Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 52 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blade Runner 2049 (Bioscoop)

    Blade Runner 2049 (Bioscoop)

    Het vervolg op een sci-fi klassieker waar niemand om vroeg, maar men wel nodig heeft?

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Niemand om vroeg? Weet je het zeker?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Niemand om vroeg? Weet je het zeker?
    Geleefd onder een rots????
    "A man's got to know his limitations", ...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Geleefd onder een rots????
    ???

    Ik en volgens mij velen zaten erg op een vervolg te wacht. De recensent blijkbaar niet, maar dat betekent niet dat niemand er om vroeg.

  5. #5

    Standaard

    Eerst en vooral dit: ik weet dat recensies subjectief zijn. Maar laten we wel wezen, als je ondertitel van de bespreking stelt dat 'niemand om een vervolg vroeg', is een zekere vooringenomenheid van de recensent overduidelijk. Er zijn immers echt wel heel wat mensen die op een vervolg zaten te wachten, mezelf incluis.
    Ik vind het spijtig dat iemand die geen fan is van de franchise werd aangezocht om een mening te ventileren. Die mening is inderdaad welkom, maar wel vertekend. Let wel, een fan van de reeks heeft ook een vertekend beeld, maar als hij of zij het origineel fascinerend vond, dan is de kans groot dat het vervolg de verwachtingen niet inlost of juist wel kan bevestigen. Net door dit rigoureus onder de loep houden van dit vervolg zorgt voor een duidelijke mening.
    Het valt bijvoorbeeld op dat de sequel opent met de geplande opening van het origineel (om meer over het maken van het origineel te weten te komen is de documentaire 'Dangerous Days' (drie en half uur!) essentieel). Er zitten ontelbare details in die naar het origineel verwijzen (zelfs de bizarre vorm van de whiskyfles).
    De film is traag, dat klopt. Gelukkig maar, zo hebben de fantastische beelden tijd om in het netvlies te dringen. De dialogen ongeïnspireerd? Ik zelf vond van niet, maar misschien is de recensent vergeten dat we verondersteld zijn niet naar mensen maar naar androïden te kijken, die niet echt uitblinken in emotionaliteit? En wat dan met de fantastische symboliek die doorheen de prent is geweven? Wat is echt en wat niet (denken we bijvoorbeeld aan de hologrammen, wie is androïde), de verwevenheid tussen oud en nieuw (de retromuziek en looks)....
    Tja, zoals eerder gezegd heeft ieder zijn eigen mening, maar met een andere ingesteldheid naar een film kijken, kan toch wel nuttig zijn. Daarbij dus mijn bescheiden bijdrage, om een andere visie weer te geven.
    O ja, ik hoef u waarschijnlijk niet te vertellen dat ik de prent 10/10 geef.

  6. #6

    Standaard

    Dat er niemand op het vervolg zit te wachten is overdreven, maar tot nu toe is het aantal mensen naar de bioscoop gaat om deze film te bekijken terleurstellend. Verwachting in de VS was rond de 50 miljoen, wordt waarschijnlijk 40 miljoen. Zou een echte flop zijn, net als het origineel. Uiteraard is het origeneel nu een klassieker. Wellicht deze ook, we zullen zien over 30 jaar...

  7. #7

    Standaard

    Excuses voor de subjectiviteit van die zin, dit is mijn fout geweest. Is dit gewenst, dan zal ik deze wijzigen. Blijkbaar zaten er wel mensen op het vervolg te wachten, hoewel ik daar persoonlijk vrij weinig over heb gezien of gelezen (en ja, ik heb niet onder een steen gelegen ). In deze tijd van mega-franchising lijkt het wel alsof Hollywood elke mogelijk kans op een remake/reboot/vervolg van/op een succesfilm aangrijpt zonder altijd het origineel te respecteren. Zelf ben ik juist een groot fan van het origineel dat niet zonder fouten is, maar erg inspireert (in welke versie van de film dan ook ).

    Wat ik bij mijn review gedaan heb, is zo kritisch mogelijk gekeken naar de film op zichzelf. Dit doe ik altijd, zo objectief mogelijk. Blade Runner 2049 is een goed gemaakte film in diens elementen, maar vormt geen coherent of geïnspireerd geheel. Zoals ik heb aangegeven, is de film qua verhaal zeer sterk. In mijn optiek was een vervolg onnodig, maar als je er dan toch 1 maakt is dit het beste wat je kun doen. De andere elementen van de film maken het tot een opgeblazen geheel. Het is heel mooi om te zien dat de teksten en de beelden tot mensen hun verbeelding spraken, maar ik mijn optiek niet. Niet alle acteurs speelden androids toch, waarom kwam het behalve bij een enkeling allemaal zo houterig over? De scènes met Ryan Goslings 'vriendin' zijn - zoals ik heb aangegeven - een hoogtepunt uit de film, maar het leidt tot vrijwel niets. Clichés worden verhuld in een Hans Zimmer-soundtrack die wel heel erg Dark Knight/Inception aanvoelt en niet zoals Vangelis' muziek tot de verbeelding spreekt.

    Wederom, dit is mijn mening die eerder extra kritisch is uit liefde voor Blade Runner. Het is mijn overtuiging dat een film objectief goed in elkaar moet zitten en dat iedere recensent elke film daar zo objectief mogelijk op moet kunnen beoordelen, of een film in haar/zijn straatje past of niet.

  8. #8

    Standaard

    ... iemand gaat niet mee in de hosanna en wordt gelijk zo bekritiseerd dat er personen zich speciaal aanmelden om er wat van te zeggen... tja.

  9. #9

    Standaard

    Bedankt voor de reactie, Vincent. Ik vond het gewoon opportuun ook een andere mening te geven. Maar zoals aangegeven, zijn recensies altijd subjectief en lokken ze altijd wat wrijving op als de meningen verschillen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    ... iemand gaat niet mee in de hosanna en wordt gelijk zo bekritiseerd dat er personen zich speciaal aanmelden om er wat van te zeggen... tja.
    Ik vind het juist mooi dat iemand zich speciaal aanmeldt om de dialoog aan te gaan, en dat op een respectvolle manier. Dit zou vaker mogen/moeten gebeuren, dat is alleen maar een aanwinst voor de site en het forum! Welkom Philippe C!

  11. #11

    Standaard

    @philippe C: Heel fijn juist, doe het vooral! Zolang t beleefd blijft en niet persoonlijk wordt, heb ik er geen enkel probleem mee, maar moedig ik het enkel aan

  12. #12

    Standaard

    Ik heb 'm vanmiddag gezien en ik was onder de indruk van de cinematografie. Heel erg goed gedaan. Het verhaal wist me minder te boeien dan bij het origineel en ook de lengte van de film is geen voordeel. Sommige mensen vonden dat de tijd voorbij vloog en de film niet aanvoelt als een film van 161 minuten, maar dat heb ik toch anders ervaren. De film kakt in het midden flink in. Ook jammer van Dave Bautista, Robin Wright en Jared Leto, die een vrij nietszeggende rol krijgen toebedeeld. Leuk om Deckard weer te zien, maar ook hij speelt geen rol van betekenis. Sylvia Hoeks was dan wel weer top. De muziek kan ik kort over zijn: zeer teleurstellend. Ik ben een groot fan van de soundtrack van Vangelis maar daar hoorde ik in deze films nauwelijks iets van terug. Wel een hoop harde geluiden die voor muziek moesten doorgaan. Ik ben doorgaans niet vies van overstuurd elektronisch gebrom, maar hier werkte het me op de zenuwen. Ik vraag me af of de vervanging van Villeneuve's vaste componist Johann Johansson wel zo'n goed idee was. Het probleem is ook dat, sinds de originele Blade Runner, de thema's al zo vaak zijn gedaan dat 2049 niets nieuws heeft te bieden. Het is zeker geen slechte film en er valt nog genoeg te genieten, maar Ridley Scott's meesterwerk zal deze nooit kunnen overtreffen.

  13. #13

    Standaard

    Heb de film inmiddels ook gezien. Bent benieuwd wanneer deel 3 gaat komen, want verhaal is nu nog niet afgerond.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Heb de film inmiddels ook gezien. Bent benieuwd wanneer deel 3 gaat komen, want verhaal is nu nog niet afgerond.
    Die komt er niet. Film is een regelrechte flop.

    http://deadline.com/2017/10/blade-ru...mb-1202184297/

    Na het weekend gaan bioscopen deze film uit de schema halen, 2 uur en 43 minuten. Dus met trailers ervoor ben je gerust 3 en half uur kwijt. Dit kan gewoon niet. Gelijk de vraag beantwoord of de film te lang is...
    Laatst aangepast door Dai : 08-10-2017 om 10:10

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Die komt er niet. Film is een regelrechte flop.

    http://deadline.com/2017/10/blade-ru...mb-1202184297/

    Na het weekend gaan bioscopen deze film uit de schema halen, 2 uur en 43 minuten. Dus met trailers ervoor ben je gerust 3 en half uur kwijt. Dit kan gewoon niet. Gelijk de vraag beantwoord of de film te lang is...
    Slecht teken dat als er straks voor een soort film als deze geen plaats meer is in de bios.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Die komt er niet. Film is een regelrechte flop.

    http://deadline.com/2017/10/blade-ru...mb-1202184297/

    Na het weekend gaan bioscopen deze film uit de schema halen, 2 uur en 43 minuten. Dus met trailers ervoor ben je gerust 3 en half uur kwijt. Dit kan gewoon niet. Gelijk de vraag beantwoord of de film te lang is...
    Jij denkt dat trailers 45 minuten duren?

    Bij elkaar genomen duurt de film hooguit drie uur, inclusief trailers en pauze.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Jij denkt dat trailers 45 minuten duren?

    Bij elkaar genomen duurt de film hooguit drie uur, inclusief trailers en pauze.
    Ik denk aan de bioscoop, dat is gerust de tijd dat de zaal bezet is voor blade runner. Voor de bezoeker zal het gerust 20 min korter zijn, voor de medewerkers van de bioscoop niet. En dat is tijd die je verliest aan een niet succesvolle film. Met andere woorden, een film die weinig bezoekers trekt, daar gaat een bioscoop geen 3 uur dan wel 3 en half uur aan besteden.

    Hoe je het ook bekijkt, de film is te lang en dat is mijn punt. Dat was mijn eerste reactie na afloop en dit wordt bevestigd.

  18. #18

    Standaard

    Dus volgens dat artikel van deadline, moet een film beantwoorden aan de lage normen van het Marvel publiek om succesvol en goed te zijn .. ? Dan stopt ik gelijk met films kijken
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Dus volgens dat artikel van deadline, moet een film beantwoorden aan de lage normen van het Marvel publiek om succesvol en goed te zijn .. ? Dan stopt ik gelijk met films kijken
    Misschien trekt blade runner niet een grote publiek ,dan de mensen waaronder mijzelf, die weten dat er 5 verschillende versies zijn van de originele blade runner, de bluray en nu de 4k bluray in bezit hebben. Die 30 miljoen opbrengst in de VS zijn waarschijnlijk van mensen zoals jij en ik. Een klassieker onder ons maar daarbuiten zal het een worst zijn.

  20. #20

    Standaard

    Om na 3 dagen al te zeggen dat een film een commerciele flop is lijkt me iets te vlug geconcludeerd. Of op z'n minst absurd natuurlijk als dit al zo snel wordt beslist.

    En wat de speelduur betreft, een film van 90 minuten kan als een eeuwigheid aanvoelen terwijl een film van 2 of 3 uur om kan vliegen. Tijd is relatief heeft een zekere Albert E. ons al eens aangetoond Dat mensen met ADHD of concentratieproblemen vanwege hun telefoonverslaving de dienst zouden gaan uitmaken wat succesvolle films worden of niet, is natuurlijk bezopen. Laat de speelduur geen issue zijn, zolang de film z'n tijd waard is.

    P.S. ik moet hem nog zien overigens
    Laatst aangepast door BigLebowski : 08-10-2017 om 13:54
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Heb de film inmiddels ook gezien. Bent benieuwd wanneer deel 3 gaat komen, want verhaal is nu nog niet afgerond.
    Svp even je laatste zin tussen spoilertags zetten, dit is niet leuk om te weten voor de mensen die de film nog willen zien.

  22. #22

    Standaard

    Ik heb hem vandaag gezien, erg mooi en zeker beter dan het origineel qua verhaal (die heb ik gisteren ook nog eens bekeken). Aanrader. Niks voor het grote publiek inderdaad, maar dat zegt niets over de kwaliteit van het gebodene zoals we allen weten.

  23. #23

    Standaard

    Vind het jammer dat de schrijver zich laat verlagen tot het geven van een totaal subjectieve mening maar dat vervolgens wel verkoopt als objectief. Nog voordat ik de film had ik gezien dacht ik. Ok, is het echt nodig om de film zo genadeloos neer te sabellen. 'Waar niemand op zit te wachten' Ik weet het niet hoor maar volgens mij waren er toch echt velen die al lang hebben uitgekeken naar deze film.

    Ik heb de film afgelopen zondag morgen op een IMAX 3D scherm mogen bekijken en vond het vooral een visueel overdonderend spektakel. Cinematografie, art direction, SFX en het geluid waren allemaal prima in orde. Het resulteerde mooi in een film over de menselijke existentie en er komen in de bijna drie uur tijd nogal wat dialogen en symboliek voorbij die er toe kunnen leiden dat de film nogal traag is en hier daar wat langdradig is maar waarin enorm veel diepgang en symboliek is verwerkt. Ook al vond ik het verhaal an zich echt te voorspelbaar en zag ik het einde al mijlen ver aankomen.

    Vond het alleen jammer dat de score niet meer was dan het was, maar aangezien Hans zo late in the game kwam is het te begrijpen dat zijn invloed maar minimaal is geweest. Ook hier begrijp ik totaal niet wat de de schrijver van dit artikel bedoelt met 'Dark Knight - Inception' achtige score want ik herken echt helemaal niets van zijn stijl en vond het jammer dat hij juist niet meer zijn stempel op het eind resultaat heeft gedrukt.

    Goede film. Vooral een technisch en visueel kunstwerk. Vooral kudos to Roger Deakins. Hij blijft het flikken.....

  24. #24

    Standaard

    Door de aanhoudende commentaren heb ik de review aangepast.excuses als men de review te subjectief vond.

  25. #25

    Standaard

    Een recensent moet vooral zijn of haar eigen mening mogen geven. Ook als deze afwijkt van de mensen op dit forum.
    Ikzelf vond het een geweldige film. Lees je echter de commentaren onder de facebook pagina van Pathé dan merk je dat een hele groep mensen meer van de pief paf poef sci-fi is en de film verschrikkelijk vonden.
    Maar goed, ik behoord tot een groep die heel erg op het vervolg zat te wachten, en ik heb de heren Villeneuve en Deakins heel hoog zitten.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •