De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: Black Panther

  1. #1
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard Black Panther


    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  2. #2

    Standaard

    In Civil War erg genoten van dit personage.


  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Ik ben erg benieuwd, maar teksten als "BLACK PANTHER SURPASSED STAR WARS." neem ik met een filnke zak zout. Als ze TLJ bedoelde, was dat een makkelijke taak .

  5. #5

    Standaard

    Het recensie embargo is gisteren opgeven. Van Rotten Tomatoes:

    Critics Consensus: Black Panther elevates superhero cinema to thrilling new heights while telling one of the MCU's most absorbing stories -- and introducing some of its most fully realized characters.

    Na 64 recensies 100% met een gemiddelde van 8,6.

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Gezien in Dolby Atmos XD, en het was geen slechte film, maar ook niet heel erg denderend. De special effects waren goed, en de gehele productie (kostuums, set etc) prima gemaakt. MAar het verhaal vond ik wat clichematig, en te geforceerd maatschappelijke thema's aanspreken. Ik snap die hoge reviews ook niet echt.

    Opvallend hoe Andy Serkins uitzag, die heeft toch even flink aan de gewichten gehangen om er gespierder uit te zien.

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik begrijp echt niks van die positieve recencies. Misschien moet ik hem nog een keer zien, maar ik vond het een deceptie. Ik ben ook echt wel een Black Panther-comicfan en lust er wel pap van. En ik had alles mee. Was jarig, had er reuze zin in, maar was zelfs even ingekakt. Slappe aftercreditscenes. Ik vond het juist de slechtste Marvelfilm ooit. Irtiteerde me mateloos aan al die quasi-accenten en vond het veel te rechtaan rechttoe. En het ergste is dat had ik nooit verwacht. En Claw? Waarom?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik begrijp echt niks van die positieve recencies. Misschien moet ik hem nog een keer zien, maar ik vond het een deceptie. Ik ben ook echt wel een Black Panther-comicfan en lust er wel pap van. En ik had alles mee. Was jarig, had er reuze zin in, maar was zelfs even ingekakt. Slappe aftercreditscenes. Ik vond het juist de slechtste Marvelfilm ooit. Irtiteerde me mateloos aan al die quasi-accenten en vond het veel te rechtaan rechttoe. En het ergste is dat had ik nooit verwacht. En Claw? Waarom?

    Als dit jouw mening is Claudio dan moet dit haast in mijn ogen dan ook zo zijn. Vaak hebben we dezelfde mening over Marvel films.. Ik moet hem nog zien trouwens dus geen spoilers aub. (gericht naar iedereen die m gezien heeft natuurlijk)
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik begrijp echt niks van die positieve recencies. Misschien moet ik hem nog een keer zien, maar ik vond het een deceptie. Ik ben ook echt wel een Black Panther-comicfan en lust er wel pap van. En ik had alles mee. Was jarig, had er reuze zin in, maar was zelfs even ingekakt. Slappe aftercreditscenes. Ik vond het juist de slechtste Marvelfilm ooit. Irtiteerde me mateloos aan al die quasi-accenten en vond het veel te rechtaan rechttoe. En het ergste is dat had ik nooit verwacht. En Claw? Waarom?
    Zal wel te maken hebben met dat het hier een overwegend zwarte cast betreft en dat de recensenten bang zijn om een gevoelige snaar te raken en beticht te worden van racisme. Sommige idioten daar riepen al dat als je de film slecht vindt dat je dan wel een racist moet zijn... tja.

    Ik ben het wel met je eens. Heb me er wel mee vermaakt maar echt speciaal is ie niet. Meer een middenmoter.

  11. #11

    Standaard

    Toch wat tegengas geven aan Claudio: ik vond 'm juist wél erg geslaagd.

    Ook ik ben net als Claudio een Marvel fan, en had mij dan ook verheugd op de film. Verhaal is redelijk (al is het vaak wel voorspelbaar, maar dat mag de pret niet drukken), met de actiescenes zit het wel snor (ok, op dat ene gewichtloze moment na....), leuke (en vooral niet teveel) humor én er was echt chemie tussen de karakters, zeker tussen T'Challa en Shuri. Danai Gurira als Okoye was indrukwekkend trouwens. De technische snufjes waren ook erg leuk.

    Opvallend dat Coogler nog geen bioscoopfilm zonder Jordan (zijn muze?) heeft gemaakt. Geen minpunten dan? Tuurlijk wel, na het blazen op de hoorn dacht ik echt, nou komt het...gepansterde neushoorns was niet wat ik voor ogen had. Verder was het einde van Killmonger, dat hij opeens zo emotioneel werd, nou niet passend.

    Het was trouwens een tijd geleden dat ik 3D in de bios kon waarderen, maar dat lukte bij deze film wel. Voor mij de 4K en 3D straks, zal helaas wel weer 2 aparte uitgaves moeten kopen.

    Ik kom toch wel makkelijk op een 8.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Zal wel te maken hebben met dat het hier een overwegend zwarte cast betreft en dat de recensenten bang zijn om een gevoelige snaar te raken en beticht te worden van racisme. Sommige idioten daar riepen al dat als je de film slecht vindt dat je dan wel een racist moet zijn... tja.

    Ik ben het wel met je eens. Heb me er wel mee vermaakt maar echt speciaal is ie niet. Meer een middenmoter.
    Hier sla je precies de spijker op zijn kop.

    In de hoogdravendheid van het politiek correct zijn, mag je niet negatief zijn of een eigen mening hebben.
    Is dat wel dan ben je gelijk een racist.
    Daarom is dit over het paard getilde vehikel zonder enige kritiek en kanttekeningen de hemel in geprezen als een soort positieve discriminatie.

    Wat dat racisme betreft merk ik ook een pikant detail op in de acties om "kansarme" jongeren deze film te laten zien.
    Als je de rapportages en geïnterviewde over/in deze acties ziet, zie je bv bijzonder weinig Latino's en Aziaten e.d., die andere ... groep zie je helemaal niet...
    Blijkbaar bestaat er voor deze film maar 1 soort/groep kansarme jongeren, en dat voelt toch echt aan als ...., maar nee dat kan niet dat doen toch alleen die ....
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Oh, ik vind het verder prima dat dit misschien de eerste blockbuster met een vrijwel volledige cast van een donkere huidskleur is. Ik vind dat zelfs wel leuk en bij Luke Cage vond ik de sfeer juist heel tof. Ik geef toe de film trok wel een bepaald publiek en Ik ben het ook zeker wel eens dat dit de enorme hype kan verklaren. Maar dat vind ik verder allemaal niet spannend. Ik zie de wereld gewoon als sukkels en toppers en lagen daar tussen. We're all just people folks. In all shapes and sizes!

    Het eerste wat ik wel dacht was, wat als hij niet al in Civil War zat, dacht ik er dan anders over? Ik heb toch ook wat moeite met het traditioneel Afrikaanse zoals simpelweg je kleren wassen in de rivier tegen de hightech over-the-top achtergrond van de volgende scène waar niets onmogelijk blijkt. Dat werkte gewoon niet lekker voor mij. Het voelde als een klassiek indianenverhaal in de ruimte, zeg maar. Mooie actie, maar een beetje out-of-place. Ik kon me daarnaast ook niet onttrekken aan een hoog Lion King-gevoel als we het over het verhaal hebben. Alsof uit de oude trukendoos van Disney. T'Challa en Shuri vond ik ook nog het interessants, daar kwam namelijk iets van het vertrouwde Marvel-gevoel wel weer om de hoek kijken. De term 'beste Marvel-schurk ooit' vond ik echt vloeken in de kerk. Hoe komen ze erbij?

    Ik ben geheel onbevooroordeeld de film in gegaan. Had één trailer gezien. Wellicht had ik dezelfde verrassing verwacht als Guardians of the Galaxy of Antman. Als ik die als een 8 en hoger inschat kan ik deze niet meer dan een 6+ geven. Maar wellicht heb ik echt nog een extra kijkbeurt nodig, want ondanks niet laaiend enthousiast, in mijn collectie komt hij toch.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Hier sla je precies de spijker op zijn kop.

    In de hoogdravendheid van het politiek correct zijn, mag je niet negatief zijn of een eigen mening hebben.
    Is dat wel dan ben je gelijk een racist.
    Daarom is dit over het paard getilde vehikel zonder enige kritiek en kanttekeningen de hemel in geprezen als een soort positieve discriminatie.

    Wat dat racisme betreft merk ik ook een pikant detail op in de acties om "kansarme" jongeren deze film te laten zien.
    Als je de rapportages en geïnterviewde over/in deze acties ziet, zie je bv bijzonder weinig Latino's en Aziaten e.d., die andere ... groep zie je helemaal niet...
    Blijkbaar bestaat er voor deze film maar 1 soort/groep kansarme jongeren, en dat voelt toch echt aan als ...., maar nee dat kan niet dat doen toch alleen die ....
    Het is imo toch wel apart dat je juist DIT detail zo opvallend vindt.

    Er is voor het eerst een grote mainstream superhelden blockbuster met een overwegend donkere cast; dan is het niet meer dan logisch dat ze dan bij zulke acties kansarme jongeren zoeken die zich kunnen identificeren met de donkere helden en zichzelf er aan kunnen optrekken? Ik begrijp er werkelijk niets van, dat je hier alleen maar iets negatiefs in kan zien i.p.v. het positieve.

    Veel recensies die ik heb gelezen, hebben het logischerwijs niet alleen over de inhoud van de film, maar ook over de impact ervan. En ik geloof dat niemand de impact van de film kan ontkennen, dat heeft niets met politiek correct of positieve discriminatie te maken. Het is eigenlijk juist triest dat een film, om simpele redenen als bijvoorbeeld een overwegend donkere cast of sterke donkere vrouwelijke karakters, nog zo'n impact heeft op een significant deel van de bevolking in deze moderne tijd.

    @Claudio: die tegenstelling was er toch juist voor de buitenwereld? Aan de ene kant (het grootste deel van het land) de traditionele boeren voor het oog van de wereld, aan de andere kant de high-tech die verborgen moest blijven. Je opmerking over beste Marvel schurk ooit deel ik, hoe fysiek indrukwekkend Jordan is, hij haalt het niet qua charisma bij zo'n Loki. Misschien dat een tweede kijkbeurt (als de voortekenen niet bedriegen, wellicht de tweede Marvel titel met Dolby Vision en Dolby Atmos) je beter bevalt .

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het is imo toch wel apart dat je juist DIT detail zo opvallend vindt.

    Er is voor het eerst een grote mainstream superhelden blockbuster met een overwegend donkere cast; dan is het niet meer dan logisch dat ze dan bij zulke acties kansarme jongeren zoeken die zich kunnen identificeren met de donkere helden en zichzelf er aan kunnen optrekken? Ik begrijp er werkelijk niets van, dat je hier alleen maar iets negatiefs in kan zien i.p.v. het positieve.

    Veel recensies die ik heb gelezen, hebben het logischerwijs niet alleen over de inhoud van de film, maar ook over de impact ervan. En ik geloof dat niemand de impact van de film kan ontkennen, dat heeft niets met politiek correct of positieve discriminatie te maken. Het is eigenlijk juist triest dat een film, om simpele redenen als bijvoorbeeld een overwegend donkere cast of sterke donkere vrouwelijke karakters, nog zo'n impact heeft op een significant deel van de bevolking in deze moderne tijd.

    @Claudio: die tegenstelling was er toch juist voor de buitenwereld? Aan de ene kant (het grootste deel van het land) de traditionele boeren voor het oog van de wereld, aan de andere kant de high-tech die verborgen moest blijven. Je opmerking over beste Marvel schurk ooit deel ik, hoe fysiek indrukwekkend Jordan is, hij haalt het niet qua charisma bij zo'n Loki. Misschien dat een tweede kijkbeurt (als de voortekenen niet bedriegen, wellicht de tweede Marvel titel met Dolby Vision en Dolby Atmos) je beter bevalt .
    Misschien merk ik meer op dan anderen m.b.t. de positievediscriminatie uit Hollywood, door dat het mij opvalt als ze weer eens eenperiode film of stukje in een film of serie stoppen over een ver verleden ofoude sage uit Europa. Waar dan opeensook gekeurde personen aanwezig zijn en zelfs in een hoge positie …. Dat iszeker PC, maar historisch niet of zelfs onmogelijk,

    En wat je aanhaalt, is juist mijn probleem bij deze film hetgaat niet om de inhoud of kwaliteit van de film, maar het fenomeen er omheen.
    Wat in plaats van een samenvoeging / integratie voor eenhele scherpe scheiding / twee deling en zwaarlabelen zorgt. Ik ben namelijk een zwaar tegenstander van wij en zij.

    Hierdoor krijg je het zelfde gevaar als bij de “Blaxploitation”,wat na een kort succes op de lange termijn uiteindelijk een negatief effect gafen zorgde voor een grotere kloof.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Blaxploitation

    Maar goed ieder zijn mening.

    En sommigezijn best grappig
    – quote “BlackPanther is essentially a gender switch with Catwoman”
    "A man's got to know his limitations", ...

  16. #16

    Standaard

    Black Panther vorige week gezien. Ik vond het een van de betere Marvel films van de laatste jaren. Evenwichtig verhaal, een semi-origin-story en goede karakters voor vrijwel iedereen. Er was helemaal geen sprake van "Blaxplotation". De film speelt zich grotendeels af in een deel van Afrika waar vrijwel geen blanken zijn, dus een vrijwel volledige donkere cast is niet meer dan logisch (Boomerang daarentegen...). Het is alleen een beetje jammer dat bepaalde interest-groepen er mee aan de haal proberen te gaan. Natuurlijk was de film niet perfect (de reeds genoemde hoorn-scene bijvoorbeeld). Ik zat mij meer bij Thor: Ragnarok te ergeren, dat was een niet uitgediept verhaal en soms flauwe humor (gelukkig niet zo slecht als The Last Jedi), laat staan dat The Hulk te veel op de acteur lijkt (iets was vroeger minder was).
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik begrijp echt niks van die positieve recencies. Misschien moet ik hem nog een keer zien, maar ik vond het een deceptie. Ik ben ook echt wel een Black Panther-comicfan en lust er wel pap van. En ik had alles mee. Was jarig, had er reuze zin in, maar was zelfs even ingekakt. Slappe aftercreditscenes. Ik vond het juist de slechtste Marvelfilm ooit. Irtiteerde me mateloos aan al die quasi-accenten en vond het veel te rechtaan rechttoe. En het ergste is dat had ik nooit verwacht. En Claw? Waarom?
    Eens! Voor mij was het ook een deceptie. Het was het begin van een lang Paasweekend, we hadden er zin in...maar ik raakte nergens in de film. En die accentjes stoorde mij ook enorm.

    Black Panther

    Nou, ik heb er weer eentje te pakken. Een film die goede kritieken krijgt maar waar ik zelf echt niets mee kon. Wat was dit sleeeechhht. Ik kan er echt niet over uit, hoe slecht ik dit vond. Alles was onnatuurlijk. De decors, de kostuums, de special effects. Alles voelde nep aan. De acteurs stonden zo overduidelijk voor een green screen te praten (zoals die gevechten bij de waterval...ugh). Het plot vond ik ook maar warrig en onsamenhangend. En dan die vage ruimteschepen.....ik bedoel...what da fuck? Zeker in combinatie met Afrikaanse landschappen. Wat moest dat voorstellen? Mijn vriendin haakte halverwege af. Ik heb het toch volgehouden maar geen scene sprong er echt uit. Veruit de slechtste Marvel-verfilming en verslaat in dat opzicht Age of Ultron.

    Omdat de cast overwegend donker is, krijgt de film automatisch maar goede kritieken? Echt bizar. En nogmaals, dat warrige verhaal dat nergens interessant wordt. Sprakeloos....

    3.0

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het eerste wat ik wel dacht was, wat als hij niet al in Civil War zat, dacht ik er dan anders over? Ik heb toch ook wat moeite met het traditioneel Afrikaanse zoals simpelweg je kleren wassen in de rivier tegen de hightech over-the-top achtergrond van de volgende scène waar niets onmogelijk blijkt. Dat werkte gewoon niet lekker voor mij. Het voelde als een klassiek indianenverhaal in de ruimte, zeg maar. Mooie actie, maar een beetje out-of-place. Ik kon me daarnaast ook niet onttrekken aan een hoog Lion King-gevoel als we het over het verhaal hebben. Alsof uit de oude trukendoos van Disney. T'Challa en Shuri vond ik ook nog het interessants, daar kwam namelijk iets van het vertrouwde Marvel-gevoel wel weer om de hoek kijken. De term 'beste Marvel-schurk ooit' vond ik echt vloeken in de kerk. Hoe komen ze erbij?
    Ik lees nu pas de stukjes hier en wederom beschrijft Claudio precies wat ik ook dacht. Ik vond ook die hightech tegen een achtergrond van traditionele gebruiken / scenes echt totaal out of place. En inderdaad, ik dacht ook aan The Lion King tijdens bepaalde scenes.

  19. #19

    Standaard

    Ik had daar totaal geen moeite mee, maar dat zal dus voor iedereen anders zijn. Twee scenes worden ook na meerdere keren niet beter: de gepansterde neushoorns en de CGI in het eindgevecht had beter gekund. Maar er zit voor mij zoveel moois tegenover dat die 2 puntjes vergeven worden .

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •