Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 52 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent Vernel Bekijk bericht
    Door de aanhoudende commentaren heb ik de review aangepast.excuses als men de review te subjectief vond.
    Sinds wanneer moet een recensie objectief zijn? Dat is hij namelijk nooit, het gaat om een onderbouwde mening. Een bespreking is geen natuurgetrouwe weergave van de inhoud, dat is wat we een samenvatting noemen. Ik had de recensie niet aangepast Vincent!

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Sinds wanneer moet een recensie objectief zijn? Dat is hij namelijk nooit, het gaat om een onderbouwde mening. Een bespreking is geen natuurgetrouwe weergave van de inhoud, dat is wat we een samenvatting noemen. Ik had de recensie niet aangepast Vincent!
    Precies dit.
    Omdat jouw mening anders is de boel aanpassen? Dan is het einde zoek.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent Vernel Bekijk bericht
    Door de aanhoudende commentaren heb ik de review aangepast.excuses als men de review te subjectief vond.
    Dit is pas jammer.

  4. #29

    Standaard

    Mij maakt het niet uit of een recensie objectief of subjectief is. Er is namelijk uiteindelijk maar een recensie waar ik waarde aan hecht: mijn eigen recensie.

    Als fan van de originele film kan ik een kritische bespreking trouwens sowieso wel waarderen. Ik heb de film nog niet gezien, maar met veel kritische besprekingen wordt de drempel voor wat betreft mijn eigen waardering lager gelegd. Als ik van tevoren weet dat het een niet-goed besproken film is weet ik ook dat ik er niet veel van hoef te verwachten en valt alles wat er boven zit mee.

  5. #30

    Standaard

    Objectieve recensies bestaan niet en daar moet je als recensent ook niet naar proberen te streven. Maar beweringen zoals 'daar zit geen mens op te wachten', daar moet je natuurlijk wel voor oppassen. Want daarmee wordt geen eigen mening geventileerd, maar een aanname gedaan (die bovendien niet klopt). Dat zijn duidelijk twee verschillende dingen. Subjectiviteit is prima, veronderstellingen als feit presenteren lijkt me van niet.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 09-10-2017 om 23:26
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Objectieve recensies bestaan niet en daar moet je als recensent ook niet naar proberen te streven. Maar beweringen zoals 'daar zit geen mens op te wachten', daar moet je natuurlijk wel voor oppassen. Want daarmee wordt geen eigen mening geventileerd, maar een aanname gedaan (die bovendien niet klopt). Dat zijn duidelijk twee verschillende dingen. Subjectiviteit is prima, veronderstellingen als feit presenteren lijkt me van niet.
    Ook hier gaat het om een letterlijke interpretatie van een algemene subjectieve bewering, gewoon een stijlfiguur dus. Voor deze recensent (en veel anderen) was de oude film 'af', en hoefde er geen vervolg te komen. Tuurlijk zijn er altijd mensen die uitkijken naar The fast and the furious deel 12, zoals er ook mensen zijn die al jaren verlangen naar een vervolg op BR. Maar een breed gedragen behoefte was dit in mijn ogen ook niet.

  7. #32

    Standaard

    Heb enkel de ene zin dat niemand op de film zat te wachten gewijzigd. Blijkbaar was dit feitelijk onjuist, aangezien een deel er blijkbaar wel naar uitkeek. Toegegeven heb ik daar duidelijk mijn eigen mening (misschien iets te veel) laten doorschemeren. Ik blijf nog zeker kritisch op de film zelf, die emotioneel en esthetisch bij mij totaal niet resoneerde

    Het streven is nooit objectief, maar wel zo objectief mogelijk in die zin dat ik wel mijn persoonlijke gevoelens over een film in perspectief moet plaatsen. Waarom werkt de film wel/niet voor mij? Zijn er concrete punten hiervoor aan te wijzen? Voor wie kan hij wel werken? Voor welk publiek is de film en kan die zich ermee vermaken? Bij Blade Runner 2049 was ik vooral teleurgesteld in het eindresultaat omdat het verhaal erg sterk is, maar misschien legde ik de lat ook hoog. Zelf vind ik de film duidelijk een product van Denis Villeneuve en Hans Zimmer, geen Blade Runner. Iedereen die zich wel met de film heeft vermaakt, is gezegend!

    In dit soort situaties ben ik dan altijd heel benieuwd wat men uit een film haalt waar ik minder mee heb. Zo hebben we een keer een discussie gehad over Deadpool die van een collega-recensent een laag cijfer kreeg tot mijn grote verbazing. Hij vond het een gigantische poppenkast, wat in mijn optiek juist het hele idee was van de film. Wat halen liefhebbers uit Blade Runner 2049? Een oprechte vraag

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ook hier gaat het om een letterlijke interpretatie van een algemene subjectieve bewering, gewoon een stijlfiguur dus. Voor deze recensent (en veel anderen) was de oude film 'af', en hoefde er geen vervolg te komen. Tuurlijk zijn er altijd mensen die uitkijken naar The fast and the furious deel 12, zoals er ook mensen zijn die al jaren verlangen naar een vervolg op BR. Maar een breed gedragen behoefte was dit in mijn ogen ook niet.
    Wanneer ik zie dat iemand schrijft dat er niemand op zit te wachten, dan spreekt hij natuurlijk niet alleen namens zichzelf en een paar anderen, maar voor een brede groep. Zo kun je alles wel verdraaien Oakey Ik snap wat je bedoelt, maar zoals het geschreven stond, kon het ook moeilijk anders dan letterlijk geinterpreteerd worden. Ik denk dat de behoefte er misschien in het begin nog niet zo sterk was, maar dat dit - mede dankzij de namen die er aan verbonden zijn - voor veel liefhebbers volledig is gekanteld. Ik ben een groot liefhebber van het origineel, maar ook van Denis Villeneuve. In principe hadden ze Blade Runner met rust mogen laten, maar als er dan toch een remake of sequel gemaakt wordt en je leest wie er aan het roer staat, dan gaat mijn filmhart daar toch wel iets harder van kloppen. Met geen enkele andere regisseur was dat het geval geweest denk ik. En ik denk dat dat ook voor een hoop anderen (hier) geldt. Maar dat blijft natuurlijk een gevoel of speculatie. Verder weinig mis met Vincent's review. Ik respecteer zijn opvatting. Ik ga hem binnenkort zelf ook zien, dus dan weet ik ook inhoudelijk of ik het met hem eens ben of niet
    Laatst aangepast door BigLebowski : 10-10-2017 om 20:14
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #34

    Standaard

    Nu ik de film zelf gezien heb kan ik me eigenlijk wel vrijwel volledig vinden in de recensie. Een mooi uitziende film, waarvan ik echt wel geloof dat het een oprechte poging was om het origineel eer aan te doen, maar die qua vertelstructuur echt heel gammel en matig is. Ik ben dol op het origineel maar bij deze waren er momenten (vooral in het laatste kwart) waarbij ik echt snakte naar het einde omdat het een hele saaie aaneenrijging van clichématige scenes werd. De waarde van het zien van deze film zat hem voor mij misschien meer in het feit dat ik me er nu nog meer bewust van ben dat het origineel een ontzettend elegante en effectieve film is. Ik vrees dat deze sequel meer een soort van curiositeit gaat worden. In ieder geval voor mij dan.

  10. #35

    Standaard

    Eens met bovenstaande, de lengte vond ik geen probleem op zich, maar het einde is erg standaard blockbuster. Ik zou de film daarom 4 sterren geven, geen 5. Het origineel vind ik niet meer dan 3 waard en vooral door de cinematografie. Bij herkijken viel me op dat het origineel eigenlijk ook behoorlijk seksistisch is, bijna sexploitation-movie-niveau.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik denk dat de behoefte er misschien in het begin nog niet zo sterk was, maar dat dit - mede dankzij de namen die er aan verbonden zijn - voor veel liefhebbers volledig is gekanteld. Ik ben een groot liefhebber van het origineel, maar ook van Denis Villeneuve. In principe hadden ze Blade Runner met rust mogen laten, maar als er dan toch een remake of sequel gemaakt wordt en je leest wie er aan het roer staat, dan gaat mijn filmhart daar toch wel iets harder van kloppen. Met geen enkele andere regisseur was dat het geval geweest denk ik. En ik denk dat dat ook voor een hoop anderen (hier) geldt. Maar dat blijft natuurlijk een gevoel of speculatie. Verder weinig mis met Vincent's review. Ik respecteer zijn opvatting. Ik ga hem binnenkort zelf ook zien, dus dan weet ik ook inhoudelijk of ik het met hem eens ben of niet
    Zo denk ik er ook over. Ik snap ook wat Vincent bedoelt, en ik denk dat het meer het geval was dat niemand het project durfde aan te raken, ook omdat het eerste deel een helse productie was die uiteindelijk in de eerste release totaal niet succesvol was. Pas later, door de vele verschillende versies en juist het verhaal eromheen, werd het een succes. Dus ik snap wel dat niemand zn vingers eraan wilde branden. Ik ben er ook erg benieuwd naar, maar helaas wordt het geen bioscoopbezoek voor mij, maar ik hoop op een mooie 3D bluray release, met hopelijk ook een IMAX-beeldformaat.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    bijna sexploitation-movie-niveau.
    lolwut?

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het origineel vind ik niet meer dan 3 waard en vooral door de cinematografie. Bij herkijken viel me op dat het origineel eigenlijk ook behoorlijk seksistisch is, bijna sexploitation-movie-niveau.
    Je mag alles vinden, maar bij dit soort stevig commentaar hoort natuurlijk ook een uitleg (vooral over dat laatste, graag met voorbeelden)
    Een lekkere discussie kan nooit kwaad
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #39
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Je mag alles vinden, maar bij dit soort stevig commentaar hoort natuurlijk ook een uitleg (vooral over dat laatste, graag met voorbeelden)
    Een lekkere discussie kan nooit kwaad
    Sterker nog, er zijn maar weinig films die nog zo'n discussie teweeg brengen en dat staat al voor iets.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #40

    Standaard

    Wat ik met seksisme bedoel is vrouwen als de zwakkeren afbeelden en als ze al sterk zijn, ze dit mbv erotiek doen. I.c. Rachael als het willoze slachtoffer, de slangendame als erotische feeks.
    Ik blijk niet de enige te zijn: https://www.google.nl/amp/s/davidcol...de-runner/amp/
    Laatst aangepast door Oakey : 12-10-2017 om 10:04

  16. #41

    Standaard

    Vreemd om een film 7.9 score te geven en die dan in driekwart van je review helemaal door de mangel te halen.
    EDIT: excuses, merk nu pas dat die 7.9 het gemiddelde is van de review-score en de publieke score... 6.5 past dan inderdaad wel al beter bij wat er in de review geschreven wordt.
    En ware het niet dat je het hier op het forum wel gebruikt, zou ik denken dat je nog nooit van het concept 'paragraaf' gehoord hebt.
    Laatst aangepast door Avalan : 12-10-2017 om 15:39

  17. #42
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Onze reviews proberen we zoveel mogelijk uniform te houden en als iemand graag met paragrafen werkt is dat Vincent wel. Wij stellen namelijk best hoge eisen aan onze recensenten. Daarnaast is het geen Wall of Text waar je doorheen moet, dus zo erg onprettig lezen lijkt het mij ook niet.

    Voor de rest is het ook niet vrij schieten op Vincent, omdat hij een mening heeft in zijn recensie, lijkt me... Je eigen mening durven schrijven in een review vergt meer moed dan de vergulden middenweg. Vincent schrijft gewoon wat hij vindt en dat valt alleen te prijzen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #43

    Standaard

    Net terug van de film. Een beetje traag. Mooie beelden. Toch nog wel een 8 waard.

  19. #44

    Standaard

    Ik ga maandag. Ben benieuwd!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  20. #45

    Standaard

    Ik laat me er verder niet over uit, maar dit is voor mij de meest filmische film van dit millennium.
    Een bewijs dat de kunst van het visueel verhalen vertellen toch nog bestaat.

    Waar ik me nu wel al zorgen over maak, is dat SONY in NL de BD uitgave zal verzorgen.
    Dat wordt dus een sub standaard BD uitgave (zonder een 7.1 Atmos mix) om UHD te promoten
    Laatst aangepast door Hombre : 15-10-2017 om 10:14
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #46

    Standaard

    Gister gezien in Vue Alkmaar, 2D Atmos. Eerste indruk is zeer positief. Maar ik heb nog een tweede keer nodig voor de finesses en zal hem ook nog in 3D gaan bekijken. Kan me wel goed voorstellen dat deze film alleen voor de die-hards is en het algemene 'popcorn' publiek minder aanpreekt. Blade Runner 2049 is meer arthouse dan blocbuster. Denis Villeneuve sluit weinig compromissen en doet niet aan onderschatting van zijn publiek. Noch van diens vermogen tot nadenken, noch van diens geduld en uithoudingsvermogen. Want zowel de opbouw als de speelduur in z'n geheel stellen mensen op de proef. Ondanks de lengte bleven er voor mij toch nog wat kleine dingen over die ik graag in de film zelf verwerkt had gezien, maar die nu apart zijn te vinden zijn in drie korte films. Hopelijk worden ze op blu-ray aan de extra's toegevoegd.

    Naast een oogstrelende cinematografie en indringende soundtrack blijft de film ook inhoudelijk trouw aan zijn voorganger en weet daar op een goede manier eer aan te doen en er zelfs op voort te borduren en iets aan toe te voegen. Dat wil nog wel eens anders zijn bij sequels. Dit is overigens zowel z'n sterkte als zwakte, als je het mij vraagt. Want je moet eigenlijk wel het origineel gezien hebben en daar echt van houden om ook deze in je armen te kunnen sluiten. Dit verklaart volgens mij ook de tegenvallende box office cijfers. Maar Blade Runner 2049 heeft wel oprecht iets te zeggen. Het stelt existentiële vragen over leven, liefde en het onderscheid tussen 'echt' en artificieel. Is de mens belangrijk of zijn we als soort een overgang of schakel en maken we onszelf overbodig of ondergeschikt. En maakt dat iets uit? Is liefde net zo echt als het artificieel is? etc. etc. Voor de meeste mensen zal dit echter allemaal te ver gaan en blijft het bovenliggende plot en het plaatje het belangrijkst.

    Naast mij zaten twee gasten, waarvan er eentje al na 10 minuten verveeld op z'n stoel zat en niet veel later in slaap viel. Duidelijk een film dus die het kaf van het koren scheidt, de oprechte van de oppervlakkige liefhebbers. Want één ding is duidelijk: Denis Villeneuve blijkt een liefhebber en heeft de essentie van Blade Runner erg goed begrepen. Dat blijkt uit elk detail.
    Score: 8.5
    Laatst aangepast door BigLebowski : 14-10-2017 om 13:44
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #47

    Standaard

    3D is echt overbodig imo. Voegde weinig toe helaas.

  23. #48

    Standaard

    Ik verwacht niet dat 3D veel gaat toevoegen inderdaad, maar ben toch wel benieuwd hoe die ervaring ermee vergelijkt. En ik wil hem sowieso nogmaals zien. Dit lijkt me weer een film die, vanwege de details, met elke kijkbeurt beter wordt. In de bios bij mij om de hoek vertonen ze alleen de 3D versie. Voor de 2D versie met Atmos geluid ben ik 20 km verderop gaan kijken. Geen spijt van gehad. Met name het Atmos geluid is een ervaring op zichzelf. Je voelde de stoelen een paar keer trillen Jammer dat de bios in mijn woonplaats nog niet zo ver is.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 15-10-2017 om 10:46
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eline Bekijk bericht
    3D is echt overbodig imo. Voegde weinig toe helaas.
    Inmiddels in 3D gezien en het hiermee eens.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  25. #50

    Standaard

    3D voegde in mijn ogen inderdaad niet veel toe. Het geluid was wel indrukwekkend in de IMAX zaal in Tilburg! En de film zelf is een instant classic.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •