Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
De resultaten 176 tot 199 van 199 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Het 3D verhaal moet je zeker vergeten, want we hebben het hier niet over 'Bluray 3D vs 4K bluray 3D. lekker dan als we het voortaan moeten doen zoals jij het zegt: €1000+ ergens tegen aan gooien met een beetje research en hopen dat het werkt . nou begin je terug te krabbelen zie ik, eerst lag het aan de budgetmodellen en nu kom je ineenkeer achter dat het ook aan de duurdere segmenten kan liggen, verder niet tegenstrijdig hoor. er zijn zelfs hdr problemen van sony €2000+. het lijkt mij vrij makkelijk om een hdr-uit functie te persen op een 4K bluray. dan ben je niet afhankelijk van je speler.



    je doet nu alsof ik een lulverhaal vertel. ik ben niet de enige die dit ervaart. je hoeft het niet op de man te spelen.
    Zucht, begrijp je nou echt niet dat de strekking van mijn 3D vergelijking niets met 3D an sich te maken heeft, maar dat het even duurt voordat een nieuwe technologie door de alle (ook de goedkopere) hardware correct wordt weergegeven?

    Ik begin trouwens nergens terug te krabbelen hoor, dit is wat ik over budgetmodellen heb gezegd...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue
    Het is je dus al bekend dat de mogelijkheden en weergave van HDR voor een tv van €600 die anderhalf jaar oud is, verder wat beperkt zijn. Dat het ook een probleem is bij de duurdere modellen van samsung, sony en lg, is eerlijk gezegd onzin. Er zullen best een paar tussen zitten hoor, maar over het algemeen zullen die er echt wel beter uitzien.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue
    Je verwacht wonderen op het gebied van HDR die je niet mag verwachten van een tv van €500-€600 in deze fase van de ontwikkeling.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue
    En het is in principe een budget verhaal. Over het algemeen zal gelden dat hoe meer je uitgeeft, hoe meer kans hebt dat HDR (en WCG trouwens) wel goed uit de bus komt. Dat is nog geen garantie en dat wil niet zeggen dat je dan alsnog goed moet kijken, natuurlijk moet je reviews en nog beter bevindingen lezen van anderen die een bepaalde tv hebben. De Samsung KS8000 is bijvoorbeeld een tv van boven de €1000, maar die komt er op HDR gebied niet best vanaf. Maar je zal wel een betere kans hebben dat het beter werkt. Wat ik aangaf; op dit moment van de ontwikkeling zullen zeker de budgetmodellen niet goed uit de bus komen op HDR gebied.
    Zoals je ziet zeg ik in de laatste quote niets dat afbreuk doet aan de eerste.

    Ik weerleg alleen je eerdere opmerking trouwens, dat is niet op de man spelen. Wat wel een beetje stoort is dat je voor iemand die 2 weken geleden nog vragen stelde of je HDR aan en uit kon zetten, je erg weinig wilt aannemen en al rap verkeerde conclusies hebt getrokken d.m.v. een paar sites op internet. Het lijkt mij dan ook niet zinvol om hier verder te posten, de insteek was alleen om te helpen. Blijf jij lekker geloven wat je gelooft en ik wens je toch veel kijkplezier met je tv.

  2. #177

    Standaard

    Conclusie:4k willen kijken zonder HDR is een frikandel eten zonder mayo en curry.

    TIP:Blijf bij 1080p Blu-ray materiaal beste Iennox-06.

  3. #178

    Standaard

    dit wordt een welles nietes verhaal, ik stop er even mee.

    ik heb niks tegen hdr, maar dat je de films ten koste van hdr niet in sdr kan bekijken vind ik een problematische zaak. het is niet zo dat ik mijn 4k tv heb gekocht in de hoop van dat ik prachtige weergaves ging krijgen in 4K hdr. hdr wordt gewoon in je strot geduwd waardoor je met donkere/gedimde beelden blijft zitten met hdr-films. dan mag ik toch gewoon als consument verwachten die 30 euro aan een 4K bluray heeft gegeven, dat ik deze optie kan uitzetten en normaal een filmpje kan bekijken ? je zegt dat je het hardware matig kan uitzetten, dat is mij nieuw. maar is dit met elke speler ? kan je die specs altijd terugvinden ? is ook maar de vraag.

    heel simpel: mensen die veel geld aan een tv hebben gegeven laat hun lekker genieten in 4K HDR. mensen die budgetmodellen hebben: geef ze lekker 4K SDR beelden.

    HDR AAN -UIT KNOP.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 02-02-2018 om 11:35

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    dit wordt een welles nietes verhaal, ik stop er even mee.

    ik heb niks tegen hdr, maar dat je de films ten koste van hdr niet in sdr kan bekijken vind ik een problematische zaak. het is niet zo dat ik mijn 4k tv heb gekocht in de hoop van dat ik prachtige weergaves ging krijgen in 4K hdr. hdr wordt gewoon in je strot geduwd waardoor je met donkere/gedimde beelden blijft zitten met hdr-films. dan mag ik toch gewoon als consument verwachten die 30 euro aan een 4K bluray heeft gegeven, dat ik deze optie kan uitzetten en normaal een filmpje kan bekijken ? je zegt dat je het hardware matig kan uitzetten, dat is mij nieuw. maar is dit met elke speler ? kan je die specs altijd terugvinden ? is ook maar de vraag.

    heel simpel: mensen die veel geld aan een tv hebben gegeven laat hun lekker genieten in 4K HDR. mensen die budgetmodellen hebben: geef ze lekker 4K SDR beelden.

    HDR AAN -UIT KNOP.
    Jij was het beste af geweest als jij voor dat bedrag nog een leuk 1080p scherm had kunnen scoren.En waarom zou je met weinig budget wel die dure UHD-Blu-rays willen kopen als je er toch niet het goede toestel voor hebt ?

    Bedenk wel dat voor veel mensen HDR meer waarde heeft dan 4k hoor.

    TIP:Meeste merken hebben een online handleiding

    Voor jou dus HDR AAN -UIT KNOP groot op de doos
    Laatst aangepast door jeroeni : 02-02-2018 om 11:48

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Jij was het beste af geweest als jij voor dat bedrag nog een leuk 1080p scherm had kunnen scoren.En waarom zou je met weinig budget wel die dure UHD-Blu-rays willen kopen als je er toch niet het goede toestel voor hebt ?

    Bedenk wel dat voor veel mensen HDR meer waarde heeft dan 4k hoor.

    TIP:Meeste merken hebben een online handleiding

    Voor jou dus HDR AAN -UIT KNOP groot op de doos
    er zou sowieso een 4K scherm komen ivm ps4 pro. Alleen al voor the witcher 3 is die aankoop al gerechtvaardigd voor mij verschil is huge.

  6. #181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    er zou sowieso een 4K scherm komen ivm ps4 pro. Alleen al voor the witcher 3 is die aankoop al gerechtvaardigd voor mij verschil is huge.
    Hier in ga ik wel met je mee.
    Bij games zie ik bv kleine veranderingen in resolutie snel terug.Voor games moet je wel in het game topic zijn Iennox.

    Ik ben daar best vaak te vinden.
    Laatst aangepast door jeroeni : 02-02-2018 om 19:18

  7. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    ik was laatst wat 4k blurays aan het bekijken bij een vriend van me, waarom zijn die zo donker ? alle films die hij had opgezet waren donkerder dan de normale bluray ? hoort dit ? hdr stond gewoon aan overigens.
    Geeft de televisie wel de juiste zwartwaarden aan? Ik had bijvoorbeeld dat HDR op mijn PS4 erg donker was, maar mijn films met een 4k-speler juist niet. Dat is opgelost door bij de PS4 de instellingen te matchen met de televisie-instellingen. RGB-bereik PS4 gelimiteerd, televisie zwartniveau laag, óf PS4 RGB-bereik automatisch/volledig en televisie zwartniveau hoog. Dit heb ik handmatig moeten aanpassen. Misschien dat bij jou de speler-output en televisie ook niet goed matchen? Bij mijn speler staat het zwartniveau juist op laag, omdat het anders juist te licht is.

  8. #183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Geeft de televisie wel de juiste zwartwaarden aan? Ik had bijvoorbeeld dat HDR op mijn PS4 erg donker was, maar mijn films met een 4k-speler juist niet. Dat is opgelost door bij de PS4 de instellingen te matchen met de televisie-instellingen. RGB-bereik PS4 gelimiteerd, televisie zwartniveau laag, óf PS4 RGB-bereik automatisch/volledig en televisie zwartniveau hoog. Dit heb ik handmatig moeten aanpassen. Misschien dat bij jou de speler-output en televisie ook niet goed matchen? Bij mijn speler staat het zwartniveau juist op laag, omdat het anders juist te licht is.
    yes, daar zijn we nu later achtergekomen. als je de kleurinstellingen aanpast van je speler, heb je weer goede contrast.

    de contrast van de speler moest omhoog, en hdr van de tv moet op maximaal (hoogste contrast in hdr) zitten. ik weet niet of dat de bedoeling is maar het werkt wel.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 05-02-2018 om 15:12

  9. #184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    yes, daar zijn we nu later achtergekomen. als je de kleurinstellingen aanpast van je speler, heb je weer goede contrast.

    de contrast van de speler moest omhoog, en hdr van de tv moet op maximaal (hoogste contrast in hdr) zitten. ik weet niet of dat de bedoeling is maar het werkt wel.
    Als je zoveel aan je Blu-ray speler en/of je TV moet sleutelen om een acceptabel UHD-beeld te krijgen, dan hoeft UHD/4K van mij niet. Het moet out-of-the-box meteen goed staan. Bij het afspelen van gewone Blu-rays of 3D Blu-rays hoef ik nooit aan de instellingen te knoeien. En als het beeld soms wat minder fraai is, dan ligt dat in 9 van de 10 gevallen aan de maker/regisseur van de film.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Als je zoveel aan je Blu-ray speler en/of je TV moet sleutelen om een acceptabel UHD-beeld te krijgen, dan hoeft UHD/4K van mij niet. Het moet out-of-the-box meteen goed staan. Bij het afspelen van gewone Blu-rays of 3D Blu-rays hoef ik nooit aan de instellingen te knoeien. En als het beeld soms wat minder fraai is, dan ligt dat in 9 van de 10 gevallen aan de maker/regisseur van de film.
    Soms moet je wel wat doen:Om optimaal van HDR te genieten moet jij bv je achtergrondverlichting tot max zetten.

    UPDATE
    Zie net dat jou toestel al wat ouder is en dus geen HDR heeft.Nou ja bij mijn Samsung werkt het zo.
    Laatst aangepast door jeroeni : 05-02-2018 om 19:23

  11. #186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Als je zoveel aan je Blu-ray speler en/of je TV moet sleutelen om een acceptabel UHD-beeld te krijgen, dan hoeft UHD/4K van mij niet. Het moet out-of-the-box meteen goed staan. Bij het afspelen van gewone Blu-rays of 3D Blu-rays hoef ik nooit aan de instellingen te knoeien. En als het beeld soms wat minder fraai is, dan ligt dat in 9 van de 10 gevallen aan de maker/regisseur van de film.
    ben ik met je eens, maar hdr techniek schijnt anders te werken blijkbaar. Gelukkig pakt mijn tv direct de goede instellingen als hij een hdr film detecteert. Dus je hoeft hem bij mij maar 1x te tweaken. Ik weet niet of andere ook in het begin moesten tweaken met een hdr film?

  12. #187

    Standaard

    In mijn Sony 4K tv kan ik wel de HDR uitzetten..
    Ik heb ook een iets donkerder beeld dan de blu rays maar totaal niet storend
    De kleuren zijn voller en veel mooier.
    Trouwens de UHD speler die ik heb heeft ook zijn eigen instellingen die je kan aanpassen

    Ik vind het storend bij de ps4 als ik assasins creed speel dat ik steeds de HDR aan moet zetten.

    Groetjes uit Schiedam


    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    inderdaad, dat raad ik vanaf nu aan de mensen die puur voor 4K films gaan upgraden . mits ze oled gaan nemen, die lijken er geen problemen mee te hebben, hoewel ik wel een aantal voorbij heb zien komen in forums. de ps4 pro was de upgrade zeker waard en ik ben van 46inch naar 55inch gegaan en dat allemaal voor €520. no way dat ik €900 ga bijleggen door dit probleem . lekker 1080P aanhouden. hopelijk komen ze met een optie waarmee je hdr kan uitschakelen en 4K in SDR kan bekijken zoals ze in het artikel zeggen.

  13. #188

    Standaard

    Ja NEtflix heeft HDR series en films
    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    zit geen 4K speler in

  14. #189

    Standaard

    na een aantal uhd-hdr discs te hebben gezien, wil ik mezelf corrigeren. ik heb geleerd dat je hdr films moet 'leren' kijken, want het is anders dan dat je gewend bent. als ik nu overschakel naar een gewone bluray voelen de kleuren iets nepper aan dan een hdr bluray.

  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    na een aantal uhd-hdr discs te hebben gezien, wil ik mezelf corrigeren. ik heb geleerd dat je hdr films moet 'leren' kijken, want het is anders dan dat je gewend bent. als ik nu overschakel naar een gewone bluray voelen de kleuren iets nepper aan dan een hdr bluray.
    Tja, of realistischer/natuurgetrouwer, zo kun je het ook noemen...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #191

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    na een aantal uhd-hdr discs te hebben gezien, wil ik mezelf corrigeren. ik heb geleerd dat je hdr films moet 'leren' kijken, want het is anders dan dat je gewend bent. als ik nu overschakel naar een gewone bluray voelen de kleuren iets nepper aan dan een hdr bluray.
    Leren ? Mijn ogen zien wat ze zien en meer of minder kan ik er dan niet van maken.

    Eerst was volgens jou de HDR weergave niet goed en nu trap je 1080p Blu-ray onderuit.Als je geen goed scherm hebt dan zul je nooit een goede weergave zien lijkt me.

    Ik kan je nu niet meer volgen Iennox-06.
    Laatst aangepast door jeroeni : 12-02-2018 om 20:26

  17. #192
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik begrijp het wel. In eerste instantie ga je alles analyseren en verwacht je veel, maar pas als je onbevooroordeeld - met verstand op nul - echt gaat kijken ga je het ervaren. Ik noem het altijd kleine wauw-momenten. Ik geniet er meer en meer van.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #193

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik begrijp het wel. In eerste instantie ga je alles analyseren en verwacht je veel, maar pas als je onbevooroordeeld - met verstand op nul - echt gaat kijken ga je het ervaren. Ik noem het altijd kleine wauw-momenten. Ik geniet er meer en meer van.
    Ja maar ja dat paatje is de 2x nog precies zo als de 1x in mijn ogen.

    Natuurlijk kan een film bij een andere kijkbeurt een andere indruk geven maar qua visuele weergave verandert er niets.

    Even naar begin van de Iennox-06 discussie:
    Als HDR op een bepaald scherm bout is dan blijft dat toch zo of niet dan ?
    Laatst aangepast door jeroeni : 13-02-2018 om 13:24

  19. #194
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Perceptie is soms suggestief.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #195

    Standaard

    Als Iennox-06 nu dan toch tevreden is dan ben ik het ook.

  21. #196
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik weet nog goed dat ik mijn eerste Dolby Digital-versterker had gekocht en wat ik dacht toen ik ontdekte dat DTS weldegelijk uitkwam op de thuismarkt. Enige denial is je dan in eerste instantie niet vreemd. Duurt vaak maar kort, want daar ben je liefhebber voor. Soms ook wat ontmoedigend als blijkt dat je weer bak geld over de balk moet gooien. Een selfdefense-mechanisme?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #197
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #198

    Standaard

    Inderdaad erg interessant, bedankt voor de link

  24. #199

    Standaard

    In mijn optiek worden er goede resultaten behaald met 4k scans van oude film negatieven. Ja, er is vaak een hoop grain te zien in dat soort films, en ze zullen nooit zo scherp zijn als digitale films van nu. Maar veel van die oude films hebben er nog nooit zo goed uit gezien. Films als bijvoorbeeld Ghostbusters, Blade Runner, Apollo 13, Close Encounters of the First Kind, E.T.. Ik was ook erg onder de indruk van het resultaat van Harry Potter and the Philosopher Stone, vooral het begin van de film was alsof ik hem voor het eerste zag. Er was zoveel meer detail in deze altijd vrij donkere scenes, amazing !

    En oudere digitale effecten zien er vaak ook (iets ?) beter uit. De Scorpion King in The Mummy Returns ziet er nog steeds nep uit. Maar in mijn optiek was het minder erg dan voorheen (het grotere kleuren spectrum geeft de Scorpion King een wat meer 3D look). Ook de vele digitale effecten in Jumanji zien er beter uit.

    Of het echt de moeite waard is zullen mensen toch echt voor hun zelf moeten bepalen. Maar persoonlijk ben ik blij dat ik 4k aan de collectie heb toegevoegd
    Laatst aangepast door Boushh : 27-02-2018 om 09:18
    DVD's: 333
    Blu-ray's: 1604

    UHD's: 414
    VHS-en: 6

    LG 55C6, Denon AVR-3808A, NAD C272, Panasonic DMP-BD50 (Regio Vrij), Pioneer UDP-LX500, B&W 604S2 (2x), B&W 602S3 (2x) en B&W LCR600S3.

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •