De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Is een dure HDMI-kabel beter?

    Is een dure HDMI-kabel beter?

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Leuk, maar zolang zo'n test niet dubbelblind wordt uitgevoerd, zegt het niets. Je kunt je verwachtingen namelijk niet uitschakelen. Je zegt het zelf: 'meteen heb ik het gevoel kwaliteit in handen te hebben'.

    En kletspraat van fabrikanten is van alle tijden: dermatologisch getest, hypoalergeen, glutenvrij is gezonder, vinyl is beter dan cd, sacd klinkt beter dan cd, euro98 leidt tot minder motorslijtage dan euro95 etc. Nietszeggende kreten of gewichtigdoenerij om duurdere spullen te verkopen.

    En dan is er altijd iemand die zegt: 'ja maar ik zie/hoor/voel/merk het echt'. Dat kun je vinden, zoals ook in het artikel: 'de meningen zijn verdeeld'. Klopt. De feiten echter niet.

  3. #3

    Standaard

    Tja, ik schreef het artikel niet, maar herken de verbetering in audio zeker. In beeld zie ik geen verschil, maar bij audio hoor ik werkelijk verschil. En wat iedereen ook vindt, ik ben in elk geval blij met mijn AudioQuest kabels!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Word de nieuwe website gesponsord door AudioQuest ofzo. Sinds de nieuwe website alleen maar artikelen die al hun producten de hemel in prijzen of tenminste altijd positief zijn en een kritische noot is er vaak (niet echt) in te vinden.

    HDMI kabels geven een digitaal signaal door. Nullen en enen, het maakt geen klap uit of je nu een AudioQuest van 100 of 1000 euro loopt of eentje bij de Action voor 3 euro. Als je beeld en geluid hebt dan heb je beeld en geluid. Dat kan en zal niet beter worden met een fancy HDMI kabeltje.

    Voor analoog geluid ben ik het helemaal met je eens dan heb je wel kwaliteitsverschil, betere demping of betere afscherming. Maar ook dan zijn er meer merken op de markt dan AudioQuest. En daar mag dan ook wel een keertje een artikel over geschreven worden. Om een beetje de onpartijdigheid te bewaren zeg maar. Want alleen artikeltjes lezen waarin het grootste gedeelte op geprepareerde teksten van de PR afdeling lijkt dat voegt niet zoveel toe. Dan kan ik beter gebruikerservaringen lezen op Tweakers of HTForum.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5

    Standaard

    Ik heb toevallig AudioQuest kabels, maar nee, we worden niet gesponsord. AudioQuest heeft een banner bij ons, maar meer niet. Bij mij komt er in ieder geval geen Action kabel meer in. Er zijn veel goede merken. QED bijvoorbeeld. Of Vandenhul en Oehlbach. En ook RU Connected maakt kwalitatief goede kabels voor een scherpe prijs. Prijs kwaliteit verhouding is ook wat mijn keuze voor AudioQuest heeft bepaald.

    Werden we naar gesponsord...
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 06-08-2017 om 21:30
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    @Davidshadow13: lees de reactie van RU connected eens in bovenstaand artikel. Dit is een eerlijk antwoord en geeft ook duidelijk aan dat het niet alleen maar eentjes en nulltjes zijn. Het is soms ook lettelijk een eentje of een nulletje, maw het is niet helemaal duidelijk aan de ontvangende kant.

    Bij de overdracht van deze eentjes een nulletjes gaat het erom dit zo zuiver mogelijk te doen zodat de foutcorrectie zo min mogelijk hoeft te corrigeren. Dit corrigeren is namelijk giswerk en kan dus leiden tot foute conclusies waarbij een nulletje een eentje wordt of v.v.

  7. #7

    Standaard

    HDMI bevat voor de payload data gewoon een CRC foutcorrectie in de vorm van BCH. Een enkel omgevallen bitje zal dan ook geen verschil maken. Indien het de fouten erger worden dan zal je wel of geen beeld krijgen.

    Ik ben het wel met je eens dat wanneer je vaak je apparatuur in en uitplugt, de bouwkwaliteit en dan met name die van de connectoren wel belangrijk is. Maar daarvoor kun je net zo goed een vergulde HQ kabel of inderdaad eentje van RU Connected kopen. Meer dan €25,- uitgeven aan de korte HDMI kabel is echt onnodig en is gewoon weggegooid geld. Ja AudioQuest heeft ook goed afgewerkte HDMI kabels en die zijn met een prijs van rond de €30,- niet al te duur. Maar ze maken ook dit soort onzin en dat is gewoon pure oplichterij.

    @Michael: Misschien zou het een goed idee zijn om dan ook een keertje een artikeltje aan Vandenhul of QED of zelfs JKE Hifi te wijdden, om het een en ander in balans te houden. Eventueel wil ik wel het een en ander sponsoren uit mijn eigen set en andere leden waarschijnlijk ook wel.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  8. #8

    Standaard

    We zijn ook afhankelijk van aangeboden review materiaal. Het is niet zo dat we zomaar alles kunnen reviewen. Maar goede tip hoor. We zijn sowieso pas echt hardware reviews gaan doen sinds de nieuwe site er is. Daarvoor was de enkele hardware review gebaseerd op eigen aanschaf of een probeersel.

    Aanvulling: ik heb JKEhifi een mail gestuurd met de vraag of ze bereid zijn speakerkabels ter review beschikbaar te stellen. Lijkt me een leuk merk er eens aandacht aan de geven. Dus bedankt voor de tip nogmaals!
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 07-08-2017 om 10:12
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Geen probleem. Fijn om te horen dat zoiets snel opgepakt wordt. Natuurlijk ben je afhankelijk van wat er door de fabrikanten wordt aangeboden. Maar goed dat er wel gezocht wordt naar diversiteit in ieder geval. Het was ook geenszins een inhoudelijke aanval op de achtergrond artikelen want vooral het volume van de hardware reviews vind ik echt top. Zeker omdat er ook aandacht gegeven wordt aan de wat meer high-end merken welke op hifi.nl en dergelijke weinig aandacht krijgen.

    Ik snap ook wel dat het moeilijk is om qua niveau en inhoud je direct te meten met de reviews van AVS of AV forums. Maar jullie zijn zeker goed op weg en mocht ik iets kunnen bijdragen in de vorm van hardware of kennis dan hoor ik het graag.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  10. #10

    Standaard

    Dank voor het compliment!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Beter geluid. Ik vind dat toch knap van die kabel, die weet dus welke nulletjes en eentjes die langskomen voor het geluid zijn, zodat hij dit daarna voller kan laten klinken. A.I. van de bovenste plank. Of zou het toch kletspraat zijn?

    Met de bouwkwaliteit ben ik het eens, de rest is echt flauwekul.

  12. #12

    Standaard

    Allereerst: fijn dat er ook tijd genomen wordt om apparatuur en ondersteunende componenten te testen, is toch een uitbereiding van de site.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Leuk, maar zolang zo'n test niet dubbelblind wordt uitgevoerd, zegt het niets. Je kunt je verwachtingen namelijk niet uitschakelen. Je zegt het zelf: 'meteen heb ik het gevoel kwaliteit in handen te hebben'.

    En kletspraat van fabrikanten is van alle tijden: dermatologisch getest, hypoalergeen, glutenvrij is gezonder, vinyl is beter dan cd, sacd klinkt beter dan cd, euro98 leidt tot minder motorslijtage dan euro95 etc. Nietszeggende kreten of gewichtigdoenerij om duurdere spullen te verkopen.

    En dan is er altijd iemand die zegt: 'ja maar ik zie/hoor/voel/merk het echt'. Dat kun je vinden, zoals ook in het artikel: 'de meningen zijn verdeeld'. Klopt. De feiten echter niet.
    Verder ben ik het helemaal met Oakey eens: zo'n test moet echt anders uitgevoerd worden, dat degene die de test echt doet in ieder geval niet weet welke kabel hij/zij test. Nu laat de tester zich toch onbewust leiden door het aanzicht en het merk van de kabel (kun je ook wel uit de tekst van het artikel halen).

    En de discussie is al vele malen gevoerd hier trouwens. Ikzelf heb ook weleens een vergelijking (voor zover je echt kunt onthouden hoe een beeld eruit zag en hoe het geluid klonk) gedaan met zo'n dure jongen en mijn conclusie was dat het echt helemaal NIETS uitmaakt.

    Maar ja, een tv van €3500 en dan een kabel van €2,50 erbij, dat vinden sommigen een te grote tegenstelling. En dan krijg je toch het placebo effect van een dure kabel .

  13. #13

    Standaard

    Het is ook geen echte review of test, maar zie het meer als een blog van gastredacteur Quintijn. Ik vind het een leuk artikel en een beetje discussie is altijd goed!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    HDMI bevat voor de payload data gewoon een CRC foutcorrectie in de vorm van BCH. Een enkel omgevallen bitje zal dan ook geen verschil maken. Indien het de fouten erger worden dan zal je wel of geen beeld krijgen.

    Ik ben het wel met je eens dat wanneer je vaak je apparatuur in en uitplugt, de bouwkwaliteit en dan met name die van de connectoren wel belangrijk is. Maar daarvoor kun je net zo goed een vergulde HQ kabel of inderdaad eentje van RU Connected kopen. Meer dan €25,- uitgeven aan de korte HDMI kabel is echt onnodig en is gewoon weggegooid geld. Ja AudioQuest heeft ook goed afgewerkte HDMI kabels en die zijn met een prijs van rond de €30,- niet al te duur. Maar ze maken ook dit soort onzin en dat is gewoon pure oplichterij.

    @Michael: Misschien zou het een goed idee zijn om dan ook een keertje een artikeltje aan Vandenhul of QED of zelfs JKE Hifi te wijdden, om het een en ander in balans te houden. Eventueel wil ik wel het een en ander sponsoren uit mijn eigen set en andere leden waarschijnlijk ook wel.
    Nou, de JKE review staat online!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •