De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Slotje/Opgelost : Home cinema set voor in de huiskamer

    Ik zoek een home cinema set voor in de huiskamer, dus ik mag geen overlast veroorzaken aan mijn buren

    Wat ik zoek in een Home Cinema Set:

    4K UHD streaming
    Compatible met 4K media speler en Sony 4K speler
    Streaming internetradio
    Gemakkelijk systeem
    evt. draadloze speakers maar dat is geen must.
    evt. Dolby atmos

    Mijn oog is gevallen op de volgende setjes tot nu toe:

    Bose Lifestyle serie 600 (Alleen erg duur)
    Teufel Cubycon Impaq
    Teufel Varion Fully Loaded Impaq Streaming 5.1

    Ik heb ook gezocht naar receivers, maar helaas heb ik daar de kastruimte niet voor & een receiver van maar zo'n 40 cm breed heb ik niet kunnen vinden.
    Ik heb momenteel een Bose Lifestyle V25 systeem maar dat is nu met 4K een verouderd systeem en moet ik veel omleiden met splitters enzo, niet echt handig vind ik. Ik hoop op wat tips want vind het erg moeilijk om een keuze te maken & audio hi-fi zaken zijn er niet echt in mijn buurt..
    Laatst aangepast door Wim S. : 10-11-2017 om 13:07

  2. #2

    Standaard

    De Teufel Cubycon Impaq Teamwork spreekt mij ook wel aan, ik hoor graag wat jullie meningen zijn over Teufel tegenover Bose..

  3. #3

    Standaard

    Hallo Wim.
    Zou je wat meer gegevens van de kast kunnen posten zoals de breedtes, hoogtes en dieptes of een foto daarvan kunnen posten, zodat we kunnen zien waar je de 4k speler hebt geplaatst. Volgens de specificaties is deze 43cm breed en dat zou beteken dat je deze op de kast hebt geplaatst. Het lijkt er daardoor op dat je jezelf laat leiden door de beperkte breedte van een vak, terwijl de speler alle ruimte krijgt .

    Vaak zijn er genoeg mogelijkheden om ruimte voor een (slimline-model) receiver te maken, zoals bij een TV-dressoir om zelf een verhoging te maken waar je de TV op zet zodat deze wat meer op ooghoogte staat. Wanneer je deze zo maakt dat deze bij de kast past, zal het lijkt alsof het een deel is van het meubel en alles toch in de kast past.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 15-08-2017 om 22:24
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Hoi Gerco,

    Ik snap het, de maten van mijn kast zijn 1m60, de ruimte waartussen de apparatuur staat is zo'n 43,5 cm breed en de diepte van de kast is 45 cm. Het plankje in de tussenruimte van de kast is verstelbaar. De tv hangt wat hoger, zo'n 35 cm boven de kast. De Sony UHD 800 speler is 43 cm breed en past net.



    Misschien een gekke vraag maar zijn er ook losse dolby atmos speakers waarbij je geen speakers in plafond hoeft maar het weerkaatst?
    Welke merken qua receivers zou je me kunnen aanraden, ik vond zelf de Marantz NR 1608 ook niet verkeerd...
    Laatst aangepast door Wim S. : 17-08-2017 om 14:35

  5. #5

    Standaard

    Ik ben lang bezig geweest, maar heb nu evt. een setje gevonden op de center speaker na!

    Aan de receiver dacht ik Marantz NR 1608
    Frontspeakers 2x Klipsch RP-240S
    Rearspeakers 2x Klipsch RP-250F
    Atmos speakers Klipsch RP-140SA

    Helaas is de kleinste centerspeaker in deze serie van Klipsch 47 cm breed, dus zou alleen als center nog iets moeten van max. 43 cm breed!

    Ik heb nu gevonden en op advies de Yamo S62 Center speaker, aangezien deze in dezelfde fabriek worden gemaakt als de Klipsch..
    Laatst aangepast door Wim S. : 16-08-2017 om 14:10

  6. #6

    Standaard

    Dat het open vak niet breder is dan 43cm is, lijkt me een ontwerp-fout. Wanneer je een dergelijk meubel koopt zou je mogen verwachten dat zo'n van minimaal 45cm breed is en als er een receiver in geplaatst mag worden zou dit -vanwege de ruimte voor ventilatie- 50cm moeten zijn. Dit geldt ook voor slimline-model, omdat die vanwege de kleinere behuizing warmer kunnen worden dan een fullsize-model met dezelfde specificaties.

    In jouw geval zou ik je daarom aan willen raden om de receiver op het dressoir te plaatsen en de 'centre' daarnaast of onder de TV. Het mooiste is als alle luidsprekers uit dezelfde serie komen vanwege de vormgeving en de klankeigenschappen. Als je ook de 'fronts' op het dressoir wilt plaatsen, wordt het wel een beetje vol en dan lijkt het me beter om een set met sateliet-formaat luidsprekers te kiezen zoals Movie 1005.2. of 1050.2 en de zuiltjes er naast te zetten.

    Een andere mogelijkheid voor als je links naast het meubel te weinig ruimte hebt voor een zuil of standaard en sub, is een set als de Theater 6 Hybrid Surround "5.2-Set". Bij deze zijn de subs geïntegreerd in de 'fronts' en heb je dus geen aparte box voor de lage tonen nodig, maar wel een wat zwaardere receiver zoals de SR5011.

    Er zijn nog andere mogelijkheden zoals de 'fronts' naast de TV te plaatsen, geen 'centre' te gebruiken of de stoute schoenen aan trekken en kijken of je naast het meubel wat ruimte kunt maken voor een zuil of een boekenplank-formaat luidspreker op een standaard zodat je een volwaardige geluidsbeeld krijgt en het makkelijker zal zijn om uit te breiden met luidsprekers voor de hoogte-kanalen. Op deze manier blijft er nog ruimte op het meubel over voor andere mooie spullen.

    Het hangt dus van af van hoe ver je wilt gaan voor een goede weergave.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-08-2017 om 23:29
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    De receiver op het dressoir ? Dat is toch geen optie, geen gezicht. Ik zou een ander kastje kopen, maar dat ben ik .

  8. #8

    Standaard

    De Receiver zou wel in de ruimte van de kast kunnen waar het deurtje links en rechts voor zit, weet niet of er een sensor voor de ab bij zit, maar dan zou je het evt. kunnen bedienen met kastdeurtje dicht? (of besturen via de app)

    De Klipsch speakers zijn wat teveel gevraagd voor mijn kleine kamer, dat waren best nog grote speakers, veels te groot voor mijn kamer en receiver.

    Ik heb toch maar gekozen voor een compact setje, dit is het geworden:

    Marantz NR1608 Receiver
    Focal Sib Evo Atmos Set 5.2 + 2 staanders. (Focal heeft een mooie klank, prima voor in mijn huiskamer)


    Bedankt voor de tips en advies!
    Als alles is geinstalleerd plaats ik hier nog wel wat foto's van uiteindelijke opstelling..
    Laatst aangepast door Wim S. : 17-08-2017 om 18:23

  9. #9

    Standaard

    Systeem is geworden:

    Marantz NR 1608 Receiver (past toch net in de kast, boven voldoende ventilatie)
    Qua speakers heb ik gekozen voor de Focal Sib Evo Atmos 5.2 set met daarbij 2 staanders voor achter surround speakers.
    De frontspeakers zijn atmos met speakers bovenop.
    De speakers zijn boekenplank modellen en ben blij dat ik hiervoor heb gekozen, omdat ik niet een hele grote huiskamer heb.
    De sub klinkt erg goed en vol, heb 'm maar op een kwart van de volume staan, want ander ben ik bang voor klachten buren
    De klank van de speakers is ook erg mooi en met de atmos komt het geluid echt overal vandaan, het was wel even een werkje om de juiste
    geluidsinstellingen te vinden naar mijn smaak. Ik had de Audessey setup gedaan maar vond dat veels te zacht qua volume, dus heb ikzelf de niveaus van de speakers
    aangepast. Dynamic EQ heb ik uitgezet want dan vind ik het te druk en onnatuurlijk worden qua geluid. Reference heb ik op light..

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •