De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mindhunter (Netflix)

    Netflix serie van de hand van o.a. David Fincher, hij heeft ook voor vier afleveringen zelf op de regiestoel gezeten. Gaat over twee FBI agenten die in de jaren '70 Amerika doortrekken om politieagenten les te geven in de methodieken van de FBI, ondertussen starten ze zelf een psychologisch onderzoek onder seriemoordenaars in gevangenschap, de kennis die ze opdoen willen ze gebruiken om sneller seriemoordenaars te kunnen pakken.

    IMDB

    Trailer:

  2. #2

    Standaard

    Heb nu zelf inmiddels de eerste drie afleveringen gekeken en werd er direct ingezogen. Goede productie, jaren '70 sfeer komt goed over, en sterk acteerwerk, met name ook van de psychopaten zelf. Ondanks dat het een zwaar onderwerp is zit er toch ook voldoende humor in verwerkt. Voor fans van Fincher (Seven/ Zodiac) zeker een aanrader!

  3. #3

    Standaard

    Als trouwe Fincher fan de hele reeks in één dag uitgekeken. Echt geweldig goed, de laatste scène in de finale was een goed voorbeeld van spanningsopbouw. Toch jammer dat Fincher niet alle afleveringen regisseerde je merkt dat de eerste 2 en de laatste 2 aflevering net dat tikkeltje meer in hun mars hebben. Jonathan Groff had ik al in een aantal dingen gezien maar hij is hier enorm goed gecast. Z'n ingetogen spel is mooi in balans met de excentrieke moordenaars waarmee hij vaak scènes deelt. Hij komt daardoor ook soms wat griezelig over wat de pret helemaal compleet maakt. Is he turning bad ? Deze is serie is zoals Zodiac maar dan zonder moorden en 8 uur lang. En dan dat perfecte camerawerk!
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 19-10-2017 om 08:52
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de tip jongens, deze had ik anders laten liggen: ik had geen idee dat Fincher erbij betrokken was.
    Eerste delen gekeken en een geweldige serie, ik kan nu al niet anders zeggen. Ademt de sfeer uit van Fincher's beste film Zodiac.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb deze serie gisteren gezien en in 1 dag erdoorheen gejaagd. Kijkt heerlijk weg, mede door het goede acteerwerk en de gehele sfeer/productie.
    Ook de muziek vond ik goed, heel subtiel en dreigend op de achtergrond. Hierboven werd al even de humor aangehaald, en deze zat ook subtiel verwerkt in de serie, goed gedaan. Hulde voor de 3 hoofdrolspelers die alles uit de kast halen en hun rol vol overtuiging neerzetten (mede dankzij de goed geschreven dialogen!). Er zijn nog wat interessante subplots verwerkt beschuldiging aan directeur, kind van Tench, relatie Holden en Debbie, die een extra laag aanbrengen in de serie.

    Zoals altijd bij Fincher heeft ook deze serie een bepaalde look waar je van moet houden. De film is geschoten met een speciaal voor Fincher gemaakte camera. Dit zorgt voor een bepaalde kleur die over de serie hangt, en ongetwijfeld zal er veel cgi-nabewerking zijn geweest.

    nog 2 vragen over die me opvielen: zat er nog een diepere betekenis achter het voeren van de kat door Carr? En waarom werden de plaatsnamen levensgroot in beeld gebracht?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    nog 2 vragen over die me opvielen: zat er nog een diepere betekenis achter het voeren van de kat door Carr? En waarom werden de plaatsnamen levensgroot in beeld gebracht?

    Die titels zijn gewoon een leuke stijlkeuze voor de serie. Komt nogal Horror achtiger over ook, verder niks achter zoeken, ik vond ze wel geslaagd, zeker in 4K zag je de grain in het wit.

    De kat heeft een diepere betekenis en dient vooral om haar personage uit te diepen. Het dient in de eerste plaats om haar menselijker te maken, "more likeable". Ze komt in het dagelijks level nogal koud en kordaat over. Ten tweede ze heeft net een relatiebreuk achter de rug en verlangt ze naar contact met iemand. De kat is een gemakkelijke weg daarheen. Let er ook op dat haar glas wijn naarmate de serie vordert steeds voller en voller wordt in geschonken door haar. Emotioneel is ze redelijk zwak.

    Je kan ook nog dieper gaan kijken. In de serie lokken haar collega's en vooral Holt de serie moordenaars uit hun kot, (de vrouwenschoen). Hoewel Carr het niet eens is met deze techniek probeert ze min of meer hetzelfde uit met de kat (het beest). Wanneer ze het blikje tonijn terugvind krioelt het blikje van de mieren en is ze dus op iets heel naargeestig en vies gestoten. Net zoals bij haar collega's gebeurt.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 23-10-2017 om 10:28
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  7. #7

    Standaard

    Dit kijkt idd erg lekker weg, ook bedankt voor de tip
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Misschien wel de beste nieuwe serie bij Netflix. In een week gekeken. Het thema moet je wel liggen en ben je van Zodiac dat is dit echt een must-see.

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Leuk stukje wel. Volgens mij gaat dit ook op voor The Deuce van HBO, overigens ook een aanrader!

  12. #12

    Standaard

    en Fincher staat ook bekend om het gebruik van erg goede, en daardoor subtiele, CGI. Zie ook dit

  13. #13
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    echt een hele goede serie deze week helemaal afgekeken i.v.m. met een verplichte rust
    en nu wachten op volgend jaar voor seizoen 2

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Beide seizoenen verslonden. Echt steengoed. Nu alleen balen dat we lang moeten wachten op het volgende seizoen. Wat een serie!

  16. #16

    Standaard

    Eens met Melzz, topserie! Seizoen 2 vond ik persoonlijk iets minder spannend, vond seizoen 1 met de interviews meer spanning genereren.

  17. #17

    Standaard

    Derde seizoen Mindhunter onzeker; contracten acteurs ontbonden https://www.nu.nl/film/6024205/derde...ontbonden.html (via @NUnl)

    Neeeeeeeeee!!! Het is zo'n topserie. Echt balen. Er zijn nog vele eindjes die dichtgeknoopt moeten worden. Hopelijk komt er nog een derde deel. Er stonden er 5 in de planning. Dat dit juist met deze topserie moet gebeuren.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Derde seizoen Mindhunter onzeker; contracten acteurs ontbonden https://www.nu.nl/film/6024205/derde...ontbonden.html (via @NUnl)

    Neeeeeeeeee!!! Het is zo'n topserie. Echt balen. Er zijn nog vele eindjes die dichtgeknoopt moeten worden. Hopelijk komt er nog een derde deel. Er stonden er 5 in de planning. Dat dit juist met deze topserie moet gebeuren.
    Zou echt heel erg jammer zijn als seizoen 2 het einde zou zijn.

  19. #19

    Standaard

    David Fincher is toch niet meer nodig? De serie staat, qua look & feel, en de afleveringen kunnen ook door anderen geregisseerd worden, wat nu al gebeurd.
    Erg jammer want het is een goede serie, en er zat nog wel een seizoen of 2 a 3 in. Genoeg diepgang bij de hoofdpersonages om op door te borduren.

  20. #20

    Standaard

    (Voorlopig) geen 3e seizoen: https://www.vulture.com/2020/10/mind...happening.html

    Volgens het artikel: misschien over 5 jaar!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •