Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 31 van 31 worden weergegeven.

Discussie: 4K TV+HT kopen

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Mee eens, maar W-OLED moet heel veel doen om een echte speler buiten de consumenten markt te worden.

    Maar ik zie W-OLED nog niet zo gouw in Whiteboards en reclame displays verschijnen enz. (ik hoop het overigens wel)
    Iets met appels en peren

    Gelukkig kijk ik thuis mijn films gewoon op een OLED en niet op een reclame display.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  2. #27
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Mee eens, maar W-OLED moet heel veel doen om een echte speler buiten de consumenten markt te worden.

    Maar ik zie W-OLED nog niet zo gouw in Whiteboards en reclame displays verschijnen enz. (ik hoop het overigens wel)
    Het zijn inderdaad twee verschillende markten waar de zakelijke markt uitblinkt in degelijkheid, voorzichtigheid, oude gevestigde orde en het direct een forse investering vraagt. Daar moeten producten of software eerst langdurig hun waarde hebben bewezen. Het zal dus wat langer duren. Een hoog kwaliteitsscherm kan dan ook overkill worden genoemd.

    De consumentenmarkt is heel anders. Daar worden jaarlijks nieuwe producten uitgebracht. Vaak met maar marginale verbeteringen, maar toch, schijnbaar werkt dat. Als elk merk straks meerdere OLED-schermen in zijn assortiment heeft, is dat de perfecte manier om die werkwijze kracht bij te zetten. In tegenstelling tot conventionele schermen hoef je hier het product bij niet aan te prijzen met krachttermen. Iedereen ziet namelijk zelf direct dat het een flinke verbetering is na jaren van minimale verbeteringen. Je hoeft het dan niet uit te leggen en het verkoopt zichzelf. Als de prijzen ook nog eens meehelpen zie ik niet in waarom iemand straks nog voor een LED zal gaan.

    Aan de andere kant zou het zomaar kunnen dat ze de prijzen hoog houden om het uiterste uit die toch wel al oude kan te halen. Het laatste restje melk. Misschien is twee jaar wat te rooskleurig, maar het is onvermijdelijk en hopelijk zorgt het voor verdere ontwikkeling van OLED of een opvolger, want daar zijn wij weer mee gebaat. En dan volgt langzaam de zakelijke sector ook wel, zei het heel voorzichtig. Wat mij betreft is OLED al decennialang te laat. LED gooide - heel goedkoop - roet in het eten. Voel me eigenlijk al jaren een beetje voor dom gehouden. Als een naïeve consument.... ( Not )
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #28

    Standaard

    OLED kan alleen maar een succes worden als men het ook in TV's met kleinere beeldformaten (43 inch, 49 inch) aanbiedt. Zolang men halsstarrig aan formaten als 55 inch en groter vasthoudt blijft het een niche-product. Veel Nederlanders willen helemaal geen bakbeest van een TV in hun woonkamer. Bovendien moet de prijs nagenoeg gelijk zijn als de LED-variant, anders kun je het ook vergeten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #29
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Daar heb je zeker gelijk in, maar als ze telefoons kunnen voorzien van amoled zal dat straks vast lukken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #30

    Standaard

    Als OLED geen succes was geweest dan had je waarschijnlijk al kleinere formaten gezien.
    We hebben het hier over kwalitatief maar ook qua beleving High End toestellen.
    Zo gaat dat altijd met nieuwe technieken, eerst wordt de bovenkant van de markt bedient waar het meeste te verdienen valt.
    Is die verzadigd dan worden andere markten aangeboord en zullen dus kleinere formaten en uitgeklede modellen verschijnen.

    Toshiba zet nu de eerste stap met een 55 inch voor een stuk scherpere (advies)prijs die ongetwijfeld qua luxe (heb m niet bestudeerd) wat moet inboeten.

    Daarnaast is er ook nog geen beter alternatief voor aan de top van de markt, waardoor OLED in positie zakt, alhoewel 8K er wel al aan zit te komen.

    Nog even geduld dus...

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    OLED kan alleen maar een succes worden als men het ook in TV's met kleinere beeldformaten (43 inch, 49 inch) aanbiedt. Zolang men halsstarrig aan formaten als 55 inch en groter vasthoudt blijft het een niche-product. Veel Nederlanders willen helemaal geen bakbeest van een TV in hun woonkamer. Bovendien moet de prijs nagenoeg gelijk zijn als de LED-variant, anders kun je het ook vergeten.
    Precies.
    Ik heb voor mijn film behoefte dan een 50 inc[Sony] en dat is voor de kleine woonkamer hier meer dan groot genoeg.Mijn ouders & schoonouders willen zelfs niet groter dan 43.

    Er is dus duidelijk een grote markt voor de wat minder grote schermen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •