De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Alone in Berlin (DVD)

    Alone in Berlin (DVD)

    Een daad van klein verzet door een eenvoudig arbeidersechtpaar in Berlijn aan het begin van de oorlog.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Vond dit een mooie film, jammer dat er geen blu-ray van uitgebracht is hier in Nederland dus heb ik hem elders maar geïmporteerd.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  3. #3

    Standaard

    Ben dan maar voor de itunes versie gegaan,
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  4. #4

    Standaard

    Films gebaseerd op ware feiten zijn altijd mijn favoriete films, en als het verhaal zich dan ook nog afspeelt in nazi-Duitsland is dat nog eens een pluspunt.
    Ook deze film is dat dus.
    Weer een stukje geschiedenis wijzer geworden.
    Puike hoofdrolspelers, vooral Emma Thompson, van wie ik een tijdje al niets meer had gezien, en Brendan Gleeson, die beiden de pannen van het dak spelen.
    Helaas voor een film die zich afspeelt in Berlijn tijdens de oorlogsjaren is hij dus niet in het Duits gesproken en dat vindt ik dan altijd weer een groot minpunt.
    Het verhaal zou evenwel al een Duitse filmversie hebben, van lang geleden, Jeder Stirbt für Sich Allein (1976).
    Maar of die nog te vinden zal zijn op DVD, daar heb ik mijn twijfels over.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •