Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 199 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Bijlage 9119

    Ik kom net uit de VS. Waar ik echt een heleboel Wall-Marts, Targets en Best Buys heb aangedaan in meerdere staten. Het is echt niet zo dat daar vooral DVD's staan. Veel BD's en ook UHD BD's. Sterker nog Wallmart Exclusive UHD BD's. Best Buy is zelfs smullen. De DVD's staan nu vaak apart in een supersaver stand. Het verbaasde me juist. Ik heb daar dus mijn slag geslagen.
    Zo zie je hier 4k niet liggen bij de MM.Op die manier maakt het voor de consument ook een goede indruk.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Zo zie je hier 4k niet liggen bij de MM.Op die manier maakt het voor de consument ook een goede indruk.
    Ik denk dat dit vooral komt omdat Amerikanen vaak van die mega TV-schermen in hun huizen hebben. In Europa ligt dat toch wat anders. En je hebt wel een behoorlijk groot scherm (vanaf minimaal 65 inch) nodig om het verschil in scherpte tussen Full HD en Ultra HD te kunnen waarnemen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #78
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bij de mediamarkten waar ik kom (Amsterdam 3x, Almere, hoofddorp) is het zeker geen vetpot, maar ze hebben ze wel. De ene wat meer dan de andere. Het schrikwekkende vind ik eerder dat ze vaak nog duurder zijn dan de 29 euro, wat natuurlijk al te duur is. Voor die prijs verwacht ik minimaal een 3D-combo. Ik shop dus liever online en vaak over de grens en dat is best ontmoedigend.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik denk dat dit vooral komt omdat Amerikanen vaak van die mega TV-schermen in hun huizen hebben. In Europa ligt dat toch wat anders. En je hebt wel een behoorlijk groot scherm (vanaf minimaal 65 inch) nodig om het verschil in scherpte tussen Full HD en Ultra HD te kunnen waarnemen.
    Wie zegt dat, ik heb een 55 inch oled LG en ik zie het verschil toch wel, dat argument is nogal subjectief. Het heeft ook met je kijk afstand te maken.
    Als ik lekker een film ga kijken dan staat de stoel op 1,5 a 2 meter. En ik kan je verzekeren dat het verschil te zien is in vergelijking met de Full HD hiervoor.
    Ook het gebruik van HDR of Dolby Vision bij Netlix, Amazon Prime Video en zeker op een UHD blu-ray maken het plaatje mooi af.

    Ik was niet van plan een 4K tv te kopen maar doordat de FullHD stuk ging en de MM een leuke aanbieding had ben ik nu best blij dat ik het heb.

    Maar als je zegt dat het verschil tussen SD en FullHD minder groot is dan tussen FullHD en UHD dan klopt dat wel.

    Maar nogmaals, het blijft een persoonlijk mening.

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En je hebt wel een behoorlijk groot scherm (vanaf minimaal 65 inch) nodig om het verschil in scherpte tussen Full HD en Ultra HD te kunnen waarnemen.
    De kijkafstand is natuurlijk van belang.

    bij een test van hdtvtest.co.uk uit 2013, zag 97% van het testpanel het verschil zag tussen fullHD en ultraHD op een 55" scherm en een kijkafstand van 9 feet (2,75 Meter)

    http://www.hdtvtest.co.uk/news/4k-re...1312153517.htm
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Maar als je zegt dat het verschil tussen SD en FullHD minder groot is dan tussen FullHD en UHD dan klopt dat wel.

    Maar nogmaals, het blijft een persoonlijk mening.
    Volgens mij bedoel je het tegenovergestelde.

  7. #82

    Standaard

    Geen goeie test want verschillende tv’s. Ze hadden de 1080p ook op de uhd-tv moeten afspelen. De caveats in dat artikel gaan daar ook op in.

    Maar dat je het verschil kunt zien als je het naast elkaar ziet geloof ik wel. De vraag is of het de massa gaat overhalen.
    Laatst aangepast door Oakey : 24-09-2017 om 21:19

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Volgens mij bedoel je het tegenovergestelde.
    Ha! Inderdaad

  9. #84
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Geen goeie test want verschillende tv’s. Ze hadden de 1080p ook op de uhd-tv moeten afspelen. De caveats in dat artikel gaan daar ook op in.

    Maar dat je het verschil kunt zien als je het naast elkaar ziet geloof ik wel. De vraag is of het de massa gaat overhalen.
    Ha, de tijd dat de massa nog voor een film op medium gaat is allang voorbij, maar ik snap natuurlijk wat je bedoeld.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Geen goeie test want verschillende tv’s. Ze hadden de 1080p ook op de uhd-tv moeten afspelen. De caveats in dat artikel gaan daar ook op in.
    En als men voor de test 1080P had afgespeeld op het UHD scherm was het vast weer niet goed geweest omdat de resolutie van de bron niet overeenkomt met de native resolution van het scherm en je daarmee afhankelijk bent van de scalling kwaliteit van het scherm .
    Ik vertrouw er meer hoe Vincent Teoh een test moet uitvoeren dan weer de volgende losse flodder die jij afschiet.


    En we hoeven natuurlijk ook niet allemaal veilig met de massa mee te lopen, ...in tegendeel.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ha, de tijd dat de massa nog voor een film op medium gaat is allang voorbij, maar ik snap natuurlijk wat je bedoeld.
    Maar uhd kan toch gewoon als stream? 4K-abonnement van netflix heeft denk ik al groter marktaandeel dan uhd-fysieke dragers.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    En als men voor de test 1080P had afgespeeld op het UHD scherm was het vast weer niet goed geweest omdat de resolutie van de bron niet overeenkomt met de native resolution van het scherm en je daarmee afhankelijk bent van de scalling kwaliteit van het scherm .
    Het verschil tussen twee andere typen tv’s met andere instellingen lijkt mij groter dan de pixelnativity, maar het klopt dat het moeilijk is om echt een eerlijke vergelijking te maken. Wat ze goed gedaan hebben is het iig ‘blind’ uitvoeren, zodat je niet al de suggestie of mening hebt dat scherm x a priori al beter moet zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik vertrouw er meer hoe Vincent Teoh een test moet uitvoeren dan weer de volgende losse flodder die jij afschiet.
    Het wordt door hemzelf ook als een beperking van zijn testopzet genoemd; als jij dat een losse flodder wilt noemen en het persoonlijk wil maken is dat een beetje flauw.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Zo zie je hier 4k niet liggen bij de MM.Op die manier maakt het voor de consument ook een goede indruk.
    Bij MM Rotterdam en Den Haag heb ik wel een sectie met 4K gezien.

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Bij MM Rotterdam en Den Haag heb ik wel een sectie met 4K gezien.
    MM Alexandrium ook hoor. Niet zoveel, maar er is ook nog niet zoveel uit in Nederland ...

  15. #90

    Standaard

    Heb net transformers The last knight gekeken,
    ondanks slechte recensies vond ik de film geweldig 1 dolle achtbaanrit ik hou ervan .
    dit is de film wie je wilt laten zien als demo op uhd beeld en geluid zijn brrr om van te smullen.
    beste wat ik tot nu heb gezien op uhd.

  16. #91

    Standaard

    Disney brengt inmiddels ook 4k titels uit. Guardiansof the galaxy en de laatste Pirate film. Helaas brengt Disney het niet uit in Nederland, en via Amazon ook niet. Blijkbaar een conflict tussen amazon en disney gaande, hoewel ik Guardians wel van amazon heb ontvangen. Weet iemand een betrouwbare (Amerikaanse) webshop die 4k disney titels verkoopt? Hoeft weinig betoog dat ik de toekomstige StarWars/Marvel/Disney 4k films in mijn collectie wil hebben.

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Disney brengt inmiddels ook 4k titels uit. Guardiansof the galaxy en de laatste Pirate film. Helaas brengt Disney het niet uit in Nederland, en via Amazon ook niet. Blijkbaar een conflict tussen amazon en disney gaande, hoewel ik Guardians wel van amazon heb ontvangen. Weet iemand een betrouwbare (Amerikaanse) webshop die 4k disney titels verkoopt? Hoeft weinig betoog dat ik de toekomstige StarWars/Marvel/Disney 4k films in mijn collectie wil hebben.
    http://www.bluraysforeveryone.com
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #93

    Standaard

    Voor de liefhebbers: "onze" Fast and the Furious 8 heeft Dolby Vision. Althans t logo staat op de achterkant.
    De Engelse schijnt t niet te hebben.

  19. #94

    Standaard

    Ik zie tegenwoordig bij 4K films dat er ook direct een remaster wordt gemaakt voor de 1080P versie. Ik zag al het verschil niet vanaf 3-4M tussen een fullhd en 4K bluray, maar zo wordt het verschil wel erg minimiem denk ik.

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Ik zie tegenwoordig bij 4K films dat er ook direct een remaster wordt gemaakt voor de 1080P versie. Ik zag al het verschil niet vanaf 3-4M tussen een fullhd en 4K bluray, maar zo wordt het verschil wel erg minimiem denk ik.
    Dat is niet waar; bij sommige wel, maar anderen weer niet. Voor de Dark Knight trilogie die net uit is, heeft bijvoorbeeld alleen Batman Begins een ander blu-ray.
    En ik vind het ongelooflijk dat je op die afstand het verschil niet kan zien tussen FullHD en 4K, maar goed, er zijn er ook nog genoeg die geen verschil zien tussen DVD en blu-ray dus het is niet anders.

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is niet waar; bij sommige wel, maar anderen weer niet. Voor de Dark Knight trilogie die net uit is, heeft bijvoorbeeld alleen Batman Begins een ander blu-ray.
    En ik vind het ongelooflijk dat je op die afstand het verschil niet kan zien tussen FullHD en 4K, maar goed, er zijn er ook nog genoeg die geen verschil zien tussen DVD en blu-ray dus het is niet anders.
    klopt, verkeerd geformuleerd. ik bedoelde dat er soms vernieuwde uitgaves uitkomen. terminator,batman enz.

    ik denk dat dit een beginfase is, later zal ik het verschil wel merken. dit was ook in het begin met dvd en bluray, je had soms van die matige uitgaves waarmee het verschil nauwelijks te zien was.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 15-01-2018 om 13:03

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is niet waar; bij sommige wel, maar anderen weer niet. Voor de Dark Knight trilogie die net uit is, heeft bijvoorbeeld alleen Batman Begins een ander blu-ray.
    En ik vind het ongelooflijk dat je op die afstand het verschil niet kan zien tussen FullHD en 4K, maar goed, er zijn er ook nog genoeg die geen verschil zien tussen DVD en blu-ray dus het is niet anders.
    Voor zover je weet: want is het verschil met de bestaande BD?

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Voor zover je weet: want is het verschil met de bestaande BD?
    VC-1 code las ik ergens..

  24. #99

    Standaard

    Wat mij opvalt is dat veel mensen (niet per se hier uiteraard op het forum) die geen 4K hebben het vaak hebben over het kleine verschil van FHD naar 4K en dat dat niet de moeite loont.
    Wat ze vergeten is imo de nog veel belangrijkere stap naar HDR10 / Dolby Vision die veeeeel meer toevoegt dan de hogere resolutie. En als toetje heb je dan ook nog 99% van de gevallen Atmos of DTS:X op de 4K discs.

    4K resolutie is eigenlijk het minste waar ik op let bij die discs. De andere 2 voegen zoveel meer toe voor mij. En dat maakt de discs voor mij voor elke nieuwe film wel een must.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Voor zover je weet: want is het verschil met de bestaande BD?
    Daar heb ik mij niet meer in verdiept (ging mij vooral om de 4K UHD); daar zal je even zelf naar moeten kijken, sorry.

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •