Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 44 van 44 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Je hoeft ook niet te zeggen wie wat heeft je zou ook met systemen kunnen werken.
    als meerdere recensies maken zou je bv
    deze bluray is getest op system 1
    deze uhd is getest op system 2
    deze bluray is getest op system 3
    mischien een optie?

  2. #27

    Standaard

    Leuk idee, maar als ik (voorlopig) de enige ben die UHD-s recenseer, dan is de link zo gelegd.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #28

    Standaard

    Juist niet
    dat is het leuke hiervan je koppelt je naam niet aan 1 van deze setups.
    bv recensie is gedaan op system 1 door allesoverfilm.nl
    is maar een idee Mischien iets om over na te denken.
    Dit is dan natuurlijk voor alle recensies en geeft denk ik veel meer waarde aan de recensies.
    Laatst aangepast door Redcinema : 18-09-2017 om 21:59

  4. #29

    Standaard

    Maar bij de recensie met Systeem 1 staat mijn naam, dus alle UHD-recensies met Systeem 1 zijn gedaan, dan is de link zo gelegd.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #30

    Standaard

    Deze recensie van de uhd king Arthur is gemaakt op systeem 1 door allesoverfilm. Nl
    Jullie namen vervangen door allesoverfilm.nl nu krijg je wel niet de credits ervoor maar moet je in een grote geheel zien.
    het is ook maar een idee je hoeft er ook niets mee te doen denk alleen even mee hoe het ook zou kunnen.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redcinema Bekijk bericht
    Juist niet
    dat is het leuke hiervan je koppelt je naam niet aan 1 van deze setups.
    bv recensie is gedaan op system 1 door allesoverfilm.nl
    is maar een idee Mischien iets om over na te denken.
    Dit is dan natuurlijk voor alle recensies en geeft denk ik veel meer waarde aan de recensies.
    Leuke gedachte maar ik ben nog net niet achterlijk.

  7. #32

    Standaard

    Of je laat op de SM weten dat je niet thuis bent

    Bv een selfie uit de bios, dan hebben je bezoekers ten minste 2uur de tijd om te shoppen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Maak er maar grapjes over. Ik hoorde gisteren het verhaal dat deelnemers aan het programma "Binnenste Buiten" een week na de uitzending met een leeg huis zaten...
    Daar heb ik helemaal geen trek in. Misschien overdrijf ik, misschien ben ik paranoïde, maar zeker ook voorzichtig.

    Dat alarm moet ik nog installeren, Werner
    "A man's got to know his limitations", ...

  8. #33

    Standaard

    @ Jeroeni
    wat is dat nu weer voor een domme uitspraak!
    volgens mij begrijp jij er ook niets van wat ik bedoel hiermee leer eens lezen.
    importeerde vroeger het blad widescreen maandelijks uit Amerika en daar deden ze het ook op deze manier.
    Probeer alleen iets bij te dragen maar schijnbaar ben ik dan net niet achterlijk genoeg.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redcinema Bekijk bericht
    @ Jeroeni
    wat is dat nu weer voor een domme uitspraak!
    volgens mij begrijp jij er ook niets van wat ik bedoel hiermee leer eens lezen.
    importeerde vroeger het blad widescreen maandelijks uit Amerika en daar deden ze het ook op deze manier.
    Probeer alleen iets bij te dragen maar schijnbaar ben ik dan net niet achterlijk genoeg.
    Zo als het nu doen is het toch goed jonge.Wind je niet zo op.

  10. #35

    Standaard

    Ik lees hier berichten dat er op buitenlandse review-sites wordt gemeld welke apparatuur voor de reviews wordt gebruikt, maar ik zie dat maar ten dele op twee grote US review-sites die ik geregeld bezoek. Op Bluray.com zie ik het al helemaal niet vermeld staan, nergens. Of ik kijk er overheen maar ik lees het niet in de review zelf en als ik op de recensent klik dan lees ik daar niks over de apparatuur die hij/zij gebruikt. Verder ook totaal niet ergens anders op de site, of op het community profile van de reviewer. Op Highdefdigest zie ik wel een lijst per reviewer (plus een complete lijst), maar daar staan vaak dubbele TV's/spelers ed in, en niet de combinatie ervan, dat je IMO niks vanaf kan leiden op welke combinatie de disc is bekeken. Dus dan zou je er nog niks aan hebben.
    Dit naast het feit dat ik expres niet meer mn apparatuurlijst vermeld, wat ik vroeger wel eens deed in mijn signature. "Gelukkig" recenseer ik alleen blurays, dus is het ook niet nodig.

  11. #36

    Standaard

    Ik vind reviews sowieso niet interessant......de een gebruikt die tv en surroundsysteem en de ander weer iets heel anders dus je kunt nooit een waterdichte recensie geven.
    Daar komt dan nog eens de persoonlijke mening van de reviewer over de film bij om het compleet te maken.

    Nee ik vorm graag mijn eigen mening....
    Ik vond King Arthur helemaal niet zo slecht en de 4k disc is ook goed te doen en dat is mijn mening en daar gaat het uiteindelijk toch om wat je zelf ervan vind ??
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik lees hier berichten dat er op buitenlandse review-sites wordt gemeld welke apparatuur voor de reviews wordt gebruikt, maar ik zie dat maar ten dele op twee grote US review-sites die ik geregeld bezoek. Op Bluray.com zie ik het al helemaal niet vermeld staan, nergens. Of ik kijk er overheen maar ik lees het niet in de review zelf en als ik op de recensent klik dan lees ik daar niks over de apparatuur die hij/zij gebruikt. Verder ook totaal niet ergens anders op de site, of op het community profile van de reviewer. Op Highdefdigest zie ik wel een lijst per reviewer (plus een complete lijst), maar daar staan vaak dubbele TV's/spelers ed in, en niet de combinatie ervan, dat je IMO niks vanaf kan leiden op welke combinatie de disc is bekeken. Dus dan zou je er nog niks aan hebben.
    Dit naast het feit dat ik expres niet meer mn apparatuurlijst vermeld, wat ik vroeger wel eens deed in mijn signature. "Gelukkig" recenseer ik alleen blurays, dus is het ook niet nodig.
    Volgens mij heeft niemand gezegd dat blu-ray.com dit vermeldt; integendeel zelfs, ik gaf aan dat er vaak verschillen zijn tussen de reviews en de ervaringen van forumleden op blu-ray.com. Die verschillen waren zelfs de aanleiding van mijn eerste reactie .

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Ik vind reviews sowieso niet interessant......de een gebruikt die tv en surroundsysteem en de ander weer iets heel anders dus je kunt nooit een waterdichte recensie geven.
    Daar komt dan nog eens de persoonlijke mening van de reviewer over de film bij om het compleet te maken.

    Nee ik vorm graag mijn eigen mening....
    Ik vond King Arthur helemaal niet zo slecht en de 4k disc is ook goed te doen en dat is mijn mening en daar gaat het uiteindelijk toch om wat je zelf ervan vind ??
    Natuurlijk is je eigen mening de belangrijkste, alleen is het wel vervelend als je €30 hebt uitgegeven om daar achter te komen .
    Voor de film zelf ga ik geen review lezen, wel voor de beeld- en geluidskwaliteit en de special features.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Volgens mij heeft niemand gezegd dat blu-ray.com dit vermeldt; integendeel zelfs, ik gaf aan dat er vaak verschillen zijn tussen de reviews en de ervaringen van forumleden op blu-ray.com. Die verschillen waren zelfs de aanleiding van mijn eerste reactie .
    Ik heb ook nergens gesuggereerd dat iemand had vermeld dat dit op Bluray.com wel werd aangegeven. Ik heb deze twee (grote) sites als voorbeeld gegeven dat het vermelden van apparatuur niet overal wordt gedaan. Dat er verschil zit tussen reviews en ervaringen van de leden staat daar volgens mij los van. Die discussie kan je ook voeren als je allebei dezelfde appartuur gebruikt. Dus IMO biedt het vermelden ervan niet persé een meerwaarde.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 20-09-2017 om 12:15

  15. #40
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Interessante discussie en ik heb even in stilte meegelezen. Ik begrijp de standpunten zeker, maar het is natuurlijk vooral een aanloop-issue. Een discussie die ontstaat bij een nieuwe standaard. Een waar nog maar een handjevol spelers voor zijn die allemaal nog wel wat kleine problemen kennen. Nieuwe discs die dan niet allemaal even vlekkeloos afspelen en televisies met nieuwe en oude technieken. Kortom, op voorhand al een recept voor opstartproblemen. En waarschijnlijk issues waar we over een half jaar of meer niet echt meer over praten. Dat is inherent aan een nieuwe techniek, maar ik geef wel direct toe, dus nu juist interessant.

    Bij de introductie van Blu-ray Disc was dat echter niet anders. HDMI-handshake issues. Dubieuze Authoringprocedures en afwijkende geluidsstandaards enz. enz.. Daar hebben we toen ook nooit een toelichting gegeven op de gebruikte apparatuur. Het waren wederom van die bugs die op een geven moment niet meer aan de orde waren. De discussie van apparatuur vermelding hebben we toen ook best vaak gevoerd, maar mijn argument was dat een tv die ‘minder’ presteert de gebreken veel eerder onthult dan een toptv die veel verhult. Veel titels zagen er dan al beter uit, terwijl dat wellicht juist een vertekend beeld gaf. Is een titel goed op een ‘matige’ setup dan zegt dat direct wat over de transfer. Ik vergelijk dat altijd maar met een goede CD, die klinkt in de auto bijvoorbeeld bijna net zo goed als thuis op een volwaardige installatie. Terwijl een matige cd veelal overstuurd klinkt in de auto, maar het verschil is op een goede thuisinstallatie veel minder hoorbaar.

    De eerste UHD BD-recensie van Alles over Film is echter een feit en dat is al een pluim waard, maar zoals altijd blijft de nadruk liggen op de film zelf en in mindere mate de technische staat van het medium. Natuurlijk nemen we dit zo goed als mogelijk mee en zal de recensent zoveel mogelijk invulling geven aan de techniek, maar dat is verdomd lastig. Dat laat het topic over UHD BD al zien. De een prijst het de andere – wellicht met een stukje denial – vindt het allemaal nog maar niks. Daarnaast is het voor onze recensenten ook nieuw en maar enkelen hebben de vereiste apparatuur. Ondanks dat ik zelf wel eens sporadisch een recensie heb geschreven is het echt verre van mijn passie om een film te ontleden, terwijl ik wel een HT-boost heb gekregen sinds mijn recente investeringen. Ik zal dus geen recensie schrijven (gelukkig), maar persoonlijk vond ik het altijd wel prettig om in een mening ondersteund te worden door andere recensies. Al was het maar om te zien of ik er niet al te veel naast zat, maar daarmee word ik natuurlijk wel beïnvloed. Ik denk dus dat een goede recensent dit niet nodig heeft, zeker als hij zoveel ervaring heeft als Ludo en onze andere recensenten. Ik denk dat een bijbehorend topic dan nuttiger is dan de mening van een recensent. Want zo moet je een recensie altijd zien. Een mening, geen rocket science…

    Voor de rest maak ik nooit een geheim van mijn set-up en als je me Googled val ik door de mand, maar dan is wel straks mijn eigen schuld als alles weggeplukt is, dus ik begrijp dat prima...

    Dus voor de volledigheid, Ludo’s adres is Tja, wat denk je zelf...?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #41

    Standaard

    Van mijn kant, na het zien van de UK uitgave, die waarschijnlijk hetzelfde is als de NL uitgave,
    was ik ook niet echt onder de indruk van deze wel heel magere en oppervlakkig overkomende inhoud
    van deze "film" , het is meer een beeldspektakel zonder echt spectaculair te zijn...... ik was niet
    onder de indruk van de grote slang..... Nee, er zijn er beter en met meer diepgang dan deze en die
    hebben niet eens die "spektakel" effecten nodig, deze ervaring ging dan over de 2D versie met zogenaamd
    ATMOS geluid..... moet de 3D nog even gaan kijken en die heeft niet eens ATMOS.... ach of het
    veel minder kan dan bij deze uitgave?

    Ga later nog de 3D versie met DTS HD MA 5.1 track kijken en daar ook nog een indruk van achter laten.

    Een 4 voor de moeite, maar zeker niet voor het magere beeld, zie beter beeld bij sommige Netflix series,
    zijn de uitgevers het soms zat en willen ze nog enkel downloads verkopen?

    Ga je schamen Warner

    Oh..... ging over de 2D Blu ray..... ja, deze is echt zeer teleurstellend
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 29-09-2017 om 17:32 Reden: verduidelijking
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Daarom ben ik ook steeds kritischer wat ik koop, ondanks de verleiding van een nieuwe innovatie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Daarom ben ik ook steeds kritischer wat ik koop, ondanks de verleiding van een nieuwe innovatie.
    Koop ook lang niet meer alles wat los en vast zit..... heb er ook de ruimte niet meer voor

    Heb nu ook de 3D schijf bekeken, het verhaal werd er zelfs iets beter door Een verschil van
    dag en nacht met de 2D schijf, die was donker, weinig scherp en mistte heel wat detail. De 3D
    uitvoering lijkt wel het origineel, net alsof de film ook gemaakt was voor 3D.

    Als je van 3D houd dan durf ik deze uitgave wel aan te raden, het zag er iig stukken beter
    uit de het misbaksel dat op de 2D schijf staat. Ook hier betreft het de UK uitgave, deze heeft
    ook NL subs en nog een berg andere, zal wel hetzelfde zijn als de NL uitgave. Het geluid
    was in DTS HD MA 5.1 en niet een echte straf om naar te luisteren, immers ATMOS is geen
    garantie voor kwaliteit heb ik ondertussen al wel mogen ervaren.

    De 3D uitgave zou van mij een 7 krijgen, goed beeld..... helaas wordt het verhaal er niet beter
    op, maar door de goede 3D beelden is het allemaal wat beter te pruimen
    Have fun and enjoy your collection

  19. #44

    Standaard

    Twee uur kijken naar een film die me inhoudelijk en filmisch totaal niet aanspreekt, alleen maar omdat deze bijv. een uitmuntende beeldkwaliteit heeft (en dan bedoel ik het in zijn algemeenheid, niet specifiek deze film), dat trek ik echt niet (meer).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •