Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 44 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard King Arthur: Legend of the Sword (UHD)

    King Arthur: Legend of the Sword (UHD)

    De aloude legende van Koning Arthur in een moderner jasje, maar met weinig inhoud

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 16-09-2017 om 17:31

  2. #2

    Standaard

    Vond de blu-ray ook niet echt wow. Beeld zag er soms onscherp uit. En de 3D versie was nog een stuk minder, zeker in de donkere scènes met veel ruis en sommige shots zagen er enorm compressed uit.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de info!
    dan skip ik de 3D en uhd en ga voor de bluray scheelt weer centjes

  4. #4

    Standaard

    Super dat er ook UHD's besproken gaan worden!! Bedankt voor de recensie.

  5. #5

    Standaard

    Verschrikkelijk slechte en onrealistische periode film.

    Tijd dat Hollywood stopt met het PC herschrijven van de geschiedenis en folklore van het oude westen.
    "A man's got to know his limitations", ...

  6. #6

    Standaard

    Mooi dat jullie ook recensies van UHD's gaan doen. Toch weer tijd en moeite die jullie erin steken.

    Maar....bij buitenlandse sites die ook UHD recensies maken, is het voor de PQ beoordeling al gebleken dat het essentieel is om te weten op welke tv + speler de recensie wordt gedaan.
    Voorbeeld: al vele malen is het voorgekomen dat de recensie op blu-ray.com totaal afweek van de ervaringen van forummers, waarvan bekend was dat ze wel redelijke apparatuur hadden.
    Of de reviewer gebruikt maakt van een xbox one met een HDR tv die HDR van zichzelf al niet goed weergeeft, of van een Sony speler met een OLED, maakt enorm veel uit.

    Is het mogelijk om de aparatuur weer te geven waarop de UHD bekeken is? Anders moet ik zelf helaas zeggen dat de reviews voor mij 0,0 toevoegen en ik ze niet ga lezen.

  7. #7

    Standaard

    Dit ben ik helemaal met je eens
    moet wel gezegd worden waarop dit wordt gedaan anders heeft het inderdaad weinig zin

  8. #8

    Standaard

    Dat geldt toch ook voor een dvd of blu-ray? Ik vind het vreemd dat dit nu ineens een vereiste zou moeten zijn. En een OLED die nog op de fabrieksinstellingen staat is in theorie minder goed dat een gekalibreerde LCD. We zullen het er intern over hebben in ieder geval!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Betekent dit dat er geen recensie meer van de gewone Blu-ray komt?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Mooi dat jullie ook recensies van UHD's gaan doen. Toch weer tijd en moeite die jullie erin steken.

    Maar....bij buitenlandse sites die ook UHD recensies maken, is het voor de PQ beoordeling al gebleken dat het essentieel is om te weten op welke tv + speler de recensie wordt gedaan.
    Voorbeeld: al vele malen is het voorgekomen dat de recensie op blu-ray.com totaal afweek van de ervaringen van forummers, waarvan bekend was dat ze wel redelijke apparatuur hadden.
    Of de reviewer gebruikt maakt van een xbox one met een HDR tv die HDR van zichzelf al niet goed weergeeft, of van een Sony speler met een OLED, maakt enorm veel uit.

    Is het mogelijk om de aparatuur weer te geven waarop de UHD bekeken is? Anders moet ik zelf helaas zeggen dat de reviews voor mij 0,0 toevoegen en ik ze niet ga lezen.
    Laat ik het zo zeggen; ik heb geen zin om op de site open en bloot aan te geven wat ik in mijn huis heb staan. Ik wil het er volgende week ook nog hebben staan . Dus ik zal het niet bij de recensies gaan vermelden.
    Maar ik kan hier zeggen dat het op een 4K UHD Quantom Dot TV met de welbekende Sony UHD-speler is bekeken.

    Wat Michael zegt: waarom is het bij UHD's ineens zo'n issue en bij BD niet?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Betekent dit dat er geen recensie meer van de gewone Blu-ray komt?
    Een groot deel van wat op de BD staat, staat in de recensie van de UHD. Alleen het beeld is anders (andere resolutie). Geluid van de UHD is gelijk aan de BD.
    En de extra's in de recensie zijn die van de (meegeleverde) BD. Op de UHD staan geen extra's.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Een groot deel van wat op de BD staat, staat in de recensie van de UHD. Alleen het beeld is anders (andere resolutie). Geluid van de UHD is gelijk aan de BD.
    En de extra's in de recensie zijn die van de (meegeleverde) BD. Op de UHD staan geen extra's.
    Misschien een tip om dit ook in de recensie te vermelden.Het enigste wat ik nu terug vind is dat het beeld iets beter is dan de blu-ray,maar niet of het beeld van de blu-ray goed is tegenover andere blu-ray's.En dan gelijk ook even vermelden dat het geluid gelijk is.
    Verder goede recensie.

  13. #13

    Standaard

    Hoe mooi het beeld van een (UHD)Blu-ray ook is, als de film me niet aanspreekt, dan ga ik hem niet bekijken/aanschaffen. En dat staat dan los van wat een recensent ervan vindt. Smaken verschillen en ook over wat een goede Blu-ray is of niet kun je uren discussiëren. Ik heb Blu-rays gezien die qua beeldkwaliteit matig beoordeeld werden en die ik er wel goed uit vond zien, en omgekeerd.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Hoe mooi het beeld van een (UHD)Blu-ray ook is, als de film me niet aanspreekt, dan ga ik hem niet bekijken/aanschaffen. En dat staat dan los van wat een recensent ervan vindt. Smaken verschillen en ook over wat een goede Blu-ray is of niet kun je uren discussiëren. Ik heb Blu-rays gezien die qua beeldkwaliteit matig beoordeeld werden en die ik er wel goed uit vond zien, en omgekeerd.
    Dan hoef ik helemaal geen recensies te lezen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Dan hoef ik helemaal geen recensies te lezen.
    Dat bedoel ik ook eigenlijk te zeggen. Van films die me niet aanspreken lees ik meestal geen Blu-ray recensies. Omgekeerd: als een film mij aanspreekt, maar de Blu-ray uitgave is maar matig, dan schaf ik deze toch aan. En in veel gevallen valt het wel mee met die 'matige' kwaliteit. Deze King Arthur komt echter niet in mijn collectie.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #16

    Standaard

    Deze zal ik ook niet aanschaffen,maar ik zou het wel prettig vinden dat als er staat dat het beeld maar een klein beetje beter is dan de blu-ray,dat ik dan ook weet of de blu-ray goed is.Bij dvdinfo.be scoort de blu-ray wat betreft beeld en geluid maximaal.Of iemand een film aanschaft zal in eerste instantie afhangen van smaak.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dat geldt toch ook voor een dvd of blu-ray? Ik vind het vreemd dat dit nu ineens een vereiste zou moeten zijn. En een OLED die nog op de fabrieksinstellingen staat is in theorie minder goed dat een gekalibreerde LCD. We zullen het er intern over hebben in ieder geval!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Laat ik het zo zeggen; ik heb geen zin om op de site open en bloot aan te geven wat ik in mijn huis heb staan. Ik wil het er volgende week ook nog hebben staan . Dus ik zal het niet bij de recensies gaan vermelden.
    Maar ik kan hier zeggen dat het op een 4K UHD Quantom Dot TV met de welbekende Sony UHD-speler is bekeken.

    Wat Michael zegt: waarom is het bij UHD's ineens zo'n issue en bij BD niet?
    Dat komt door HDR, iets waar blu-ray's en DVD geen last van hebben . De weergave van HDR is een technologie die nog volop in ontwikkeling is op tv's, en het blijkt uit vele, vele ervaringen die ik gelezen heb, dat de weergave van HDR enorm verschilt per merk/soort tv. Lezen jullie nooit discussies over uitgekomen UHD's op andere fora?

    Er zijn tv's die bepaalde problemen met de HDR bij een film hebben, die andere tv's totaal niet hebben. Dan lees ik bijvoorbeeld een review op blu-ray.com van een UHD waarvan aangegeven wordt dat de UHD maar een marginaal verschil t.o.v. de blu-ray is, maar de ervaringen op het forum van (bijvoorbeeld) OLED gebruikers spreken juist van een groot verschil.
    En dan gaat het bij problemen helaas toch vaak om de 'mindere' (goedkopere) tv's. Wil niet zeggen dat de wat duurdere tv's geen problemen hebben hoor, voorbeeldje hierbij is dat ik (en anderen) op onze LG OLED E6 wat banding hebben bij een paar scenes van de UHD van La La Land, en andere tv's hier weer totaal geen last van hebben.

    Het is natuurlijk je eigen keus om niet aan te geven op welke tv de recensie is gedaan (4K UHD Quantom Dot TV's zegt nog niet alles), al zie ik niet helemaal wat het uitmaakt (er zijn hier wel meer die een redelijk prijzige hebben staan).

    Ikzelf kan dan helaas weinig met de recensies en zal mij meer richten op de ervaringen van anderen op andere fora, maar er zullen er genoeg zijn die er wel wat aan hebben.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat komt door HDR, iets waar blu-ray's en DVD geen last van hebben . De weergave van HDR is een technologie die nog volop in ontwikkeling is op tv's, en het blijkt uit vele, vele ervaringen die ik gelezen heb, dat de weergave van HDR enorm verschilt per merk/soort tv. Lezen jullie nooit discussies over uitgekomen UHD's op andere fora?

    Er zijn tv's die bepaalde problemen met de HDR bij een film hebben, die andere tv's totaal niet hebben. Dan lees ik bijvoorbeeld een review op blu-ray.com van een UHD waarvan aangegeven wordt dat de UHD maar een marginaal verschil t.o.v. de blu-ray is, maar de ervaringen op het forum van (bijvoorbeeld) OLED gebruikers spreken juist van een groot verschil.
    En dan gaat het bij problemen helaas toch vaak om de 'mindere' (goedkopere) tv's. Wil niet zeggen dat de wat duurdere tv's geen problemen hebben hoor, voorbeeldje hierbij is dat ik (en anderen) op onze LG OLED E6 wat banding hebben bij een paar scenes van de UHD van La La Land, en andere tv's hier weer totaal geen last van hebben.

    Het is natuurlijk je eigen keus om niet aan te geven op welke tv de recensie is gedaan (4K UHD Quantom Dot TV's zegt nog niet alles), al zie ik niet helemaal wat het uitmaakt (er zijn hier wel meer die een redelijk prijzige hebben staan).

    Ikzelf kan dan helaas weinig met de recensies en zal mij meer richten op de ervaringen van anderen op andere fora, maar er zullen er genoeg zijn die er wel wat aan hebben.
    Met wat je zegt maakt het eigenlijk dus helemaal geen fluit uit waarop je een UHD recenseert, want ieder ander beleeft het toch op z'n eigen manier. Als jij (en anderen) op een dure LG OLED E6 last hebt van banding en iemand anders op een goedkoop toestel niet, wat is een recensie dan nog waard, kun je je afvragen?
    Ikzelf heb geen goedkope TV en de UHD-speler koste ook wat, maar uiteindelijk komt het er op neer dat je uit moet gaan met wat je zelf thuis voor apparatuur hebt staan.
    En nee, ik lees nauwelijks andere fora wat dit soort zaken betreft. Juist ook omdat ik uiteindelijk toch zelf bepaal waar ik naar kijk of niet en of ik daar tevreden mee ben of niet. En als recensent wil ik me niet laten beïnvloeden door meningen van anderen. Die wil ik eerst zelf hebben, voordat ik m'n oren te luister leg bij anderen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Met wat je zegt maakt het eigenlijk dus helemaal geen fluit uit waarop je een UHD recenseert, want ieder ander beleeft het toch op z'n eigen manier. Als jij (en anderen) op een dure LG OLED E6 last hebt van banding en iemand anders op een goedkoop toestel niet, wat is een recensie dan nog waard, kun je je afvragen?
    Ikzelf heb geen goedkope TV en de UHD-speler koste ook wat, maar uiteindelijk komt het er op neer dat je uit moet gaan met wat je zelf thuis voor apparatuur hebt staan.
    En nee, ik lees nauwelijks andere fora wat dit soort zaken betreft. Juist ook omdat ik uiteindelijk toch zelf bepaal waar ik naar kijk of niet en of ik daar tevreden mee ben of niet. En als recensent wil ik me niet laten beïnvloeden door meningen van anderen. Die wil ik eerst zelf hebben, voordat ik m'n oren te luister leg bij anderen.
    In de praktijk blijkt HDR het inderdaad wat lastiger te maken om wat te zeggen over de beeldkwaliteit dat voor alle tv's geldt, dat klopt.
    In het algemeen is er heus wat wat erover te zeggen, maar wat ik al aangaf, dan is het heel handig om te weten op welk scherm de recensie is gedaan, dan kan de lezer beter bepalen wat hij/zij eraan heeft. Heb jij de UHD op een 3 jaar oude LED tv gekeken, dan heb ikzelf er weinig aan, maar een ander die een soortgelijk scherm heeft des te meer. Het is dan zeker niet zo dat niemand er wat aan heeft.

    Ik snap dat eerst je eigen mening wilt vormen en je niet jezelf wilt laten beinvloeden door anderen, maar wat voor kwaad kan het (als je een recensie af hebt) om eens rond te neuzen wat anderen tegengekomen zijn bij die specifieke UHD? Het getuigt juist dat je je echt verdiept hebt in de UHD. Begrijp mij goed, ik snap dat je al veel tijd aan de recensie kwijt bent en dit dan nog weer tijd zou kosten.... Maar ik moet zeggen dat ik al heel veel heb aan de forum topics van de specifieke UHD blu-ray's op blu-ray.com. Dan kom je er dus ook achter dat de ervaringen, afhankelijk van de setup, weleens sterk uiteenlopen.

    Banding bij UHD' blu-ray's op mijn tv heb ik trouwens alleen bij (2 scenes van) La La Land meegemaakt, het was in dit geval dus ook 1 specifieke titel.

    Affijn, je moet het natuurlijk zelf doen hoe jullie besloten hebben. Dat is prima; er zullen genoeg andere forummers zijn die het ook prima zullen vinden. Het is toe te juichen dat er een Nederlandse site is die ook recensies van UHD blu-ray's gaat doen. Ik heb alleen mijn mening over het nut van een UHD recensie gegeven en dat ik er op deze manier niets aan heb, meer niet .

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb alleen mijn mening over het nut van een UHD recensie gegeven en dat ik er op deze manier niets aan heb, meer niet .
    Dus jij hebt er alleen wat aan als je het typenummer van mijn TV weet?
    Samsung 55KS7000
    Als ik je daarmee blij kan maken dan wil ik het je niet onthouden
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dus jij hebt er alleen wat aan als je het typenummer van mijn TV weet?
    Samsung 55KS7000
    Als ik je daarmee blij kan maken dan wil ik het je niet onthouden
    Ik heb hier op de site een groter broertje zie ik.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dus jij hebt er alleen wat aan als je het typenummer van mijn TV weet?
    Samsung 55KS7000
    Als ik je daarmee blij kan maken dan wil ik het je niet onthouden

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dus jij hebt er alleen wat aan als je het typenummer van mijn TV weet?
    Samsung 55KS7000
    Als ik je daarmee blij kan maken dan wil ik het je niet onthouden
    Nu wil ik alleen je adres nog even weten Ludo

  24. #24

    Standaard

    En de code van het alarm niet vergeten!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Nu wil ik alleen je adres nog even weten Ludo
    Maak er maar grapjes over. Ik hoorde gisteren het verhaal dat deelnemers aan het programma "Binnenste Buiten" een week na de uitzending met een leeg huis zaten...
    Daar heb ik helemaal geen trek in. Misschien overdrijf ik, misschien ben ik paranoïde, maar zeker ook voorzichtig.

    Dat alarm moet ik nog installeren, Werner
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •