Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 36 van 36 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Inmiddels een andere mogelijke oorzaak voor vastlopers gezien. Vanavond had Legend of the Guaridans 3d een vastloper. Wat mij opviel was dat toen de film starte er nog geen update voor de Sony was. Bij het opnieuw starten van de film zag ik de bekende kreet "updatediensten' op het scherm staan, ofwel er was weer een update beschikbaar. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat het ontvangen cq verwerken van een update melding conflicteert met het gelijkt afspelen van een disc. Ik had overigens een identiek iets - enige tijd gelden - met de Netflix app op de Sony.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Inmiddels een andere mogelijke oorzaak voor vastlopers gezien. Vanavond had Legend of the Guaridans 3d een vastloper. Wat mij opviel was dat toen de film starte er nog geen update voor de Sony was. Bij het opnieuw starten van de film zag ik de bekende kreet "updatediensten' op het scherm staan, ofwel er was weer een update beschikbaar. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat het ontvangen cq verwerken van een update melding conflicteert met het gelijkt afspelen van een disc. Ik had overigens een identiek iets - enige tijd gelden - met de Netflix app op de Sony.
    internetverbinding uitschakelen tijdens het kijken van discs om dit te testen. Scheelt je welllicht een hoop ergernis. Hoop wel dat Sony dit dan oplost!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    internetverbinding uitschakelen tijdens het kijken van discs om dit te testen. Scheelt je welllicht een hoop ergernis. Hoop wel dat Sony dit dan oplost!
    Of gewoon automatisch updaten uitzetten en zelf controleren af en toe. Is wat makkelijker dan de gehele internettoegang eraf halen telkens.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Of gewoon automatisch updaten uitzetten en zelf controleren af en toe. Is wat makkelijker dan de gehele internettoegang eraf halen telkens.
    Automatisch updaten uitzetten helpt niet.

    De speler zal toch blijven kijken of er nieuwe updates zijn voor de internetservices (De knop "Updatediensten" boven in het hoofdscherm), de speler zal ze alleen dan niet automatisch bijwerken.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Automatisch updaten uitzetten helpt niet.

    De speler zal toch blijven kijken of er nieuwe updates zijn voor de internetservices (De knop "Updatediensten" boven in het hoofdscherm), de speler zal ze alleen dan niet automatisch bijwerken.
    dus de speler loopt al vast bij alleen maar controleren op updates? Lijkt me nogal ee slordige fout.
    Anders misschien BD live of hoe het ook heet op de Sony uitschakelen.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    dus de speler loopt al vast bij alleen maar controleren op updates? Lijkt me nogal een slordige fout.
    Volgens mij is dit een aanname, maar niet bewezen.

    Misschien een idee om de speler tijdelijk van het internet af te koppelen, en vervolgens te kijken of UHD's nog vastlopen?

  7. #32

    Standaard

    Het is idd een aanname. Mogelijk dat anderen bij vastlopers kunnen melden of dit bij hen ook lijkt te gebeuren.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #33

    Standaard

    Die van mij is gekoppeld aan een draadloos accesspoint dat bijna nooit aanstaat (en er dus geen internetverbinding is).
    Afgelopen weekend stond deze toevallig wel aan, had een Blu-Raytje gekeken en daarna was een "update services" beschikbaar.
    Geen vastloper gehad.

    Het ligt echt aan de speler icm bepaalde schijfjes. Met name die van Warner.

  9. #34

    Standaard

    Ter info:

    Ik zie dat sony op hun ubp x800 ook DSEE heeft gezet (bij de opvolger de 700 zit het al niet meer als ik naar de specs kijk) om mp3/aac/m4a muziek weergave wat op te krikken .Ik gebruik het zelf al jaren op de pc (freeware software ) en ben er wel tevreden over het klinkt beter dan het origineel mp3 met DSEE in de aan stand.Dus zal ook wel effect hebben op de UBP-x800.
    (er zit namelijk een vroege DSEE uitvoering in het programma sonicstage 4.3. ik gebruik het een beetje als mp3 speler op pc.
    windows 7 http://forums.sonyinsider.com/files/...imate-edition/
    windows 10 zip file https://mega.nz/#!CYVwDZJD!cfo8qO2vT...uIBuA4X5FQT-fo

    https://blogs.sonymobile.com/2016/03/15/behind-the-acronym-dsee-hx-with-audio-engineer-kenichi-matsumoto/



    Laatst aangepast door vista-vision : 07-05-2018 om 17:29

  10. #35
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb deze nu ook enige tijd in bezit en ik ben er zeer, zeer tevreden over. Wat ik wel jammer vind is dat deze geen display heeft en geen analoge uitgangen. Ik had m graag ook analoog aangesloten willen hebben op mijn Marantz PM7003. En HDMI op mijn Marantz SR7011. Als ik gewoon CD afspeel moet ik iedere keer de TV aan hebben staan. En dat vind ik omslachtig. Dus heb dit maar opgelost door een Sony CD speler erbij te nemen van Marktplaats. Ik heb nu een Sony CDP-XE220 erbij voor CDees en analoog aangesloten aan de PM7003. Voor Bluray/UHD/3D gebruik ik natuurlijk gewoon de X800.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  11. #36

    Standaard

    Ik heb deze overwogen maar zelf uiteindelijk voor de X700 geopteerd die misschien wat meer "futureproof" is (ondanks dat ie wel wat features mist t.o.v. de X800 trouwens). Van beiden geloof ik trouwens wel dat het prima spelers zijn. Wat ik wel jammer vind van zowel de X700 als de X800 is de interface: die is niet echt aantrekkelijk of handig. Heel jammer dat ze bij Sony van de XMB-interface afgestapt zijn.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •