug en klaar

    Ik ben er wel voor dat er meer tegen downloaders gedaan moet worden. En dan bedoel ik niet de mensen hier die blurays en dvd's kopen en wel eens wat downloaden omdat er geen NL uitgave bestaat, maar de mensen die jullie en ik ook allemaal kennen die nog NOOIT een cent aan content betaald hebben in hun leven 'want dat is toch allemaal gratis te downloaden'.

    In Australie waar ik een tijdje gewoond heb geldt het three strikes out principe: bij downloaden uit illegale bron krijg je de eerste keer waarschuwing, tweede keee boete en bij derde keer word je afgesloten. Niemand daar downloadt illegaal.

  11. #11

    Standaard

    Dat zou je in eerste instantie uit arrogantie en onwetendheid wel denken. Voor deel gaat dat dan ook op en voor een steeds groter deel niet.
    Die gaan voor een steeds beterkwaliteit in beeld en geluid.

    VB tot een jaar geleden was bv de web-dl van Apple top, maar de kwaliteit ging achteruit (kleinere file grote en meer compressie) en nu is de Amazon web-rip blijkbaar populair door z'n hogere kwaliteit als ik de flora mag geloven..

    Het probleem met die Dinosaurs bij DFW is dat ze niet in de consument zijn geïnteresseerd en alleen in geld, volgen zijn ook dat pad van de Dinosaur

    En ja, ook downloaden kost natuurlijk geld, want niets is gratis in deze wereld.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Denk jij echt dat downloaders zich zorgen maken over de kwaliteit van een Blu-ray/DVD?
    Kwaliteit is voor een downloader van secundair belang. Zodra het geen bioscoopopnames is en er Nederlandse ondertiteling voor te vinden is, is men al snel tevreden.
    Wat DFW met DVD/BD's doet staat helemaal los van de dialoog over het downloaden.
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    een bagger bedrijf die haar laatste centen spendeert aan downloaders om zo alsnog aan centen te komen
    zielig en onbegonnen werk
    boetes kunnen niet hoog zijn, kan alleen de waarde van een dvd zijn

    laten ze eerst maar naar hunzelf kijken: prijzen en kwaliteit
    Boetes in Duitsland zijn per film gemiddeld €815,-. Ik weet niet wat jij per dvd/bluray betaald? Maar dat moeten dan wel hele speciale edities zijn.
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  13. #13

    Standaard

    is gister uitgelegd bij het journaal. hier in nederland zijn andere regels
    de boete kan alleen zo hoog zijn als dat van de geluidsdrager
    dus een dvd/bluray prijs, en dat is gene honderden euro`s

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    is gister uitgelegd bij het journaal. hier in nederland zijn andere regels
    de boete kan alleen zo hoog zijn als dat van de geluidsdrager
    dus een dvd/bluray prijs, en dat is gene honderden euro`s
    Heb dat journaal eens teruggekeken. Het is 1 jurist die dit stelt dat hogere boetes in Nederland niet waarschijnlijk zijn, maar de vraag is of dit natuurlijk standhoudt. Bovendien ken ik mensen die via FTD en dat soort diensten gewoon ALLES automatisch downloaden wat uitkomt. Dan tikken een paar tientjes per download ook behoorlijk aan natuurlijk.

    Volgens dat journaalitem staat Australië op 3 in landen die veel downloaden, dat is dus niet mijn ervaring, want providers worden daar al gedwongen op te reden en de provider die ik daar had was daar ook heel duidelijk over.

    http://www.perthnow.com.au/news/west...ae5a73caf6de30

  15. #15

    Standaard

    Even serieus

    35€ voor een uhd film
    nog steeds 20€ voor een blu ray

    wie is hier crimineel bezig

    begrijp me niet verkeerd maar ik download ook genoeg hoor
    breng die prijzen wat omlaag dan verkoop je meer

    en ik zeg dit en ik kom nog uit het laserdisc tijdperk,met 150-250 gulden per film
    en nu ook nog koop ik films op uhd, maar die hoge prijzen kunnen echt niet hoor
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Even serieus

    35€ voor een uhd film
    nog steeds 20€ voor een blu ray

    wie is hier crimineel bezig

    begrijp me niet verkeerd maar ik download ook genoeg hoor
    breng die prijzen wat omlaag dan verkoop je meer

    en ik zeg dit en ik kom nog uit het laserdisc tijdperk,met 150-250 gulden per film
    en nu ook nog koop ik films op uhd, maar die hoge prijzen kunnen echt niet hoor
    Zonder dat ik er een oordeel aan hang: waarom had je met 150-250 gulden voor een LD geen probleem (althans, dat neem ik even aan) en met 20 voor een BD wel?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dat zou je in eerste instantie uit arrogantie en onwetendheid wel denken. Voor deel gaat dat dan ook op en voor een steeds groter deel niet.
    Die gaan voor een steeds beterkwaliteit in beeld en geluid.

    VB tot een jaar geleden was bv de web-dl van Apple top, maar de kwaliteit ging achteruit (kleinere file grote en meer compressie) en nu is de Amazon web-rip blijkbaar populair door z'n hogere kwaliteit als ik de flora mag geloven..

    Het probleem met die Dinosaurs bij DFW is dat ze niet in de consument zijn geïnteresseerd en alleen in geld, volgen zijn ook dat pad van de Dinosaur

    En ja, ook downloaden kost natuurlijk geld, want niets is gratis in deze wereld.
    Jammer dat je mij voor arrogant en onwetend uitmaakt
    Er zal best een groep zijn die een hogere kwaliteit download wil, maar dat is slechts een selecte groep tegenover een enorm aantal die zich nauwelijks iets aantrekt van kwaliteit. Ik heb het daar best vaak over met mensen. Die zeggen dan - wat velen hier ook al vermelden - "de kwaliteit is wel minder, maar het is wel gratis!".
    Persoonlijk denk ik dat de prijs de doorslag geeft en niet de kwaliteit. Als de kwaliteit van de download belangrijk is, zoals jij stelt, waarom koopt men dan geen fysieke schijf? Waarom wil men dan zo graag een 1080p rip? En dan heb ik het niet over DFW, maar welke (buitenlandse) aanbieder dan ook.
    En downloads gaan niet alleen over DVD's of Blu-ray's, ook vaak zijn het de nieuwe bioscoopfilms die nog niet uit zijn op schijf. Ook die wil DFW aanpakken. Al heb ik geen idee in hoeverre Nederlandse titels aangeboden worden via de downloadkanalen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  18. #18

    Standaard

    omdat je voor die 150 gulden wel echt iets had.

    diegenne die ook laserdiscs hebben gehad ,weten wel wat ik bedoel
    een alies of the abbys waren n og echte boxen, met veel extras, je had waar voor je geld

    kijk nu maar eens wat er bij een normale blu ray zit (niks nada)
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    "de kwaliteit is wel minder, maar het is wel gratis!".
    Van zo'n redenering gaat mijn haar als filmliefhebber recht overeind staan.

    Ik begrijp wel dat het zuur is dat de kritiek juist van DFW komt. Veel van hun releases zijn kwalitatief niet beter dan downloadmeuk.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Van zo'n redenering gaat mijn haar als filmliefhebber recht overeind staan.

    Ik begrijp wel dat het zuur is dat de kritiek juist van DFW komt. Veel van hun releases zijn kwalitatief niet beter dan downloadmeuk.
    De kwaliteit van DL is/hoeft helemaal niet minder. Dat was het geval 10-15 jaar geleden in het SD tijdperk, wel, maar dat is allang achterhaald.
    Nu is het HD en zelfs veel 4K... (en met echte HD audio en mixen)

    Maar wat maatschappijen als DFW niet willen begrijpen is dat globalisering echt een feit is.
    En als ze dan 6-12 maanden later met hun sub standaard kwaliteit komen, vinden ze het raar dat de consument al voor andere kanalen/wegen heeft gekozen.

    Ook zijn er andere voorbeelden als bv dat de NL-maatschappijen denken dat animatie alleen voor kinderen is, en dan is alleen een suffe NL/VL dub + eventueel Fr op hun content aanwezig. Gevolg is dat de consument een versie met Engelse audio en NL subs download. En dan maar beweren dat men inkomsten mist terwijl zij dat content niet in die vorm en/of kwaliteit aanbieden die dus ook nooit door de belangstellende consument was aangeschaft.

    Mijn advies aan die maatschappijen kijk eerst eens naar je eigen bedrijfsvoering of die wel aansluit bij die van de consument en pas die bedrijfsvoering daar op aan i.p.v. je geld van je aandeelhouders te steken in symptoom bestrijding. Dus pak eerst de bron aan, en die is de maatschappij zelf!

    Dus DFW, geen oude bedorven wijn in nieuw zakken uitgaven meer,,
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    omdat je voor die 150 gulden wel echt iets had.

    diegenne die ook laserdiscs hebben gehad ,weten wel wat ik bedoel
    een alies of the abbys waren n og echte boxen, met veel extras, je had waar voor je geld

    kijk nu maar eens wat er bij een normale blu ray zit (niks nada)
    Reden dat ik het vraag is dat ik die tijd ook heb meegemaakt en (helemaal daarna) ook bakken met geld aan DVDs (en giftsets) heb uitgegeven. Voor sommige zaken heb ik zoveel betaald dat ik dat verdrongen heb Nu haal ik nog amper wat (komt ook omdat ik bijna alles wat ik echt wil al heb en niet weer alles ga vervangen (DVD--->BR) en ik 2/3 tientjes teveel vind.
    Aan de andere kant: de beeldkwaliteit is weer wél een stuk beter.

    Je verhaal is iig herkenbaar.

  22. #22

    Standaard

    Is er wellicht verschil tussen buitenlandse releases en Nederlandse?
    Ik kan me herinneren dat ik nav het downloaden van the Expandables later de echte blu-ray kocht en het beeld beroerder was dan de download.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door drTree Bekijk bericht
    Is er wellicht verschil tussen buitenlandse releases en Nederlandse?
    Ik kan me herinneren dat ik nav het downloaden van the Expandables later de echte blu-ray kocht en het beeld beroerder was dan de download.
    Dat komt zeker voor. Vooral de uitgaven van de wat kleinere maatschappijen in NL hebben niet altijd de mogelijkheid/rechten/bron om een internationale versie af te nemen, dus moeten ze er zelf een maken. Bij de een gaat dat goed, bij de ander een stuk minder tot soms ronduit slecht. Gelukkig wordt dat laatste wel minder, maar helemaal vlekkeloos zijn ze niet. Grote(re) maatschappijen als Universal, Warner, Sony kunnen wel uit internationale bron tappen en daar zijn de uitgaven vaker gelijkwaardig.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    is gister uitgelegd bij het journaal. hier in nederland zijn andere regels
    de boete kan alleen zo hoog zijn als dat van de geluidsdrager
    dus een dvd/bluray prijs, en dat is gene honderden euro`s
    Die info heb je vast van die kerel die werd geinterviewd...en er compleet naast zat.

    Ten eerste wordt overal in de media e.d. het woord "boete" gebruikt. Dat klopt al niet. Alleen de rechter (of OM via een transactie/strafbeschikking) kan een boetebedrag opleggen...als straf. In dit geval gaat het niet over strafzaken, maar in principe over civiele aangelegenheden (ik noem het nog geen zaken voor een reden). DFW kan je civielrechtelijk aansprakelijk stellen en dan tot een schikkingsbedrag komen (dan betaal je DFW zodat zij geen civiele zaak bij de rechter beginnen). Mocht je niet willen schikken dan gaan ze zeker naar de civiele rechter (ze hebben niets te verliezen, sterker nog ze gaan daar reclame mee maken voor een afschrikkende werking). Dat schrikt mensen af, dus de kans dat mensen een schikking niet betalen is klein.

    Ik denk dat die kerel in het journaal het vergelijkt met diefstal, dan heb je zonder braak of opsporsingskosten e.d. inderdaad een schade van slecht het product. De schadevergoeding die de rechter dan oplegt is waarschijnlijk rond de verkoopprijs (minus BTW).

    Echter, in dit geval beperkt de schade zich niet tot een enkele gegevensdrager, want...het gaat over torrent-downloaders die ze kunnen pakken. Bij het downloaden via 99% van de torrent-programma's moet je delen wat je op dat moment aan het downloaden bent. Je bent dan aan het verspreiden en creeert daarvoor meer schade dan alleen het product dat jij niet koopt. Ga er maar van uit dat DFW dan gaat stellen dat men tijdens een download het bestand met bijvoorbeeld gemiddeld 1000 IP-adressen deelt. Uitgaande van een schadebedrag van zeg 20 euro per titel, komen zij op een schadebedrag van 20.000 euro. Als ze daarmee gaan schermen betaalt men echt wel die schikking van enkele honderden of 1000-2000 euro, want men is bang dat de rechter meegaat in het verhaal van 20.000 euro boete.

    aanvulling
    Ik verwacht niet dat rechters meegaan in die 20.000 euro redenering. Je kan makkelijk betogen dat uit niets blijkt dat jij de film 1000x volledig hebt gedeeld. De rechter zal dan gaan schatten. Ik zou niet raar opkijken als de rechter dan zegt 25%. Dan zit je toch nog op 5000 euro.

    Strafzaken worden het (nu) niet, omdat het beleid van het OM nu is dat zij slechts uploaders vervolgt die op een soort bedrijfsmatige wijze (in aantal en hoeveelheid gedeeld, niet qua opzet inrichting) veel content delen. Dat staat in een beleidsregel van het OM en ze mogen niemand vervolgen die daar niet aan voldoet. Dus niets strafblad of zoiets
    Laatst aangepast door lockedfor : 28-08-2017 om 10:27
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  25. #25

    Standaard

    Ik quote die dude uit Taken:

    "Good luck."

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •