Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 199 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Hele avonden lang heb ik vergelijkingen gedaan met dezelfde films.
    2 spelers de Sony uhp h1 en de Sony x800 zijn gelijkwaardig aan elkaar.
    uhd film op de x800 laten lopen met HDR en bluray op de uhp h1 met daarop dezelfde settings als de HDR stand dus contrast en helderheid verhoogt.
    telkens weer is er een heeel klein verschil met dezelfde settings en dan stoort het mij dat je soms het dubbele moet betalen voor een uhd.
    heb mijn hele leven van laserdisc tot aan uhd meegemaakt maar persoonlijk valt dit nieuwe formaat mij tegen had er meer van verwacht.
    ben ook niet iemand die zijn aankoop de hemel inprijst maar geef mijn mening en ik ben wat uhd betreft nog niet volledig om.

  2. #27

    Standaard

    Er gaat niets boven een 1080p Blu-ray !

  3. #28

    Standaard

    Dat is ook weer onzin.
    het kwaliteitsverschil rechtvaardig het prijsverschil niet wat je wel met 3D hebt.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redcinema Bekijk bericht
    Dat is ook weer onzin.
    het kwaliteitsverschil rechtvaardig het prijsverschil niet wat je wel met 3D hebt.
    Als mensen wel zien wat jij niet ziet dan is wat jij zegt ook onzin.Ik zie het verschil wel maar vind het te minimaal en soms met CGI beelden zelfs lelijk.

  5. #30

    Standaard

    Kun je niet lezen!
    ik zei toch dat er een minimaal verschil is waarom praat ik dan opeens onzin?
    Niet gelijk in de aanval gaan dat is nergens voor nodig.
    ik heb een uhd speler dus hoef geen gelijk en wil geen gelijk zeg alleen mijn mening
    heb jij ook een uhd speler?

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redcinema Bekijk bericht
    Hele avonden lang heb ik vergelijkingen gedaan met dezelfde films.
    2 spelers de Sony uhp h1 en de Sony x800 zijn gelijkwaardig aan elkaar.
    uhd film op de x800 laten lopen met HDR en bluray op de uhp h1 met daarop dezelfde settings als de HDR stand dus contrast en helderheid verhoogt.
    telkens weer is er een heeel klein verschil met dezelfde settings en dan stoort het mij dat je soms het dubbele moet betalen voor een uhd.
    heb mijn hele leven van laserdisc tot aan uhd meegemaakt maar persoonlijk valt dit nieuwe formaat mij tegen had er meer van verwacht.
    ben ook niet iemand die zijn aankoop de hemel inprijst maar geef mijn mening en ik ben wat uhd betreft nog niet volledig om.
    bedankt voor je oprechte mening. ik ben verbaasd.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Het is overduidelijk hoor. Tuurlijk heb je sommige uhd blurays die een pareltje zijn. Maar ze zijn nog lang niet zo ver om mijn gehele tv+ ht-setup upgrade te rechtvaardigen. Voor die paar mooie uhd blurays en 2K upgescalde zooi blijf ik nog wel zitten.
    Prima dat je nog niet over wilt stappen; het is ook een hele investering.
    Maar de haren rijzen mij ter berge met je laatste opmerking die kant nog wal raakt: '2K upgescalde zooi'...dan maak je in ieder geval duidelijk dat je je keuze baseert op wat je gelezen hebt, en niet op wat je gezien heb.

    Geef geen oordeel over wat je niet zelf hebt gezien en geniet jij lekker van je huidige set-up (en welke is dat eigenlijk?), dan doen degene die wel overgestapt zijn hetzelfde .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redcinema Bekijk bericht
    Hele avonden lang heb ik vergelijkingen gedaan met dezelfde films.
    2 spelers de Sony uhp h1 en de Sony x800 zijn gelijkwaardig aan elkaar.
    uhd film op de x800 laten lopen met HDR en bluray op de uhp h1 met daarop dezelfde settings als de HDR stand dus contrast en helderheid verhoogt.
    telkens weer is er een heeel klein verschil met dezelfde settings en dan stoort het mij dat je soms het dubbele moet betalen voor een uhd.
    heb mijn hele leven van laserdisc tot aan uhd meegemaakt maar persoonlijk valt dit nieuwe formaat mij tegen had er meer van verwacht.
    ben ook niet iemand die zijn aankoop de hemel inprijst maar geef mijn mening en ik ben wat uhd betreft nog niet volledig om.
    Ik ben toch wel benieuwd welke films je hebt vergeleken?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redcinema Bekijk bericht
    Kun je niet lezen!
    ik zei toch dat er een minimaal verschil is waarom praat ik dan opeens onzin?
    Niet gelijk in de aanval gaan dat is nergens voor nodig.
    ik heb een uhd speler dus hoef geen gelijk en wil geen gelijk zeg alleen mijn mening
    heb jij ook een uhd speler?
    Heb een Xbox One S die UHD speelt.Ik ga nog niet over naar UHD.

    Ik heb laatst mijn punt al gemaakt over mijn UHD ervaring.Van de week bij die zelfde kennis waar ik het over had kong:skull island gezien [check gedaan] en was weer niet onder de indruk.
    Laatst aangepast door jeroeni : 04-09-2017 om 07:05

  9. #34

    Standaard

    Dit topic heet geef je mening.
    er zijn genoeg mensen die hier Mischien hard voor moeten sparen
    en verwachten dan een wereld van verschil en dat is het gewoon niet.
    ik heb zo goed als ik kan mijn mening gegeven over uhd en zelf ervaren blijft natuurlijk de beste manier,
    tenslotte hebben we allemaal andere ogen en verwachtingen.
    hier laat ik het verder bij.

  10. #35

    Standaard

    Zonder hier iemand te willen beledigen: ik ben ook geen voorstander van UHD. Toen blu-ray uitkwam ben ik onmiddellijk overgestapt van DVD naar blu-ray. Dit omdat ik de vele voordelen zag van het medium. UHD is vooral gericht op mensen die echt door hun hobby de overstap willen maken. Als je apperatuur niet goed genoeg is (en dan spreken we dus over meer dan enkele honderden eurotjes), dan is het haast onmogelijk om een verschil te zien. Laten we eerlijk zijn: hoeveel mensen hebben thuis apperatuur staan dat zou kunnen omschreven worden als een thuisbioscoop?

    Tjah, dan is het (naar mijn mening) er vooral om te doen om mensen zoveel mogelijk te doen geloven dat ze betere kwaliteit zien. Er zijn maar enkelingen die effectief de uitrusting hebben om een significant verschil te zien. Dan voel ik mij als verzamelaar ook gewoon een beetje in het zak gezet. Zeker als je naar de halucinante bedragen kijkt. Blu-ray is voor mij meer dan goed genoeg. Zeker als ik rekening hou met mijn persoonlijke reden om films/series te verzamelen.

  11. #36

    Standaard

    Ik heb nog niet genoeg uhd films gezien om echt een mening te hebben over het verschil in beeld. Ben tot dusver niet van verbazing achterover gevallen over hoe mooi het is, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik heb het vooral gedaan omdat ik geluid erg belangrijk vind en de UHDs veelal atmos geluid hebben en de gewone blu-rayversies niet altijd. De nieuwste XXX-film heb ik gewoon op blu-ray gekocht (voor 7,55 pond) aangezien die atmos geluid heeft. Drie keer zoveel betalen voor de UHD is het mij dan niet waard.
    Maar Blade Runner bijvoorbeeld schijnt, naast de toevoeging van een volgens de reviewer erg goede atmos geluidsspoor, ook echt een vooruitgang qua beeld te zijn. Hij ziet steeds opnieuw allerlei details die hij eerst niet zag, maar hij kent de film dan ook weer wel heel erg goed. Zou mij waarschijnlijk helemaal niet opvallen. Op dit moment denk ik dat ik alleen UHDs van mijn échte favoriete films ga kopen en ook alleen als ze atmos hebben. Of als ze een stuk goedkoper worden.

    Ik kijk trouwens op een Samsung Qled van 75" (de Q7F) uit 2017 vanaf een meter of 2/2,5. Zeker geen budgettoestel en ook groot genoeg om voordeel van de extra pixels te hebben.

  12. #37

    Standaard

    Voor mij is de prijs het grootste struikelblok, maximaal 20 en gemiddeld 15 Euro is wat ik wel over heb voor en (recente) film maar de prijzen liggen nu vaak nog op het dubbelen. Ik heb nu een maand of negen een 4K BD speler maar dus nog niet zoveel schijfjes.
    De kwaliteit ben ik juist meer gaan waarderen in de loop van die tijd. Ik begrijp ook niet goed dat sommigen, met toch wel geschikte apparatuur, het verschil nauwelijks zien.
    Omdat de schijfjes nu nog duur zijn ben ik echter wel selectief en koop ik dus ook enkel de films die het me waard zijn en die bij recensies goed naar voren komen dus dat zal er ook invloed hebben maar in het algemeen is het echt wel een aanzienlijke verbetering.

    Ik ben niet van plan om mijn bestaande Blu-ray's te gaan vervangen door UHD maar films die nieuw uitkomen wil ik zo mogelijk wel op 4K BD.
    Eigenlijk heb sinds dat ik een UHD speler heb ook nog maar weinig normale BD's gekocht. Ben nu, met een 1200 Blu-ray's, eigenlijk wel verzadigd en de laatste jaren was ik al veel selectiever gaan kopen.
    Sinds dat ik een UHD speler heb is dit dus alleen nog maar toegenomen en wil nu dus enkel nog de films kopen die het me echt waard zijn en dan ook gelijk in UHD. Echter is de prijs nu dus nog te hoog dus die films gaan naar een velanglijst en inmiddels staat daar nu een stuk of 25 in.

    Koop nu liever 1 UHD Blu-ray van een film waarvan ik weet dat die herkijkwaarde heeft dan 3 films op normale Blu-ray die ik waarschijnlijk toch maar een keer zal kijken.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #38

    Standaard

    misschien een domme vraag:

    kan ik een uhd-disc op een normale full hd bluray laten afspelen ? zo dat ie hem downgrade. Anders wil ik alvast met een 4K collectie beginnen tot de tijd dat ik een 4K tv heb.

  14. #39
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, maar de blu-ray disc zit er vaak bij.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    misschien een domme vraag:

    kan ik een uhd-disc op een normale full hd bluray laten afspelen ? zo dat ie hem downgrade. Anders wil ik alvast met een 4K collectie beginnen tot de tijd dat ik een 4K tv heb.
    Ik zou gewoon wachten met de aanschaf van UHD Blu-rays totdat je een 4K-TV, een UHD Blu-rayspeler, een geschikte AV-receiver etc. hebt. Tegen de tijd zijn de schijfjes alweer een stuk goedkoper geworden. Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom bij een 4K Blu-ray ook nog een gewone Full HD Blu-ray disc wordt meegeleverd, net zoals er nog steeds Blu-ray + DVD combo's worden uitgebracht. Maakt de uitgave alleen maar onnodig duurder.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #41

    Standaard

    Heeft de komst van de uhd films jullie gedrag veranderd met de aankopen van bluray films?
    ik koop geen films meer die ook op uhd komen, alleen nog de titels die waarschijnlijk naar mijn gevoel niet naar de uhd platform komen. Zoals public enemy number one en elle enz. Dit omdat ik over een tijdje naar 4K wil overstappen.

  17. #42

    Standaard

    Heb VHS, DVD en Bluray meegemaakt, dat waren echt steeds verbeteringen. DVD kijk ik nagenoeg niet meer (tenzij het iets is waarbij of de kwaliteit niet zo belangrijk is of er simpelweg geen HD-versie bestaat), wat ik nu kijk zijn HD-streams en bluray. Met UHD, 4K etc heb ik weinig. Geen behoefte om weer over te stappen en ook geen behoefte aan een (nog) groter scherm, mijn 46" Panasonic plasma voldoet prima. Ook qua geluid voldoet mijn HD-5.1-opstelling prima, ook geen behoefte aan 7.1 of Dolby atmos. Leuk voor de bios maar niet de moeite om nu te upgraden. Als de tv de geest geeft koop ik waarschijnlijk wel een 4K-toestel omdat die nu ook niets meer kosten, maar heb bij een vriend Netflix 4K gezien en zag geen verschil met gewoon HD. En aan nog een nieuw format van fysieke discs ga ik niet meer beginnen.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik zou gewoon wachten met de aanschaf van UHD Blu-rays totdat je een 4K-TV, een UHD Blu-rayspeler, een geschikte AV-receiver etc. hebt. Tegen de tijd zijn de schijfjes alweer een stuk goedkoper geworden. Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom bij een 4K Blu-ray ook nog een gewone Full HD Blu-ray disc wordt meegeleverd, net zoals er nog steeds Blu-ray + DVD combo's worden uitgebracht. Maakt de uitgave alleen maar onnodig duurder.
    Ik ben blij als de blu-ray erbij zit. Ik heb maar 1 UHD speler en 1 4K tv in huis, maar meerdere blu-ray spelers....

  19. #44
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Heb VHS, DVD en Bluray meegemaakt, dat waren echt steeds verbeteringen. DVD kijk ik nagenoeg niet meer (tenzij het iets is waarbij of de kwaliteit niet zo belangrijk is of er simpelweg geen HD-versie bestaat), wat ik nu kijk zijn HD-streams en bluray. Met UHD, 4K etc heb ik weinig. Geen behoefte om weer over te stappen en ook geen behoefte aan een (nog) groter scherm, mijn 46" Panasonic plasma voldoet prima. Ook qua geluid voldoet mijn HD-5.1-opstelling prima, ook geen behoefte aan 7.1 of Dolby atmos. Leuk voor de bios maar niet de moeite om nu te upgraden. Als de tv de geest geeft koop ik waarschijnlijk wel een 4K-toestel omdat die nu ook niets meer kosten, maar heb bij een vriend Netflix 4K gezien en zag geen verschil met gewoon HD. En aan nog een nieuw format van fysieke discs ga ik niet meer beginnen.
    Helemaal mee eens ik heb de betamax periode ook nog mee gemaakt met mijn ouders. Wacht wel een poos tot dat alles goedkoper is en vervanging als mijn tv pas kapot gaat.

  20. #45

    Standaard

    Verwacht wordt dat straks de 4K Apple tv wordt voorgesteld en deze zou HDR10 en Dolby vision gaan ondersteunen. Ook zou de itunes store worden voorbereid om 4K films te kunnen aanbieden. Eerst zien en dan geloven natuurlijk.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  21. #46

    Standaard

    Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in oude films en televisieseries (back catalogue).
    Een groot gedeelte van de TV series die ik op DVD heb zijn oorspronkelijk op video opgenomen, en zullen daarom nooit op BD, laat staan UHD verschijnen. Van de op 16 en 35mm film opgenomen TV series en oude films zijn inmiddels de bekendste wel ergens ter wereld op BD uitgekomen. Ik verwacht niet dat hier nog veel bijkomt.
    Ik acht de kans klein dat er “oud” materiaal op UHD schijfjes zal uitkomen. Gezien de wisselende resultaten op Blu-ray verwacht ik ook niet dat het echt een substantiële verbetering zal opleveren.
    Veel oude series en films zullen alleen beschikbaar blijven op DVD. Die kijk je dan natuurlijk op DVD. Je moet die dan natuurlijk niet op een overdreven groot scherm kijken.
    Fawlty Towers is nu eenmaal niet gemaakt om op een groot scherm te kijken, maar op een 22” 70-er jaren televisie. En het is niet dat omdat er tegenwoordig breedbeeldschermen van anderhalve meter breed zijn, dat ik niet meer naar Swiebertje zal kijken.

    UHD heeft voor mij dus geen toegevoegde waarde.

  22. #47

    Standaard

    Eigenlijk vind ik HDR een veel interessantere techniek dan 4K. Maar omdat die dingen hand-in-hand lijken te gaan zal er op termijn wel een 4K tv bij mij komen denk ik. Ik heb eigenlijk al een speler (een Xbox One S) en 2 UHD-schijfjes.

  23. #48

    Standaard

    Lees toch veel nog negatieve reacties over 4K schijfjes. Vaak komt het over als jezelf overtuigen waarom je het niet nodig hebt. Want bij veel mensen is vinden dat het veel mooier is, het dan ook moeten hebben. Iets wat niet altijd kan door geen geld of iets dergelijks. 4K is namelijk wel een upgrade ten opzichte van Full HD.

    Ten eerste 4K Netflix vergelijken met een 4K schijf is al verkeerd. Dit zal nooit gelijk zijn. De Blu-rays zien er veel beter uit, uitgaande van een goede transfer. Je keuze hierop baseren is dus geen juiste. Ook is zeggen dat de overstap van DVD naar Blu-ray, of zelfs VHS naar DVD, groter was, geen reden om niet over te stappen naar 4K. Het verschil is misschien minder groot, maar het is nog altijd een verschil.

    Verder zullen er genoeg oude films uitkomen op 4K, titels als Bridge on the River Kwai, Close Encounters T2 en ET staan al in de planning. De eerste Blade Runner ook. Deze oude titels zijn allemaal opgenomen op film, wat een veel hogere resolutie heeft dan 4K. De SFX zijn doorgaans in 2K gerenderd, dus Kwai zal er dan alleen maar nog beter uitzien want die heeft dit niet. De 4K scan van Lawrence of Arabia was bijvoorbeeld om te smullen.

    HDR maakt 4K ook vooral interessant. Dit is, als het goed gedaan is, echt een hele vooruitgang. Veel meer kleurschakeringen waardoor het beeld veel natuurlijker oogt.
    Kijk maar eens naar de onderstaande foto. En dit is alleen nog maar een foto die iemand maakte van de twee televisies. In real life is het nog duidelijker.

    L9dfDrU.jpg

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Kijk maar eens naar de onderstaande foto. En dit is alleen nog maar een foto die iemand maakte van de twee televisies. In real life is het nog duidelijker.

    L9dfDrU.jpg
    Je hebt het hier over twee televisies. Dat lijkt me geen goed uitgangspunt om een vergelijking te doen, tenzij het twee identieke toestellen zijn, die op dezelfde manier ingesteld en gecalibreerd zijn. En foto's van beeldschermen vertekenen sowieso qua contrast, kleurweergave, scherpte etc. Dit overtuigt mij niet, helaas. Ik geloof best dat er verschillen zijn, maar of het 4K-beeld per definitie altijd mooier/beter is?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #50
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Per definitie natuurlijk altijd, maar waarneembaar is een ander verhaal. En dan is perceptie bij iedereen weer anders.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •