Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 134 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Die slechte naam hebben ze niet zo maar gekregen (en die hadden ze al voordat ze besloten om op jacht te gaan naar illegale downloaders), en het gemis van extras is voor mij wel belangrijk. Dat maakt hun discs dus al minder dan de meeste buitenlandse releases. Ze kunnen zich beter focussen op het uitbrengen van films in de bioscoop en de distributie op dvd/blu-ray aan anderen overlaten.
    Waarom? Er zijn al zo weinig distributeurs van Blu-ray en DVD in Nederland. Wie anders zou het dan moeten doen? Eerst klagen dat bepaalde films niet in Nederland uitgebracht worden en gebeurt dat dan gelukkig toch, dan is het weer niet goed. De slechte naam die DFW en ook Entertainment One bij sommigen in het verleden hadden, is echt volstrekt achterhaald. Dat er dan geen extra's op staan, kan mij niet zo boeien. Bij heel veel grotere films die door internationale distributeurs worden uitgebracht, ontbreken die ook regelmatig.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Die slechte naam hebben ze niet zo maar gekregen (en die hadden ze al voordat ze besloten om op jacht te gaan naar illegale downloaders), en het gemis van extras is voor mij wel belangrijk. Dat maakt hun discs dus al minder dan de meeste buitenlandse releases. Ze kunnen zich beter focussen op het uitbrengen van films in de bioscoop en de distributie op dvd/blu-ray aan anderen overlaten.
    Tja ook voor de bioscoop maakt DFW er een zooitje van, waardoor zij hun films vrijwel nooit in de hoofdzaken getoond krijgen.

    En het aanleveren voor de Dolby Cinema en IMAX moeten ze 2K of 4K met Dolby Vision of HDR aanleveren en audio mixen als 7.1 Dolby Atmos, DTS: X of IMAX 12 channel en ook daar investeren zij niet in.

    Dat de BD uitgaven gelijkwaardig zijn???

    Blijkbaar is bij Ludo 1080i50 het zelfde als 108024p, 16bits 5.1 hetzelfde als 24bits 7.1.4 en een BD25 vs BD 50 met een m2ts file va 15-18gb hetzelfde als 32-40gb... ?????
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Waarom? Er zijn al zo weinig distributeurs van Blu-ray en DVD in Nederland. Wie anders zou het dan moeten doen? Eerst klagen dat bepaalde films niet in Nederland uitgebracht worden en gebeurt dat dan gelukkig toch, dan is het weer niet goed. De slechte naam die DFW en ook Entertainment One bij sommigen in het verleden hadden, is echt volstrekt achterhaald. Dat er dan geen extra's op staan, kan mij niet zo boeien. Bij heel veel grotere films die door internationale distributeurs worden uitgebracht, ontbreken die ook regelmatig.
    Als filmdistributeurs half werk leveren en een film zo goedkoop mogelijk op de markt uitbrengen, dan zie ik inderdaad graag dat ze hier mee stoppen en dit aan anderen overlaten. Zoals eerder en door anderen aangehaald gaat het hier niet alleen om extras, maar zijn DFW releases gewoon vaak in alle opzichten minder dan de buitenlandse uitgaves. Ik begrijp niet zo goed waarom men hier krampachtig een flutbedrijf zoals dit blijft verdedigen, terwijl het toch zo klaar als een klontje is dat ze gewoon snel willen cashen. Staan jullie soms op de loonlijst? Voor mijn part richten ze zich voortaan alleen nog op de distributie van Nederlandse films; dan doen ze hun naam tenminste nog eer aan.

  4. #104

    Standaard

    Het is een ander businessmodel dat niet gericht is op maximale kwaliteit of inhoud, maar op de gulden middenweg die qua kosten/baten interessant voor ze is. Daarom brengen ze (denk ik) geen UHD meer uit. Maar blijkbaar doen ze het best aardig, want in moeilijke marktomstandigheden waarbij andere omgevallen zijn bestaan ze nog steeds. Dus ergens doen ze het bedrijfsmatig best goed. En dat is geen verdediging van DFW, maar een nuchtere kijk hoe ze hun business doen.

  5. #105

    Standaard

    Dat komt omdat Dutch Filmworks veel commerciële films hier in Nederland mag uitbrengen, naast de in Nederland zelf geproduceerde films. Wellicht dat dit A-Film de kop heeft gekost, omdat ze vrijwel alleen maar films uit de Benelux (op een paar uitzonderingen na) uitbrachten. Ik zou echter niet willen zeggen dat het een gulden middenweg betreft. De blu-ray en dvd releases van DFW lijken steeds meer een ondergeschoven kindje te worden, uitgebracht om snel geld te verdienen. Echte filmliefhebbers willen geen geld steken in minderwaardige releases, maar willen een volwaardig product. Om dan de schuld volledig bij downloaders te leggen bij tegenvallende sales is te makkelijk en om ze dan ook nog eens actief te gaan opjagen is helemaal een brug te ver. Laat dat soort acties over aan BREIN.

  6. #106

    Standaard

    Ondergeschoven kindje is een beetje zwart-wit, er ligt niet echt de focus op. Niet zo gek, want de markt hier is klein. En de verkoopaantallen dalen alleen maar, dus dan snap ik dat ze niet naar een handjevol veeleisende liefhebbers luisteren die een kostbare kwalitatief hoogstaande editie willen hebben. Want de garantie van verkoop is er dan nog steeds niet. Dus dan snap ik die keuzes wel die ze nu maken. Wat ze doen met die rechtzaak vind ik een apart verhaal en heb ik ook een mening over. Ik denk dat het ze in ieder geval geen goodwill oplevert. Plus de zaak wordt een beetje achterhaald.

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Dat komt omdat Dutch Filmworks veel commerciële films hier in Nederland mag uitbrengen, naast de in Nederland zelf geproduceerde films. Wellicht dat dit A-Film de kop heeft gekost, omdat ze vrijwel alleen maar films uit de Benelux (op een paar uitzonderingen na) uitbrachten. Ik zou echter niet willen zeggen dat het een gulden middenweg betreft. De blu-ray en dvd releases van DFW lijken steeds meer een ondergeschoven kindje te worden, uitgebracht om snel geld te verdienen. Echte filmliefhebbers willen geen geld steken in minderwaardige releases, maar willen een volwaardig product. Om dan de schuld volledig bij downloaders te leggen bij tegenvallende sales is te makkelijk en om ze dan ook nog eens actief te gaan opjagen is helemaal een brug te ver. Laat dat soort acties over aan BREIN.
    Waar je dit vandaan haalt is mij alleszins onduidelijk. Kijk voor het gemak even naar hun QualityFilm collectie.
    Gek genoeg staat de website van A-Film nog online, hier staan alle Quality Film titels. En denk dan nog eens na over je bewering
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Tja ook voor de bioscoop maakt DFW er een zooitje van, waardoor zij hun films vrijwel nooit in de hoofdzaken getoond krijgen.

    En het aanleveren voor de Dolby Cinema en IMAX moeten ze 2K of 4K met Dolby Vision of HDR aanleveren en audio mixen als 7.1 Dolby Atmos, DTS: X of IMAX 12 channel en ook daar investeren zij niet in.

    Dat de BD uitgaven gelijkwaardig zijn???

    Blijkbaar is bij Ludo 1080i50 het zelfde als 108024p, 16bits 5.1 hetzelfde als 24bits 7.1.4 en een BD25 vs BD 50 met een m2ts file va 15-18gb hetzelfde als 32-40gb... ?????
    Ik geef toe, ik zie lang niet elke DFW titel. Sterker nog, slechts maar een klein deel. Maar ik kan me niet herinneren dat ik recent een DFW-titel in 1080i50 heb gezien van DFW. Jij wel?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Wat een onzin. Veel discs zijn identiek aan internationale releases. Dus als de "Nederlandse" uitgaves om te huilen zijn, dan zijn ook die buitenlandse uitgaves om te huilen.
    Hellboy 2019

    DFW NL
    DTS-HD 5.1
    Extras: Tales of the Wild Hunt: Hellboy Reborn (3-part documentary)

    Lionsgate UK
    Dolby Atmos
    Extras: Tales of the Wild Hunt: Hellboy Reborn, Deleted Scenes, Previsualization

    En zo zijn er wel meer recente blu-ray releases van DFW die het met minder moeten doen. Mensen zoals jij geven daar misschien niks om, maar anderen wel.

  10. #110

    Standaard

    Je had het over Nederlandse uitgaves in het algemeen, niet alleen van DFW.
    Als je de titels van Universal/Warner/Sony in NL bekijkt, zijn die vaak (niet altijd!) identiek aan de buitenlandse uitgaves.

    De kleinere maatschappijen (DFW, September Film, Cineart) maken hun eigen discs en die willen nog wel eens afwijken, klopt.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Hellboy 2019

    DFW NL
    DTS-HD 5.1
    Extras: Tales of the Wild Hunt: Hellboy Reborn (3-part documentary)

    Lionsgate UK
    Dolby Atmos
    Extras: Tales of the Wild Hunt: Hellboy Reborn, Deleted Scenes, Previsualization

    En zo zijn er wel meer recente blu-ray releases van DFW die het met minder moeten doen. Mensen zoals jij geven daar misschien niks om, maar anderen wel.
    Van Hellboy snap ik het wel, want dat is een flop geweest met zeer
    slechte kritieken. Dan snap ik wel dat je als zakelijke organisatie niet alle registers en budgetten opentrekt om er een toprelease van te maken. En het gaat er niet om dat het me (ons) niks doet, dat doet het wel. Ik begrijp alleen de zakelijke beslissing en daarom ga ik voor de buitenlandse releases. Lionsgate heeft een véél grotere potentiële afzetmarkt dus loont het de moeite om meer budget te besteden aan een release. Ik denk ook dat DFW uberhaupt minder gelden beschikbaar heeft omdat het een kleine speler is. Dan moet je concessies doen. En DFW heeft een bedrijf te runnen en medewerkers aan het werk te houden, dus dan maken ze geen beslissingen op basis van kostbare voorkeuren van een kleine groep potentiële kopers die vaak alsnog in het buitenland bestellen.

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Van Hellboy snap ik het wel, want dat is een flop geweest met zeer
    slechte kritieken. Dan snap ik wel dat je als zakelijke organisatie niet alle registers en budgetten opentrekt om er een toprelease van te maken. En het gaat er niet om dat het me (ons) niks doet, dat doet het wel. Ik begrijp alleen de zakelijke beslissing en daarom ga ik voor de buitenlandse releases. Lionsgate heeft een véél grotere potentiële afzetmarkt dus loont het de moeite om meer budget te besteden aan een release. Ik denk ook dat DFW uberhaupt minder gelden beschikbaar heeft omdat het een kleine speler is. Dan moet je concessies doen. En DFW heeft een bedrijf te runnen en medewerkers aan het werk te houden, dus dan maken ze geen beslissingen op basis van kostbare voorkeuren van een kleine groep potentiële kopers die vaak alsnog in het buitenland bestellen.
    Het is raar om te lezen dat een bedrijf aan de ene kant veel producten wilt verkopen en aan de andere kant ze de producten ergens anders laat kopen.

    In het geval van DFW is de keuze begrijpelijk, maar wel jammer dat ze hierdoor veel omzet mis lopen. Gelukkig zijn er ook kleine maatschappijen die het slechter doen, door bvb films en/of series uit te brengen met een nep 5.1 soundtrack of een matige codec hebben gebruikt.

    Of DFW het daardoor slechter doen dan grote maatschappijen? Veel grote maatschappijen doen het relatief niet veel beter. Hun produkten zijn wel beter, maar doordat ze bij BD's vaak een andere (channel-based) codec, lagere bitrate of 'loudness-management' gebruiken, zijn veel producten minder interessant voor ons land. Je zou verwachten dat maatschappijen als Disney, WB, Fox, Universal e.d. er voor zorgen dat ze de juiste (object-based) codecs en hoge bitrates gebruiken om de kwaliteit en het vertrouwen hoog te houden. Schijnbaar hebben ze dat nog steeds niet begrepen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-11-2019 om 23:48
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #113

    Standaard

    Hellboy 2019 is wel in 4k beschikbaar via Apple TV Plus (9,99 euro koop). Geen Dolby Atmos.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik geef toe, ik zie lang niet elke DFW titel. Sterker nog, slechts maar een klein deel. Maar ik kan me niet herinneren dat ik recent een DFW-titel in 1080i50 heb gezien van DFW. Jij wel?

    Ludo, vreemd dat je een heel betoog ter zijde stelt en ingaat op 1 detailtje.
    Maar goed of DFW de laatste tijd nog 1010i uitgaven heeft gedaan kan ik niet achter halen.
    Bij en mijn omgeving komen de DFW producten er niet meer in, want zij kunnen hun producten opbergen daar waar de zon niet schijnt

    Gezien het feit dat bij de Dick Maas uitgaven waarbij aan DFW door consumenten in en op elke form van communicatie
    is aangeven om met goede uitgaves te komen, DFW daar gewoon lak aan bleek te hebben en zich niets van de consument aan trekken
    zullen zoals het verleden heeft bewezen deze 1080i versies vast nog uitgebracht zijn.

    Bij een check op het (onafhankelijke) internet kan ik niets vinden, maar dat is niet zo vreemd want niemand gaat het risico lopen om het kwaliteit beroerde content van DFW te delen.
    Grappig daarbij is dat de film die de aanleiding van deze topic is ook nergens in de DFW uitgave is te vinden.
    Wat wel te vinden is zijn de buitenlandse uitgaven. En dat zou iets voor jullie moeten beteken.

    DFW jaagt namelijk op de downloaders van buitenlands content waar zij de rechten van hebben.
    Ook daar zouden ze naast zorgen dat het content serieus kwalitatief vergelijkbaar is ook zorgen dat de release window aansluit.

    Het argument "je mag blij zijn dat het uitgebracht is" kan de consument niets mee, want ookal heb je hoger betaal je niet voor bedorven brood.

    Oha en Midway
    Runtime 2 hr 18 min (138 min)
    Sound Mix Dolby Surround 7.1 | Dolby Atmos
    Color Color
    Aspect Ratio 2.39 : 1
    Camera Panavision Millennium DXL2, Panavision H-Series Lenses
    Laboratory EFilm (digital intermediate)
    Negative Format DXL RAW
    Cinematographic Process DXL RAW (8K) (source format)
    Digital Intermediate (4K) (master format)
    Dolby Vision
    Printed Film Format D-Cinema
    https://www.facebook.com/watch/?v=2535577476678558

    ook geen Dolby Cinema 4K Atmos release....
    "A man's got to know his limitations", ...

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ludo, vreemd dat je een heel betoog ter zijde stelt en ingaat op 1 detailtje.
    Heel betoog? Drie en een halve zin, waarvan ik er een uitpik...
    En het andere beantwoord ik al in de reactie op Pasticio Rocker.
    Het argument "je mag blij zijn dat het uitgebracht is" kan de consument niets mee, want ookal heb je hoger betaal je niet voor bedorven brood.
    Ik denk dat daar voor velen (lees: de consumenten) het verschil van inzicht is. Wat jij "bedorven brood" noemt, is voor een ander het verschil tussen "een brood van de warme bakker en brood uit de supermarkt". Allebei prima te eten, maar het brood van de warme bakker is wel lekkerder (maar ook duurder).

    Vergis je niet, ik hou zelf ook van goede beeldkwaliteit en mooi geluid, maar DFW wordt hier weggezet als dat ze 'altijd rotzooi' uitbrengen en dat is al tijden niet meer het geval. Dat willen sommige mensen hier niet zien.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  16. #116

  17. #117

    Standaard

    'Gerechtigheid' van lik me vessie.

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    'Gerechtigheid' van lik me vessie.
    Het staat een ieder vrij om in cassatie te gaan. DFW heeft niets te verliezen dus het is een slimme beslissing. De kosten verhalen ze wel in het bedrijfsresultaat. Plus het is voor hen fantastische reclame: ze laten aan hun klanten (lees: productiemaatschappijen) zien dat zij gaan voor de rechten van die klanten. Levert ze vast meer klanten op.

    Die mensen hadden de film niet mogen downloaden (dat DFW wellicht niet de beste kwaliteit producten levert doet er helemaal niet toe en is een non-argument), dus een schadevergoeding is best aan de orde. Alleen DFW is blijkbaar te onduidelijk of hun vermoedelijke werkwijze daarbij in verhouding zal staan tot het recht dat de downloaders hebben geschonden. Ik weet te weinig van civiel recht, maar het zal mij benieuwen of dat een zienswijze is die mag meewegen in zo'n zaak.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Het staat een ieder vrij om in cassatie te gaan.
    Staat ze absoluut vrij. Ik vind het alleen vrij treurig. Niet in de minste plaats omdat ze blijven beweren dat er geen sprake is van een 'downloadboete', maar wel met een niet te verantwoorden, uit de lucht gegrepen bedrag van 150 euro wordt gezwaaid.

    (Voor de goede orde, ik heb de film niet gedownload.)

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Staat ze absoluut vrij. Ik vind het alleen vrij treurig. Niet in de minste plaats omdat ze blijven beweren dat er geen sprake is van een 'downloadboete', maar wel met een niet te verantwoorden, uit de lucht gegrepen bedrag van 150 euro wordt gezwaaid.

    (Voor de goede orde, ik heb de film niet gedownload.)
    Ik weet niet precies hoe ze het hebben geformuleerd, maar het is natuurlijk wel duidelijk dat ze niet alleen rekening houden met bedrag x van een eenmalige kijk door de downloader en ook een bedrag x voor het delen, maar ook dat er een afschrik deel in die 150 euro zit. Ze hadden het denk ik beter moeten brengen in de rechtzaak: duidelijk en transparant zijn.

    (Ik heb de film ook niet gedownload, sterker nog, door de door DFW aangekondigde actie ben ik gestopt met downloaden... Met name omdat ik alleen de slechte films binnenhaalde die ik nooit zou kopen of huren, en dit zo'n film zou zijn.).
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  21. #121

    Standaard

    Ik ben ook gestopt... met het kopen van films die uitgebracht zijn door DFW.

  22. #122

    Standaard

    Cassatie spreekt zich niet uit over de grond van de zaak, cassatie kijkt enkel of er procedurefouten zijn gemaakt en zo ja moet het hele proces worden overgedaan voor een ander hof.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Cassatie spreekt zich niet uit over de grond van de zaak, cassatie kijkt enkel of er procedurefouten zijn gemaakt en zo ja moet het hele proces worden overgedaan voor een ander hof.
    In cassatie kijkt de HR ook of het Hof op basis van de stukken tot die uitspraak mocht komen. Of te wel, of het Hof het recht juist heeft toegepast. Dat kan je onder procedurefouten scharen, maar dan is dat begrip veel ruimer dan jij nu hanteert.
    Laatst aangepast door lockedfor : 05-01-2020 om 17:21
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  24. #124

    Standaard

    De uitspraak zal in ieder geval belangrijk zijn. Geeft de hoge raad DFW gelijk, dan zijn downloaders in Nederland vogelvrij en kan elke instantie (films, muziek, foto's etc) een zaak beginnen. Dan kan het internet wel gelijk op slot.

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    De uitspraak zal in ieder geval belangrijk zijn. Geeft de hoge raad DFW gelijk, dan zijn downloaders in Nederland vogelvrij en kan elke instantie (films, muziek, foto's etc) een zaak beginnen. Dan kan het internet wel gelijk op slot.
    Is dat zo? Is dat het enige waar Internet voor gebruikt wordt?

    Voor foto's geldt deze regeling overigens al veel langer. En wordt ook toegepast. In dit geval gaat het dan niet om het downloaden, maar om het oneigenlijk gebruik ervan.
    Je kunt alleen een zaak beginnen als je de rechten hebt op de content. En als jij eigenaar bent van de muziek, film, game, dan mag je daar niet voor opkomen?
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 06-01-2020 om 11:38
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •