Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony ubp-x800 ultra hd blu-ray speler - review

    Sony bracht eerder dit jaar met de UBP-X800 haar eerste Ultra HD Blu-ray-speler op de markt. Sony gaat daarmee de concurrentie aan met Panasonic, LG en Samsung en natuurlijk ook met de duurdere OPPO. Meer aanbod is goed voor de consument, maar nog altijd is het een redelijk bedrag wat je neer moet tellen voor een UHD-speler. Is het echt een stap vooruit t.o.v. een reguliere Blu-ray-speler? En hoe presteert de UBP-X800 zelf?

    Lees het hier
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #2

    Standaard

    Leuke review, wel jammer dat je op het vlak van de beeldkwaliteit de vergelijking met de Oppo zelf niet maakt.

    Zo hier en daar prefereren mensen deze speler boven zowel de Panasonic als de Oppo (zie o.a. de quotes in t topic over deze spoeler elders op dit forum) juist op dat vlak.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb dat bewust niet gedaan omdat ik dan meer dan alleen met de Oppo zou moeten vergelijken. Dan zou ik een multitest moeten doen. Echter, zoals ik al in een ander topic aangaf, is de beeldkwaliteit en scherpte van de Oppo net wat beter, maar marginaal. Tel daarbij de gunstige prijs en het gebruik van apps bij op en je koopt met de Sony echt een topspeler.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Ik probeer vandaag via de Netflix app op deze speler te kijken, maar krijgt dat deze titel momenteel niet afgespeeld kan worden. Via Ziggo horizon geen problemen. Hebben meer mensen deze ervaring?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #5

    Standaard

    Ja, maar ook via de app in de tv.
    Meestal lost wat geduld en/of opnieuw opstarten van de app t wel op.

  6. #6

    Standaard

    Speler van de stroom gehaald en opnieuw gestart, dat was de oplossing.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Heb deze speler. Gisteren en vandaag opnieuw vastlopers mer UHD Spider-man 2 en 3. De speler heeft problemen met het inlezen van discs die gebruiksporen vertonen, laser schijnt niet optimaal te zijn. Er waren ook problemen met aantal Harry Potter uhds, niet alleen bij mij maar bij meerdere bezitters van deze speler.

    Areaddvd.de:
    Leider überzeugt das Laufwerk nicht ganz. Zwar ist das Arbeitsgeräusch angenehm niedrig, aber bei Discs mit deutlichen Gebrauchsspuren treten Schwierigkeiten beim Einlesen auf – der Einleseprozess verlangsamt sich deutlich wahrnehmbar.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #9

    Standaard

    De UHD-uitgaven van Spider-Man 2 en 3 zijn toch splinternieuw? Hoe kunnen die dan gebruikssporen vertonen? En anders zou ik de Sony gewoon terugbrengen/-sturen en je geld terugvragen. Als dit niet met een firmware aanpassing op te lossen is, dan voldoet het toestel niet aan de eisen die je eraan mag stellen. Als ik jou was zou ik dan bijv. Panasonic proberen. Die maken uitstekende UHD-spelers voor niet al te veel geld en die zijn erg betrouwbaar. Of anders de Oppo als je het geld ervoor over hebt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #10

    Standaard

    Op de discs zaten vingerafdrukken. En dat levert blijkbaar al problemen op. De speler zelf is een tijdelijke investering, in afwachting van een nieuwe Oppo 203 in de zomer 2018/
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #11

    Standaard

    Vingerafdrukken zouden nooit een probleem moeten opleveren bij het afspelen, bij krassen is dat wel mogelijk.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Vingerafdrukken zouden nooit een probleem moeten opleveren bij het afspelen, bij krassen is dat wel mogelijk.
    De praktijk is anders. Heb de discs schoon gemaakt, en daarna speelden ze zonder storingen in beeld af.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #13

    Standaard

    Ach zelfs gloednieuwe discs moet je soms zelfs eerst nog poetsen...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Vingerafdrukken zouden nooit een probleem moeten opleveren bij het afspelen, bij krassen is dat wel mogelijk.
    Maak al jaren, vanaf de cd periode vervolgens dvd en blu ray periode en nu 4k mee dat vingerafdrukken soms haperingen veroorzaken. Schoonmaken en voila
    is op zich ook wel logisch. is dan natuurlijk moeilijker op troebele discs door de afdruk de data te lezen. Jij kan immers ook minder goed door een vette ruit kijken.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Vingerafdrukken zouden nooit een probleem moeten opleveren bij het afspelen, bij krassen is dat wel mogelijk.
    Mijn ervaring is dat vingerafdrukken altijd de boosdoener is wanneer een disc niet speelt.krassen maak ik zeer zelden mee.


  16. #16

    Standaard

    Hoe tegengesteld kunnen de ervaringen toch zijn... Bij mij zijn namelijk vingerafdrukken nooit het probleem, maar krassen soms wel.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #17

    Standaard

    Kijkend naar jouw spelers, kan de oorzaak daarvan wel eens liggen in een betere kwaliteit van de lasers in die spelers. Las ergens - geloof op aredvd.de - dat in de Sony een minder goede laser zou zitten.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 21-03-2018 om 18:02
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Hoe tegengesteld kunnen de ervaringen toch zijn... Bij mij zijn namelijk vingerafdrukken nooit het probleem, maar krassen soms wel.
    Je kunt UHD's niet met blu-ray vergelijken; er zijn meldingen van meerdere spelers die problemen hebben als de disc niet helemaal schoon is. Blijkbaar zijn ze veel gevoeliger.

  19. #19

    Standaard

    Weet iemand hier hoe je deze Sony regiovrij kan maken? Ik heb in Amerika 4K dvd besteld maar is niet af te spelen.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bart Jan Bekijk bericht
    Weet iemand hier hoe je deze Sony regiovrij kan maken? Ik heb in Amerika 4K dvd besteld maar is niet af te spelen.
    Bedoel je met 4K soms UHD blu-ray's? Die zijn allemaal regiovrij, dus die kun je sowieso afspelen.
    Om alle reguliere blu-ray's en DVD's af te spelen zou je bijvoorbeeld contact kunnen opnemen met Stegen, kost rond de €100 als ik het goed heb.
    Laatst aangepast door rogue : 28-03-2018 om 07:25

  21. #21

    Standaard

    Helaas niet. Het is een in Amerika bestelde 4K Ultra HD HDR dvd en er zit ook een gewone Bluray in maar Sony meldt bij beiden dat deze niet compatibel zijn met deze Sony.
    Bedankt voor je tip!

  22. #22

    Standaard

    Welke UHD blu-ray is dat dan Bart Jan? Ik kan mij voorstellen dat de blu-ray niet regiovrij is, maar zou namelijk voor het eerst zijn dat een UHD niet regiovrij is.
    Ik zit ook even te twijfelen omdat je steeds 'dvd' vermeld of we het over hetzelfde hebben. Graag even de titel doorgeven (en eventueel een linkje), dan weten we meer!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Kijkend naar jouw spelers, kan de oorzaak daarvan wel eens liggen in een betere kwaliteit van de lasers in die spelers. Las ergens - geloof op aredvd.de - dat in de Sony een minder goede laser zou zitten.
    Dat is het ook niet. Ik heb namelijk ookal jaren Oppo's en ook die hebben gewoon last van vingerafdrukken. Niet vaak, maar ik zorg dan ook dat ik nooit vingerafdrukken op discs heb.

    Had toevallig laatst nog een keer bij een film dat hij even skipte paar keer, Na vingerafdrukken die er toch opgekomen waren verwijderen geen problemen. En is een Oppo UDP-203 in dit geval.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  24. #24

    Standaard

    Welke film is dat dan? Ik bestel veel van mijn films uit Amerika, maar nooit problemen. Tuurlijk zegt $ony dat die film hier niet werkt. Dan zijn ze er vanaf en ontmoedigen ze het importeren.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  25. #25

    Standaard

    Zal wel een titel van Warner zijn....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •