Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 199 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Je hebt het hier over twee televisies. Dat lijkt me geen goed uitgangspunt om een vergelijking te doen, tenzij het twee identieke toestellen zijn, die op dezelfde manier ingesteld en gecalibreerd zijn. En foto's van beeldschermen vertekenen sowieso qua contrast, kleurweergave, scherpte etc. Dit overtuigt mij niet, helaas. Ik geloof best dat er verschillen zijn, maar of het 4K-beeld per definitie altijd mooier/beter is?
    Is een uitstekend uitgangspunt. Inderdaad de televisies zijn gelijk etc. Dat het vertekent weet ik, daarom zeg ik ook, dit zijn slechts foto's van twee schermen. Maar het vertekenen vind plaats op beide schermen, dus het verschil is er wel degelijk. Als je dit hier niet kan zien, dan heb je een bril nodig denk
    En ik zeg niet dat 4K altijd mooier is, dat zegt overigens niemand. Dit is geheel afhankelijk van de betreffende uitgave. Zo zijn er ook zat slechte of mindere normale blu-rays. Maar als dit je niet overtuigt, lijkt het wel alsof je niet overtuigt wil worden. Je ziet toch duidelijk de veel betere kleuren? Meer schakeringen, voller. Contrast is beter, schaduwdetail enz.

  2. #52

    Standaard

    Ik heb even naar de oorsprong van je foto gezocht:

    http://forum.blu-ray.com/showpost.ph...&postcount=323

    Er staat volgens mij : "Now some of you may think this is unfair since these are different tvs, but..."

    Misschien ben je zelf aan een nieuw brilletje toe..

  3. #53

    Standaard

    Het is net als met discussies over HD audio vs standaard audio (SACD vs CD). De enige juiste vergelijking is dezelfde transfer die zowel op 1080p als op 4K is gemasterd, en die dan op twee identieke sets afspelen. Ik kan je ook twee DVD-uitgaves van dezelfde film naast elkaar laten zien waar een duidelijk waarneembaar verschil tussen zit, maar dat zegt dan niets over de kwaliteit van de drager maar alles over de transfer.

    Op grote schermen zal UHD best waarneembaar verschil laten zien met gewoon HD, dat wil niet zeggen dat het ook het kijkplezier meteen verhoogt. En in theorie kan vod zoals Netflix identiek of beter zijn dan een UHD-schijf, die heeft immers last van de fysieke beperkingen van de drager qua capaciteit e.d.
    Laatst aangepast door Oakey : 21-09-2017 om 18:50

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik kan je ook twee DVD-uitgaves van dezelfde film naast elkaar laten zien waar een duidelijk waarneembaar verschil tussen zit, maar dat zegt dan niets over de kwaliteit van de drager maar alles over de transfer.

    Op grote schermen zal UHD best waarneembaar verschil laten zien met gewoon HD, dat wil niet zeggen dat het ook het kijkplezier meteen verhoogt. En in theorie kan vod zoals Netflix identiek of beter zijn dan een UHD-schijf, die heeft immers last van de fysieke beperkingen van de drager qua capaciteit e.d.
    Je spreekt je zelf nogal tegen. Wil je een 4K transfer vergelijken met een 1080p transfer heb je natuurlijk wel dragers nodig die daar geschikt voor zijn en daarmee is de drager dus zeker wel van belang. (overgins haal je de tranfer en master door elkaar, ..de bron is een master die overgezet (transfer) wordt op Video-CD, DVD, Blu-ray en/of Ultra HD Blu-ray)
    Je kunt nog wel zo'n goede master hebben maar als de drager zijn beperkingen heeft heb je daar niet veel aan.

    Je laatste comment begrijp ik niet, wil je nu zeggen dat de optische schijf capaciteitsproblemen heeft en dat streaming diensten daardoor beter geschikt zijn? Volgens mij is het op dit moment juist andersom, en dat zie ik voorlopig nog niet veranderen.
    Het doet me een beetje overkomen als paniekvoetbal.

    De normale BD is een prima product dat voor de meeste voldoet maar de weerstand tegen 4K BD is toch wel een beetje jammer.
    Het klinkt een beetje als iemand die een nieuwe high end smartphone koopt en vervolgend boos is als een aantal maanden later een betere opvolger op de markt komt.

    10 jaar geleden werdt er ook flink gediscuseerd ofdat Blu-ray wel zo'n verbetering was, met een upscaling DVD speler kon je met je DVD's immers de zelfde kwalitiet behalen als de Blu-ray, en zelfs met de komst van de DVD was er destijds veel weerstand.
    Laatst aangepast door Frenkel : 22-09-2017 om 04:13
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #55

    Standaard

    Jouw opmerking dat VOD (in theorie of praktijk) beter zou zijn dan een 4k disc is gewoon onzin....
    Veel mensen hebben geen hoge internet verbinding dus kan er ook niet veel bandbreedte gebruikt worden voor 4k, heb ergens gelezen dat de nieuwe iTunes 4k streams rond de 17 mbps zitten terwijl een gemiddelde 4k disc minimaal 2 tot 3 keer hoger zit.
    Deze discussie is overigens ook al vaak gevoerd , fysieke media heeft nu eenmaal meer capaciteit om beter beeld/geluid te leveren dan VOD.....misschien dat dat in de verre toekomst veranderd maar voorlopig is een disc beter.
    Laatst aangepast door Wedlock : 22-09-2017 om 13:43
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    De normale BD is een prima product dat voor de meeste voldoet maar de weerstand tegen 4K BD is toch wel een beetje jammer.
    Het klinkt een beetje als iemand die een nieuwe high end smartphone koopt en vervolgend boos is als een aantal maanden later een betere opvolger op de markt komt.

    10 jaar geleden werdt er ook flink gediscuseerd ofdat Blu-ray wel zo'n verbetering was, met een upscaling DVD speler kon je met je DVD's immers de zelfde kwalitiet behalen als de Blu-ray, en zelfs met de komst van de DVD was er destijds veel weerstand.
    Als ik voor mezelf spreek is het niet zozeer weerstand, maar meer grote aarzeling gezien de hoge prijs die je moet betalen om van UHD te kunnen genieten. Bluray kon je toen nog via een normale versterker afspelen, ook degene die je bij je DVD speler had. En qua TV had bijna niemand meer een beeldbuis TV staan. Je kon geleidelijker upgraden, terwijl je nu een hele hoge toegangsprijs moet betalen om het spul uberhaupt te kunnen afspelen.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Je spreekt je zelf nogal tegen. Wil je een 4K transfer vergelijken met een 1080p transfer heb je natuurlijk wel dragers nodig die daar geschikt voor zijn en daarmee is de drager dus zeker wel van belang. (overgins haal je de tranfer en master door elkaar, ..de bron is een master die overgezet (transfer) wordt op Video-CD, DVD, Blu-ray en/of Ultra HD Blu-ray)
    Je kunt nog wel zo'n goede master hebben maar als de drager zijn beperkingen heeft heb je daar niet veel aan.

    Je laatste comment begrijp ik niet, wil je nu zeggen dat de optische schijf capaciteitsproblemen heeft en dat streaming diensten daardoor beter geschikt zijn? Volgens mij is het op dit moment juist andersom, en dat zie ik voorlopig nog niet veranderen.
    Het doet me een beetje overkomen als paniekvoetbal.

    De normale BD is een prima product dat voor de meeste voldoet maar de weerstand tegen 4K BD is toch wel een beetje jammer.
    Het klinkt een beetje als iemand die een nieuwe high end smartphone koopt en vervolgend boos is als een aantal maanden later een betere opvolger op de markt komt.

    10 jaar geleden werdt er ook flink gediscuseerd ofdat Blu-ray wel zo'n verbetering was, met een upscaling DVD speler kon je met je DVD's immers de zelfde kwalitiet behalen als de Blu-ray, en zelfs met de komst van de DVD was er destijds veel weerstand.
    Veel mensen hebben geen super breedbandverbinding, maar dat staat los van VOD als techniek, je kunt die nl wel aanschaffen als je wilt en er zijn genoeg mensen die wel een hoge breedbandverbinding hebben. Het kan dus beter zijn, dat is wat ik zei. Je kunt echter niet besluiten een UHD-schijf van een grotere capaciteit o.i.d. te kopen, daar zit een absoluut maximum aan (100 Gb). Dat is wat ik bedoel.

    Ik bedoel wel de transfer, niet de master; natuurlijk is een UHD-transfer anders dan een HD-transfer, maar het verschil mag voor een goede vergelijking alleen de HD vs UHD-instelling zijn tijdens de transfer (de resolutie dus), niet andere zaken die in de transfer (vaak) ook worden aangepast, zoals contrast, kleur etc en welke eerdere transfer wordt gebruikt (dus op welk bestand wordt de omzetting naar UHD of HD gedaan). De master zie ik als de originele film of digitale bron (vandaar de naam), die is voor alle films in principe vast (nl de oerbron na editing e.d.), alles daarna zie ik als transfers naar andere (doorgaans kleinere) formaten.
    Laatst aangepast door Oakey : 22-09-2017 om 14:19

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    .De normale BD is een prima product dat voor de meeste voldoet maar de weerstand tegen 4K BD is toch wel een beetje jammer.
    Het klinkt een beetje als iemand die een nieuwe high end smartphone koopt en vervolgend boos is als een aantal maanden later een betere opvolger op de markt komt.

    10 jaar geleden werdt er ook flink gediscuseerd ofdat Blu-ray wel zo'n verbetering was, met een upscaling DVD speler kon je met je DVD's immers de zelfde kwalitiet behalen als de Blu-ray, en zelfs met de komst van de DVD was er destijds veel weerstand.
    Sterker, dvd is voor de meeste mensen nog een product dat voldoet. Bluray is ook niet het succes geworden dat men er van verwacht had en de verkoop daalt al jaren gestaag. Nog steeds worden er 10 keer meer dvd's verkocht dan blurays, 10 jaar na de introductie. 4K fysieke dragers zijn nog meer een nicheproduct.

    Ik zie de toekomst toch echt in VOD, hoewel ik af en toe ook nog wel eens blurays koop.
    Laatst aangepast door Oakey : 22-09-2017 om 17:31

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    de verkoop daalt al jaren gestaag. Nog steeds worden er 10 keer meer dvd's verkocht dan blurays, 10 jaar na de introductie. 4K fysieke dragers zijn nog meer een nicheproduct.
    .
    Ik vraag me soms echt af wat je bronnen zijn ?.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #60

    Standaard

    Alle fysieke discs verkopen al jaren minder gewoon omdat het goedkoper is om illegaal te downloaden of gezellig met een paar personen samen een Netflix abbo van 10 euro te nemen.....
    VOD is een grote bende, heel veel verschillende aanbieders (er komen er alleen maar meer bij) en veelal oud materiaal en kwaliteit om van te huilen.....


    Dat jij genoegen neemt met vod prima maar ik persoonlijk , en ik denk nog een heleboel mensen hier, kopen graag een fysiek product voor het bezitten ervan en de kwaliteit die het met zich meebrengt.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  11. #61

    Standaard

    Oeps, verkeerd gezien dan haha. Maar dan nog, zo'n verschil komt echt niet door het gebruik van twee verschillende schermen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Ik heb even naar de oorsprong van je foto gezocht:

    http://forum.blu-ray.com/showpost.ph...&postcount=323

    Er staat volgens mij : "Now some of you may think this is unfair since these are different tvs, but..."

    Misschien ben je zelf aan een nieuw brilletje toe..

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik vraag me soms echt af wat je bronnen zijn ?.
    Ok, iets meer dan 7x, ik zat idd te hoog
    Number of discs sold in the UK, by format and year

    DVD
    1998 0.2m
    1999 4.0m
    2000 16.6m
    2001 41.3m
    2002 89.9m
    2003 145.0m
    2004 196.5m
    2005 211.2m
    2006 227.0m
    2007 248.1m
    2008 252.9m
    2009 234.6m
    2010 210.1m
    2011 191.8m
    2012 162.0m
    2013 143.4m
    2014 124.9m

    Blu-ray
    2007 0.8m
    2008 3.7m
    2009 8.4m
    2010 13.0m
    2011 15.3m
    2012 16.7m
    2013 18.8m
    2014 17.3m
    Bron: https://www.avforums.com/threads/dvd...stics.2004986/
    Cijfers uit de UK, het is lastig recentere cijfers te vinden over 2015-2016, maar 2013 was blijkbaar het piekjaar voor blurayverkoop, sindsdien is het aantal verkochte discs alleen maar achteruitgegaan. In NL zal het denk ik toch niet veel anders zijn, maar als er andere cijfers zijn zie ik die graag.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Alle fysieke discs verkopen al jaren minder gewoon omdat het goedkoper is om illegaal te downloaden of gezellig met een paar personen samen een Netflix abbo van 10 euro te nemen.....
    VOD is een grote bende, heel veel verschillende aanbieders (er komen er alleen maar meer bij) en veelal oud materiaal en kwaliteit om van te huilen.....

    Dat jij genoegen neemt met vod prima maar ik persoonlijk , en ik denk nog een heleboel mensen hier, kopen graag een fysiek product voor het bezitten ervan en de kwaliteit die het met zich meebrengt.
    Zeker, maar het is maar een kleine groep. Ik hoor daar overigens ook bij hoor, van een goede film moet ik ook de bluray hebben. Maar ook hier zie je steeds meer die-hard forumleden die nu opeens hun hele verzameling blurays te koop aanbieden, en dat is niet omdat ze nu op 4K discs zijn overgestapt.

    Voor series vind ik Netflix echt vele malen handiger dan bluray, hij onthoudt waar je geweest bent, niet dat eeuwigdurende opstarten van die discs en bij een 10-disc box eerst 2 discs erin stoppen, wachten tot alles geladen is, kijken welke afleveringen erop staan en dan toch erachter komen dat je al een disc verder was. En de kastruimte is toch bij velen ook beperkt.

    Als mijn huidige tv het begeeft koop ik ook een 4K-toestel hoor, maar als mijn blurayspeler kapotgaat denk ik niet dat ik voor een uhd-speler ga.
    Laatst aangepast door Oakey : 22-09-2017 om 21:31

  13. #63

    Standaard

    Voor Europa is er helaas weinig te vinden over verkoopcijfers van Blu-ray, zeker over de laatste jaren.
    In de US wordt echter elke week door "home media magazine" de opbrengsten gepubliceerd.

    Forumtopic met een weekelijks overzicht: (http://forum.digital-digest.com/f145...-86912-49.html)

    Daaruit blijkt dat de opbrengsten uit BD sinds 2011 redelijk stabiel zijn. Ook hier zie je dat 2014 een minder jaar was waarna het in 2015 stabiliseerde en 2016 weer een stijging liet zien.
    De Europeese, en zeker de engelse, cijfers zullen enigsinds vergelijkbaar zijn met die uit de US.
    (Ondanks dat je geen Europeese bronnen hebt over 2015 en 2016 blijf jij echter beweren dat de verkopen gestaag dalen)

    Eigenlijk veel intressanter is dat "home media magazine" per titel tot details ingaat.
    Zo komt 80% van de opbrengst uit Gardians of the Galaxy 2 uit Blu-ray verkopen tegen 20% uit DVD, en binnen die Blu-ray verkopen komt weer 10% uit UHD BD.

    Als je dit koppelt met de prijzen van BD en UHD BD schat ik da er van de UHD BD van GOTG 2 in de US inmiddels wel tegen de 100.000 exemplaren zijn verkocht.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #64
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bij een nieuwe standaard volgt standaard een dergelijke discussie.

    Ik heb mezelf ook vaak genoeg betrapt op enige denial. "Wordt er nou van je verwacht om weer een nieuwe tv en speler te kopen?" Je wordt er zeg maar warm en koud tegelijk van.... "Hoeveel verschil kan er nou zijn?" Logica zegt dat het niet nodig is. Dat het niks zou zijn helpt dan enorm... Maar dan gaat het knagen... Ho, ik heb het nog steeds opver mezelf hè

    Ik moet wel eerlijk toegeven dat als ik niet een nieuw 4K-scherm en UHD BD-speler had gekocht ik nog veel meer dan nu voor streaming zou gaan. Het zorgt bij mij persoonlijk altijd wel weer voor een boost in fysieke media. En dat al een paar decennia telkens weer, maar de behoefte om een bepaalde DC-series te kopen die ik nu op Netflix kan zien is wel afgenomen. Seizoen 3 van The Flash helaas nog niet. Die heb ik net gekeken op Blu-ray Disc en dat is toch de betere kijkervaring. Het is dan opeens wel weer raar om van disc te moeten wisselen. Dan is VOD toch verdomde handig. Maar ja, als ik straks 10 verschillende VOD-abonnementen moet afnemen om nog te kunnen zien wat ik wil, wordt het ook weer lastig. Compressie blijft toch ook nog wel even een ding. Ik denk dat het echt nog wel even duurt voordat VOD de fysieke media doet vergeten. En Dolby Vision op Netflix of op UHD BD is een hele andere beleving. VOD is best pretty awesome, maar het is er nog niet!

    Tja en die verkoopcijfers... Het lijkt me niet meer dan logisch dat de omzet in fysieke media alleen maar zal afnemen en dat een goedkope DVD nog steeds een groter bereik heeft. Er is namelijk ook een overgrote groep filmliefhebbers, waar het om de inhoudt draait en niet het middel tot... En er is nog een grotere groep die het allemaal niet zo ruim hebben. Persoonlijk maakt het mij ook niet uit wat de DVD t.o.v. de BD of UHD BD doet. Dat is een beetje vragen naar de bekende weg. Bij mij verandert simpelweg de scheidingslijn tussen wat ik wil hebben en wat ik wil kijken.

    UHD BD aanraden of aanpraten kan ik echter niet, maar afraden doe ik zeker niet. Want weet je, It's pretty awesome... and the some...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #65

    Standaard

    Die VS cijfers gaan over omzet, niet aantallen. Bluray moet het denk ik hebben van nieuwe dure titels (Guardians of the Galaxy idd), terwijl dvd het in het goedkope segment beter zal doen, zeg maar de $2-bakken. Het dvd-aanbod is ook vele malen hoger, ook in de VS. Ga naar een Wall-Mart en je ziet een grote dvd en cd-afdeling met 1 rek blurays. Net als hier bij de MM.

    Ook in de VS gaat het aantal verkochte bd discs achteruit sinds 2013: http://www.denofgeek.com/us/movies/b...an-era-passing. Overigens ook een zeer aardig stuk over de discussie in deze thread.

    En idd speelt een discussie als deze bij een nieuwe standaard, maar UHD is zeker nog niet de nieuwe standaard. Een technisch beter product moet ook echt omarmd worden, zie betamax en hd-dvd...
    Laatst aangepast door Oakey : 23-09-2017 om 06:53

  16. #66

    Standaard

    Uiteindelijk draait het natuurlijk ook om de omzet, je kan wel duizende dvd's verkopen van $2 per stuk maar daar zal de filmmaatschapij uiteindelijk niet veel aan overhouden.

    De cijfers van "home media magazine" laten duidelijke cijfers zien, sinds 2012 lde opbrengsten van blu-ray vrij stabiel rond de 2 Miljard dollar ligt per jaar: http://www.digital-digest.com/blog/D...-of-play-2016/ .
    en het marktaandeel van BD ten opzichte van DVD ligt tegen de 40%

    uit dat artikel van Denofgeef kan ik, opnieuw, niet opmaken dat het verkoop van het aantal Blu-ray's gestaag daalt, de verkoop van optische media daalt inderdaad maar dat lijkt mij volledig te wijten aan de daling van DVD verkopen.
    Nu zit er ook niet echt een stijging in de omzet van Blu ray's, maar de omzet (US) ging van $2.07 miljard in 2015 naar $2.095 in 2016, de jaren ervoor was inderdaad wel een lichte daling te zien.



    Hoe kom ik overigens aan de schatting dat er van GOTG 2 UHD BD inmiddels 100.000 zijn verkocht:

    Als je de cijfers van "home media magazine" volg zie je duidelijk een patroon.
    In de weken dat er niets noemenswaardig uit komt zie de opbrengst uit BD vaak dalen naar $20 miljoen.

    In de week voorgaande de week dat GOTG 2 uitkwam lag de opbrengst uit BD op $25,57 miljoen , in deze week kwam Alien: Covenant uit op BD.
    Een week later kwam GOTG 2 uit en schoot de opbrengst uit BD naar $44,89 miljoen.

    De week dat Logan uitkwam (ook een vrij populaire film) lag de opbrengst op $36,75 miljoen.

    Je ziet hier duidelijk patroon dat de opbrengst erg afhankelijk is van wat er die week uitkomt en daarmee durf ik wel een schatting te maken dat GOTG 2 BD in zijn release week 20 tot 22 miljoen Dollar heeft opgebracht.
    Een week later lag de opbrengst uit BD op $32,43 miljoen terwijl er niets noemenswaardig werd uitgebracht (normaal ligt in weken dat er niets noemenswaardig wordt uitgebracht de opbrengst tussen de $20 en $22 miljoen). in die week heeft GOTG 2, naar voorzichtige schatting, dus ongeveer $8 miljoen opgebracht.

    Daarmee kom ik op de schatting dat GOTG 2 nu wel boven de $30 miljoen opbrengst ligt.
    Tijdens de eerste week lag het aandeel van UHD BD daaruit op 12%,.. de tweede week op 10%, gemiddeld zal het dus tussen de 11% en 12% liggen.
    De opbrengst uit de UHD BD id dus $3.3 miljoen en aangezien de UHD BD op amazon $28 kost (ik denk dat je amazon wel als graadmeter kan gebruiken) zitten we nu dus (dik) boven de 100.000 verkochte UHD BD discs van GOTG 2

    Natuurlijk moet UHD BD zich nog bewijzen maar tot nu ziet het er toch redelijk uit, ik ben blij dat GOTG zo goed verkoopt en dat dit een duidelijk signaal is naar Disney die tot voor kort nog geen UHD BD uitbracht.

    Uiteindelijk draait alles om de opbrengst en een filmmaatschappij en winkelier zal aan 1 UHD BD van $30 meer overhouden dan aan 50 grabbelbak dvd's van $2.
    Laatst aangepast door Frenkel : 23-09-2017 om 10:16
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  17. #67

    Standaard

    Heel leuk allemaal die cijfertjes maar die boeien mij totaal niet......het gaat om wat ik mooi vind en dat doen UHD discs nu voor mij.
    Ik heb ooit mij laten verleiden tot een abonnement op Netflix nou die heb ik in de proefperiode al weer geannuleerd en zo'n Appletv voor iTunes films ook gehad en een week later weer verkocht.
    Het is zelfs zo dat de nieuwe 4k films op iTunes niet eens te downloaden zijn maar alleen kunt streamen, dus nog minder jouw eigendom.


    Wil gewoon een echt product hebben dat van mij is en kan pakken om af te spelen, ik ben en blijf tegenstander van digital downloading/streaming.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Wil gewoon een echt product hebben dat van mij is en kan pakken om af te spelen, ik ben en blijf tegenstander van digital downloading/streaming.
    Voor mij geldt exact hetzelfde.

  19. #69

    Standaard

    Ik ook. Wil gewoon kijken wat ik wil, wanneer ik wil. Netflix is cool, maak er ook gebruik van maar dan vooral voor series. Films duren veel te lang voor ze erop staan en wat als ze een bepaalde film ineens eraf halen? Dan kan je hem niet kijken, als hij in de kast staat wel. Verder vind ik Netflix zeer onoverzichtelijk. Je ziet slechts suggesties van films per genre onder andere, het gehele aanbod is lastig te zien.

    Qua 4K ben ik helemaal om. OLED gekocht, Oppo 203 gekocht, echte kwijlen zo mooi het beeld. Koop zeker niet alles op 4K, de film moet wel een meerwaarde hebben op dat formaat.

  20. #70
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    20170731_123546.jpg

    Ik kom net uit de VS. Waar ik echt een heleboel Wall-Marts, Targets en Best Buys heb aangedaan in meerdere staten. Het is echt niet zo dat daar vooral DVD's staan. Veel BD's en ook UHD BD's. Sterker nog Wallmart Exclusive UHD BD's. Best Buy is zelfs smullen. De DVD's staan nu vaak apart in een supersaver stand. Het verbaasde me juist. Ik heb daar dus mijn slag geslagen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 23-09-2017 om 11:56
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #71

    Standaard

    Ik kom er ook regelmatig en in meerdere staten en zie toch echt dat dvd daar nog lang niet dood is. In Canada en Australië idem, in de grote zaken meer dvd-aanbod dan bluray.

    Maar goed, we gaan het zien of uhd-discs bluray en dvd gaan vervangen als de fysieke drager van de toekomst. Misschien krijgen jullie gelijk.

  22. #72

    Standaard

    Na VHS en laserdisc en dvd en bluray nu voor de zoveelste keer E.T aangeschaft op uhd.
    eerlijk is eerlijk vind dit de beste manier om de film te bekijken de uhd is beter.

  23. #73

    Standaard

    Opvallend dat juist oudere films enorm goed uit de verf lijken te komen met UHD.
    Blade runner, E.T. , en ook de eerste recentsies van Close Encounters zijn lovend.

    Zal o.a. vast te maken hebben met het feit dat de bestaande BD's al wat ouder zijn maar het lijkt ook wel dat films die nog zijn opgenomen met ouderwetse film stock idiaal zijn om naar UHD en HDR om te zetten.

    Ben benieuwd naar films als Lawrens of Arabia die in 70mm zijn opgenomen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  24. #74

    Standaard

    Laurence of Arabia zou overigens wel een titel zijn die ik op uhd disc zou aanschaffen mocht ik de hardware er ooit voor krijgen, net als 2001, maar als beiden 4K te streamen zouden zijn zou ik dat liever hebben.
    Laatst aangepast door Oakey : 24-09-2017 om 10:08

  25. #75

    Standaard

    heb nog een vraag aan de kenners:

    je ziet heel vaak dat 4K tv's een 50HZ paneel hebben rond de prijsklasse van 600-700 euro. kan je hiermee gamen op 4K 60fps ? of is het verstandiger om minimaal een 60HZ paneel aan te schaffen. sommige zeggen dat het verkooppraatjes zijn en dat je altijd 50hz binnenkrijgt en uiteindelijk niet uitmaakt.

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •