Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 134 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Er was toch zoiets als dat je iets mocht downloaden als je het binnen 24 uur weer delete? En als je de film fysiek thuis hebt dan mag het toch ook gewoon?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door goregrind Bekijk bericht
    Er was toch zoiets als dat je iets mocht downloaden als je het binnen 24 uur weer delete?
    Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Je pleegt voorts gewoon een inbreuk op het auteursrecht, dus civielrechtelijk kan je aansprakelijk worden gesteld.

    En als je de film fysiek thuis hebt dan mag het toch ook gewoon?
    Nee, omdat de bron dan niet legaal is. Dus ook al download je illegaal een film die je reeds bezit dan nog is dat niet toegestaan. (vergeet ook niet dat je met torrents ook nog deelt en dus verspreid tijdens het download). Daarnaast mag je van een legaal medium volgens de auterswet volgens mij evenmin de beveiling doorbreken, waardoor je (ondanks een recht op een thuiskopie) geen kopie mag maken van iets wat beveiligd is. Maar, zolang jij alleen een kopie van jouw bezit maakt en dat thuis houdt zal niemand je ooit civielrechterlijk aansprakelijk gaan stellen (en een rechter zal dan wel een inbreuk vaststellen in het ergste geval, maar waarschijnlijk geen schadebedrag toekennen aan de eiser).
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  3. #28

    Standaard

    Ik zat net nog even de release lijst van ze te bekijken, zoveel leuks brengen ze niet eens uit. Expendables was 1 van de titels die ik wel leuk vond maar verder veel troep, zal we loslopen dus haha

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door drTree Bekijk bericht
    Is er wellicht verschil tussen buitenlandse releases en Nederlandse?
    Ik kan me herinneren dat ik nav het downloaden van the Expandables later de echte blu-ray kocht en het beeld beroerder was dan de download.
    Uiteraard.

    De films die DFW uitbrengt zijn vaak van matige kwaliteit en bevatten ook nog eens geen extra features. Tja, dan kun je dus net zo goed downloaden als je zo'n gare release toch niet in je kast wilt hebben.

    Ik haal de meeste van mijn films uit het buitenland; vooral Duitsland en de UK. Vaak betere kwaliteit voor minder geld. Maar soms download ik ook wel een film, vooral films waar ik niet zeker van ben.

    En natuurlijk spelen de exorbitant hoge prijzen die veel winkels nog steeds durven te vragen voor een film, in vergelijking met buitenlandse winkels/sites ook een rol van betekenis. Wel klagen dat het slecht gaat met de filmverkoop, maar niet je prijzen willen aanpassen...

  5. #30

    Standaard

    Persoonlijk vind ik dat of ze nou 5 euro of 1000 euro kosten geen enkel verschil maken. En of ze blurays van belabberde kwaliteit uitbrengen of van perfecte kwaliteit net zo min. Als je de bluray om welke reden dan ook niet wil hebben dan koop je die toch gewoon niet.... Of dan koop je toch een andere versie... niks moelijks aan. Dat sommigen lijken te vergoeilijken dat ze de film om dat soort redenen dan maar illegaal downloaden vind ik buitengewoon zwak. Vroeger hoorde ik ook vaak als reden "Die acteurs verdienen al belachelijk veel, hoef je geen medeleven mee te hebben". Nog zo'n onzin.

  6. #31

    Standaard

    Hoewel ik het eens ben met het feit dat illegaal downloaden niet mag moeten filmmaatschappijen ook eens een keertje naar hun eigen beleid kijken.

    Ik noem DFW maar ook een Eone en Paradiso die nu niet bepaald grote kwaliteit Blu-Ray discs op de markt zetten, en dat is al ALS ze die uitbrengen want deze distributeurs doen dat steeds minder vaak.
    Het argument is dan van ja maar de inkomsten lopen terug door het illegaal downloaden wat in feite maar voor een klein deel het probleem is, dat is maar in het slachtoffer rol willen blijven zitten.
    Marketing en prijsbeleid is nog van die van de VHS tijd waarin internet geen deel uitmaakte van iemands leven , als die modellen nu eens gemoderniseerd zouden worden en bijvoorbeeld Netflix of Videoland gelijk de nieuwste content krijgen ,en geen oude meuk, tegen een goede prijs dan word het voor mensen makkelijker om te zeggen ja ik wil betalen voor product.

    Deze discussie is al zo oud sinds internet Napster te verduren kreeg, de muziekindustrie is door gegaan waarom dan de filmstudio's niet ??
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  7. #32

    Standaard

    Vandaag een groot stuk hierover in de Volkskrant, DFW gaat het echt doorzetten.
    https://www.volkskrant.nl/economie/d...raat~a4514537/

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Vandaag een groot stuk hierover in de Volkskrant, DFW gaat het echt doorzetten.
    https://www.volkskrant.nl/economie/d...raat~a4514537/
    Heb geen abonnement, dus kan niet het hele artikel lezen, maar "die films of afleveringen van Game of Thrones illegaal downloaden."

    Voor Game of Thrones lijkt mij dat lastig voor DFW, aangezien zij hier de rechten niet van hebben.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Heb geen abonnement, dus kan niet het hele artikel lezen, maar "die films of afleveringen van Game of Thrones illegaal downloaden."

    Voor Game of Thrones lijkt mij dat lastig voor DFW, aangezien zij hier de rechten niet van hebben.
    Dat is een goede. DFW kan dus civielrechtelijk alleen actie ondernemen tegen downloaders die producten downloaden waar DFW rechten op heeft, want alleen dan heeft DFW schade.

    Nu download ik geen producten waar DFW rechten op heeft, ik koop ze gewoon.

    Maar wat met series die in Nederland helemaal niet uitgezonden worden of niet op dvd, of anders leverbaar zijn.

    Mijn kijkgedrag is: met abonnement Netflix, Videoland, Amazon Prime, en Movies L (van Ziggo). Plus serie via reguliere tv.

    Maar dan zijn er nog steeds series die je alleen via download kunt bekijken. Maar ja, daarvoor zijn dan vaak in Nederland geen rechthebbenden. Dus DFW kan je daarop niet aanspreken.

    Dan zit je nog met een ander technisch punt, DFW moet kunnen achterhalen wie je bent. Dat is niet zo makkelijk. Provider moet je naam doorgeven, die van mij zegt al dat niet te zullen doen. Maar dan heb je ook nog VPN. Dan weet de provider dus niks van je.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Dat is een goede. DFW kan dus civielrechtelijk alleen actie ondernemen tegen downloaders die producten downloaden waar DFW rechten op heeft, want alleen dan heeft DFW schade.
    Staat ook in het Protocol "Online handhaving intellectuele eigendomsrechten" https://autoriteitpersoonsgegevens.n...ursrechten.pdf :bepaalde content uit de catalogus van DFW.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Dan zit je nog met een ander technisch punt, DFW moet kunnen achterhalen wie je bent. Dat is niet zo makkelijk. Provider moet je naam doorgeven, die van mij zegt al dat niet te zullen doen.
    Hierover wordt gezegd: Vooralsnog zijn ISPs niet altijd bereid vrijwillig aan een verzoek tot afgifte van NAW-gegevens te voldoen. DFW zal dan ook mogelijk een gerechtelijke procedure aanhangig moeten maken tegen een ISP die weigert over te gaan tot afgifte van voornoemde gegevens waarbij alsnog afgifte van die NAW-gegevens wordt gevorderd.

    Als bij de rechter aannemelijk wordt gemaakt dat er vanaf een bepaald IP-adres daadwerkelijk inbreuk op het auteursrecht is gepleegd, kan de rechter de internetproviders dwingen de benodigde informatie aan Dutch Filmworks te overhandigen.Ook als de rechter Dutch Filmworks in het ongelijk stelt en de IP-adressen nu niet overhandigd hoeven te worden, is het risico op een boete voor uploaders en downloaders nog niet geweken. Dutch Filmworks gaat in de tussentijd rustig door met het verzamelen van IP-adressen en bouwt daarmee een grote database op van gebruikers die in overtreding zijn. Er wordt op deze manier een groeiende bewijslast verzameld die ingebracht kan worden bij toekomstige rechtszaken. Op het moment dat de rechter bij toekomstige zaken dus toch besluit dat de IP-adressen overhandigd moeten worden Dutch Filmworks, dan kunnen desbetreffende downloaders en uploaders alsnog vervolgd worden.

    Laatste alinea overgenomen uit https://www.vpngids.nl/downloaden/bo...or-downloaden/

  11. #36

    Standaard

    MOD EDIT: Ah, we gaan hier niet uitleggen hoe je illegaal kunt gaan downloaden. We houden het bij de algemene discussie.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 02-09-2017 om 18:28
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #37

    Standaard

    Tja, maar dat zal voor de gemiddelde Nederlander toch echt teveel moeite zijn en het kost ook weer geld.

    In het Volkskrant-artikel zelf staat niets over Game of Thrones overigens, die kop is raar inderdaad.
    Wat er verder nog instaat is dat in Duitsland boetes voor illegale downloaders ook echt worden opgelegd en geïnd, en dat Nederlanders op stage of op vakantie in Duitsland hier ook al het "slachtoffer" van zijn geworden.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 02-09-2017 om 18:28

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    MOD EDIT: Ah, we gaan hier niet uitleggen hoe je illegaal kunt gaan downloaden. We houden het bij de algemene discussie.
    Denk dat dit de eerste keer is dat een bericht van mij (met een algemeen citaat van vpngids.nl) op dit forum over VPN wordt gecensureerd. Ironisch, want laat VPN nu een juist een toepassing zijn waarmee in het buitenland censuur wordt omzeilt. VPN is 100% legaal in Nederland, dus niet illegaal. VPN is ook geen toepassing om te downloaden. VPN zorgt er voor dat jouw algemene internetgedrag niet traceerbaar is. Met VPN kun je ook op openbare netwerken veilig internetten, zonder er bang voor hoeft te zijn dat derden op jouw verbinding inbreken. VPN garandeert jouw privacy.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 03-09-2017 om 00:20
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #39

    Standaard

    Als je Opera browser gebruikt krijg je daar standaard een VPN optie bij, dus zo illegaal is het allemaal niet.

    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 03-09-2017 om 00:46

  15. #40

    Standaard

    Toen downloaden nog legaal was, was het ook al niet toegestaan om hier instructies over downloaden te geven dus ik snap de mod edit wel.

    VPN an sich is natuurlijk niet illegaal, de meeste werknemers gebruiken het om op hun werkomgeving te kunnen inloggen.

  16. #41

    Standaard

    Wel weer grappig dat zoals altijd dit soort acties zorgen dat er een gehele sub industrie ontslaat die daaraan flink geld verdiend.

    Als maatschappijen als D-Fubar-Works eens gewoon zorgt dat z'n producten bij de consument aansluiten, dat verdienen ze geld en hoeven geen/minder geld aan symptoom bestrijding uit te geven.
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Als maatschappijen als D-Fubar-Works eens gewoon zorgt dat z'n producten bij de consument aansluiten, dat verdienen ze geld en hoeven geen/minder geld aan symptoom bestrijding uit te geven.
    Ik durf het wel aan dat om te zeggen dat de actie van DFW niet zal leiden tot:
    - betere releases van DFW,
    - meer verkoop van fysieke producten.

    Denk dat men zich dan eerder zal abonneren op een videodienst als Netflix of Videoland. Hier zal DFW misschien (iets) meer verdienen (neem aan dat ze per abonnee een vergoeding krijgen), maar de tientallen miljoenen euro's die men claimt nu mis te lopen, zullen ze hierdoor niet terugverdienen.

    Heb zelf Netflix, maar ben niet van plan om een abonnement te nemen op elk platform. Men zal er dus voor moeten zorgen dat elk platform dezelfde content krijgt. Daarnaast mag elk platform zelf content ontwikkelen. Aan de hand daarvan kun je dus zelf een keuze maken.
    Laatst aangepast door Johan1967 : 03-09-2017 om 13:15

  18. #43

    Standaard

    Dit geintje gaat DFW geen vrinden opleveren, en al helemaal niet binnen hun doelgroep ben ik bang. Vooral de echte HT liefhebbers en BD-verzamelaars zijn allergisch voor dit soort en in hun ogen arrogante acties, dus bevorderend voor de omzet gaat het niet worden denk ik. Dat is naast de hele discussie rondom het downloaden zelf.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Vooral de echte HT liefhebbers en BD-verzamelaars zijn allergisch voor dit soort en in hun ogen arrogante acties, dus bevorderend voor de omzet gaat het niet worden denk ik.
    Dat is zo'n kleine groep, fysieke releases hebben hun beste tijd wel gehad in NL. het meeste last zal men toch hebben van mensen die films al downloaden en verspreiden terwijl ze nog in de bioscoop draaien of content verspreiden die ook via betaalkanalen wordt aangeboden. Het is ook hun goed recht want er wordt inbreuk op hun copyright gemaakt.
    Opsporingsacties wekken nooit de sympathie van de burger natuurlijk. De reacties hier zijn toch vooral van het kaliber aangehouden worden door de politie wegens te hard rijden en dan gaan schelden of ze niets beters te doen hebben en echte boeven moeten gaan vangen. Oftewel oneigenlijke argumenten.

    Het idee dat copyrighted materiaal 'gratis' of überhaupt beschikbaar moet zijn voor iedereen ("ja, maar serie X is hier niet te krijgen". Ja en?) vind ik vreemd; ook de opmerking dat ze dan maar betere releases moeten uitbrengen slaat ook nergens op in deze discussie.

    We weten allemaal om wie het hier gaat: (veelal) 30-minners die nog nooit voor content in wat voor vorm dan ook betaald hebben, wat in Nederland en nog 5 landen ter wereld gedoogd wordt. Goed dat daar eens aandacht aan wordt besteed in een publieke discussie. Juist in het streamingtijdperk is het belangrijk voor commerciële bedrijven om hun verdienmodel te beschermen. Uiteindelijk zijn wij er ook bij gebaat dat er nog aan nieuwe content verdiend kan worden, anders wordt er niets meer uitgebracht.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    VPN an sich is natuurlijk niet illegaal, de meeste werknemers gebruiken het om op hun werkomgeving te kunnen inloggen.
    Ik geraak zonder zelfs niet eens op de website van mijn werkgever 8(
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #46

    Standaard

    Ik koop dan ook geen DFW releases meer, zolang ze dit soort onzin faciliteren. Zou iedereen moeten doen.

  22. #47

    Standaard

    Dus DFW, die geen geld in deftige releases kan of wil steken (ieder zijn interpretatie), gaat of kan wel zijn geld steken tegen illegale downloaders?
    Ik wens hen veel succes, want dat zal hen zeker geen gouden eieren geven.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat is zo'n kleine groep, fysieke releases hebben hun beste tijd wel gehad in NL. het meeste last zal men toch hebben van mensen die films al downloaden en verspreiden terwijl ze nog in de bioscoop draaien of content verspreiden die ook via betaalkanalen wordt aangeboden. Het is ook hun goed recht want er wordt inbreuk op hun copyright gemaakt.
    Dat is natuurlijk alleen als het een film betreft waarvan DFW de rechten heeft. En ik vraag me af of dat er zoveel zijn dat dit zo'n groots aangekondigde actie rechtvaardigt.

    Opsporingsacties wekken nooit de sympathie van de burger natuurlijk. De reacties hier zijn toch vooral van het kaliber aangehouden worden door de politie wegens te hard rijden en dan gaan schelden of ze niets beters te doen hebben en echte boeven moeten gaan vangen. Oftewel oneigenlijke argumenten.
    Klopt, maar waar ik naar refereerde (met doelgroep) is dat ze met deze acties (ook) klanten van hen treffen. En dat vind ik eerlijk gezegd niet zo handig. "Don't bite the hand that feeds you" klinkt dan meteen in mijn hoofd. Dit is naast het feit dat ik dit soort acties altijd een zwaktebod vind. Ik snap het uitgangspunt hoor en dat is ook goed. Maar ik vind het zo'n negatief uitgangspunt om je omzet op te schroeven. Want dat zit er natuurlijk achter, het is niet dat DFW een zorginstelling of een filantropisch instituut is die deze tijd, aandacht en geld er voor niks insteekt. Spendeer liever meer tijd en aandacht in het verbeteren aan je dienstverlening, en dat is o.a. de kwaliteit van je fysieke product.

    Het idee dat copyrighted materiaal 'gratis' of überhaupt beschikbaar moet zijn voor iedereen ("ja, maar serie X is hier niet te krijgen". Ja en?) vind ik vreemd; ook de opmerking dat ze dan maar betere releases moeten uitbrengen slaat ook nergens op in deze discussie.
    Dat laatste slaat natuurlijk wel ergens op. De klant van DFW is niet tevreden, dat zie je in meerdere topics op dit forum. Dus ik begrijp zeker de emotie dat als DFW een publieksonvriendelijke actie opstart er (vooral hier op het forum, met veel liefhebbers van fysieke producten) wordt gerefereerd naar de kwaliteit van de producten die ze uitbrengen. En let wel: dit is ongeacht het punt wat ik van deze specifieke actie vind. Het gaat hier een beetje om het principe denk ik. Ik denk dat veel meningen anders was geweest (voor hier op het forum) dat als DFW stond voor kwaliteit en altijd goede en mooie uitgaven had uitgebracht. Het zou natuurlijk niet moeten, gezien het feit dat downloaden gewoon niet mag, maar zo werkt het wel een beetje.

    We weten allemaal om wie het hier gaat: (veelal) 30-minners die nog nooit voor content in wat voor vorm dan ook betaald hebben, wat in Nederland en nog 5 landen ter wereld gedoogd wordt. Goed dat daar eens aandacht aan wordt besteed in een publieke discussie. Juist in het streamingtijdperk is het belangrijk voor commerciële bedrijven om hun verdienmodel te beschermen. Uiteindelijk zijn wij er ook bij gebaat dat er nog aan nieuwe content verdiend kan worden, anders wordt er niets meer uitgebracht.
    Tja, als dat al zo zou zijn en DFW wil alle downloaders aanpakken, dan snap ik de zelfstandige actie van DFW niet echt, maar dan zou ik de samenwerking met BREIN aangaan, dit dit ook al doet. Tuurlijk is het belangrijk om je verdienmodel te beschermen, maar het fysieke product is hier ook onderdeel van. Dus nogmaals, ik begrijp wel dat er kritiek komt op de actie als DFW met een belerend vingertje wil gaan wijzen terwijl ze zelf vaak kwalitatief mindere producten uitbrengen. Ze hebben gelijk in hun uitgangspunt en het is goed dat er naar wordt gekeken, maar wees dan zelf ook niet zo kinderachtig en besteed meer aandacht aan je product, vind ik dan zelf.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 04-09-2017 om 10:16

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik wens hen veel succes, want dat zal hen zeker geen gouden eieren geven.
    Ze kunnen nu aan filmmaatschappijen laten zien dat zij actief achter downloaders aangaan en dat zij dus een distributeur zijn die goed over de "property" waakt. Ik denk dat dit ook een charme-offensief is naar de filmmaatschappijen (ik betwijfel namelijk een beetje of DFW veel verliest aan illegaal downloaden).
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  25. #50

    Standaard

    Als mensen uit een soort principe illegaal downloaden omdat DFW een matig product leveren is, als het al waar is, wel het bewijs dat we in een absurde wereld leven. Als de kwaliteit van een product je niet aanstaat dan koop je die gewoon niet, toch? Dat geldt voor alle andere producten toch net zo? Het geeft je geen enkele recht (ook niet moreel) om het dan maar illegaal te downloaden. Bovendien zijn er met internet voldoende mogelijkheden om elders , bijvoorbeeld Engeland, een versie te kopen die wel aan je eisen voldoet, en die is vaak nog goedkoper ook. Lijkt me stug dat je downloadversie beter is dan álle beschikbare versies die je gewoon kunt kopen. En wat let je om als je geen énkele versie kunt vinden die je aanstaat gewoon te wachten totdat de film op tv komt of beschikbaar is op netflix of wat dan ook. Waarom dan voor jezelf goedpraten dat je de film downloadt? Je gelooft het eigenlijk zelf niet echt denk ik. We hebben geen grondwettelijk recht op het kunnen toe-eigenen van alle overal ter wereld uitgebrachte mediacontent of zo...

    Ik denk dat de meeste downloaders gewoon downloaden omdat het gratis is en nergens anders om. Toen ik een stuk jonger was en veel computerspellen speelde was het met die computerspellen niet anders. Ook toen werd er massaal gekopieerd. Een hoop van mijn vrienden hadden geen enkel origineel spelletje. Toen kon de schuld niet aan een belabberde kwaliteit gegeven worden... En toen werden er ook niet allerlei drogredenen bedacht om het te rechtvaardigen...

    Je ziet het nu ook met Ebooks. Ik ken al verschillende mensen die al duizenden boeken op hun Ereader hebben staan. Hoeveel daarvan gekocht? Nul komma nul. Een of andere theorie om dat te rechtvaardigen? Nee hoor, gewoon "Waarom zou ik er voor betalen als ik het gratis kan krijgen".

    Ik denk zelf dat het DFW vooral om de afschrikwekkende werking te doen zal zijn. Maak het een paar downloaders moeilijk, haal de krant een paar keer en dan zullen sommige anderen niet meer downloaden. Zoals in eerdere posts is aangegeven zal het voor de doorgewinterde downloader echter weinig uitmaken. Die weet zijn veilige routes toch wel. Maar als ze die doorgewinterde downloader wél een keer te pakken krijgen en hem/haar een fors bedrag kunnen laten betalen, mijn zegen hebben ze hoor. Ik ben daarin overduidelijk in de minderheid maar zo denk ik erover.

    (Met "je" bedoel ik overigens niet iemand in het bijzonder maar "je" in het algemeen)

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •