De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung speakers op nieuwe receiver

    A0488F3B-E3EF-434C-B40D-263745BFE20F.jpgA88F5EF5-8E9E-42AE-AF3C-277DA1BC61D0.jpg

    Ik wil een 4k receiver halen, maar mijn boksen wil ik laten staan omdat deze netjes aan de muur zijn gemonteerd(5.1). De ingangen van de boksen is zoals op de foto. Maar bij de nieuwe receiver die ik wil halen heb je niet van zulke ingangen. Kan ik deze erop aansluiten als ik die gekleurde kopjes eruit haal?

    ik geef trouwens weinig om geluid, als ik maar geen tv-geluid heb. dus het verhaal dat ik het verschil niet ga merken qua kwaliteit mag je besparen. het gaat mij om de 2.0 hdmi uitgang en hdr op receivers.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 05-10-2017 om 19:13

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Tuurlijk kan dat. Zijn gewoon + / - snoertjes. Hoe er wel rekening mee dat je ze misschien niet makkelijk weer terug kan plaatsen. De gekleurde blokjes zijn waarschijnlijk gekneld.
    Maar je kan gewoon snoertje doorknippen.
    Om de snoeren heel te laten zou ik gewoon even bouwmarkt speaker snoer halen en de speakers hiermee aansluiten als de originele snoeren niet vast zitten aan speakers.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Tuurlijk kan dat. Zijn gewoon + / - snoertjes. Hoe er wel rekening mee dat je ze misschien niet makkelijk weer terug kan plaatsen. De gekleurde blokjes zijn waarschijnlijk gekneld.
    Maar je kan gewoon snoertje doorknippen.
    Om de snoeren heel te laten zou ik gewoon even bouwmarkt speaker snoer halen en de speakers hiermee aansluiten als de originele snoeren niet vast zitten aan speakers.
    ik heb een passieve subwoofer, kan dat een probleem zijn bij het aansluiten op de nieuwe receiver ? ik had vernomen dat de nieuwe receivers geen passieve subwoofer ondersteunen ?

  4. #4
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Je moet wel een active hebben, ja
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #5

    Standaard

    Kijk maar uit met speakers van een alles in één 5.1 set aansluiten op een receiver, met een beetje pech overleeft je receiver het niet. Eerst de specificaties vergelijken.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Kijk maar uit met speakers van een alles in één 5.1 set aansluiten op een receiver, met een beetje pech overleeft je receiver het niet. Eerst de specificaties vergelijken.


    Specs van 5.1 speakerset hier op forum zetten kan geen kwaad. En aan welke receiver zit je te denken?
    Beter een zware receiver op lichte speakers dan andersom.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Specs van 5.1 speakerset hier op forum zetten kan geen kwaad. En aan welke receiver zit je te denken?
    Beter een zware receiver op lichte speakers dan andersom.
    Vaak hebben die setjes een hele andere weerstand
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Plus dat een receiver pas echt tot zijn recht komt bij een goede speakerset. Het voordeel zou zo wel eens weg kunnen vallen waardoor je - naast een nieuwe sub - al snel voor een andere speakerset wilt gaan. En inderdaad, sommige all-in-one-sets zijn 4 ohm i.p.v. 8 ohm. Maar het belangrijkste is dat de zwakste schakel de kwaliteit bepaald.

    Oké, je vroeg niet om het kwaliteitsverhaal, maar alleen je receiver upgraden voor 4K is dan wat omslachtig. Ik bypass mijn receiver door mijn UHD BD-speler rechtstreeks op mijn scherm aan te sluiten en overige 4K-bronnen komen van de televisie-apps. Voor het geluid van je tv naar je receiver zijn legio mogelijkheden. Ik bedoel een receiver koop je vooral voor het geluid, dus het bovenstaande is dan een logisch gevolg onzerzijds.

    De hamvraag is waarom wil je perse 4K (met HDMI.2.0 en HDCP 2.2) op je receiver hebben als je niet op een verbeterde geluidskwaliteit zit te wachten? Dan is dat het laatste wat je nodig hebt. Tenzij je HDMI-ingangen op zijn of je huidige versterker stuk is.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 08-10-2017 om 16:22
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    het zou wel moeten kunnen om de speakers op een andere 4k receiver aan te sluiten, maar zo als eerder gezegd , pas op met de impedantie (weerstand) zoek eerst GOED uit hoeveel Ohm en Watt deze kunnen hebben. klopt dat je beter een zwaardere receiver op lichtere boksen kan hebben dan omgekeerd (een zwaardere receiver biedt meestal ook de mogelijkheid om lagere impedantie ( zou me niet verbazen als het 6 ohm is aan te sturen )

    klopt ook dat je pas wat aan een 4k receiver hebt als de rest (tv, dvd of blue ray ) ook 4k ondersteunt . er is nog mar weinig op de markt wat 4k films betreft , ik hip hop al jaren achter lopende trends aan (lees: doe er niet aan mee) ik heb al jaren dezelfde hardware behalve de receiver en de minidisc en de stereo versterker en av versterker na dan ..

    zo lang ik er te vrede mee ben hoeft er niets uit . staar je niet blind op stickers op de oude receiver van 600w , kijk naar opgenomen vermogen en deel dat door het aantal speakers , meten is weten je kan met ouderwetse blokjes je kabels splitsen , zeker een aanrader als de ophang speakers geen klik of draai aansluitingen achterop hebben

    echte high end tv's hebben techniek aan boord om betere speakers aan te kunnen sluiten of het geluid naar een (meestal) subwoofer met amp te sturen in een soundbar oplossing want hifi zoals vroegah koop je tegenwoordig nog maar zelfden

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •