Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.

Discussie: 4K TV+HT kopen

  1. #1

    Standaard 4K TV+HT kopen

    Ik wil binnenkort overschakelen naar 4K. Ik ben een persoon die niet veel eisen heeft. mijn budget zit rond de 1500 euro. ik wil een kant-en-klare 4K HT 5.1 of 7.1 systeem met dolby atmos en dts-x (volgens mij heb je geen atmos op 5.1). en een zwarte tv met 4K die minimaal 60HZ kan weergeven minimaal 49 inch.ik ben niet erg bekend in deze markt dus zou graag op weg willen geholpen worden. Met de tv kom ik wel uit, maar ik zou niet weten naar wat voor een audio-setup ik moet kijken. ik weet dat ik geen topkwaliteit krijg rond dit bedrag en dat het krap gaat worden maar wilde het toch proberen. Ik heb 700-750 euro nodig voor de tv.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 10-09-2017 om 13:59

  2. #2

    Standaard

    Puur voor de tv wil je 750 besteden ?
    Voor een 4K scherm met HDR kom je al snel boven de 1000 Euro in de maat die jij wil.

  3. #3

    Standaard

    Als je snel kunt besluiten wat betreft TV, kijk dan eens hier: https://www.1dayfly.com/nl/nl/1dayfly/
    Slechts gelding tot morgen (maandag) 12 uur. Heb me er nog niet in verdiept, maar het zijn 4K TV's met HDR
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Puur voor de tv wil je 750 besteden ?
    Voor een 4K scherm met HDR kom je al snel boven de 1000 Euro in de maat die jij wil.
    https://www.foka.nl/product/12206996...=cpc&utm_term=


    https://www.foka.nl/product/12207368...=cpc&utm_term=

    alleen hij is niet zwart, maar dat komt nog wel. eigenlijk wil ik ht-setup info.

  6. #6

    Standaard

    Atmos voor 5.1 bestaat, maar dan staat er .2 of .4 achter (dus 5.1.2 of 5.1.4).
    Een goedkope oplossing voor geluid is een set als de HT-S5805 van Onkyo en als je een goede set wilt met veel meer mogelijkheden en daardoor langer plezier van kunt hebben: De HT-S7805.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Atmos voor 5.1 bestaat, maar dan staat er .2 of .4 achter (dus 5.1.2 of 5.1.4).
    Een goedkope oplossing voor geluid is een set als de HT-S5805 van Onkyo en als je een goede set wilt met veel meer mogelijkheden en daardoor langer plezier van kunt hebben: De HT-S7805.
    de HT-S5805 is een goede voor mijn doeleinden, volgens mij is dit ook de goedkoopste wat je kunt krijgen op dit moment. is FOKA een goede webwinkel om je spullen te bestellen ? ik wil de tv daar ook bestellen. Ik denk dat deze hem wordt.

    Alle poorten zijn hdmi 2.0 neem ik aan ?

    tv:

    https://www.foka.nl/product/12228209...v-55pus6162-12

    ht-set:

    https://www.foka.nl/product/12206976...ome-cinema-set

    is dit een goede combo ?
    Laatst aangepast door lennox-06 : 10-09-2017 om 14:59

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    https://www.foka.nl/product/12206996...=cpc&utm_term=


    https://www.foka.nl/product/12207368...=cpc&utm_term=

    alleen hij is niet zwart, maar dat komt nog wel. eigenlijk wil ik ht-setup info.
    Gooi het type op Google en check wat reviews/Test.Deze heeft wel geen HDR en de juiste HDMI is ook belangrijk.

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je hebt in het andere topic al genoeg gelezen dat 4K voor sommige een must is en voor anderen nauwelijks verschil maakt met Full HD. De TV-markt gaat momenteel zo snel dat elke jaar wel een nieuw model uitkomt en 'oude' modellen snel goedkoper worden. Je stelt dat je eisen niet heel groot zijn, maar dat je wel graag 4K en 3D-geluid wil. Alles valt en staat bij de kwaliteit waar je nu naar kijkt. Ik ben fan van 4K, maar geef gelijk aan dat je HDR pas echt goed ervaart op een goed scherm en dan vooral OLED. Deze zijn nu best duur, maar het gaat nu snel met de ontwikkelingen. LED zal langzaam uitfaseren en meer fabrikanten komen met een OLED. Natuurlijk is dat niet voor iedereen, zolang je daar maar bewust van bent. Natuurlijk is een nieuw LED-scherm al een verbetering, maar ik vermoed minder dan je denkt, zeker bij de gemiddelde prijsknaller. Wil je echt een verbetering dan is even wachten verstandig. Wil je gewoon al 4K, HDR en UHD BD ervaren en kun je niet wachten dan staat niets je in de weg, maar verwacht niet weggeblazen te worden. Zelfs met mijn set is het soms verpletterend, maar soms ook simpelweg niet. Zorg dat je niet puur wil upgraden om het upgraden of gebaseerd op de verhalen die leest over UHD BD.

    Voor Atmos en DTS:X moet je rekening houden met het aantal versterkers in je set. Soms heb je maar 5 versterkers en moet je voor de extra kanalen een externe versterker kopen. Maar je kunt inderdaad voor een 5.1.2-opstelling gaan, maar daar moet je dus wel minimaal 7 versterkers aan boord hebben. Ideaal is 9 of 11 versterkers (7.1.2/ 7.1.4). Je moet dus het eerste getal bij het laatste getal optellen voor het aantal versterkers. Toch zal daar het verschil al groter zijn t.o.v. 5.1 dan het verschil in beeld. Zelfs als de set niet echt duur is. Uiteraard heeft het alleen maar echt zin als je ook daadwerkelijk speakers aan je plafond gaat hangen. Dolby Atmos en DTS; X profiteren ook van 5.1, maar dan wordt het verschil weer kleiner.

    Aan de andere kant had ik dus geen zin om te wachten...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Ik zal als ik Lennox was eerst het een doen en dan het ander.Ik bedoel voor 1400 Euro heb je echt een heel goed 49 inch scherm.

  11. #11

    Standaard

    Nou begin ik te twijfelen door jullie reacties

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Nou begin ik te twijfelen door jullie reacties
    Ik snap het.
    Heb bv me te pleuris lopen zoeken om een aardig/goed 4K/HDR game scherm te scoren dat ook nog eens snel moet zijn.

    Wil je trouwens ook echt UHD-Blu-ray gaan kopen als je zo'n scherm hebt ? Als het antwoord ja is dan zou ik sowieso in een andere klasse kijken dan wat je nu doet.
    Laatst aangepast door jeroeni : 10-09-2017 om 16:05

  13. #13

    Standaard

    Heb een klein vraagje,

    de ht-set die ik nu heb is 1080P. Als ik alleen een 4k tv koop en daarop aansluit met een hdmi kabel puur voor het geluid, krijg ik dan gewoon 4K beeld?

    ik heb een ht-5500 van samsung het beeld en het geluid gaat via daar op dit moment. Of kan ik alleen optisch geluid krijgen krijgen met een 4K tv?
    Laatst aangepast door lennox-06 : 11-09-2017 om 16:39

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Omdat nieuwere tv's meestal een digitale tv-decoder aan boord hebben moeten ze ook het geluid digitaal kunnen uitsturen. Als je HT-set ARC (Audio return channel) ondersteunt kan het tv-geluid via één (lees: dezelfde) HDMI naar je versterker worden gestuurd, maar het geluid wat je dóór je tv naar je versterker stuurt zal veelal 2.0-stereo zijn. Ik bedoel daarmee bijv. een Blu-ray Disc die afspeelt op je tv via je BD-speler.

    Heeft je set geen ARC dan kun je ook de optische of coaxiale uitgang gebruiken. Enige nadeel is dat mediacontent met HD-audio teruggeschaald wordt naar DTS of Dolby Digital. 2K- of 4K-tv maakt dan dus niet eens uit.

    Je set moet wel HDMI 2.0 en HDCP 2.2 ondersteunen, daarom dat de meeste UHD BD-spelers twee HDMI-uitgangen bieden. Eén voor een compatible scherm en één voor audio voor niet ondersteunende receivers.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Omdat nieuwere tv's meestal een digitale tv-decoder aan boord hebben moeten ze ook het geluid digitaal kunnen uitsturen. Als je HT-set ARC (Audio return channel) ondersteunt kan het tv-geluid via één (lees: dezelfde) HDMI naar je versterker worden gestuurd, maar het geluid wat je dóór je tv naar je versterker stuurt zal veelal 2.0-stereo zijn. Ik bedoel daarmee bijv. een Blu-ray Disc die afspeelt op je tv via je BD-speler.

    Heeft je set geen ARC dan kun je ook de optische of coaxiale uitgang gebruiken. Enige nadeel is dat mediacontent met HD-audio teruggeschaald wordt naar DTS of Dolby Digital. 2K- of 4K-tv maakt dan dus niet eens uit.

    Je set moet wel HDMI 2.0 en HDCP 2.2 ondersteunen, daarom dat de meeste UHD BD-spelers twee HDMI-uitgangen bieden. Eén voor een compatible scherm en één voor audio voor niet ondersteunende receivers.
    ik heb een 1.4hdmi HT-set met ARC. als ik een tv met hdmi 2.0 koop en die op mijn ht aansluit met hdmi, krijg ik dan hd audio met 4K beeld ? ik wil mijn hudige ht setup het liefst behouden. hdmi out kabel gaat dan naar mijn nieuwe 4K tv, dan moet het goed zijn toch ?

    unnamed (1).jpg

  16. #16

    Standaard

    Je weet dat je een nieuwe speler nodig hebt om de UHD blu-ray's af te spelen?

    Ik zou mij als ik jou was eerst even met google verder verdiepen in de wereld van 4K. Gewoon wat artikelen met basisinformatie lezen, bezoekjes brengen aan wat winkels of te kijken, ervaringen van anderen lezen over tv's. Dan kun je beter bepalen wat je zoekt en, niet onbelangrijk, beter voorbereid zijn op wat je mogelijkheden zijn om teleurstellingen te voorkomen. Zoals Claudio gisteren al aangaf (in wat andere bewoordingen), van een tv van bijvoorbeeld €750,- moet je andere verwachtingen hebben dan een tv van €1500,-.

    En, zeker niet overhaast een beslissing maken, het is toch redelijk wat geld wat je uitgeeft, dus je wilt een goede keuze maken. Neem je tijd, trek er een maandje voor uit.

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    ik heb een 1.4hdmi HT-set met ARC. als ik een tv met hdmi 2.0 koop en die op mijn ht aansluit met hdmi, krijg ik dan hd audio met 4K beeld ? ik wil mijn hudige ht setup het liefst behouden. hdmi out kabel gaat dan naar mijn nieuwe 4K tv, dan moet het goed zijn toch ?

    unnamed (1).jpg
    Dat klopt (min of meer). HD-audio als Dolby TrueHD en DTS-HD MA kan via HDMI 1.4 worden weergegeven. Ook Immersive Audio zoals Dolby Atmos en DTS:X werkt met HDMI.1.4. Je televisiescherm heeft straks een 4K-resolutie. Alles wat hij moet weergeven gaat hij zelfs min of meer opscalen naar de resolutie van het scherm. Het kan ook zijn dat je BD-speler al kan upscalen. Dat werkt dan allemaal en wat beter is laat ik i het midden...

    Het gaat pas fout als je een UHD BD-speler aan wilt sluiten. Daar moet elke schakel dan HDMI 2.0- en HDCP 2.2-gecertificeerd zijn (tenzij je wat anders kijkt dan UHD, geloof ik). Zelfs mijn versterker is dat niet (heeft een upgrade nodig). Dus ik gebruik één HDMI rechtstreeks naar mij scherm en één HDMI voor het geluid naar de versterker. In jouw geval zal dat dus ook moeten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Wat een opluchting dan. Ik dacht dat ik een 4K ht receiver nodig had voor hd geluid en 4K beeld. Dan kan ik het stukje geld aan een betere tv besteden. Dankje.

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In die zin kan het dus handig zijn als je nieuwe tv lekker veel HDMI-inputs heeft en bij voorkeur alles wat je aanschaft qua 4K dubbele HDMI-outputs heeft. Tot je set een keer ontploft.

    Graag gedaan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    In die zin kan het dus handig zijn als je nieuwe tv lekker veel HDMI-inputs heeft en bij voorkeur alles wat je aanschaft qua 4K dubbele HDMI-outputs heeft. Tot je set een keer ontploft.

    Graag gedaan.
    nog een vraagje,

    hoe kan het dat een bitstream dts of dolby sound beter klinkt dan een pcm dts-hd geluid op mijn systeem. is dit mogelijk ? of heeft dit met mijn oor of systeem te maken ?

  21. #21
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bij de een (PCM) decodeert de BD-speler, bij de andere (bitstream) de versterker en die doet het vaak beter. Daarnaast heb je in je versterker alles ingesteld zoals speakerafstanden en volumes. Dat skip je als je PCM gebruikt. En dan weet je nooit precies wat je BD-speler er precies van maakt bij het decoderen. In theorie is PCM beter, omdat er geen compressie is, maar dan moet de bron in PCM zijn opgenomen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #22

    Standaard

    wishful thinking!

    LED zal langzaam uitfaseren en meer fabrikanten komen met een OLED.

    Zelfs LG kont met Nano ceel techniek als antwoord op de Qdot techniek en grotere betaalbare formaten (o.a. een 86" voor 7.000,= ipv de 20.000 voor de 75" OLED).
    Daarnaast is de W-OLED niet geschikt voor professionele toepassingen als presentatie en reclame door o.a. de dure prijs, afmetingen, beperkte licht opbrengst, inbranden en beeldsnellheid e.d.

    Dus LED is voorlopig een blijvertje en W-OLED ... een super goede tussendoortje.
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    wishful thinking!

    LED zal langzaam uitfaseren en meer fabrikanten komen met een OLED.

    Zelfs LG kont met Nano ceel techniek als antwoord op de Qdot techniek en grotere betaalbare formaten (o.a. een 86" voor 7.000,= ipv de 20.000 voor de 75" OLED).
    Daarnaast is de W-OLED niet geschikt voor professionele toepassingen als presentatie en reclame door o.a. de dure prijs, afmetingen, beperkte licht opbrengst, inbranden en beeldsnellheid e.d.

    Dus LED is voorlopig een blijvertje en W-OLED ... een super goede tussendoortje.
    Euh......

  24. #24
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Uiteraard zullen ze nog heel lang willen mierennxxxxx binnen de beperking van de bestaande techniek. Maar geef het een jaar of twee...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Uiteraard zullen ze nog heel lang willen mierennxxxxx binnen de beperking van de bestaande techniek. Maar geef het een jaar of twee...
    Mee eens, maar W-OLED moet heel veel doen om een echte speler buiten de consumenten markt te worden.

    Maar ik zie W-OLED nog niet zo gouw in Whiteboards en reclame displays verschijnen enz. (ik hoop het overigens wel)
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •