Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 199 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Wat mij opvalt is dat veel mensen (niet per se hier uiteraard op het forum) die geen 4K hebben het vaak hebben over het kleine verschil van FHD naar 4K en dat dat niet de moeite loont.
    Wat ze vergeten is imo de nog veel belangrijkere stap naar HDR10 / Dolby Vision die veeeeel meer toevoegt dan de hogere resolutie. En als toetje heb je dan ook nog 99% van de gevallen Atmos of DTS:X op de 4K discs.

    4K resolutie is eigenlijk het minste waar ik op let bij die discs. De andere 2 voegen zoveel meer toe voor mij. En dat maakt de discs voor mij voor elke nieuwe film wel een must.
    Helemaal mee eens. Het gaat mij ook meer om de upgrade van SDR-->HDR, 10-bit en WCG, niet zozeer om de 4K resolutie. Al zal die later, als je tv nog groter wordt, natuurlijk ook een mooie toegevoegde waarde hebben.
    Laatst aangepast door Raymon : 16-01-2018 om 09:06

  2. #102

    Standaard

    Ik heb zelf de overstap nog niet gemaakt, ook omdat ik nog niet beschik over de benodigde apparatuur en daarbij ook de prijs ook hoog vindt, maar hoe groot zouden jullie (bv. Raymon en pretorian22) dit verschil dan schatten? Is het echt een hele grote upgrade? Zien de zwartwaarden door HDR er echt veel beter uit?

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louser Bekijk bericht
    Ik heb zelf de overstap nog niet gemaakt, ook omdat ik nog niet beschik over de benodigde apparatuur en daarbij ook de prijs ook hoog vindt, maar hoe groot zouden jullie (bv. Raymon en pretorian22) dit verschil dan schatten? Is het echt een hele grote upgrade? Zien de zwartwaarden door HDR er echt veel beter uit?
    Dat verschilt echt van film op film. Er zijn er waarbij de HDR etc. niet zoveel toevoegd, of zelfs waarbij de zwartwaardes juist minder goed zijn tov de SDR versie! Dit stoorde me bijvoorbeeld in Dawn of the Planet of the Apes, waar zwart gewoon donkergrijs was en waar in schaduwen vaker macroblocking te zien was (zeker niet leuk als je een OLED tv hebt). Maar bij het meerendeel van de films/series voegt het echt wel wat toe! Dit weekend nog de laatste twee Marvel films gekeken (Guardians 2 en Spider-man), en werkelijk waar prachtig hoe daar door de WCG en HDR de kleuren vanaf spatten. Of bij Stranger Things 2, en dan vooral in die Arcade Hal, al die verlichting daar.. Prachtig! Het maakt het allemaal nog mooier en realistischer, zonder oververzadigd o.i.d. te zijn. Dus, mits goed geïmplementeerd door de content makers, kan die upgrade een verschil van dag en nacht zijn vind ik.

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louser Bekijk bericht
    Ik heb zelf de overstap nog niet gemaakt, ook omdat ik nog niet beschik over de benodigde apparatuur en daarbij ook de prijs ook hoog vindt, maar hoe groot zouden jullie (bv. Raymon en pretorian22) dit verschil dan schatten? Is het echt een hele grote upgrade? Zien de zwartwaarden door HDR er echt veel beter uit?
    Het zijn niet alleen de zwartwaarden maar alles in het geheel kwa kleur. Ik had bijvoorbeeld Wonder Woman gekeken op 4K UHD en ging erna naar een "normale" Blu ray kijken. Het geheel kwam meteen wat fletser over enz. Zelfs mijn vriendin zei het die niet zoveel om megakwaliteit geeft. Die kijkt zelfs vaak netflix op haar mobiel.

    maar het went allemaal heel snel helaas hahaha
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  5. #105

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dan zeker nu films die visuele spektakels zijn, zoals Blade Runner, al gelijk op UHD aan te schaffen. Deze bevatten toch ook bijna altijd een blu-ray versie die ik nu al kan kijken op m'n huidige apparatuur, en scheelt ook weer in kosten als je over een paar jaar dezelfde upgrade wil maken.

    Ik denk helaas wel dat UHD de laatste fysieke upgrade is die we krijgen (ten opzichte van blu-ray), en dat hierna meer tijd en moeite wordt gestoken om de digitale films een hoog beeld- en audiokwaliteit te geven.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik zie de toekomst toch echt in VOD, hoewel ik af en toe ook nog wel eens blurays koop.
    ik geef je gelijk, met pijn in m’n hart.
    Een paar dagen terug had ik bijna Predator 4k gekocht via iTunes. Ook meteen met mijn vrouw, en anderen, een discussie gestart.
    waarom fysiek als het ook online kan? Uiteindelijk niet gekocht vanwege onderstaande redenen.

    Twee probleempjes bij Apple:
    1, Dolby Digital geluidsspoor ipv DTS-HD MA
    2. 4k versie is niet downloadbaar, bij geen enkele film. Dus ff offline kijken zit er niet in.

    Predator schijnt er in ieder geval goed uit te zien, vergeleken met de huidige blu-ray.

  7. #107

    Standaard

    hoe werkt hdr op 4k blurays die hdr ondersteunen ? moet je dit eerst aanzetten in het menu van de film of pakt ie hem direct als de hdr van de tv aanstaat ?

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    hoe werkt hdr op 4k blurays die hdr ondersteunen ? moet je dit eerst aanzetten in het menu van de film of pakt ie hem direct als de hdr van de tv aanstaat ?
    Pakt direct de HDR van het scherm dus in het Blu-ray film menu hoef je niets te doen.

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Pakt direct de HDR van het scherm dus in het Blu-ray film menu hoef je niets te doen.
    misschien een rare vraag, wat als je de film niet in HDR wilt kijken ? dan zet je de HDR van de tv uit en klaar is kees neem ik aan ?

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    misschien een rare vraag, wat als je de film niet in HDR wilt kijken ? dan zet je de HDR van de tv uit en klaar is kees neem ik aan ?
    Rare/domme vragen bestaan niet.

    Ik neem aan dat je dat wel ergens uit kan vinken.Is het niet bij je scherm dan wel bij je 4K Blu-ray speler.

    Ben je geen fan van HDR dan ?

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Rare/domme vragen bestaan niet.

    Ik neem aan dat je dat wel ergens uit kan vinken.Is het niet bij je scherm dan wel bij je 4K Blu-ray speler.

    Ben je geen fan van HDR dan ?
    ik heb geen 4K tv. ik wil alvast weten hoe het technisch werkt.

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    ik heb geen 4K tv. ik wil alvast weten hoe het technisch werkt.
    Dat ligt aan de speler. Bij bijvoorbeeld de oppo kun je het aan of uitzetten. Maar niet zomaar, je kunt dan ook de doel helderheid instellen. Maar hdr wil je eigenlijk niet uitzetten hoor ??
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #113

    Standaard

    ik was laatst wat 4k blurays aan het bekijken bij een vriend van me, waarom zijn die zo donker ? alle films die hij had opgezet waren donkerder dan de normale bluray ? hoort dit ? hdr stond gewoon aan overigens.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    ik was laatst wat 4k blurays aan het bekijken bij een vriend van me, waarom zijn die zo donker ? alle films die hij had opgezet waren donkerder dan de normale bluray ? hoort dit ? hdr stond gewoon aan overigens.
    Meestal kan je dat bij instellingen wel beter krijgen en soms heb je pech en moet je het daar dan mee doen.Scheelt veel wat voor scherm je hebt.

    Het is een klacht die ik bij HDR heel vaak hoor.Wat voor merk/type heeft die dan ?
    Laatst aangepast door jeroeni : 01-02-2018 om 09:31

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Meestal kan je dat bij instellingen wel beter krijgen en soms heb je pech en moet je het daar dan mee doen.Scheelt veel wat voor scherm je hebt.
    beetje kort door de bocht. de duurdere modellen hebben dezelfde problemen op diverse fora's. Ik heb dezelfde tv als hij, philips 55pus6162. Ik weet dat deze tv geen hoogvlieger is maar je zou op zijn minst normale kleuren als op een normale bluray moeten krijgen, lijkt mij.

    HDR modus stond gewoon aan en het signaal werd ook direct opgepikt door de tv. de normale blurays werken perfect met goede kleuren, maar de kleuren op de 4K blurays zien er dof uit.

    de hdmi poorten stonden aan op 4:4:4/4:4:2. Daarna hebben we het op 4:2:0 gezet maar het maakte geen verschil. Het contrast hebben we ook omhoog gezet helaas zonder resultaat. energiestand stond uit.

    op de PS4 pro werken de kleuren wel perfect met hdr. ik overweeg ook een 4k speler maar dit brengt mij in twijfel.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 01-02-2018 om 09:43

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    beetje kort door de bocht. de duurdere modellen hebben dezelfde problemen op diverse fora's. Ik heb dezelfde tv als hij, philips 55pus6162.

    HDR modus stond gewoon aan en het signaal werd ook direct opgepikt door de tv. de normale blurays werken perfect met goede kleuren, maar de kleuren op de 4K blurays zien er dof uit.

    de hdmi poorten stonden aan op 4:4:4/4:4:2. Daarna hebben we het op 4:2:0 gezet maar het maakte geen verschil. Het contrast hebben we ook omhoog gezet helaas zonder resultaat. energiestand stond uit.

    op de PS4 pro werken de kleuren wel perfect met hdr. ik overweeg ook een 4k speler maar dit brengt mij in twijfel.
    Dan zal ik nog korter door de bocht zijn:Bij die schermen hoef je op HDR gebied niet veel te verwachten.

    Ik heb zelf een middenklasse Samsung en ben me er van bewust dat die ook niet de beste HDR weergave heeft.Voor goede HDR weergave kom je al snel uit bij de modellen die een hoger prijskaartje hebben.

    Bedenk wel dat de mensen met duurdere modellen hun scherm misschien niet goed afgesteld hebben.

    Maar doe je op de Pro[kan geen Blu-ray draaien] dan een vergelijking tussen de Netflix versie en de Blu-ray ?

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dan zal ik nog korter door de bocht zijn:Bij die schermen hoef je op HDR gebied niet veel te verwachten.

    Ik heb zelf een middenklasse Samsung en ben me er van bewust dat die ook niet de beste HDR weergave heeft.Voor goede HDR weergave kom je al snel uit bij de modellen die een hoger prijskaartje hebben.

    Bedenk wel dat de mensen met duurdere modellen hun scherm misschien niet goed afgesteld hebben.

    Maar doe je op de Pro[kan geen Blu-ray draaien] dan een vergelijking tussen de Netflix versie en de Blu-ray ?
    dat hdr verhaaltje rond deze prijsklasse weet ik al. ik hoef ook helemaal geen goede hdr weergave, wat ik wil is gewoon op zijn minst goede kleurweergave zoals bij een normale bluray. ik had geen zin om €1000+ te betalen voor een 'goede hdr weergave'.

    Hoe zien de films bij jou eruit ? heb je dezelfde 'normale' weergave als op een bluray ? op de ps4 pro werken de kleuren prachtig bij mij met HDR spellen. met tv zenders werken de kleuren ook mooi met een goed contrast. maar de 4K HDR blurays missen de juiste contrast merkte ik bij mijn vriend. ik zal even vanavond netflix en wat YouTube hdr filmpjes af laten spelen. ik heb de tv pas een paar dagen.

    Ik wilde een 4K speler kopen en aan een 4K verzameling beginnen, maar dit valt vies tegen zo.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 01-02-2018 om 10:02

  18. #118

    Standaard

    Ik gebruik mijn 4k/HDR scherm puur voor te gamen in 4K[PS4-pro/XOX]
    Heb 1x een 4K Blu-ray er op gekeken en vond het oke niet WAUW.Had niet het idee dat de film te donker was met HDR aan.

    Voor te gamen is mijn Samsung perfect.

    Blu-ray kijk ik op mijn oude vertrouwde Sony in 1080p.

    Als je echt 4K Blu-ray wil gaan verzamelen dan zou ik als ik jou was voor een ander scherm gaan kijken.Het zou jammer zijn als die dure aankopen niet goed tot zijn recht komen.

    Als ik zou zeggen dat jij je scherm moet laten kalibreren zou pas een naai streek zijn van mijn kant uit
    Laatst aangepast door jeroeni : 01-02-2018 om 10:22

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik gebruik mijn 4k/HDR scherm puur voor te gamen in 4K[PS4-pro/XOX]
    Heb 1x een 4K Blu-ray er op gekeken en vond het oke niet WAUW.Had niet het idee dat de film te donker was met HDR aan.

    Voor te gamen is mijn Samsung perfect.

    Blu-ray kijk ik op mijn oude vertrouwde Sony in 1080p.

    Als je echt 4K Blu-ray wil gaan verzamelen dan zou ik als ik jou was voor een ander scherm gaan kijken.Het zou jammer zijn als die dure aankopen niet goed tot zijn recht komen.
    een nieuwe scherm is ook geen oplossing. zoals ik al zei boven, de duurdere modellen van samsung, sony en lg hebben dezelfde problemen. mijn tv geeft prachtige kleuren moet ik zeggen voor deze prijs. dat merk ik met hdr spellen en met normale blurays. ik ben niet ontevreden met mijn tv.

    Hoe werken de 4k blurays bij mensen met een oled scherm hier ? merken ze dezelfde problemen ? of zijn dit meer 4K LCD-LED gerelateerde problemen ?

  20. #120

    Standaard

    De beste oplossing voor jou is om geen HDR te gebruiken.

    Veel succes met je onderzoek.

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    De beste oplossing voor jou is om geen HDR te gebruiken.

    Veel succes met je onderzoek.
    dat is het probleem, ik weet niet hoe ik dit uitzet anders had ik het in volle glorie gedaan het signaal wordt direct automatisch gepikt.

  22. #122

    Standaard

    Gebruik mijn Oled voor gamen en films. 4K films zijn schitterend vooral met HDR en Dolby Vision. De Xbox one X ook schitterend met HDR. Gewone blu rays ook gewoon prachtig beeld. Zelfs normale dvd's zien er nog mooi uit haha. Dus op mijn OLED geen issues
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    een nieuwe scherm is ook geen oplossing. zoals ik al zei boven, de duurdere modellen van samsung, sony en lg hebben dezelfde problemen. mijn tv geeft prachtige kleuren moet ik zeggen voor deze prijs. dat merk ik met hdr spellen en met normale blurays. ik ben niet ontevreden met mijn tv.

    Hoe werken de 4k blurays bij mensen met een oled scherm hier ? merken ze dezelfde problemen ? of zijn dit meer 4K LCD-LED gerelateerde problemen ?
    Misschien kun je nog wat doen in de instellingen? Ik zie dat je verschillende 'beeldstijlen' en Ambilight+hue's hebt? Ik ken de tv niet, maar je zou kunnen switchen tussen de verschillende HDR stijlen. en misschien de helderheid verhogen? Of bij (hoofdmenu) > Instellingen > Beeld > Geavanceerd > Contrast > HDR Plus anders instellen?

    Het is je dus al bekend dat de mogelijkheden en weergave van HDR voor een tv van €600 die anderhalf jaar oud is, verder wat beperkt zijn. Dat het ook een probleem is bij de duurdere modellen van samsung, sony en lg, is eerlijk gezegd onzin. Er zullen best een paar tussen zitten hoor, maar over het algemeen zullen die er echt wel beter uitzien.

    Eerlijk gezegd weet ik niet of 4K je dan genoeg zal opleveren en een enorme meerwaarde voor je zal zijn qua beleving, gezien de hoge prijzen van de randapparatuur en de discs zelf.

  24. #124

    Standaard

    Op mijn OLED ook geen enkel probleem hiermee. Beeld ziet er met alle beelddragers top uit, vooral de 4K HDR Blu-Rays!
    Behalve dan bij een enkele film de raised black levels, wat ik eerder al aankaartte.

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Misschien kun je nog wat doen in de instellingen? Ik zie dat je verschillende 'beeldstijlen' en Ambilight+hue's hebt? Ik ken de tv niet, maar je zou kunnen switchen tussen de verschillende HDR stijlen. en misschien de helderheid verhogen? Of bij (hoofdmenu) > Instellingen > Beeld > Geavanceerd > Contrast > HDR Plus anders instellen?

    Het is je dus al bekend dat de mogelijkheden en weergave van HDR voor een tv van €600 die anderhalf jaar oud is, verder wat beperkt zijn. Dat het ook een probleem is bij de duurdere modellen van samsung, sony en lg, is eerlijk gezegd onzin. Er zullen best een paar tussen zitten hoor, maar over het algemeen zullen die er echt wel beter uitzien.

    Eerlijk gezegd weet ik niet of 4K je dan genoeg zal opleveren en een enorme meerwaarde voor je zal zijn qua beleving, gezien de hoge prijzen van de randapparatuur en de discs zelf.

    Als ik met hdr instellingen speel krijg ik wel een betere contrast, maar niet zoals op een normale bluray.

    probleem bij duurdere modellen onzin ? ga eens door deze topics:

    http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=294633

    http://www.avsforum.com/forum/465-hi...videos-ok.html

    https://us.community.samsung.com/t5/...p/35303/page/3

    https://www.reddit.com/r/xboxone/com..._even_uhd_blu/

Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •