De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #2

    Standaard

    Nu ben ik toch benieuwd.

    Hoe worden kabels ingespeeld? Een kabel bevat geen bewegende onderdelen, of onderdelen die (zeker vlak na aankoop mag ik hopen) op wat voor manier dan ook veranderen.
    Wat veranderd er dan toch aan de kabel waardoor deze anders zou gaan klinken?
    Wat is een 'neutrale' weergave?

    Ik probeer op een nette manier te zeggen dat ik dit echt een groot broodje aap vind.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Nu ben ik toch benieuwd.


    Ik probeer op een nette manier te zeggen dat ik dit echt een groot broodje aap vind.
    Ja netjes (ik zou iets minder aardig formuleren )
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Nou Michael het is wel te merken dat jij ze niet hebt hoeven te kopen want anders stond er bij minpunt wel de prijs.

  5. #5

    Standaard

    Voor de kwaliteit die je krijgt is de prijs geen minpunt wat mij betreft. Ligt ook aan je budget.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Nu ben ik toch benieuwd.

    Hoe worden kabels ingespeeld? Een kabel bevat geen bewegende onderdelen, of onderdelen die (zeker vlak na aankoop mag ik hopen) op wat voor manier dan ook veranderen.
    Wat veranderd er dan toch aan de kabel waardoor deze anders zou gaan klinken?
    Wat is een 'neutrale' weergave?

    Ik probeer op een nette manier te zeggen dat ik dit echt een groot broodje aap vind.
    Een neutrale weergave bedoel ik mee dat de kabel de sound niet kleurt. Dus geen dik aangezet hoog bijvoorbeeld zoals sommige andere speakerkabels wel doen.

    Daarnaast gaan veel kabels beter klinken nadat ze zijn ingespeeld. En nee er zitten geen mechanische onderdelen in. Jammer dat je het een broodje aap verhaal vindt. Het is een eeuwige discussie die ik nu niet probeer te beslechten.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    139,95 voor 2 meter vind ik echt veel te veel.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    139,95 voor 2 meter vind ik echt veel te veel.
    Dat is jouw goed recht om dat te veel te vinden. Als het op kabels aankomt zal er altijd een grote tweedeling blijven bestaan. Zij die er graag wat meer geld aan uitgeven en zijn die met een minder budget voor goed genoeg gaan. Ik heb zelf ook geen peilloze portemonnee, maar ik kan onmogelijk de prijs als minpunt noemen omdat mijn eigen budget het misschien niet te zou laten. Dan kan ik net zo goed stoppen met reviewen van apparatuur en kabels.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Dus als iets goed klinkt dan doet de hoge prijs niet ter zaken ?
    We hebben het hier over 2 meter.

  10. #10

    Standaard

    Dat zeg ik niet... Als ik de prijs te hoog vind voor hetgeen ik review, dan zeg ik dat... Niet omdat ik het zelf wel of niet kan of wil betalen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Ja goed jij vind de prijs nog relatief laag dus dan komen wij er sowieso niet uit.

  12. #12

    Standaard

    Klopt. Ik probeer jou ook nergens van te overtuigen. Een review is vooral de mening van de schrijver. In dit geval die van mij. Of dat nou om een film gaat, of om mijn ervaringen met een luidsprekerkabel of een versterker. Iets wat jij geweldig vindt hoeft dat voor mij helemaal niet te zijn. Maar goed... Fijne avond nog!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    Ik wens je fijn luisterplezier.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ja goed jij vind de prijs nog relatief laag dus dan komen wij er sowieso niet uit.
    Ja.... voel met je mee, laten we eens gaan relatieveren.

    Voor iemand met de wat meer exotische spullen(lees dure) is het een ander verhaal
    dan voor iemand met instap of basic apparatuur en dan krijgen we nog het aantal
    speakers waarmee we het kabeltje gaan gebruiken en de te overbruggen afstanden.

    Voor de puristen kan het vaak niet gek genoeg en dan is de besproken kabel in
    vergelijking met de echte exoten onder de kabels zelfs nog een koopje, vooral in
    de afdeling met zilver krijg je dan prijzen waarvan je steil achteroverslaat.

    Oke.... wat het verhaal een beetje weglaat is een overzichtje van wat langere kabels
    en de prijs daarvan, daar kom je pas achter als je een bestelling plaatst;

    Prijslijst van JKE Hifi: http://jkehifi.nl/Prijslijst.html

    Zoals Michael al schrijft zit er in de prijs een stuk arbeidsloon, arbeidsloon is hier
    niet altijd een onderdeeltje, waarvoor we net als verzendkosten, graag betalen.
    Toch maakt dat de kabel wel wat duurder dan dat je het zelf doet, maar ook dat
    vermeld Michael keurig. Het is duidelijk niet alleen de kabel waarvoor je betaald,
    er zit een duidelijke hoeveelheid voor de gebruikte aansluitingen bij, waarbij je
    in dit geval zelf voor kunt kiezen, je zou er denk ik zelfs in overleg met JKE nog
    voor kunnen kiezen om 2 verschillende aansluitingen op je kabel te laten monteren.
    Kabels helemaal op maat, net als bij een maatpak zit er een prijsje aan vast, maar
    dan zit het wel als gegoten.

    En wat als je het zelf gaat maken? Moeten we er ook nog eens vanuit gaan dat
    je al wat gereedschap hebt,zoals een striptangetje, soldeerbout en materiaal zoals
    soldeersel en kousjes.

    banaanstekkers ca 30 euro ( https://www.allekabels.nl/luidspreke...essioneel.html )
    4 meter OFC kabel. ca 11 euro ( https://www.allekabels.nl/luidspreke...el-400mm2.html )

    Bovenstaand is een voordelige oplossing met schroefverbinding en merkloos, ben je rond
    de 45 euro klaar (denk om verzendkosten). Nadelen, je moet zelf aan het werk en ook al
    is het niet veel werk, echt fraai zal het er niet uitzien, doch het zal wel ongeveer hetzelde
    resultaat opleveren als het JKE setje en dan bedoel ik zowel geluid als aansluitgemak.

    Ga je voor merkspul, kabel en spades, dan zul je al snel zien dat je dan zo maar minimaal
    het dubbele kwijt bent voor je materiaal alleen en het resultaat is afhankelijk van hoe handig
    je bent en er verstand van hebt. Beetje merk kost dan bij elkaar zo rond de 90 euro aan
    materiaal en dan heb je na wat arbeid 2 speakers aangesloten. Voor 50 euro meer wordt
    het werk je uit handen genomen en krijg je de garantie dat het goed gedaan is en het kan
    zo maar eens zijn dat het er stukken beter uitziet dan het resultaat dat we zelf hebben
    behaald na wat zweetdruppels en geklungel met striptangetjes etc etc.

    Ga je een hele ATMOS setup met deze maatwerk oplossing behangen, ja.... dan gaat het
    wel aardig in de papieren lopen, zeker door de lengtes die achter en plafondspeakers nodig
    hebben om aangesloten te kunnen worden. De meeste liefhebbers zullen dan ook kiezen
    voor een goedkopere oplossing van hun surround speakers en alleen de fronts en mogelijk
    de center alleen voorzien van deze iets duurdere kabel.

    Testen en bla bla bla, prachtig om te lezen, moet je wel bij bedenken dat alles vreselijk
    wordt overdreven ook al is het verschil praktisch onhoorbaar, net als bij Champagne en
    parfums, veel geblaat en weinig wol, je betaald uiteindelijk voor naam en de reclame.

    test: ( https://www.alpha-audio.nl/2015/04/m...speakerkabels/ )

    Wat heb ik zelf, gewoon merkloze 2x4mm2 OFC kabel, zonder spades of andere aansluitingen
    eraan. Er ligt bij elkaar denk ik zo'n 80 meter en dat voor rond de 2 euro de meter, maakt
    dat het allezsins betaalbaar is en ik weet zeker dat het niet onderdoet voor de heel dure
    oplossingen op het gebeid van geluidskwaliteit, want dat is in weze de hoofdzaak van het kabeltje.
    Ja, wat mis ik dan wel, aansluitgemak en het ziet er niet gelikt uit, maar zelf geef ik daar niet
    echt om. Aansluitgemak, ja alweer bijna 2 jaar geleden een nieuwe receiver en dan moet alles
    weer opnieuw aangeloten worden, heb toen ook van een aantal surround speakers de kabels
    vervangen. Bloot de kabel in de aansluitingen en zeker als deze wat krap zijn, is wel een beetje
    friemelen, maar het is te doen en hoe vaak haal je dat los..... hier eigenlijk nooit.

    Denk dat de JKE kabels zoals besproken niet eens echt duur zijn, zeker niet als je een beetje
    de prijzen kent die anderen er voor durven te vragen. De andere genoemde eigenschappen
    over de klank..... ach.... lees maar eens een hele berg reviews over allerlei kabels en dan
    weet je ook dat wel te relatieveren

    Zou ik het zelf nemen? Het ziet er keurig uit en ik denk dat het een eerlijk produkt is en als
    ik verder wel allemaal mooi uitziende kabels had gehad, ja dan had het wel netjes gestaan,
    maar helaas, hier alles wel van uitstekende kwaliteit, maar zonder merkje en de JKE kabels
    zouden verder bij mij geen meerwaarde opleveren...... nee dus.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    De kabels die jij hebt heb ik ook in gebruik en daar laat ik het lekker bij.

    Helder stukje Herman.

    Buiten dat ik viel over de prijs is er verder niets mis met de review.

  16. #16

    Standaard

    Nou dank! Haha
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #17

    Standaard

    Ben een tijdje afwezig geweest en dan zie je opeens dat er wat met je aanbevelingen gedaan wordt. .
    Super leuke review om te lezen en leuk om te zien dat ideeën vanuit de community actief opgepakt worden. JKE krijgt nu de aandacht die hij IMHO verdient.

    En over de prijs 2 meter single-wire heb je al vanaf €99,95. Dat is echt niet duur voor vakmanschap. De interlinks zijn nog iets goedkoper en hebben best wel een goede prijs-kwaliteitsverhouding.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  18. #18

    Standaard

    Thnx!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •